Hvis det her defineres som "kul", da vet ikke jeg :Rune S skrev:Todd Bentley ville sikkert blitt regnet som rimelig kul av deg selv før han ble frelst,sannsynligvis kulere enn hele hifisentralens medlemmer tilsammen.Selv savner han selvsagt ikke sitt gamle liv uten Jesus!!!
Det er nok noen som missforstår ironien til Rune S . I dag finnes selvsagt medisiner for vrangforestillinger, behandlingen av schitsos er visst også kommet langt. Ingen som er så gale i sin sinnsforvirring kan vel gå løs ?Lille_Adam skrev:Tviler aldri så lite på at OT-seksjonen her på sentralen er et egnet sted for din type vekkelse. For min del blir det mer snakk om vemmelse og jeg frykter (vel, håper er nok riktigere) at din sæd stort sett faller på stengrunn her inne.
Alle rusmiddel kan misbrukast. Faktisk er nokre av dei så ille at dei har vorte ulovlege.....Rune S skrev:I've taken some really good acid, she says. I've snorted some really good coke. And there's no high like the high you get with Christ.
[/i]
Achtung! Dersom en person er syk og det besluttes å bruke tvangsbehandling, er det ulovlig å være slik syk da ?Audiophile-Arve skrev:Alle rusmiddel kan misbrukast. Faktisk er nokre av dei så ille at dei har vorte ulovlege.....Rune S skrev:I've taken some really good acid, she says. I've snorted some really good coke. And there's no high like the high you get with Christ.
[/i]
Tenker du på eksorsime nå da?Obsolete Audio skrev:Achtung! Dersom en person er syk og det besluttes å bruke tvangsbehandling, er det ulovlig å være slik syk da ?Audiophile-Arve skrev:Alle rusmiddel kan misbrukast. Faktisk er nokre av dei så ille at dei har vorte ulovlege.....Rune S skrev:I've taken some really good acid, she says. I've snorted some really good coke. And there's no high like the high you get with Christ.
[/i]
Det er vel litt vel ekstremtPsykt da, siden noe sykt behandles med noe sykt av syke.Gjestemedlem skrev:Tenker du på eksorsime nå da?
Ser frem til linker her i tråden da, når den tid kommer. Gjerne endorsements fra kjente medisinske institusjoner også, siden det ikke er allverdens vanskelig å fake et røntgenbilde.Rune S skrev:Fantastiske ting skjer !! og det er ikke lenge før røntgen bildene kommer på plass og kommer til å bli vist på nyheter verden over viss der er nyhetsreportere med baller nok !
Jaja, jeg venter nå på linker til bildene først jeg da. Og uttalelser fra legene. I mellomtiden lurer jeg på hvorfor jeg ikke har sett slike bilder før. Røntgenteknologi har jo eksistert en stund mener jeg. Kanskje jeg lar være å holde pusten mens jeg venter.....Han har rett,ja selvsagt har Han det!!
Det er nå iallefall en god beskrivelse av hans tilhengere. Om enn i noe overført betydning. :-\Rune S skrev:Jesus helbredet døve,blinde,lamme,døde for 2000 år siden og Han helbreder døve,blinde,lamme og døde fortsatt ,og vil gjøre det så lenge vi trasker rundt på denne vakre kloden.
http://www.subgenius.com/scatalog/membership.htmLille_Adam skrev:Apropos bilde nr. 1 - hvor får man kjøpt avlat i dag? Helst billig, for så veldig slem har jeg ikke vært.
Jo igrunnen,men dette tror jeg har med den totalt frie vilje å gjøre.Lucifer hadde tydeligvis helt fri vilje,Adam og Eva var perfekte og hadde fri vilje,og de tok et valg.Slubbert skrev:Hvis vi for argumentasjonens skyld antar at det finnes en allmektig Gud; er det ikke fryktelig omstendelig å lage folk som er døve, blinde og lamme for så å helbrede dem, istedet for å lage folk uten slike handikap i utgangspunktet?
Riktig nok heter det seg at «Herrens veier er urannsakelige», men hvorfor gjør han det så vanskelig for seg selv, er han ikke allmektig?Rune S skrev:....
Jo igrunnen,men dette tror jeg har med den totalt frie vilje å gjøre.Lucifer hadde tydeligvis helt fri vilje,Adam og Eva var perfekte og hadde fri vilje,og de tok et valg.
Gud kunne skapt roboter,men for meg sier det en hel del om Hans dimensjoner at Han ikke gjorde det!!
...
Totalt fri vilje? Hvordan kan du si det er det, når resultatet av å gjøre et valg innebærer at man kan havne i helvete? Du har ikke peiling på hva fri vilje er når du sier det.Rune S skrev:Jo igrunnen,men dette tror jeg har med den totalt frie vilje å gjøre.Lucifer hadde tydeligvis helt fri vilje,Adam og Eva var perfekte og hadde fri vilje,og de tok et valg.
Gud kunne skapt roboter,men for meg sier det en hel del om Hans dimensjoner at Han ikke gjorde det!!
Herr Dug - Jeg er tom for øl, spring ned i butikken før de stengerUnplugged skrev:Totalt fri vilje? Hvordan kan du si det er det, når resultatet av å gjøre et valg innebærer at man kan havne i helvete? Du har ikke peiling på hva fri vilje er når du sier det.
Zomby_Woof skrev:Hvis vi må ha kjent ondt på kroppen for å vite hva som er godt, må den allmektige ville det slik.
Hvorfor?
