Helbredelser og vekkelse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.782
    Torget vurderinger
    4
    Hva pokker skjer med meg?! Hver gang disse meningsløse / religiøse diskusjonene startes av evangeliserende frelste bessevissere finner jeg meg selv i objektivistenes rekker. Skrekk & gru assa. Gi meg bevis!. JEG vil se bevis før jeg i det hele tatt vurderer slikt som annet enn vrøvl, snakeoil, og megabuck brain tweaks....dvs ikke oppgulp og henvisninger til gamle vandrehistorier nedskrevet etter generasjoners leirbålfortellinger. Men neida, såpass kan ikke den der allmektige gubben fixe. Er det egentlig mulig å være religiøs og objektivistisk audiofil ? Funker gudetro bedre om man er monogam, edru og trofast ? Er jødiske, protestantiske eller katolske kvakksalvere best på helbredelse? Snakker vi blindtest eller ?!

Forøvrig Rune, jeg møtte har møtt mine skapere uten hjelp av gudetro....fatter'n forteller at jeg skreik som pokker da han hilste på 5 min. etter at jeg så lyset for aller første gang. Hvis han der Gud, som dere kaller'n, har hatt en finger med i spillet er det noe mutter ikke har fortalt ennå....og har han ikke gitt seg til kjenne til nå...etter snart 40 år...kan det i grunn være det samme.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Rune S skrev:
    Todd Bentley ville sikkert blitt regnet som rimelig kul av deg selv før han ble frelst,sannsynligvis kulere enn hele hifisentralens medlemmer tilsammen.Selv savner han selvsagt ikke sitt gamle liv uten Jesus!!!
    Hvis det her defineres som "kul", da vet ikke jeg ::) ::) ::)

http://www.visiontv.ca/Programs/documentaries_circus_god.html

Alt jeg ser er en gjennomsnitlig bælfeit amerikaner, som i tillegg har prydet opp det ultrakule kulerunde skjeggtrynet sitt med noe "å så kule" piercinger. I tillegg er jo flammeskjorte i størrelse XXXL, som vi vet, genuint rocka, individualistisk og skikkelig kult. Solbrillene kommer fra øverste hylle, og vitner om en utsøkt sans for matching.

Tror faktisk jeg heller setter en knapp på Jan Thomas.

HFS' selvutnevnte Moteminister har talt! ;)

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Det var ikke jeg som begynte å snakke om kult :-*
    Var jo litt morsom denne da Eros fra linken du la ut :
    So what, exactly, do people experience at a tent revival? To shed some light, Circus of God introduces the viewer to a true believer: Clarissa Watkins, an ex-stripper from San Francisco who drives more than a thousand miles – sleeping in her car along the way – to be part of one of Todd Bentley's revivals. When he lays his holy whammy on her, the feeling is akin to intoxication.

“I've taken some really good acid,” she says. “I've snorted some really good coke. And there's no high like the high you get with Christ.”

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Beklager hvis sitatet mitt er feil, eller tilhører en annen.

Hverken koka eller syre tilhører mitt bord, flørter heller ikke med denne Jesus Kristensen som enkelte bruker så mye tid og energi på. Livet er for kort til det.

Men er det her et forsøk på å tilstrebe seg en form for rus? Jakten på rus er vel en form for jakten på virkelighetsflukt. Sånn sett er det en fornuftig forklaring.

R

Ronny_D

Gjest
    Lille_Adam skrev:
    Tviler aldri så lite på at OT-seksjonen her på sentralen er et egnet sted for din type vekkelse. For min del blir det mer snakk om vemmelse og jeg frykter (vel, håper er nok riktigere) at din sæd stort sett faller på stengrunn her inne.
    Det er nok noen som missforstår ironien til Rune S . I dag finnes selvsagt medisiner for vrangforestillinger, behandlingen av schitsos er visst også kommet langt. Ingen som er så gale i sin sinnsforvirring kan vel gå løs ?

R

Ronny_D

Gjest
    Audiophile-Arve skrev:
    Rune S skrev:
    “I've taken some really good acid,” she says. “I've snorted some really good coke. And there's no high like the high you get with Christ.”

[/i]
    Alle rusmiddel kan misbrukast. Faktisk er nokre av dei så ille at dei har vorte ulovlege.....
    Achtung! Dersom en person er syk og det besluttes å bruke tvangsbehandling, er det ulovlig å være slik syk da ?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Obsolete Audio skrev:
    Audiophile-Arve skrev:
    Rune S skrev:

[/i]
    Alle rusmiddel kan misbrukast. Faktisk er nokre av dei så ille at dei har vorte ulovlege.....
    Achtung! Dersom en person er syk og det besluttes å bruke tvangsbehandling, er det ulovlig å være slik syk da ?
    Tenker du på eksorsime nå da?

Vedlegg

R

Ronny_D

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Tenker du på eksorsime nå da?
    Det er vel litt vel ekstremtPsykt da, siden noe sykt behandles med noe sykt av syke.
    Klervoiante fortuntellers med stemmer i hodene deres som forteller riktig & galt eller viser syner behandles både med og uten tvang.
    Jeg var mere ute etter grensen mellom akseptet for daglig åpenbaring og tidsforbruk på floppdyrkelse vvs når er det så sykt at det blir sykt for alle ?

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.927
    [video]Ewu1laA2nmI[/video]

Angående eksorsisme, så var det på nyheten i vinter at paven ønsker å ta opp tradisjonen med å utdanne enkelte katolske prester i exorcisme. Dette er et ledd i forsøket på å gå bakover i tid. Som det å være veldig restriktiv til homofili, prevansjon, alternative samlivsformer etc.
    Men den nye verden presser på, og den katolske kirke, som andre kirker, vil gå en vanskelig fremtid i møte.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    De sanne etterfølgere av Jesus har alltid gått en tøff fremtid i møte,ingenting er forandret,Gud er den samme idag,igår og i evigheten.Jesu etterfølgere går også en velsignet fremtid i møte og vi har bare sett begynnelsen av mektige under!!!
    Jesus helbredet døve,blinde,lamme,døde for 2000 år siden og Han helbreder døve,blinde,lamme og døde fortsatt ,og vil gjøre det så lenge vi trasker rundt på denne vakre kloden.
    Noen som ser på programmene fra vekkelsen i Florida istedet for å pissebøtte i denne tråden? De kommer ivertfall til å sende ut hele denne uken for de som måtte vere interesert.
    Fantastiske ting skjer !! og det er ikke lenge før røntgen bildene kommer på plass og kommer til å bli vist på nyheter verden over viss der er nyhetsreportere med baller nok ! For endel av slangeyngelen kommer det selvsagt ikke til å vere bevis nok å se et røntgen bilde av metall deler i kroppen før og borte vekk i et etterpå ,men slik har det alltid vert,det var derfor Jesus sa til den døde som ville tilbake og fortelle til sine nermeste at det virkelig liv startet etter døden fra sitt menneskelige legeme,men fekk til svar at viss de ikke trudde profetene så ville de heller ikke tro om døde kom tilbake.Jeg tror Han har rett,ja selvsagt har Han det!!

Lille_Adam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Antall liker
    14
    Rune S skrev:
    Fantastiske ting skjer !! og det er ikke lenge før røntgen bildene kommer på plass og kommer til å bli vist på nyheter verden over viss der er nyhetsreportere med baller nok !
    Ser frem til linker her i tråden da, når den tid kommer. Gjerne endorsements fra kjente medisinske institusjoner også, siden det ikke er allverdens vanskelig å fake et røntgenbilde.

Han har rett,ja selvsagt har Han det!!
    Jaja, jeg venter nå på linker til bildene først jeg da. Og uttalelser fra legene. I mellomtiden lurer jeg på hvorfor jeg ikke har sett slike bilder før. Røntgenteknologi har jo eksistert en stund mener jeg. Kanskje jeg lar være å holde pusten mens jeg venter.....

G

Gjestemedlem

Gjest
    Rune S skrev:
    Jesus helbredet døve,blinde,lamme,døde for 2000 år siden og Han helbreder døve,blinde,lamme og døde fortsatt ,og vil gjøre det så lenge vi trasker rundt på denne vakre kloden.
    Det er nå iallefall en god beskrivelse av hans tilhengere. Om enn i noe overført betydning. :-\

Vedlegg

Lille_Adam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Antall liker
    14
    Apropos bilde nr. 1 - hvor får man kjøpt avlat i dag? Helst billig, for så veldig slem har jeg ikke vært.

S

Slubbert

Gjest
    Hvis vi for argumentasjonens skyld antar at det finnes en allmektig Gud; er det ikke fryktelig omstendelig å lage folk som er døve, blinde og lamme for så å helbrede dem, istedet for å lage folk uten slike handikap i utgangspunktet?

Lille_Adam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Antall liker
    14
    Se der ja, inkludert ordinasjon til og med. Gjelder den i Norge tro, eller må jeg dra til statene for å praktisere? Det blir i så fall litt omstendelig, mens en bigesjeft med vigsler og dåp i garasjen absolutt kunne være noe å spe på lønna med. Begravelser blir vel verre kanskje.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Slubbert skrev:
    Hvis vi for argumentasjonens skyld antar at det finnes en allmektig Gud; er det ikke fryktelig omstendelig å lage folk som er døve, blinde og lamme for så å helbrede dem, istedet for å lage folk uten slike handikap i utgangspunktet?
    Jo igrunnen,men dette tror jeg har med den totalt frie vilje å gjøre.Lucifer hadde tydeligvis helt fri vilje,Adam og Eva var perfekte og hadde fri vilje,og de tok et valg.
    Gud kunne skapt roboter,men for meg sier det en hel del om Hans dimensjoner at Han ikke gjorde det!!

En annen ting som blant annet Espen R har predikert(jeg følger med selv om du kanskje ikke tror det ;) ) ,så er opplevelsen av å bli frisk sterkere når man har vert syk ...... Kjenner man kaldt så blir varmt mye mer intenst,ye all get the picture ich gessen.
    Gud er Gud,og der er kun En,og Han har bestemt hvordan ting skal vere,og jeg har selvsagt mange spørsmål selv hvorfor ting må vere slik og slik,noen har jeg fått svar på andre ikke,men Gud blir ivertfall kun større i mine øyne etterhvert som jeg lærer Han å kjenne.
    Jeg vet og det står også i Bibelen, at ingen kan stå oppreist innfor Guds almmektige nerver,og jeg håper alle av dere får oppleve en promille av Hans hellighet før det er for sent.
    Til og med Deafnut :-* (slapp av jeg har ikke k(r)ysset over :D ) vil få alle sine vrangforestillinger snudd på hode enten mens pipen fortsatt gløder og definitivt når den slukner.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    5.306
    Torget vurderinger
    1
    Rune S skrev:
    ....
    Jo igrunnen,men dette tror jeg har med den totalt frie vilje å gjøre.Lucifer hadde tydeligvis helt fri vilje,Adam og Eva var perfekte og hadde fri vilje,og de tok et valg.
    Gud kunne skapt roboter,men for meg sier det en hel del om Hans dimensjoner at Han ikke gjorde det!!
    ...
    Riktig nok heter det seg at «Herrens veier er urannsakelige», men hvorfor gjør han det så vanskelig for seg selv, er han ikke allmektig?

mvh
    KJ

Unplugged

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2002
    Antall liker
    0
    Rune S skrev:
    Totalt fri vilje? Hvordan kan du si det er det, når resultatet av å gjøre et valg innebærer at man kan havne i helvete? Du har ikke peiling på hva fri vilje er når du sier det.

Hvis Gud har gitt oss totalt fri vilje vil det bety at Gud elsker oss og aksepterer oss uansett hva slags valg vi tar, og Gud vil være der for oss når vi måtte ønske det. Og det gjelder hver og en av oss, uten unntak. Gud setter ingen av oss høyere enn en annen. Det er vi som rangerer hverandre på den måten, og vi gjør det fordi vi tror Gud gjør det.

Kan det vær mulig at det er et eller annet vi ikke har forstått når det gjelder Gud? Kan det få konsekvenser for hvordan vi behandler hverandre?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Hvis vi må ha kjent ondt på kroppen for å vite hva som er godt, må den allmektige ville det slik.

