Helautomatisk platevasker

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.433
Antall liker
17.148
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
@ptb: Jeg er nok ikke noe heldigere enn andre, jeg påpeker kun at en platevasker til 25k er waste of money. At en platevasker er bedre enn "håndvask" tror jeg så gjerne, men forskjell i lydopplevelse tror jeg er minimal.
Jeg hadde heller ikke vurdert en UL-vasker til +/-25K, og som kun er i stand til å vaske én plate om gangen. Derfor bygde jeg en selv som kan ta 8 stk pr. batch. For de som ikke har mulighet til å bygge selv, så finnes det er par varianter av ferdige løsninger (adaptere) som kan brukes på flere ulike std. vaskere. Da kommer man omtrent ned på en pris av hva VPI, OkkiNokki osv koster over disk.
Forskjell i lydopplevelser er det. Avhengig av hva slags urenheter det er på platene selvfølgelig. Men, selv plater jeg trodde det var begrensede muligheter for å få "lytefrie" har blitt bra.
Kommenter gjerne det jeg skriver om plateselskapene og kvaliteten på utgivelsene. Jeg vil påstå at kvaliteten på de forskjellige innspillingene/utgivelsene er viktigste parameter. Man kan ikke vaske bort dårlig produksjon.
Skadede plater og resultat av dårlig produksjon lar seg selvfølgelig ikke rette opp.
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.982
Antall liker
11.842
Sted
Hus
Å kjøpe en platevasker til 25 frognertiere som bare vasker en plate av gangen er helt på trynet. Kjøpte meg en Scroogevasker for noen år siden som tar alt mellom en og ti plater i slengen, og henviste VPI 16.5 til bare å ble støvsuger etter vasken med USC. Var lei av at bunken med innkomne plater som skulle vaskes ble bare større og større. Har over 6K med skiver hjemme, så det var en god investering :)
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Å kjøpe en platevasker til 25 frognertiere som bare vasker en plate av gangen er helt på trynet. Kjøpte meg en Scroogevasker for noen år siden som tar alt mellom en og ti plater i slengen, og henviste VPI 16.5 til bare å ble støvsuger etter vasken med USC. Var lei av at bunken med innkomne plater som skulle vaskes ble bare større og større. Har over 6K med skiver hjemme, så det var en god investering :)
Ser den. Jeg vil likevel personlig forstrekke en "trykk på knappen, vent, ferdig!"-løsning for en og en plate, som Degritter eller Audio Desk. Alt for dyrt, dog.

Audio Revita leverer jo "billigvarianter" av Scrooge-løsningen til Okki Nokki-pris, så det er en mulighet for de som vil ha noe slikt.
 

oyvindk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
360
Antall liker
109
Sted
Trondheim
Det finnes en produsent til som jeg ikke har sett nevnt her: https://www.kirmussaudio.com/
Pratet litt med dem på Munchenmessen, og fikk godt inntrykk av dem.
Selv kjøpte jeg nylig en JAS rw600. Fornøyd med den så langt, selv om den tar kun en plate i slengen.
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Lage en selv som er like effektiv koster vel ca halvparten.
Lage helautomatisk vasker med tørking selv?
Ja. Var det ikke en her som har laget det da?
Eller den var vel halvautomatisk, da detter den vel utenfor.
Da får mann heller svi av 20- 30 frognertiere da:)
Degritter koster vel 8-9K ...Eller var det optimistisk husket?

Det var veldig optimistisk husket :cool:

516591d1541777572-helautomatisk-platevasker-ab367abc-06ad-443a-afb2-9424b856a3e1.jpg
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Det finnes en produsent til som jeg ikke har sett nevnt her: https://www.kirmussaudio.com/
Pratet litt med dem på Munchenmessen, og fikk godt inntrykk av dem.
Selv kjøpte jeg nylig en JAS rw600. Fornøyd med den så langt, selv om den tar kun en plate i slengen.
Synes det er masse rare ting å ta hensyn til med den maskinen. Som selger sin egen mix, som kun anbefaler 15-20 plater på en blanding. Og som demonstrerer en hel masse manuelt for og etterarbeid ved rens. Da kan man like gjerne velge en av de rimelige polske ebay modellene. (Som jeg selv har, og er fornøyd med). Men her etterspørres vel en maskin som er helautomatisk. Og det er vel fair enough. Det er jo opp til hver enkelt. :)
 

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
2.432
Antall liker
496
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Det finnes en produsent til som jeg ikke har sett nevnt her: https://www.kirmussaudio.com/
Pratet litt med dem på Munchenmessen, og fikk godt inntrykk av dem.
Selv kjøpte jeg nylig en JAS rw600. Fornøyd med den så langt, selv om den tar kun en plate i slengen.
Ser ut som en veldig interessant løsning, men renseprosessen går i 3-4 trinn og krever mye innsats.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.301
Antall liker
3.092
Torget vurderinger
4
Å kjøpe en platevasker til 25 frognertiere som bare vasker en plate av gangen er helt på trynet. Kjøpte meg en Scroogevasker for noen år siden som tar alt mellom en og ti plater i slengen, og henviste VPI 16.5 til bare å ble støvsuger etter vasken med USC. Var lei av at bunken med innkomne plater som skulle vaskes ble bare større og større. Har over 6K med skiver hjemme, så det var en god investering :)
Jeg kunne ikke tenkt meg en vasker som ikke tørker platen men en gang slik at den er klar til å spilles rett etter vask. Å vaske en haug plater som jeg kansje kommer til å spille senere gidder jeg ikke. Skal man vaske hele samligen ser jeg fordelen med å kunne vaske bulker med plater, men jeg har ikke det behovet selv med par tre tusen plater. Kan være det er helt på tryne, men det får det bare være.
 

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
7.207
Antall liker
22.910
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
Jeg er enig med Minutten her. Jeg får inn en plate her og en plate der. Da er mitt poeng å kunne vaske en plate (eller tre) og begynne å spille rett etter vask. Da må selve vaske/tørke prosessen være så enkel som mulig.

Er forresten JAS RW-600 og Audio Desk nesten identiske? Ganske stor prisforskjell på de to...
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Nettopp.

Har aldri tid til å batch-vaske uansett, så vil gjerne kunne ta en plate ut av coveret, oppdage at "Oi! Den trenger en vask!", bruke 2 minutter på å vaske den, og så forhåpentligvis straks kunne spille den.
 

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
7.207
Antall liker
22.910
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
Jeg fikk en brukt plate fra ebay i går. Den er fra 1978 og så tilnærmet strøken ut. Uansett så var der litt småknitring og med en helautomatisk vasker hadde jeg kjørt en runde med en gang. Med Pro Ject'en jeg har så blir det litt mer tiltak å vaske. Man må jo holde i denne børsten mens platen vaskes (jeg vasker to ganger hver vei), så tørking, så snu platen, så holde børsten igjen og så tørking igjen. Jeg foretrekker helt klart å dille med andre ting under denne prosessen.

Jeg sendte for øvrig en e-post til Audioaktøren i går. Jeg får høre hva de mener om JAS og Audio Desk.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.955
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
7.207
Antall liker
22.910
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
Ja de ser jo bra ut. Stilig den "støyboksen", men det begynner å bli ganske kostbart etter hvert da. Vet du om det er norsk forhandler på disse? Med tanke på garanti og 5 års reklamasjonsrett, så foretrekker jeg å kjøpe sånt i Norge.

For øvrig så vasket jeg 20-25 plater i går. Jeg ble bare mer overbevist om at det går mot helautomatisk platevasker :rolleyes:
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.955
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
første gang jeg la merke til den var på Lyric sine sider, men de er ikke nevnt i de nye sidene og det står heller ingen Norsk distributør på listen hos KL, så da er det fritt frem...:cool:
den som kobles fast til kran alt externt reservoir er på tilbud til USD 3.199.....virker ikke helt i tåka...
så kan man adde den feedermekanikken...støyboksen trenger man vel ikke om den feks står fast installert i et vaskerom eller bad...
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.883
Torget vurderinger
24
Det er dette må å kunne spille platene rett etter vask som gjør at du trenger en helautomatisk vasker.
Jeg forstår lysten til å kunne spille platene rett etter vask, men selv følger jeg dette regimet:

Nye plater settes i en "uvasket" bunke. Den bunken kan ha fra 0-50 plater. Rett etter sommeren var nok tallet oppe i 50-60 plater.
Deretter vasker jeg i batcher av 5-8 plater per vask. Det tar 30 minutter. Jeg har tre spindler, så jeg kan vaske 15-25 (strengt tatt opp til 30) plater i løpet av 1,5 timer. Det krever null jobb. Lar de tørke til neste dag og setter de i nye innercover. Da går platene til bunken "uspilte/nyvaske plater". Der kan de bli stående en stund før de går til bunken "nye spilte plater". Deretter inn i arkivet, med fare for å bli glemt om de ikke utmerker seg.

Men, jeg har vasket alle plater fortløpende siden 2002. Platene vasker jeg stort sett bare når de kjøpes inn. Noen få vaskes igjen dersom det er møkk eller støy på de.

Men som sagt, jeg forstår at dette med å måtte utsette lyttingen til neste dag kan være krevende. En vakummaskin i tillegg ville endret på det.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det er dette må å kunne spille platene rett etter vask som gjør at du trenger en helautomatisk vasker.
Jeg forstår lysten til å kunne spille platene rett etter vask, men selv følger jeg dette regimet:

Nye plater settes i en "uvasket" bunke. Den bunken kan ha fra 0-50 plater. Rett etter sommeren var nok tallet oppe i 50-60 plater.
Deretter vasker jeg i batcher av 5-8 plater per vask. Det tar 30 minutter. Jeg har tre spindler, så jeg kan vaske 15-25 (strengt tatt opp til 30) plater i løpet av 1,5 timer. Det krever null jobb. Lar de tørke til neste dag og setter de i nye innercover. Da går platene til bunken "uspilte/nyvaske plater". Der kan de bli stående en stund før de går til bunken "nye spilte plater". Deretter inn i arkivet, med fare for å bli glemt om de ikke utmerker seg.

Men, jeg har vasket alle plater fortløpende siden 2002. Platene vasker jeg stort sett bare når de kjøpes inn. Noen få vaskes igjen dersom det er møkk eller støy på de.

Men som sagt, jeg forstår at dette med å måtte utsette lyttingen til neste dag kan være krevende. En vakummaskin i tillegg ville endret på det.
Dette er jo greit når alt som står i hyllene er vasket, men jeg kommer aldri til å få tid til å vaske hele samlingen så det derfra bare er snakk om å vaske alt nytt som kommer inn.

Kanskje man kan leie vaskehjelp fra ISS som bruker to timer i uka på å vaske plater? ;)
 

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Innlegg
8.835
Antall liker
16.058
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
Det er jo bare å tørke av plata med en microfiberklut om man har det travelt med å få hørt plata.
Det tar ikke lenger tid enn å tørke med vifte el.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Sikkert superenkelt, men jeg vil jo helst ha "trykk på knappen, ferdig!" likevel. :)
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.955
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
Andre, er det ultralydvasker du har?
hvordan lar du de tørke?
mvh
L
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
En badstu er kanskje egnet for platevask? Våtrom, så søl gjør ikke noe. Kan ha littegrann høy temperatur for rask tørking, og lukker man døra slipper man bråket ut i stua. :)
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.955
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
men får du ikke merker etter avrenn?
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.883
Torget vurderinger
24
Vasker på vaskerommet, men skal lage meg et verksted i løpet av vinteren, og der skal jeg ha utslagsvask. Kommer til å flytte vaskeren dit.

Det er et par ting som er verdt å nevne ved disse DIY-vaskerne. De fungerer fint dersom:

- Du har plass til å ha de fremme hele tiden. Det er trøblete å flytte på de med væske i, og du vil ikke tømme ut væsken etter hver vask. Man kan flytte litt på de, men å være avhengig av å bære rund på disse fulle av væske vil jeg ikke anbefale.

- Du må ha et rom som kan lukkes av slik at du slipper støy. Du vil ikke sitte å høre på en ultralydvasker i 20-30 minutter.

Så vet jeg at jeg er på siden av det trådstarter spør om. Men tenkte likevel at det er greit å drøfte bakgrunnen for at vi alle treffer ulike slutninger. For meg har Scrooge-master vært helt fabelaktig fra første gang jeg fikk den. Men forstår at det ikke passer med alles bruk.

LMC: Nei, får ikke merker eller avrenn.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.514
Antall liker
7.559
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Vedr Audio Desk........ jeg har tatt opp dette med type I med importør og de svarer at det har vært problemer med serie I som ikke har latt seg løse, men at alle kunder har fått tilbud om og bytte og oppgradere til den nyere Pro utgaven mot et mellomlegg. Det er uheldig at problemene er av slik karakter at den første utgaven ikke kan repareres....... men det har nå blitt gjort forsøk på og komme til en minnelig løsning for alle innvolverte.

Kan også tilføye at Audio desk platevaskere IKKE tåler at man heller kokende vann i de for og vaske de, det skal heller IKKE brukes annet enn original såpe som igjen skal brukes i den dosen som produsent anbefaler..... dette grunnet virkningen av ultralyden........ for det er jo litt poenget at en ultralydvasker skal fungere som en ultralydvasker.

Importør fremhever i svaret til meg også at Audio desk vaskerne skal en gang i blandt ha service, Audio desk har gitt beskjed om dette til importør, men importør innrømmer og kanskje ikke ha vært flinke nok til og innformere om dette.

Jeg håper dette oppklarer noe og har du en Audio desk type I som er defekt vil jeg anbefale og ta kontakt med de du kjøpte den av, eller med importør......... det ville i allfall jeg gjort.
Importør opplyser også at noen ganger kan det være litt ventetid da alle farger ikke alltid er på lager.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.301
Antall liker
3.092
Torget vurderinger
4
Jeg fikk beskjed om at det ikke var noe å gjøre med Audio desk og fikk ikke noe tilbud om å oppgradere til PRO, kunne få et "godt tilbud" Jas Audio (forhandler ringte meg).
 

hifipuristen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.10.2010
Innlegg
2.799
Antall liker
3.160
Sted
Bærums Verk
Torget vurderinger
1
Har nå min andre Audio Desk.
Har tidligere hatt VPI.
Stor forskjell mellom VPI’n
i forhold til A.D.
Det er dessverre prisen også.
Anbefaler gjerne Audio Desk.😄
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.433
Antall liker
17.148
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
...det skal heller IKKE brukes annet enn original såpe som igjen skal brukes i den dosen som produsent anbefaler..... dette grunnet virkningen av ultralyden........ for det er jo litt poenget at en ultralydvasker skal fungere som en ultralydvasker.
Hæ...? Rudi, her må det være noen misforståelser ute og går vel?
Det må være andre årsaker enn virkningen av ultralydprinsippet som gjør sitt til at de hevder det kun MÅ brukes original såpe. Mistenker det å være noe så enkelt som å sikre seg at kunde/bruker kjøper deres "såpeblanding".

En ultralydvasker fungerer med alt fra rent vann (dog dårlig renseeffekt) til sterke kjemikalier - alt avhengig av hva man skal rengjøre.
 

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Innlegg
2.986
Antall liker
2.910
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
31
Det er dette må å kunne spille platene rett etter vask som gjør at du trenger en helautomatisk vasker.
Jeg forstår lysten til å kunne spille platene rett etter vask, men selv følger jeg dette regimet:

Nye plater settes i en "uvasket" bunke. Den bunken kan ha fra 0-50 plater. Rett etter sommeren var nok tallet oppe i 50-60 plater.
Deretter vasker jeg i batcher av 5-8 plater per vask. Det tar 30 minutter. Jeg har tre spindler, så jeg kan vaske 15-25 (strengt tatt opp til 30) plater i løpet av 1,5 timer. Det krever null jobb. Lar de tørke til neste dag og setter de i nye innercover. Da går platene til bunken "uspilte/nyvaske plater". Der kan de bli stående en stund før de går til bunken "nye spilte plater". Deretter inn i arkivet, med fare for å bli glemt om de ikke utmerker seg.

Men, jeg har vasket alle plater fortløpende siden 2002. Platene vasker jeg stort sett bare når de kjøpes inn. Noen få vaskes igjen dersom det er møkk eller støy på de.

Men som sagt, jeg forstår at dette med å måtte utsette lyttingen til neste dag kan være krevende. En vakummaskin i tillegg ville endret på det.
Har samme utltralydvasker som Fosse, kjører samme regime, men har bare 1 spindel og tørker platene manuelt.
Scrooge sin vasker er helt optimal for min bruk, har vasket meg igjennom et par tusen lp'er siden den kom i hus.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.514
Antall liker
7.559
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
...det skal heller IKKE brukes annet enn original såpe som igjen skal brukes i den dosen som produsent anbefaler..... dette grunnet virkningen av ultralyden........ for det er jo litt poenget at en ultralydvasker skal fungere som en ultralydvasker.
Hæ...? Rudi, her må det være noen misforståelser ute og går vel?
Det må være andre årsaker enn virkningen av ultralydprinsippet som gjør sitt til at de hevder det kun MÅ brukes original såpe. Mistenker det å være noe så enkelt som å sikre seg at kunde/bruker kjøper deres "såpeblanding".

En ultralydvasker fungerer med alt fra rent vann (dog dårlig renseeffekt) til sterke kjemikalier - alt avhengig av hva man skal rengjøre.




Det er vel sikkert fordi mange synes Zalo er mye billigere enn den originale vesken og så etterhvert så fungerer ikke vaskeren og det oppstår et problem vedr hvem sin feil det er. Det finnes som jeg nevnte folk som har fyllt vaskeren sin med kokende varmt vann slik at til og med frontglasset har blitt helt hvitt, andre har slengt opp i zalo og hjemmebrent fordi det er billigere enn den originale vesken.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.514
Antall liker
7.559
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
...det skal heller IKKE brukes annet enn original såpe som igjen skal brukes i den dosen som produsent anbefaler..... dette grunnet virkningen av ultralyden........ for det er jo litt poenget at en ultralydvasker skal fungere som en ultralydvasker.
Hæ...? Rudi, her må det være noen misforståelser ute og går vel?
Det må være andre årsaker enn virkningen av ultralydprinsippet som gjør sitt til at de hevder det kun MÅ brukes original såpe. Mistenker det å være noe så enkelt som å sikre seg at kunde/bruker kjøper deres "såpeblanding".

En ultralydvasker fungerer med alt fra rent vann (dog dårlig renseeffekt) til sterke kjemikalier - alt avhengig av hva man skal rengjøre.




Det er vel sikkert fordi mange synes Zalo er mye billigere enn den originale vesken og så etterhvert så fungerer ikke vaskeren og det oppstår et problem vedr hvem sin feil det er. Det finnes som jeg nevnte folk som har fyllt vaskeren sin med kokende varmt vann slik at til og med frontglasset har blitt helt hvitt, andre har slengt opp i zalo og hjemmebrent fordi det er billigere enn den originale vesken.




og hilsen Kim hos importøren............... fordi det er både sæbe men også afspænder der gør overfladespændingen i vandet mindre så ultralyden virker
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.301
Antall liker
3.092
Torget vurderinger
4
Jeg brukte kun Audio Desk sin renseveske, så de kan ikke skylde på det på min maskin. Men brukte vann fra springen en gang isteden for destillert vann, men den bør tåle vann.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.433
Antall liker
17.148
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
og hilsen Kim hos importøren............... fordi det er både sæbe men også afspænder der gør overfladespændingen i vandet mindre så ultralyden virker
Det vi på godt "norsk" kaller Wetting Agent man tilsetter for å, ganske riktig, bryte overflatespenningen. Zalo har på sett og vis en slik effekt, men det finnes bedre alternativer, som f.eks Photo Flo:)
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.514
Antall liker
7.559
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Jeg brukte kun Audio Desk sin renseveske, så de kan ikke skylde på det på min maskin. Men brukte vann fra springen en gang isteden for destillert vann, men den bør tåle vann.


Som sagt kan du kontakte importøren eller forhandler du har kjøpt den av og få en ny Pro utgave mot et mellomlegg.
Produsent har allerede innrømmet feil med de første utgavene og kommet opp med en minnelig løsning.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Litt av en løsning! «Sorry, men den kjempedyre platevaskeren vi solgte deg er defekt fra fabrikken, men du kan fikse det ved å bytte til en dyrere modell!»

Tror ikke det hadde holdt i en forbrukertvist, gitt.

Klarer de ikke å levere et produkt som virker, får de vel jammen hoste opp et annet som gjør det kostnadsfritt, med en beklagelse for ulempen, eller heve kjøpet.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.301
Antall liker
3.092
Torget vurderinger
4
Har prøvd men det var over et år siden og om det er kommet ny info så kan jeg jo prøve igjen.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.301
Antall liker
3.092
Torget vurderinger
4
Foresten, hvem er importør nå?
 
Topp Bunn