Jeg trodde det var det som var fri vilje ? Man står fritt til å velge Helvete.Man står fritt til å velge andre guder.Unplugged skrev:Totalt fri vilje? Hvordan kan du si det er det, når resultatet av å gjøre et valg innebærer at man kan havne i helvete? Du har ikke peiling på hva fri vilje er når du sier det.
Så du anerkjenner at det er flere av dem og at din gud derfor ikke er den eneste som står på menyen, men er en av mange likeverdige alternativer?Rune S skrev:Jeg trodde det var det som var fri vilje ? Man står fritt til å velge Helvete.Man står fritt til å velge andre guder.
Jepps, gjør som jeg befaler eller så skal jeg gjøre livet ditt til et sant helvete? Ikke min form for kjærlighet det der Rune..Gud rangerer ikke slik som vi mennesker gjør,helt enig,Han elsker synderen,men vi kommer til å bli holdt ansvarlig for våre valg!!
Jeg tror ikke du helt har skjønt hva jeg da sa. Jeg sier at du skal takke din skaper for at det er mulig for deg å velge "feil", for hvis det ikke hadde vært mulig å velge "feil", da er det ingen mulighet for å velge "riktig". For hvis ikke den ene ytterligheten eksisterer, kan heller ikke den andre ytterligheten være. Hvis du, Rune ønsker å kjenne deg selv som en som er kjærlighet, godhet og barmhjertelighet, da må samtidig det som kjærlighet, godhet og barmhjertelighet ikke er, samtidig eksistere. Altså, det motsatte som er frykt, ondskap og ubarmhjertelighet. Hvis bare det ene hadde eksistert, og ikke det andre, da ville du bare ha en ide' om deg selv. Og dette gir ingen mening.Rune S skrev:En annen ting som blant annet Espen R har predikert(jeg følger med selv om du kanskje ikke tror det) ,så er opplevelsen av å bli frisk sterkere når man har vert syk ...... Kjenner man kaldt så blir varmt mye mer intenst,ye all get the picture ich gessen.
Nei der er kun en Gud,men med guder mente jeg avguder,som kan vere det aller meste som får prioritet før Gud i våre liv.Gjestemedlem skrev:Så du anerkjenner at det er flere av dem og at din gud derfor ikke er den eneste som står på menyen, men er en av mange likeverdige alternativer?
Høres litt ut som demokrati i det gamle Sovjetunionene dette. Man hadde valget mellom å stemme på partiets kandidat.Rune S skrev:Nei der er kun en Gud,men med guder mente jeg avguder,som kan vere det aller meste som får prioritet før Gud i våre liv.Gjestemedlem skrev:Så du anerkjenner at det er flere av dem og at din gud derfor ikke er den eneste som står på menyen, men er en av mange likeverdige alternativer?
Hehe,ta deg en kebab,regner med de er av bra kvalitet i TyrkienGjestemedlem skrev:Høres litt ut som demokrati i det gamle Sovjetunionene dette. Man hadde valget mellom å stemme på partiets kandidat.
Hva er det for slags valg? Himmel eller helvete? Underlig at ikke flere velger himmelen.... Tror at folk flest nå i dag intuitivt skjønner at det ikke er slik, og de gjør helt rett å velge bort Gud slik Gud blir definert på vår planet nå for tiden - dvs. i hvert fall de siste tre-fire tusen år.Rune S skrev:Jeg trodde det var det som var fri vilje ? Man står fritt til å velge Helvete.Man står fritt til å velge andre guder.Unplugged skrev:Totalt fri vilje? Hvordan kan du si det er det, når resultatet av å gjøre et valg innebærer at man kan havne i helvete? Du har ikke peiling på hva fri vilje er når du sier det.
Gud rangerer ikke slik som vi mennesker gjør,helt enig,Han elsker synderen,men vi kommer til å bli holdt ansvarlig for våre valg!!
Det er de, jeg spiste en kebab i sted og den var riktig god. Ikke helt det vil kaller kebab hjemme, som stort sett er noe suspekte slakterester på en rull. Kebab er betegnelse på grillet kjøtt her. Dagens var et grillspyd med saftige møre biter av lammekjøtt, servert med salat persille og grillede tomater, paprika og løk og noe brød som ligger under kjøttet og fanger opp saften som drypper av det.Rune S skrev:Hehe,ta deg en kebab,regner med de er av bra kvalitet i TyrkienGjestemedlem skrev:Høres litt ut som demokrati i det gamle Sovjetunionene dette. Man hadde valget mellom å stemme på partiets kandidat.![]()
Demokratiet er da mye eldre enn kristendommen. Det hadde jo sitt utspring i det gamle grekenland. Og der bodde jo ganske mange andre guder i nærheten som må ha inspirert til dette. Og vår gamle ærverdige åsatru var jo mye nermere grekerne som system. Og etter kristendommen kom til landet kom jo den møske middelalderen og svartedauen, og det var jo først når kristendommen slapp taket igjen at lyset og fargene kom tilbake til menneskene i Europa.Guds system ligner nok mest på et kongedømme av de systemene vi kjenner til,men demokrati som vi kjenner det har også en klar sammenheng med et fundament i kristendommen.
Høres fantastisk ut!Gjestemedlem skrev:Det er de, jeg spiste en kebab i sted og den var riktig god. Ikke helt det vil kaller kebab hjemme, som stort sett er noe suspekte slakterester på en rull. Kebab er betegnelse på grillet kjøtt her. Dagens var et grillspyd med saftige møre biter av lammekjøtt, servert med salat persille og grillede tomater, paprika og løk og noe brød som ligger under kjøttet og fanger opp saften som drypper av det.
Eh...offerlam, kanskje? 8)Gjestemedlem skrev:saftige møre biter av lammekjøtt,