Hvorfor?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Unplugged skrev:
    Totalt fri vilje? Hvordan kan du si det er det, når resultatet av å gjøre et valg innebærer at man kan havne i helvete? Du har ikke peiling på hva fri vilje er når du sier det.
    Herr Dug - Jeg er tom for øl, spring ned i butikken før de stenger

Lille Nam - Jamen jeg holder på å legge lillesøster og etterpå er det tid for lekser, dessuten er det 15 kilometer ned til butikker og det er snøstorm og orkan ute.

Herr Dug - Hvis det ikke står 24 nye øl på bordet mitt om 3 kvarter så skal jeg knekke armene både på deg og din lillesøster, deretter blir det nye 3 måneder i hundehuset med latrinevakt for forballlaget og Grandiosa til middag, hvis du er i stand til å spise dem da etter at jeg har trukket ut alle tennene dine med en rusten knipetang-

Herr Dug - Men det er jo selvfølgelig helt opp til deg

Lille Nam - Ok ok, jeg løper med en gang. Men det er jo vakkert av deg å la meg få valget da. Takk herre, la meg kysse dine føtter, eller iallefall dine tøfler hvis jeg ikke er verdig til dette.

Vedlegg

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Unplugged skrev:
    Jeg trodde det var det som var fri vilje ? Man står fritt til å velge Helvete.Man står fritt til å velge andre guder.

Gud rangerer ikke slik som vi mennesker gjør,helt enig,Han elsker synderen,men vi kommer til å bli holdt ansvarlig for våre valg!!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Rune S skrev:
    Jeg trodde det var det som var fri vilje ? Man står fritt til å velge Helvete.Man står fritt til å velge andre guder.
    Så du anerkjenner at det er flere av dem og at din gud derfor ikke er den eneste som står på menyen, men er en av mange likeverdige alternativer?

Gud rangerer ikke slik som vi mennesker gjør,helt enig,Han elsker synderen,men vi kommer til å bli holdt ansvarlig for våre valg!!
    Jepps, gjør som jeg befaler eller så skal jeg gjøre livet ditt til et sant helvete? Ikke min form for kjærlighet det der Rune..

Høres mer ut som du tilber en sadistisk hevngjerrig megalomanisk jævel.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Man står fritt til å velge mellom alternativer...

Når alternativene er forutbestemt kan ikke valgfriheten være fullstendig.

Dette kjenner jeg igjen fra mitt yrke. Vi gir våre klienter valg mellom alternativer, og er meget bevisste på at det innebærer at vi alltid sitter igjen med mye av makten. Klientene våre vil aldri ha full frihet i sånne valgsituasjoner.

Hvordan kan du forklare at vi har full frihet i forhold til tro?

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.927
    Rune S skrev:
    En annen ting som blant annet Espen R har predikert(jeg følger med selv om du kanskje ikke tror det ;) ) ,så er opplevelsen av å bli frisk sterkere når man har vert syk ...... Kjenner man kaldt så blir varmt mye mer intenst,ye all get the picture ich gessen.
    Jeg tror ikke du helt har skjønt hva jeg da sa. Jeg sier at du skal takke din skaper for at det er mulig for deg å velge "feil", for hvis det ikke hadde vært mulig å velge "feil", da er det ingen mulighet for å velge "riktig". For hvis ikke den ene ytterligheten eksisterer, kan heller ikke den andre ytterligheten være. Hvis du, Rune ønsker å kjenne deg selv som en som er kjærlighet, godhet og barmhjertelighet, da må samtidig det som kjærlighet, godhet og barmhjertelighet ikke er, samtidig eksistere. Altså, det motsatte som er frykt, ondskap og ubarmhjertelighet. Hvis bare det ene hadde eksistert, og ikke det andre, da ville du bare ha en ide' om deg selv. Og dette gir ingen mening.

Derfor, Rune, skal du prisgi alt det du kaller ondt og dårlig, fordi du da har en mulighet til å oppleve det som er godt og frydefult. Ikke sant ?
    Hvis du hele tiden, konstant opplevde en seksuell orgasme, hvordan kunne du oppleve dette som en orgasme hvis det samtidig ikke eksisterte en tid mellom hver orgasme som opplevdes som noe mindre ekstatisk?

Når din Gud har gitt deg muligheten til å erfare alle mulige erfaringsgrunnlag i et kontekstuelt felt som denne relative verden er, ja da kan du være sikker på at dette ikke var en tabbe !
    Hva du velger å erfare i dette øyeblikk, i neste øyeblikk, og i øyeblikket etter der, se det velger du selv, og det er sannsynligvis livets største gave for menneskene!

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Gjestemedlem skrev:
    Så du anerkjenner at det er flere av dem og at din gud derfor ikke er den eneste som står på menyen, men er en av mange likeverdige alternativer?
    Nei der er kun en Gud,men med guder mente jeg avguder,som kan vere det aller meste som får prioritet før Gud i våre liv.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Rune S skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Nei der er kun en Gud,men med guder mente jeg avguder,som kan vere det aller meste som får prioritet før Gud i våre liv.
    Høres litt ut som demokrati i det gamle Sovjetunionene dette. Man hadde valget mellom å stemme på partiets kandidat.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Gjestemedlem skrev:
    Høres litt ut som demokrati i det gamle Sovjetunionene dette. Man hadde valget mellom å stemme på partiets kandidat.
    Hehe,ta deg en kebab,regner med de er av bra kvalitet i Tyrkien :)

Guds system ligner nok mest på et kongedømme av de systemene vi kjenner til,men demokrati som vi kjenner det har også en klar sammenheng med et fundament i kristendommen.Man ser at land som har en nylig kristen historie er rimelig demokratiske,mens de styrer som klart fornekter Bibelens Gud eller har falske guder sliter med totaliter lignende systemer.Sammenhengen er klar,og logisk for meg.Gud gir meg veldig frihet i motsetning til hva tvilere tror.

S

slowmotion

Gjest
    Man kommer ikke til helvete hvis man ikke tror på guder. For da finnes hverken himmel eller helvete... ;)

Unplugged

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2002
    Antall liker
    0
    Rune S skrev:
    Unplugged skrev:

Hva er det for slags valg? Himmel eller helvete? Underlig at ikke flere velger himmelen.... Tror at folk flest nå i dag intuitivt skjønner at det ikke er slik, og de gjør helt rett å velge bort Gud slik Gud blir definert på vår planet nå for tiden - dvs. i hvert fall de siste tre-fire tusen år.

Vi blir ikke holdt ansvarlig for våre valg av Gud, vi - eller sjelen - kommer selv til å ønske å ta ansvar for dem. Og det er stor forskjell på å ta ansvar og på å bli straffet med helvete, for helvete er straff, ikke ansvarliggjøring.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Rune S skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Hehe,ta deg en kebab,regner med de er av bra kvalitet i Tyrkien :)
    Det er de, jeg spiste en kebab i sted og den var riktig god. Ikke helt det vil kaller kebab hjemme, som stort sett er noe suspekte slakterester på en rull. Kebab er betegnelse på grillet kjøtt her. Dagens var et grillspyd med saftige møre biter av lammekjøtt, servert med salat persille og grillede tomater, paprika og løk og noe brød som ligger under kjøttet og fanger opp saften som drypper av det.

Guds system ligner nok mest på et kongedømme av de systemene vi kjenner til,men demokrati som vi kjenner det har også en klar sammenheng med et fundament i kristendommen.
    Demokratiet er da mye eldre enn kristendommen. Det hadde jo sitt utspring i det gamle grekenland. Og der bodde jo ganske mange andre guder i nærheten som må ha inspirert til dette. Og vår gamle ærverdige åsatru var jo mye nermere grekerne som system. Og etter kristendommen kom til landet kom jo den møske middelalderen og svartedauen, og det var jo først når kristendommen slapp taket igjen at lyset og fargene kom tilbake til menneskene i Europa.

Før:

Vedlegg

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Gjestemedlem skrev:
    Det er de, jeg spiste en kebab i sted og den var riktig god. Ikke helt det vil kaller kebab hjemme, som stort sett er noe suspekte slakterester på en rull. Kebab er betegnelse på grillet kjøtt her. Dagens var et grillspyd med saftige møre biter av lammekjøtt, servert med salat persille og grillede tomater, paprika og løk og noe brød som ligger under kjøttet og fanger opp saften som drypper av det.
    Høres fantastisk ut!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn