Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.727
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Men dette er i småtingsavdelingen. Fantastiske forsterkere, men finner litt det samme i storebrødrene, som i H90, som jeg har.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Var og hørte H590 og H390 i dag. Helt fantastiske musikkmaskiner og sto ikke tilbake for rigger til 5 gangen i pris. Jeg - understreker jeg - synes de imidlertid manglet litt i eleganse, «flow» og magi i forhold til hva jeg har hørt i samme prisklasse, men da som ren integrert. Men virkelig bra. Mellom H390 og 590 var det mer subtile forskjeller, men 590 hadde mer ro og oversikt.
    Artig å høre sammenligningen mellom H390 og H590. Og at du syntes begge to var såpass bra. Jeg synes at flow er en av Hegels sterke sider da det må jeg si.
    Der er jeg uenig. Hegel er presis som bare juling, «clean power», men har ikke den elegante flyt som man kan finne andre plasser.
    Har jeg aldri tenkt over. Jeg har vel vært innom stort sett alle merker. Men interessant å høre andre meninger da. Kan jo ha litt med hvilke type høytalere man bruker også da vil jeg tro☺ Jeg for min del setter spesielt stor pris på den lettflytende lyden i Hegels 90 serie. Og nå synes jeg det er mere kropp gjennom hele spekteret og det liker jeg godt. Men man bør ta med en slik Hegel H390 eller 590 hjem å prøve der. Blir alltid feil i en butikk mener jeg.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    I dag fikk jeg muligheten til å høre på H390 i en HiFi butikk i Stockholm.
    Må si den imponerte endel. Lydbildet var stort og dypt. Bassen mektig og kontrollert. Mellomtonen ekspanderende. Diskanten var oppløst og finkornet, men i mine ører litt for snill. Den hadde nok åpna seg litt etter en stund for forsterkeren var kald, men jeg hadde egentlig forventa meg litt mer krydder i toppen.

    Kanskje matchen ikke var helt heldig, eller det bare er meg som er så vant til Elac's Jet 5 diskant. Andre her som har lignende tanker om diskanten i den?
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Kanskje matchen ikke var helt heldig, eller det bare er meg som er så vant til Elac's Jet 5 diskant. Andre her som har lignende tanker om diskanten i den?
    Der er du inne på noe vesentlig, som få tenker over, at «like gode» diskanter ut av dagens sortiment er utrolig forskjellige - så forskjellige at tema diskant kvalitet snart er like mye diskant type. Å erklære noe om markedets beste diskanter uten å si hvilken type diskant - nesten bortkastet.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Jo, enig der, MusicBear.

    Høyttalerne var Qln prestige 3, sitter vel en litt eldre top of the line ScanSpeak diskant i de. Selgeren var usikker på om det er Revelator.
    Oppløsningen var iallefall upåklagelig, men jeg har alltid likt metall domer eller båndvarianter bedre enn softdome. Så det er mulig det var det som førte til den litt for snille toppen jeg hørte.

    Burde hørt den med flere høyttalere, men hadde ikke tid i dag. Får bli et senere prosjekt.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Jo, enig der, MusicBear.

    Høyttalerne var Qln prestige 3, sitter vel en litt eldre top of the line ScanSpeak diskant i de. Selgeren var usikker på om det er Revelator.
    Oppløsningen var iallefall upåklagelig, men jeg har alltid likt metall domer eller båndvarianter bedre enn softdome. Så det er mulig det var det som førte til den litt for snille toppen jeg hørte.

    Burde hørt den med flere høyttalere, men hadde ikke tid i dag. Får bli et senere prosjekt.
    390 er veldig smooth i toppen definitivt, men samtidig så er den ærlig også så man får all informasjon som er der. Forsterkeren trenger tydeligvis en del innspilling, for du verden så det låter hjemme nå😘👌
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Jo, enig der, MusicBear.

    Høyttalerne var Qln prestige 3, sitter vel en litt eldre top of the line ScanSpeak diskant i de. Selgeren var usikker på om det er Revelator.
    Oppløsningen var iallefall upåklagelig, men jeg har alltid likt metall domer eller båndvarianter bedre enn softdome. Så det er mulig det var det som førte til den litt for snille toppen jeg hørte.

    Burde hørt den med flere høyttalere, men hadde ikke tid i dag. Får bli et senere prosjekt.
    390 er veldig smooth i toppen definitivt, men samtidig så er den ærlig også så man får all informasjon som er der. Forsterkeren trenger tydeligvis en del innspilling, for du verden så det låter hjemme nå😘👌
    Får jo tro at butikkens eksemplar var innspilt, med mindre det er Bladelius type innspilling som tar vonde 6 måneder.

    Knall at den spiller så bra hos deg, tror nok jeg skulle kunne klare å bli kompis med en sånn fin maskin også! 👍
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Jo, enig der, MusicBear.

    Høyttalerne var Qln prestige 3, sitter vel en litt eldre top of the line ScanSpeak diskant i de. Selgeren var usikker på om det er Revelator.
    Oppløsningen var iallefall upåklagelig, men jeg har alltid likt metall domer eller båndvarianter bedre enn softdome. Så det er mulig det var det som førte til den litt for snille toppen jeg hørte.

    Burde hørt den med flere høyttalere, men hadde ikke tid i dag. Får bli et senere prosjekt.
    390 er veldig smooth i toppen definitivt, men samtidig så er den ærlig også så man får all informasjon som er der. Forsterkeren trenger tydeligvis en del innspilling, for du verden så det låter hjemme nå😘👌
    Får jo tro at butikkens eksemplar var innspilt, med mindre det er Bladelius type innspilling som tar vonde 6 måneder.

    Knall at den spiller så bra hos deg, tror nok jeg skulle kunne klare å bli kompis med en sånn fin maskin også! 👍
    Ja jeg har kommet over at jeg la mellom 30k nå fra min H190 til H390😄 Har fått akkurat det løftet jeg drømte om. Alt fra den spektakulære dynamiske kontrasten og dei perfekt definerte hardtslående anslagene i mellomtonen, og bassen som faktisk groover noe ordentlig, en morsom Hegel er dette. Nesten så jeg misstenker den for å være et knepp varmere en H190 også, men mest trolig er den bare mere ørevenlig pga store kraftresurser.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Ingenting som er bedre enn det, M.B.S! Tror nok jeg kunne ha levd godt med denne også i lang tid.

    Kan man endre fargen på displayet, eller er det bare hvitt som gjelder?
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Ingenting som er bedre enn det, M.B.S! Tror nok jeg kunne ha levd godt med denne også i lang tid.

    Kan man endre fargen på displayet, eller er det bare hvitt som gjelder?
    Ja denne er en keeper❤ Du det var et godt spørsmål, som jeg ikke vet svaret på. Men jeg tviler litt på at det kan endres.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Er det litt påfallende at Lyd og Bilde ikke har sluppet test av H390 til dags dato ?
    Med tanke på at H390 selges av en norsk (verdenskjent) produsent/leverandør, sågar at pressen over store deler av verden over har vist den stor interesse - fordi den gir nesten det samme for halve sum penger som storebror H590 - samt Lyd & Bilde sin egen posisjon som bransjens mediekanal i Norge. Joda, meget påfallende!

    Med utgangspunkt i at jeg har lest L & B siden bladets første utgave, fulgt med på de forskjellige journalister opp gjennom, tør jeg påstå at dette (i så fall) ikke er journalistenes "bortvelgelse/nedprioritering" av et norsk apparat som med utgangspunkt av øvelsen ytelse/pris nok en gang har plassert Hegel på øverste hylle.

    Til L & B sitt forsvar - som godt kan vise seg å bli sannheten - de skriver så ytterst få sider om hi-fi at jeg tror køen for å slippe til er lang. Og når vi først er inne på dette, tror nettopp dette plager journalist staben mer enn oss lesere, i hvert fall de av dem jeg kjenner til hvor hi-fi interessen er stor. Eierne av et blad tenker ikke alltid likt med journalistene, om hva som skal prioriteres eller ikke prioriteres, for å si det sånn. Skulle gjerne lest et hi-fi blad med staben L & B disponerer, fylt opp med kun hi-fi stoff.

    På den annen side - med litt mer betrakting om hvordan produkter låter i forhold til hverandre (!) og noe mer om hva de består av under topplokket fremfor for mye "ord-forklaringer" av hvordan den enkelte journalist hører det han hører der og da - så trenger vi strengt tatt ikke flere blader enn Stereo+ og (svenske) Hifi & Musik
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Moro å A/B teste H390/H590 på messa. De er tett på hverandre, ja, men H590 viser bedre evne til å putte "kjøtt på beina" på vokal, og har også noe bedre gjengivelse av rominformasjon (i mine nyvaskede ører). Confidence 20 var jo ellers en glitrende høyttaler å høre forskjellene på!
    H390 må jo være tidenes forsterkerkjøp, men H590 er fortsatt storebror lydmessig. :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Moro å A/B teste H390/H590 på messa. De er tett på hverandre, ja, men H590 viser bedre evne til å putte "kjøtt på beina" på vokal
    Jøss, sikker på at det ikke bare ble spilt høyere, med 590'en? Men, om så er riktig, slik du sier - og jeg tviler i så fall ikke - meget interessant! Dvs. det opprettholder min gamle tro om størst mulig amper - uansett høyttalere eller lyttevolumer.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Moro å A/B teste H390/H590 på messa. De er tett på hverandre, ja, men H590 viser bedre evne til å putte "kjøtt på beina" på vokal
    Jøss, sikker på at det ikke bare ble spilt høyere, med 590'en? Men, om så er riktig, slik du sier - og jeg tviler i så fall ikke - meget interessant! Dvs. det opprettholder min gamle tro om størst mulig amper - uansett høyttalere eller lyttevolumer.
    Samme volum, og en låt jeg kjenner meget godt. Men mer godlyd PR. KRONE i H390... :)
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Jeg fikk aldri rotet meg til å sammenligne H390 og H590 på messa, men jeg kan tro på at H590 har litt mere "kjøtt på beina".

    Nå ser det ut som min lokale Soundgarden Trondheim har kundekveld i kveld, så mulig jeg får hørt begge forsterkerne nå, og kanskje flere til.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.910
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Det er bare å ta turen hvis man er så heldig å ha muligheten.
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Moro å A/B teste H390/H590 på messa. De er tett på hverandre, ja, men H590 viser bedre evne til å putte "kjøtt på beina" på vokal
    Jøss, sikker på at det ikke bare ble spilt høyere, med 590'en? Men, om så er riktig, slik du sier - og jeg tviler i så fall ikke - meget interessant! Dvs. det opprettholder min gamle tro om størst mulig amper - uansett høyttalere eller lyttevolumer.
    Samme volum, og en låt jeg kjenner meget godt. Men mer godlyd PR. KRONE i H390... :)
    At volumkontrollen sto på samme tall betyr ikke at antall desibel var det samme. Da jeg var innom sto de begge på 55 da kuttet fra Vigelands mausoleum ble spilt, men med flere krefter under panseret på 590 er det urimelig å tro at den spilte litt sterkere enn 390.
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Syntes det virket som nivået var identisk. Nyanser og fyldiger klang på 590 var dermed ikke identisk:) Personlig syntes jeg det var en lett hørbar forskjell:)
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Syntes det virket som nivået var identisk. Nyanser og fyldiger klang på 590 var dermed ikke identisk:) Personlig syntes jeg det var en lett hørbar forskjell:)
    Jeg mener også at det var klar forskjell i favør 590. Poenget mitt var at samme tall på displayet ikke er en spesielt god markør på likt volum når det er snakk om ulike forsterkere.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.910
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Litt mer kraftreserver i i H590 som gir litt utslag. Jeg husker ikke om det var forskjeller mellom DAC'ene.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Noen som vet om det kommer nye dacer eller om det kuttes ut til fordel innebygget?
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Litt mer kraftreserver i i H590 som gir litt utslag. Jeg husker ikke om det var forskjeller mellom DAC'ene.
    Skal vissnok være bedre dac i H390 fordi den ruter alle innganger via USB inngangen og dermed drar nytte av DSD og MQA på alle innganger. Dette ifølge Ljudmakarn i Stockholm iallefall. Ellers skulle de være like.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.910
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Litt mer kraftreserver i i H590 som gir litt utslag. Jeg husker ikke om det var forskjeller mellom DAC'ene.
    Skal vissnok være bedre dac i H390 fordi den ruter alle innganger via USB inngangen og dermed drar nytte av DSD og MQA på alle innganger. Dette ifølge Ljudmakarn i Stockholm iallefall. Ellers skulle de være like.
    Interessant. Kanskje noen fra Hegel kunne sagt noe om dette.
     

    Hegel Music System AS

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2015
    Innlegg
    43
    Antall liker
    100
    Litt mer kraftreserver i i H590 som gir litt utslag. Jeg husker ikke om det var forskjeller mellom DAC'ene.
    Skal vissnok være bedre dac i H390 fordi den ruter alle innganger via USB inngangen og dermed drar nytte av DSD og MQA på alle innganger. Dette ifølge Ljudmakarn i Stockholm iallefall. Ellers skulle de være like.
    Hei. DAC'en er svært lik. Det stemmer at alle inngangene går via USB for å få DSD og MQA støtte over coax og optisk, noe H590 ikke har. Men det gjør den ikke bedre enn H590 DAC'en. Det er bare en liten justering av banene.

    Lydmessig er allikevel DAC'en i H590 bedre, men av "utenforstående" grunner. Som at hele H590 kabinettet er av aluminium og at DAC kortet i H590 er skjermet. Så det blir mindre støy.

    Men det stemmer at den store forskjellen mellom de to ligger i den analoge delen av forsterkeren der H590 er et klart skritt bedre. Å lage bra digitaldel koster ikke nødvendigvis så fryktelig mye penger, så vi kan tillate oss ca samme DAC i H390 som i H590. Men den analoge delen av det hele er der kosten ligger. Du får glede av dette enten du bruker digitale eller analoge lydkilder. /AE
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Takk for rask respons, Hegel! Hadde vært intressant å vite om fremtidige produksjonseksemplarer av H590 vil få samme rutingen via USB som H390 har?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.910
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Veien ligger åpen for en H290 her, med tilsvarende DAC som i H390, men med mindre kraftreserver. Röst har jo fått en arvtaker i form av H120. H120 bruker samme DAC som H190 uten DSD og MQA hvis jeg har forstått det rett.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hei. DAC'en er svært lik. Det stemmer at alle inngangene går via USB for å få DSD og MQA støtte over coax og optisk, noe H590 ikke har. Men det gjør den ikke bedre enn H590 DAC'en. Det er bare en liten justering av banene.

    Lydmessig er allikevel DAC'en i H590 bedre, men av "utenforstående" grunner. Som at hele H590 kabinettet er av aluminium og at DAC kortet i H590 er skjermet. Så det blir mindre støy.

    Men det stemmer at den store forskjellen mellom de to ligger i den analoge delen av forsterkeren der H590 er et klart skritt bedre. Å lage bra digitaldel koster ikke nødvendigvis så fryktelig mye penger, så vi kan tillate oss ca samme DAC i H390 som i H590. Men den analoge delen av det hele er der kosten ligger. Du får glede av dette enten du bruker digitale eller analoge lydkilder. /AE
    Well well, når dere lager en H590, som utad kun ser ut som "en større modell integrert fra Hegel." Så blir det lett sånn at man tror på det man bokstavelig talt ser med øyet. Mens du her fremlegger info om skjermet DAC og klart bedre analogdel i H590, men hvordan skal man ane dette? I hvert fall ikke med dagens hi-fi journalister som ser ut til å ha mistet skru-verktøyet sitt - der fikk de den.

    Om jeg igjen skal nevne at kabinettet på H590 burde sett litt mer "dyrere modell" ut? Nope, har dere fått med dere :) Hvis da dette med enda fetere integrert da ikke kommer etter at H290 er lansert; "monoblokk killeren" H690 på ca. 55 kg :)
     

    Northman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2017
    Innlegg
    378
    Antall liker
    97
    Ser ut til at det blir en H90 på meg..
    Hvordan tror dere den vil matches med en Vienna Accoustics Mozart SE?

    Er til TV bruk og sitter 2,5m ifra.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Artig å lese ny test av tre giganter i engelske hifi critic. H390 vs mark levinson n5805 og krell k300i. Amerikanerne er dyrere definitivt. H390 kombinerer autoriteten til 5805 og speed agility egenskapene til krell. Klart at noe ekstra magi tror jeg nok man får med både krell og mark levinson men, ikke værst bragd av Hegel👏
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Ser ut til at det blir en H90 på meg..
    Hvordan tror dere den vil matches med en Vienna Accoustics Mozart SE?

    Er til TV bruk og sitter 2,5m ifra.
    Hadde p4a og h2 på Mozart. Generasjonen før dine høyttalere.
    Det låt pent og flott.
    Prøv og film. For det var ganske artig. Vart helt forandret. Villdyret våknet både i forsterker og høyttalere.
    Hvis nye Hegel er bedre og det er det jo. Så må dette bli bra.
    Skulle det ikke bli bra må du bare ha større forsterker hehe..
    Tror du blir ganske fornøyd.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Flott forsterker den H120 har selv hatt Røst og var meget bra den også, selvfølgelig hadde mer effekt vært ønskelig men med allerede såpass god kontroll på de "få" wattene denne har og samtidig etterlengtet Spotify connect som for min del er like viktig på en rimelig som en dyr forsterker begynner dette å så bra ut for min del, om prisene på H120 kan forsvares tja ikke vet jeg men absolutt en kandidat blandt mange.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Hifitest.de var ikke akkurat nådige når det kom til kraftreservene til Röst.
    https://www.hifitest.de/test/vollverstaerker/hegel-roest_14552-seite4

    Forsterkeren er såpass kortpustet at den befinner seg i nedre sjikt av 75-wattere målt i faktisk effekt.
    Kanskje derfor jeg kvittet meg med den, flyr forsterkeren i seg selv var meget bra men kortpustet når man dro på og dette med Klipsch av alle høyttalere, kombinasjonen var bra men kreftene skortet det på syns jeg.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Må bare minne om at H190 IKKE blir kortpustet når det kommer til krefter og den er fremdeles et godt kjøp (kanskje en av de mest engasjerende forsterkerne til Hegel så langt?).
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    75 watt er nok for de som ikke har en hang til å ville dra på det lille ekstra. Om man vet at man innimellom vil det så er det nok bare å se etter lykken et annet sted. H190 f.eks ja.
    Jeg testa en gang i tiden Röst mot H160 og var ikke i tvil, jeg ville heller valgt H160 enn Röst. Selvom Röst hadde en bedre måte å legge fram detaljer på uten å låte frampå i toppen.

    Jeg skulle ønske Hegel hadde gått opp et par hakk på effekten til H120 og gitt den rundt 100-120 watt per kanal. Det hadde nok vært midt i blinken for veldig mange som ikke trenger all effekten til H190. Og hoppet mellom H90 og H120 ville blitt mer naturlig.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Ikke glem viktigheten av headrom - man får ikke nok power - samtidig som store amper ofte spiller bedre (også) ved lave styrker.
     

    Hegel Music System AS

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2015
    Innlegg
    43
    Antall liker
    100
    Hifitest.de var ikke akkurat nådige når det kom til kraftreservene til Röst.
    https://www.hifitest.de/test/vollverstaerker/hegel-roest_14552-seite4

    Forsterkeren er såpass kortpustet at den befinner seg i nedre sjikt av 75-wattere målt i faktisk effekt.
    Skal ikke kommentere subjektive inntrykk altså. Det har vi absolutt ikke noe med, da få er så inhabile som oss. :)

    Men en sak Hegel er litt kilen på er en testmetode en del magasiner i Nord Europa bruker til måling, nemlig effektkube. Det er en Svenske som har utviklet den. Det er noe med effektkuben som i blant trigger sikkerhetskretsløpene i våre forsterkere. Ikke bare våre heller egentlig. Dette gjelder flere av de store.

    Det som skjer er i hvert fall at med en så plutselig og kort puls i lav impedans får beskyttelseskretsløpet til å tro at det er en kortslutning ettersom ingen musikksignal er slik. Da strupes effekten for å beskytte forsterkeren.

    Jeg vet ikke om dette er tilfellet her. Men det er verd å nevne tenkte jeg.

    Ha en fin helg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn