Heisann godtfolk.

Bjeff

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.11.2008
Innlegg
89
Antall liker
16
Sted
Bergen
Er ikke medlem her, men legger herved inn søknad.

Har kommet i skade for å bytte til meg et par Martin Logan Ascent, og lurer på om noen av dere har kompetanse på denne type høyttalere.
Finnes det noen knep som ikke er beskrevet i manualen, demping av bakvegg osv, lurer også på å kjøre panelene via skilletrafo hvis det er noe poeng.
Jeg får de i morgen (Onsdag), her er det bare å melde seg på , via nett (gode forslag) eller ved oppmøte.

NB! Det vil bli servert alkoholholdige drikker for gode hjelpere på Lørdag.

Mvh Stig
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.532
Antall liker
3.076
Torget vurderinger
0
for best mulig resultat kan det være en fordel og ikke følge manualen eller servere alkohol...
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.539
Antall liker
27.477
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
SOA har hatt ML, men ikke Ascent. Du kan jo høre med ham. Selv har jeg hatt et sett med Sequel II,men det er så lenge siden at jeg knapt kan huske hvordan de så ut.

Mvh
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Velkommen til lauget.
Først tenker jeg jo at det kanskje kan hjelpe litt på, dersom du forteller litt om ditt øvrige utstyr, samt hvordan rommet høyttalerne skal stå i, er.....
Jeg har etterhvert blitt tilhenger av så mye "luft" som mulig mellom høyttaler og frontvegg - noe som KANSKJE er ekstra viktig, dersom man kjører med elektrostater eller andre saker som er dipole...

mvh
Proffen
 

Bjeff

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.11.2008
Innlegg
89
Antall liker
16
Sted
Bergen
Takk for svar, jeg plasserte de slik jeg pleier, men trakk de litt lenger ut fra bakvegg, ca 1m mellom panel og vegg. Vinklet de deretter rett mot stolen og vipps, der satt det som en kule. Litt slank bass, men kanskje en vanesak, har jo vært godt vant med både Klipsch p38 og Montana EPS.
Jeg spiller på Mcintosh MA 7000 og MCD 201

Mvh Stig
 
Topp Bunn