Helbredelser og vekkelse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Regner med dette ikke blir rapportert på CNN og NRK,så her har dere en alternativ nyhet,en god nyhet!
    De som har Viasat kan se opptak fra møtene i Florida på GOD TV.Vet ikke om GODTV er på Canal digital plattformen.Sender fra ca 9 på kvelden og utover.

    Her er litt skriftlig rapporter om noen av helbredelsene som skjedde igår:
    http://www.freshfire.ca/index.php?Id=&id=26&pid=993

    http://www.freshfire.ca/
     

    Slabbedask

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    34
    Omtrent like etterettelig som en pressemelding fra Osama Bin Laden ang. hvem som har rett av ham og George Bush.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.753
    Antall liker
    21.627
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    En gang på åttitallet satt jeg med gitaren i fanget og så Dagsrevyreportasje fra ennå en vekkelsesbølge på Sørlandet. Lang reportasje, og jeg klunket i vei.
    Etterhvert kom jeg til å sjekke hvilken akkordrekke fingene mine hadde funnet fram til sånn helt av seg selv: Stones' Sympathy for the devil.
     

    Gaahl

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2007
    Innlegg
    149
    Antall liker
    0
    DETTE ER JO HELT UTROLIG RUNE S!!!! ::)


    -

    Never underestimate the power of human stupidity.
     

    Gaahl

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2007
    Innlegg
    149
    Antall liker
    0
    One woman sent in a testimony that her friend had a heart attack and was clinically dead for 30 minutes. This woman was watching the meetings over the internet at the time and asked the chat room to pray and as they did her friend was literally raised from her death bed and is completely ALIVE!
    OK, jeg ble i tvil, er dette en parodiside eller er dette faktisk sant ???
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Å ikke tro er en vinn-vinn-situasjon: Har jeg rett så har jeg ikke kastet bort livet på meningsløse dogmer, tar jeg feil så får jeg i skjærsilden selskap av de aller fleste interessante mennesker som har levd opp gjennom historien. Himmelen derimot vil være stappfull av døllinger.
     

    Slabbedask

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    34
    Hadde faktisk tilgang på denne kanalen tidligere, og det var noe av det mest horrible jeg har fått servert på TV. Jeg vet forresten ikke hvilke skrifter Jan Hanvold holder høyest her i verden, i hvert fall hadde han store problemer med å skille mellom evangeliene og FRPs partiprogram.
    Og at dette handler mer om penger enn om Jesus fikk vi se da vi ryddet opp i min mors dødsbo og fant en haug tiggerbrev og innbetalingsblanketter til TV Visjon. Snakk om å utnytte mennesker i sin ytterste nød.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Tubesnake skrev:
    Hadde faktisk tilgang på denne kanalen tidligere, og det var noe av det mest horrible jeg har fått servert på TV. Jeg vet forresten ikke hvilke skrifter Jan Hanvold holder høyest her i verden, i hvert fall hadde han store problemer med å skille mellom evangeliene og FRPs partiprogram.
    Og at dette handler mer om penger enn om Jesus fikk vi se da vi ryddet opp i min mors dødsbo og fant en haug tiggerbrev og innbetalingsblanketter til TV Visjon. Snakk om å utnytte mennesker i sin ytterste nød.
    Kristendommen er spesielt velegnet til å plukke ut svindelofre. Når noen har identifisert seg som så til de grader lettlurte og svake så vet man at med riktige virkemidler er det få begrensninger på hvor mye penger en kan lure dem for også. Har de så svekket dømmekraft at de lytter til Hanevold så kan det heller ikke være spesielt vanskelig å overtale dem til å testamentere hele sin formue til bevegelsen. En billig pris å betale det for evig liv hos Jesus og Hanevold. De kan jo ikke ta med seg sin formue i graven heller.

    Slik svindel av gamle og syke er en hovedinntektskilde for slikt religøst bunnfall.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Confidence_trick
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Kjøpte ein sånn der blodtrykksmålar på Netthandelen for litt sidan.

    Eg tvilar på at dei tala som kjem opp er nøyaktige, men dei syner kanskje ein tendens? Iallfall har eg køyrt eit interessant prosjekt:
    Kvar gong eg har lytta til musikk, både slik som rockar bra, og roleg, klassisk, syner målaren nedgong av blodtrykket. Markant skilnad etter ein times lytting til kvalitetsmusikk.
    Av dette sluttar eg at eit godt stereoanlegg og ei anstendig musikksamling er helsefremjande. Kanskje såpass at eg skal tilby dei argaste av Sentraldebattantane behandling mot ei passande behandling?
    Kva satsar tykkjer de eg i så fall skal leggje meg på? Eg bør nok ta sikte på å bygge ut anlegget, slik at eg kan kurere både allergi, astma, for ikkje å snakke om tunghøyrsel og svaksyn...
    Dette må då vere i god humanetisk ånd?
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.161
    Antall liker
    4.327
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    En gang på åttitallet satt jeg med gitaren i fanget og så Dagsrevyreportasje fra ennå en vekkelsesbølge på Sørlandet. Lang reportasje, og jeg klunket i vei.
    Etterhvert kom jeg til å sjekke hvilken akkordrekke fingene mine hadde funnet fram til sånn helt av seg selv: Stones' Sympathy for the devil.
    ;D

    mvh
    KJ
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.130
    Antall liker
    2.652
    Rune S skrev:
    Regner med dette ikke blir rapportert på CNN og NRK,så her har dere en alternativ nyhet,en god nyhet!
    De som har Viasat kan se opptak fra møtene i Florida på GOD TV.Vet ikke om GODTV er på Canal digital plattformen.Sender fra ca 9 på kvelden og utover.

    Her er litt skriftlig rapporter om noen av helbredelsene som skjedde igår:
    http://www.freshfire.ca/index.php?Id=&id=26&pid=993

    http://www.freshfire.ca/
    Imponerende.
    Linken viser til at folk blir helbredet uten å være syk engang. En ble helbredet for homofili. Kan man også bli helbredet for hetrofili ? ::)
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.506
    Antall liker
    2.945
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Espen R skrev:
    Linken viser til at folk blir helbredet uten å være syk engang. En ble helbredet for homofili. Kan man også bli helbredet for hetrofili ? ::)
    Det er visst i tiden nå. Du får bare hive deg på bølgen......... :)
    (behøver ikke å være for sent helller...en kamerat av meg begynte nettopp å spille på det andre laget etter å ha vært gift i 15 år.)
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.130
    Antall liker
    2.652
    emotikon skrev:
    Espen R skrev:
    Linken viser til at folk blir helbredet uten å være syk engang. En ble helbredet for homofili. Kan man også bli helbredet for hetrofili ? ::)
    Det er visst i tiden nå. Du får bare hive deg på bølgen......... :)
    (behøver ikke å være for sent helller...en kamerat av meg begynte nettopp å spille på det andre laget etter å ha vært gift i 15 år.)
    Han hadde nok tidligere indirekte vært for mye påvirket av vekkelsespredikantene, og etter 15 år i desillusjonert tilstand så han sannheten bak alle løgnene og gjorde slutt på selvbedraget.

    Som jeg har sagt til Rune S tidligere: verden er i den tilstand den er p.g.a. våre tanker ord og gjerninger. Hvis vi ønsker mere av det samme (som det ser ut til at vi vil) da er det bare å forkynne det samme gamle budskapet, de samme gamle tanker og holdninger. Hvis vi derimot IKKE er fornøyd med tingenes tilstand, da må vi forkynne et nytt budskap, og spre noen nye tanker og holdninger. Dette innbefatter å legge til side de gamle tankene om skyld, synd og skam.
    Vi har valget!
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Espen R skrev:
    emotikon skrev:
    Espen R skrev:
    Linken viser til at folk blir helbredet uten å være syk engang. En ble helbredet for homofili. Kan man også bli helbredet for hetrofili ? ::)
    Det er visst i tiden nå. Du får bare hive deg på bølgen......... :)
    (behøver ikke å være for sent helller...en kamerat av meg begynte nettopp å spille på det andre laget etter å ha vært gift i 15 år.)
    Han hadde nok tidligere indirekte vært for mye påvirket av vekkelsespredikantene, og etter 15 år i desillusjonert tilstand så han sannheten bak alle løgnene og gjorde slutt på selvbedraget.

    Som jeg har sagt til Rune S tidligere: verden er i den tilstand den er p.g.a. våre tanker ord og gjerninger. Hvis vi ønsker mere av det samme (som det ser ut til at vi vil) da er det bare å forkynne det samme gamle budskapet, de samme gamle tanker og holdninger. Hvis vi derimot IKKE er fornøyd med tingenes tilstand, da må vi forkynne et nytt budskap, og spre noen nye tanker og holdninger. Dette innbefatter å legge til side de gamle tankene om skyld, synd og skam.
    Vi har valget!
    Jepps, kloke ord.

    Det finnes varianter av religionene, også med innslag fra kristedommen, som kan gi innsikt og forståelse på en måte som de tekstfikserte tåteflaskeversjonene her hjemme går glipp av.

    Verdens hurtigst økende religion:

    http://women.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/women/the_way_we_live/article3699397.ece
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Ser ut som jeg tok feil angående CNN ikke kommer til å vise noe om dette.
    Denne vekkelsen som har startet i Florida ble sett av profeter i syner i 1999,og de så store stadion fyllt med mennesker,og det kommer til å spre seg over USA og til andre deler av verden som en ild.Australia og England er blitt nemnt.De har også sett at sekulere media kommer til å rapportere fra desse møtene,og det er jo fantastisk med kreative mirakel,selv om det største mirakelet er frelsen og det å bli født på ny.
    Det er også profetert i Bibelen at i de siste tider kommer Gud til å vise sin herlighet i større grad enn noen gang tidligere i menneskets historie.
    Jeg lurer på hva Satans svar på dette kommer til å bli,og det slo meg akkurat at det står skrevet at antikrist kommer til å stå frem med store under,og siden Satan er hale og ikke hode så kommer han nok snart etter.
    Antikrist kommer til å få MASSIV pressedekning og kommer nok til å bli sett på som en verdens frelser av majoriteten av mennesker på jorden.
    Jesus fortalte oss hvordan vi ser hvem som er sann og hvem som er falsk,se på fruktene!
    Kun Gud kan gi tilfredstillelse av menneskets søken og forandre våre steinhjerter.
    Døperen Johannes sa at Jesus døper med ild og ånd,og det er noe av det vi får se i desse møtene i Florida.Mennesker blir på godt nynorsk dritings i Den Hellige Ånd,og mange sier de opplever ild,sannsynligvis derfor de av og til springer rundt som galne!
    Good times,good times,God times!

    La ikke DIN sjanse til å bli kjent med DIN Skaper gå fra DEG !! Du vil angre så bittert viss du ikke griper sjansen nå!!!
    Ikke uten grunn at Jesus sier at der vil vere gråt og tenners gnissel i helvete.Der kommer ikke til å vere kule folk,ingen sex,ingen sprit,no ganja,plenty ild men ingen grillparties.........

    Mvh
    Rune
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Rune S skrev:
    La ikke DIN sjanse til å bli kjent med DIN Skaper gå fra DEG !! Du vil angre så bittert viss du ikke griper sjansen nå!!!
    Ikke uten grunn at Jesus sier at der vil vere gråt og tenners gnissel i helvete.Der kommer ikke til å vere kule folk,ingen sex,ingen sprit,no ganja,plenty ild men ingen grillparties.........
    Taj, jeg vet nå ikke helt jeg. Når jeg tenker over det så tror jeg kjellerstova passer meg bedre. Hva har enegtlig Jesus å by på som er så attraktivt?

    Bli sauetemmer, harpespiller, ten-sing vokalist, vaffelsteker, gå på smilekurs og drikke saft og vann med tante Olga fra bedehuset.

    nææh, høres kjedelig ut

    Alle de gode musikerene, forfatterene, livskunstnerne, de syndige lystfulle levede mennskene som ikke bare satt å ventet på at det hele ble over har har jo havnet i the 'court of the crimson king'. Bedre å feste med Ozzy og Moon enn å klappe i hendene med Åge Samuelsen og Johannes Paul.

    Innretter man seg bra her får man sikkert en offiserstillig raskt likevel, og da slipper man unna de verste vaktene. Er man riktig lydig får man sin egen succubus og kanskje noen kristne slaver som glemte forbudene mot svinekjøtt.

    Man har jo dessuten den fordelen at man kan leve som et oppreist menneske mens man er i live og slippe å bøye ryggen i frykt for skjenn og klask på fingen fra Jesus.

    Nei, Jesus er for gamle tanter på sørlandet og genert pubertetsungdom. Gi meg heller Lucifer, lysets bringer. Det er da en kar som ikke legger seg på kne for hvem som helst.

    Du vet jo hva hans store synd var?

    Han nektet å legge seg på kne for menneskene, men ville kun knele for Gud. Hvem står vanligvis rett under rangstigen for mennesket, hunden.

    Så heller følge en kar med stoltheten i behold og ikke en som åmer seg for hvemsomhelst, og ikke lar seg behandle som en hund.


     

    Vedlegg

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Du har det inne Deafnut.
    Stoltheten er nøkkelordet.Du er bundet på hender og føtter,uten at du klarer å se det selv.
    Lucifer ville IKKE knele for Gud,der er hans fulle og hele problem.Han var en av Guds høyeste og mektigste engler,sannsynligvis en av de med mest kreative evner utenom Gud,derfor har han så mye makt i verden idag gjennom kultur,musikk og andre kunstformer.Han kommer også til å komme i legemlig skikkelse og utføre mektige gjerninger,slik Gud kom i til jorden gjennom Jesus,Lucifer kopierer hele tiden og vrenger alltid sannheten,og han har fallt fra nåden og kommer til å ta med seg så mange han klarer i fallet.Han vil ha tilbedelse som kun Gud skal ha,og de som blir forført må tilbe Lucifer,kravle rundt i ildsjøen med kjøttet hengende i filler fra skjelettet,og Lucifer har intet virkelig lys i helvete,det har blitt tatt fra han.

    Jesus er veien,sannheten og livet,og dette er rimelig store ord viss man tenker nøye over de.Jesus kan tilby deg alt du ikke vet du virkelig trenger! Todd Bentley ville sikkert blitt regnet som rimelig kul av deg selv før han ble frelst,sannsynligvis kulere enn hele hifisentralens medlemmer tilsammen.Selv savner han selvsagt ikke sitt gamle liv uten Jesus!!!
    Viss man ikke har Jesus, har Lucifer mennesket i sin hule hånd.

    Jeg har ofte spurt hva som er så kult som man ikke kan gjøre som kristen ? Har ikke fått noe svar enda.En kristen kan synge,danse,drikke vin,ha sex,holde fest,reise,osv. ,men vi har noe som er enda bedre enn alt dette som du ikke kjenner til.Vi har dyp tilfredstillelse,fred,glede,you name it,og jeg orker ikke å tenke på hvor tomt livet ville vert uten Jesus!!

    Mvh
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Rune S skrev:
    Du har det inne Deafnut.
    Stoltheten er nøkkelordet.Du er bundet på hender og føtter,uten at du klarer å se det selv.
    Jesus er veien,sannheten og livet,og dette er rimelig store ord viss man tenker nøye over de.Jesus kan tilby deg alt du ikke vet du virkelig trenger! Todd Bentley ville sikkert blitt regnet som rimelig kul av deg selv før han ble frelst,sannsynligvis kulere enn hele hifisentralens medlemmer tilsammen.Selv savner han selvsagt ikke sitt gamle liv uten Jesus!!!
    Viss man ikke har Jesus, har Lucifer mennesket i sin hule hånd.

    Jeg har ofte spurt hva som er så kult som man ikke kan gjøre som kristen ? Har ikke fått noe svar enda.En kristen kan synge,danse,drikke vin,ha sex,holde fest,reise,osv. ,men vi har noe som er enda bedre enn alt dette som du ikke kjenner til.Vi har dyp tilfredstillelse,fred,glede,you name it,og jeg orker ikke å tenke på hvor tomt livet ville vert uten Jesus!!

    Mvh
    Dersom du driv med å synge,danse,drikke vin,ha sex,holde fest,reise,osv. er du etter mitt syn ein atypisk og ikkje særleg god kristen. I så fall vil dei færraste farisearar sleppe deg inn til lukka lag.
    Kva slags dyp tilfredsstillelse, fred og glede trur du at ein kristen har, som ikkje ein halvlunken agnostikar fiksar saman med kona, nærmiljøet og stereoanlegget?
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Audiophile-Arve skrev:
    Dersom du driv med å synge,danse,drikke vin,ha sex,holde fest,reise,osv. er du etter mitt syn ein atypisk og ikkje særleg god kristen. I så fall vil dei færraste farisearar sleppe deg inn til lukka lag.
    Kva slags dyp tilfredsstillelse, fred og glede trur du at ein kristen har, som ikkje ein halvlunken agnostikar fiksar saman med kona, nærmiljøet og stereoanlegget?
    En kristen er en som elsker Kristus,enkelt og greit! Alle definisjoner og båser er menneskeskapt.Gud skapte mennesket og vi skal ikke vere definerbare eller mulig å sette i bås,og det er ikke uten grunn at Jesus var omsvermet av mennesker fra tidlig morgen til kveld hver dag når Han gjekk rundt på jorden! Mennesker hadde ikke gjort det viss Han var kjedelig! Han var og er full av liv,fordi Han er livet!!!
    Likevel sa Han før Han flyttet ut av sitt menneskelige legeme at det er mye bedre for oss at Han reiser for Han ville sende noe som var enda bedre,Den Hellige Ånd.

    Jeg kjenner begge sider og Guds tilfredstillelse er ubeskrivelig mye bedre !!
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.753
    Antall liker
    21.627
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    E D A E E D A E A, og ikke glem H-en til 'please to meechoo, hope you...'
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Rune S skrev:
    Du har det inne Deafnut.
    Stoltheten er nøkkelordet.Du er bundet på hender og føtter,uten at du klarer å se det selv.
    Lucifer ville IKKE knele for Gud,der er hans fulle og hele problem.
    Nei, da har du misfortått. Han knelte villig for Gud og så på han som sjefen. Men han ville ikke underkaste seg alle Guds kreaturer og påfunn, men ville være direkte under Gud på rangsitigen, og ikke under mennesket med alle sine svakheter.

    Dette er jo mye det samme som skiller protestantene fra katolikkene også. Protestentene vil ha et personlig forhold til Gud og vil ikke undelegge seg hele hirearkiet fra engler til paver og prester. Man kan således si at reformasjonen i den kristne kirke er helt og holdent en kopi av Lucifers gjerninger som gjorde at han falt i unåde. Så egentlig er du en satanist uten å være klar over dette selv Rune. Men ikke bli redd av den grunn. Det er helt i orden, og egentlig mye mer givende.




    Han var en av Guds høyeste og mektigste engler,sannsynligvis en av de med mest kreative evner utenom Gud,derfor har han så mye makt i verden idag gjennom kultur,musikk og andre kunstformer.
    Dette er da mye kulere enn det Jesus har å kommer med. Denen kreativiteten i kunst, kusltur og musikk er jo det edleste menneskene har å bye på. Så hvis detter er inspirasjon fra Lucifer så er jo det en veldig god grunn til å melde seg inn i fanclubben hans i stedet.

    Ikke fult så nyttig å kunne forvandle fiskemat og henge på kors.




    Han kommer også til å komme i legemlig skikkelse og utføre mektige gjerninger,slik Gud kom i til jorden gjennom Jesus,Lucifer kopierer hele tiden og vrenger alltid sannheten,og han har fallt fra nåden og kommer til å ta med seg så mange han klarer i fallet.Han vil ha tilbedelse som kun Gud skal ha,og de som blir forført må tilbe Lucifer,kravle rundt i ildsjøen med kjøttet hengende i filler fra skjelettet,og Lucifer har intet virkelig lys i helvete,det har blitt tatt fra han.
    Alle de store mesterne i musikken og komposisjonen stjeler og kopierer fra hverande, og forvrenger dette til sine egne verk og melodier. Det er en viktig del av den kreative prosessen.

    Hvordan vet du at det er så ille der nede da, det kan jo henne a du bare har hørt onsdinnet propaganda og at det er du som blir lurt. Ildsjøer og kjøttrester.. gøres for dumt ut hva. Jazz, hete kvinner, brennevin og opphetede diskusjoner om hitt og annet. La deg ikke skremme som et barn av eventyrene.



    Jesus er veien,sannheten og livet,og dette er rimelig store ord viss man tenker nøye over de.Jesus kan tilby deg alt du ikke vet du virkelig trenger! Todd Bentley ville sikkert blitt regnet som rimelig kul av deg selv før han ble frelst,sannsynligvis kulere enn hele hifisentralens medlemmer tilsammen.
    Næhei. Så kul kan han da ikke være. Her er mange kule folk på sentralen vet du. Hvem er det du synest er så ukul her da?


    Selv savner han selvsagt ikke sitt gamle liv uten Jesus!!!
    Viss man ikke har Jesus, har Lucifer mennesket i sin hule hånd.
    Mannen kan i allefall spille gitar, og det teller mye. Harpespill og blokkføyte fra Jesus blir aldri det samme.



    Jeg har ofte spurt hva som er så kult som man ikke kan gjøre som kristen ? Har ikke fått noe svar enda.En kristen kan synge,danse,drikke vin,ha sex,holde fest,reise,osv. ,men vi har noe som er enda bedre enn alt dette som du ikke kjenner til.Vi har dyp tilfredstillelse,fred,glede,you name it,og jeg orker ikke å tenke på hvor tomt livet ville vert uten Jesus!!
    Greit å ha noen å holde i hånden. Men det blir fort kjedelig i lengden, og da er det bedre å kunne stå på egne bein.

    Vi er kommet i Horus tidsalder nå, og de gamle guder skal på skraphaugen.

     

    Vedlegg

    B

    Back_Door

    Gjest
    Om vi barberer hodet til Gjestemedlem, kan jeg nesten banne på at vi finner tre 6-tall.. ::)

    For øvrig en underlig tråd dette. Det er lenge siden helvete var så fremme i frontlinjen.
     
    S

    slowmotion

    Gjest
    Underlig tråd?

    Tjah, himmel og helvete er vel bare to sider av samme sak ....

    ;)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Gjestemedlem skrev:
    Rune S skrev:
    Du har det inne Deafnut.
    Stoltheten er nøkkelordet.Du er bundet på hender og føtter,uten at du klarer å se det selv.
    Lucifer ville IKKE knele for Gud,der er hans fulle og hele problem.
    Nei, da har du misfortått. Han knelte villig for Gud og så på han som sjefen. Men han ville ikke underkaste seg alle Guds kreaturer og påfunn, men ville være direkte under Gud på rangsitigen, og ikke under mennesket med alle sine svakheter.

    Dette er jo mye det samme som skiller protestantene fra katolikkene også. Protestentene vil ha et personlig forhold til Gud og vil ikke undelegge seg hele hirearkiet fra engler til paver og prester. Man kan således si at reformasjonen i den kristne kirke er helt og holdent en kopi av Lucifers gjerninger som gjorde at han falt i unåde. Så egentlig er du en satanist uten å være klar over dette selv Rune. Men ikke bli redd av den grunn. Det er helt i orden, og egentlig mye mer givende.




    Han var en av Guds høyeste og mektigste engler,sannsynligvis en av de med mest kreative evner utenom Gud,derfor har han så mye makt i verden idag gjennom kultur,musikk og andre kunstformer.
    Dette er da mye kulere enn det Jesus har å kommer med. Denen kreativiteten i kunst, kusltur og musikk er jo det edleste menneskene har å bye på. Så hvis detter er inspirasjon fra Lucifer så er jo det en veldig god grunn til å melde seg inn i fanclubben hans i stedet.

    Ikke fult så nyttig å kunne forvandle fiskemat og henge på kors.




    Han kommer også til å komme i legemlig skikkelse og utføre mektige gjerninger,slik Gud kom i til jorden gjennom Jesus,Lucifer kopierer hele tiden og vrenger alltid sannheten,og han har fallt fra nåden og kommer til å ta med seg så mange han klarer i fallet.Han vil ha tilbedelse som kun Gud skal ha,og de som blir forført må tilbe Lucifer,kravle rundt i ildsjøen med kjøttet hengende i filler fra skjelettet,og Lucifer har intet virkelig lys i helvete,det har blitt tatt fra han.
    Alle de store mesterne i musikken og komposisjonen stjeler og kopierer fra hverande, og forvrenger dette til sine egne verk og melodier. Det er en viktig del av den kreative prosessen.

    Hvordan vet du at det er så ille der nede da, det kan jo henne a du bare har hørt onsdinnet propaganda og at det er du som blir lurt. Ildsjøer og kjøttrester.. gøres for dumt ut hva. Jazz, hete kvinner, brennevin og opphetede diskusjoner om hitt og annet. La deg ikke skremme som et barn av eventyrene.



    Jesus er veien,sannheten og livet,og dette er rimelig store ord viss man tenker nøye over de.Jesus kan tilby deg alt du ikke vet du virkelig trenger! Todd Bentley ville sikkert blitt regnet som rimelig kul av deg selv før han ble frelst,sannsynligvis kulere enn hele hifisentralens medlemmer tilsammen.
    Næhei. Så kul kan han da ikke være. Her er mange kule folk på sentralen vet du. Hvem er det du synest er så ukul her da?


    Selv savner han selvsagt ikke sitt gamle liv uten Jesus!!!
    Viss man ikke har Jesus, har Lucifer mennesket i sin hule hånd.
    Mannen kan i allefall spille gitar, og det teller mye. Harpespill og blokkføyte fra Jesus blir aldri det samme.



    Jeg har ofte spurt hva som er så kult som man ikke kan gjøre som kristen ? Har ikke fått noe svar enda.En kristen kan synge,danse,drikke vin,ha sex,holde fest,reise,osv. ,men vi har noe som er enda bedre enn alt dette som du ikke kjenner til.Vi har dyp tilfredstillelse,fred,glede,you name it,og jeg orker ikke å tenke på hvor tomt livet ville vert uten Jesus!!
    Greit å ha noen å holde i hånden. Men det blir fort kjedelig i lengden, og da er det bedre å kunne stå på egne bein.

    Vi er kommet i Horus tidsalder nå, og de gamle guder skal på skraphaugen.

     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Og foresten Jesus kan sikkert tappe og shredde som Steve Vai kan drømme om,og med et driv og innlevelse som Jimi Hendrix,Stevie Ray og Jimmy Page ikke var i den fjerneste nærhet av!! ;D Kaboom shakalaka !!!
     

    Lille_Adam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Innlegg
    1.686
    Antall liker
    14
    Tviler aldri så lite på at OT-seksjonen her på sentralen er et egnet sted for din type vekkelse. For min del blir det mer snakk om vemmelse og jeg frykter (vel, håper er nok riktigere) at din sæd stort sett faller på stengrunn her inne.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Rune S skrev:
    DU har missforstått,Lucifers fall var hans egoisme og at han ikke ville underkaste seg Gud,derfor er Satans mantra "do what thou whilst" .
    'Do what thou wilst' er thelemittenes setning og har ikke noe med satanisme å gjøre.


    Men jeg vet du ikke tror på en Gud,så diskusjonen ser jeg på som helt meningsløs.Hva er der å diskutere igrunnen,der er en Gud som har skapt alt du og jeg ser samme hva vi diskuterer.
    Hvis gud har skapt alt og slikt, hvordan kan det da være meningsløst å diskutere fordi jeg ikke tror? Dette er da en selvmotsigelse av dimensjoner. Hvis gud er uavhengig av min tro er det da meningsfylt å diskutere, men hvis du innser at gud bare eksisterer i kraft av din tro .. så er jo likevel troen i seg selv en diskusjonstema vel?

    Hvorfor så nervøs?

    Jeg har en utfordring til deg Rune:

    Hvis du laster ned den omtalte stones låten ulovlig fra nettet og spiller den i Lucifers navn én gang, så skal jeg be en fadervår og huske å nevne for Jesus at det var min idé og ta på meg all skyld for deg menneskebarn, slik han gjorde.

     

    Vedlegg

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Rune S skrev:
    Audiophile-Arve skrev:
    Dersom du driv med å synge,danse,drikke vin,ha sex,holde fest,reise,osv. er du etter mitt syn ein atypisk og ikkje særleg god kristen. I så fall vil dei færraste farisearar sleppe deg inn til lukka lag.
    Kva slags dyp tilfredsstillelse, fred og glede trur du at ein kristen har, som ikkje ein halvlunken agnostikar fiksar saman med kona, nærmiljøet og stereoanlegget?
    1. En kristen er en som elsker Kristus,enkelt og greit!
    2. Alle definisjoner og båser er menneskeskapt.
    3. Gud skapte mennesket
    4. og vi skal ikke vere definerbare eller mulig å sette i bås,
    5. og det er ikke uten grunn at Jesus var omsvermet av mennesker fra tidlig morgen til kveld hver dag når Han gjekk rundt på jorden!
    6. Mennesker hadde ikke gjort det viss Han var kjedelig!
    7. Han var og er full av liv,fordi Han er livet!!!
    8. Likevel sa Han før Han flyttet ut av sitt menneskelige legeme at det er mye bedre for oss at Han reiser for Han ville sende noe som var enda bedre,Den Hellige Ånd.

    Jeg kjenner begge sider og Guds tilfredstillelse er ubeskrivelig mye bedre !!
    1. Jaja.
    2. Her er vi heilt på linje...
    3. ...men ikkje her. Eg lurer på om ikkje gud er skapt av menneska.'
    4. Vel, det er no iallfall rasjonelt å sorter litt innimellom. T.d. er det greitt å dele menneska inn i kvinner/menn, unge/gamle, rike/fattige osb. Veldig rasjonelt når ein skal abstrahere litt. Såleis tykkjer eg det er greitt å snakke om kristne/muslimar/hinduar/sikhar/buddhistar innimellom, når eg har eit poeng. Det tyder ikkje at eg sorterer i meir eller mindre verdfulle menneske...
    5. Vel, han hadde ei kort karriere, eigentleg....Elvis heldt det gåande mykje lenger, t.d.
    6. Det er eg slett ikkje sikker på. Mange kjendisar er usigeleg kjedelege.
    7. Jfr. DDE
    8. Tjah. Dette omgrepet er mest eigna for å skape forvirring, då det har så mange ulike aspekt.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Rune S skrev:
    Og foresten Jesus kan sikkert tappe og shredde som Steve Vai kan drømme om,og med et driv og innlevelse som Jimi Hendrix,Stevie Ray og Jimmy Page ikke var i den fjerneste nærhet av!! ;D Kaboom shakalaka !!!
    Kva potensiale han har, er lite interessant. Så lenge han ikkje faktisk gjer desse tinga.....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn