Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    H90 er nok det beste kjøpet når det kommer til pris.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Kjøpte en h360 for 30k

    Også stiller jeg spørsmålet.. Hvem forsterker mener du har kjemi med Tower 1723?

    Og er det noen som kan gi sine meninger om 190vs360vs590?
    Jeg ville beholdt din H360, i ditt tilfelle med høyttalerne du har.

    Jo høyere opp jo mer power, og jo nyere jo bedre DAC, spesielt DAC'en i H590 (garantert også gjeldende H390) men disse to koster mye for sine ekstra krefter. Jeg mener H90 er merkets desidert beste kjøp. Og jeg mener de alle nye modeller er så gode at de burde hatt nøyaktig samme DAC.
     

    XTC

    Fersking
    Ble medlem
    08.03.2018
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Noen som har erfaring med Sennheiser HD 650 (300 ohm) eller tilsvarende hodetelefoner direkte i H90?
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Ja, hva er det som er bra hegel utstyr å sitte med da? Kjøpte en h360 for 30k black friday, paret med Arendal tower 1723. Har ikke fått hørt så mye siden høytalerne er til reprasjon. Iallefall, nå kommer jo h390. Har jævlig lyst på x90 serien sine specs, men 20k for å få spotify connect, blir ikke det litt drøyt? :p

    Også stiller jeg spørsmålet.. Hvem forsterker mener du har kjemi med Tower 1723?

    Og er det noen som kan gi sine meninger om 190vs360vs590? Har hørt minstebroren merkelig nok skal være den mest engasjerende og best likt.
    Har hatt både H360 og H90 og nå H190. Veldig gode alle tre. Har ikke fått testa dei så mye med ekstern dac faktisk. Mange påstår at h90 og H190 har litt morsommere/spenstigere lyd. Det jeg kan si er at med interndac så virker 90 serien livligere og det gjelder helt fra dypeste bass til diskant samt at det låter mere smooth. Men har en misstanke om at H360 låter helt utrolig sammen med en dyr god ekstern dac. Hører mange sier at H360 er konge sammen med Hegel hd30 dacen.
     

    karlhungus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.11.2012
    Innlegg
    61
    Antall liker
    16
    Sted
    Frankrike
    Ja, hva er det som er bra hegel utstyr å sitte med da? Kjøpte en h360 for 30k black friday, paret med Arendal tower 1723. Har ikke fått hørt så mye siden høytalerne er til reprasjon. Iallefall, nå kommer jo h390. Har jævlig lyst på x90 serien sine specs, men 20k for å få spotify connect, blir ikke det litt drøyt? :p

    Også stiller jeg spørsmålet.. Hvem forsterker mener du har kjemi med Tower 1723?

    Og er det noen som kan gi sine meninger om 190vs360vs590? Har hørt minstebroren merkelig nok skal være den mest engasjerende og best likt.
    Har hatt både H360 og H90 og nå H190. Veldig gode alle tre. Har ikke fått testa dei så mye med ekstern dac faktisk. Mange påstår at h90 og H190 har litt morsommere/spenstigere lyd. Det jeg kan si er at med interndac så virker 90 serien livligere og det gjelder helt fra dypeste bass til diskant samt at det låter mere smooth. Men har en misstanke om at H360 låter helt utrolig sammen med en dyr god ekstern dac. Hører mange sier at H360 er konge sammen med Hegel hd30 dacen.
    Jeg testet HD30 på H360 for et par år siden da jeg kjopte DACen og kan bekrefte at dette funker veldig bra. DACen i H360 er skikkelig kjip i forhold til HD30...
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Ja, hva er det som er bra hegel utstyr å sitte med da? Kjøpte en h360 for 30k black friday, paret med Arendal tower 1723. Har ikke fått hørt så mye siden høytalerne er til reprasjon. Iallefall, nå kommer jo h390. Har jævlig lyst på x90 serien sine specs, men 20k for å få spotify connect, blir ikke det litt drøyt? :p

    Også stiller jeg spørsmålet.. Hvem forsterker mener du har kjemi med Tower 1723?

    Og er det noen som kan gi sine meninger om 190vs360vs590? Har hørt minstebroren merkelig nok skal være den mest engasjerende og best likt.
    Har hatt både H360 og H90 og nå H190. Veldig gode alle tre. Har ikke fått testa dei så mye med ekstern dac faktisk. Mange påstår at h90 og H190 har litt morsommere/spenstigere lyd. Det jeg kan si er at med interndac så virker 90 serien livligere og det gjelder helt fra dypeste bass til diskant samt at det låter mere smooth. Men har en misstanke om at H360 låter helt utrolig sammen med en dyr god ekstern dac. Hører mange sier at H360 er konge sammen med Hegel hd30 dacen.
    Jeg testet HD30 på H360 for et par år siden da jeg kjopte DACen og kan bekrefte at dette funker veldig bra. DACen i H360 er skikkelig kjip i forhold til HD30...
    Ja det er sikkert mange som har kjøpt seg en H360 og spillet musikk bare med interndac, og kanskje etterhvert har solgt sin H360 uten å i nærheten vite hva den er god for. Selve forsterkerdelen er knallbra og jeg tror Hegel er noe av det beste man får i prisklassen selv om man betaler litt for interndac delen også. Vil man ha feit lyd så kjøper man bare en rørdac og da gir Hegelen feit lyd. Du får akkurat det du forer den med. Det fine med soundengineteknologien er at Hegel har klart å få bort uønsket forvrengning som gir lyttetretthet. Så jeg nekter å tro at man får behageligere lyd med en rør amp. Mange dømmer nok Hegelforsterkere ut i fra lyden dei gir med intern dac. Hegel + Hegel kan etter noens smak bli litt for korrekt og har man høytalere som låter lyst å stramt i bassen så blir det bare ikke bra.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Jeg drømmer om en H290 med samme DAC som H390.
     

    Northman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2017
    Innlegg
    378
    Antall liker
    97
    Noen formening om hvordan Hegel H90 vil spille på Vienna Accoustics Haydn Grand SE?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    H90 er en ganske kraftig forsterker, og vil helt sikkert drive Vienna´ene helt fint. Jeg er usikker på hvor tungdrevne de er, men de er neppe i samme kategori som flere av B&W sine stativhøyttalere, som gjerne krever litt effekt for å våkne ordentlig opp.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Hegel 590 går meget bra m KEF R3 og R7, Lasse fra Lyd og bilde siger at den også passer bra m R11.

    Personlige har jeg hørt 590 m Contuer 3,4 hos kombisen, som vanligvis benytter 3,4 m Gryphon Diablo 250Watt. 590 gjorde det bra i den kombi, og 590 kan bliv et lidt av et køb, når endpoint og streaming direkt fra Tidal ect er på plads. Det var konklutionen kombisen kom frem til.

    Personlig synes jeg dog at streaming, dac, for og effekt kombination som benyttes her sammen m KEF R7 spiller i en højere klasse lydmessig, men det er prisen på det set også.

    Men det er ikke pointet, faktum er at Hegel forsterkerne generelt er et godt valg i kombination med KEF, bare sørg for at velge en model,som er kapabel til at levere minst Max effekt som Kef anbefaler til deres modeller, og du er på ret vei til at opleve store musikalske opplevelser i hjemlige omgivelser.

    Mvh
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hegel 590 går meget bra m KEF R3 og R7, Lasse fra Lyd og bilde siger at den også passer bra m R11.

    Personlige har jeg hørt 590 m Contuer 3,4 hos kombisen, som vanligvis benytter 3,4 m Gryphon Diablo 250Watt. 590 gjorde det bra i den kombi

    Mvh
    Hva mente eieren av Diabloen, om denne opp mot Hegelen, var det stor lydmessig forskjell eller nyanser?
    Jeg spør, da Diablo m/DAC koster over det dobbelte, og samtidig bejubles verden over, rett og slett morsomt å høre hvor stor avstanden er til Hegel.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan måles «stor» i denne sammenhengen?
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Stor, hva penger angår, er prisforskjellen på ca. 100.000 kroner.

    Stor, hva lydegenskaper angår, er noe den som har hørt de begge må definere.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Både Diablo,en og Parasound JC5 leverer musiken m lidt mere kød på benet, du kan kansje betegne lydgengivelsen som lidt mere analog. Diabloe, en og især JC5 leverer en del av effekten i ren Klasse A og det høres så lenge der ikke stilles højere en hva de levere i inden for deres Klasse A formåen.

    Diabloen vi spiller på er 250 Watt udgaven uten dac, her blev det benyttet Roon, Modifisere Mac mini , m oppgradert SSD disk og ram, over USB til Ayre DSD dac.

    Parasound JC5, blev benyttet sammen m forforsterkeren P6, og den innbygde dac, streamer var her Bluenote 2.

    590 forsterkeren, er nok den I Hegel sortimanget som lander tettes på gjengivelsen sammenlignet med de her 2 kombinationer, men i mine øre er Hegel Lydgengivelsen stadig lidt mere, hva skal jeg kalde de, neutral, og kansje en mindre fokuset på tone områdert i nedre mellomtone, her taler vi om brystkasse, og hals på foreksempel herre stemmer.

    Hegel 590 spiller bra og den bliver special attraktiv når den engang for udbygget, oppgraderes den kombination , en inbyg streamer, da er det bare at tilslutte nettet med et kabel, det blir her at dennne kombi kan plassere sig som en vinder, selv om den klangmessig efter min opfattelse stadig ikke helt når op til gryphon og JC 5 kombien, og så virker det til at special parasound kombien har mere effekt at rende med.

    Til prisen synes jeg godt at de kunne ha gjort lidt mere ut av design og finish, den rekker ikke helt op i klassen som de her 2 nevnte kombimatione, med de er kansje også verdens ledende inden for deres respektive pris område, så en 3 plads i denne sammenligning er ingen dårlig ting.

    Hegel 590 spiller bra., ingen tvilv om det og personlig synes jeg at den spiller bedre end Devialet 400 kombien som tidligere stod her.

    Accuphase ?, er Accuphase, og spiller som Accuphase, det samme kan sides om de nevnte produkterne her, hver av dem, har en egen lydkareter, og tilnærming til musikken, men alle er hver især i topsiktet på, hva der er på market idag, som er betalbar.

    Mvh
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Både Diablo,en og Parasound JC5 leverer musiken m lidt mere kød på benet, du kan kansje betegne lydgengivelsen som lidt mere analog. Diabloe, en og især JC5 leverer en del av effekten i ren Klasse A og det høres så lenge der ikke stilles højere en hva de levere i inden for deres Klasse A formåen.

    Parasound JC5, blev benyttet sammen m forforsterkeren P6.

    Hegel 590 spiller bra og den bliver special attraktiv når den engang for udbygget, oppgraderes den kombination , en inbyg streamer, da er det bare at tilslutte nettet med et kabel, det blir her at dennne kombi kan plassere sig som en vinder, selv om den klangmessig efter min opfattelse stadig ikke helt når op til gryphon og JC 5 kombien, og så virker det til at special parasound kombien har mere effekt at rende med.

    Mvh
    Hegel fan liker vel ikke å lese dette, men din erfaring forteller meg (nok en gang) hvor utrolig mye Parasound J5 og P6 gir for pengene.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Både Diablo,en og Parasound JC5 leverer musiken m lidt mere kød på benet, du kan kansje betegne lydgengivelsen som lidt mere analog. Diabloe, en og især JC5 leverer en del av effekten i ren Klasse A og det høres så lenge der ikke stilles højere en hva de levere i inden for deres Klasse A formåen.

    Parasound JC5, blev benyttet sammen m forforsterkeren P6.

    Hegel 590 spiller bra og den bliver special attraktiv når den engang for udbygget, oppgraderes den kombination , en inbyg streamer, da er det bare at tilslutte nettet med et kabel, det blir her at dennne kombi kan plassere sig som en vinder, selv om den klangmessig efter min opfattelse stadig ikke helt når op til gryphon og JC 5 kombien, og så virker det til at special parasound kombien har mere effekt at rende med.

    Mvh
    Hegel fan liker vel ikke å lese dette, men din erfaring forteller meg (nok en gang) hvor utrolig mye Parasound J5 og P6 gir for pengene.
    Hvilken av de overnevnte produkter folk vil falde for og like, vil i høj grad avhenge av personlig smag, samt ikke minst høytalere og rom som benyttes, ikke at forglemme lydfilene klangmessige avstemning, som benyttes.

    P 5 ,hør jeg aldrig hørt, tror at den nye Volum poltmeter og inplisere Dac i P6, er ganske bra.

    Kombisen m Diabloen sagde at 590 var bra , og at synes at det var special interessant når oppgraderingen , muligens softvaren for stremeren innbygg blir impliseret, med der skulle også komme et effekt messig ned drosjet vertion av 590 m streamer innbygd på marked her i efteråret, effekt rundt 250Watt til rundt halve prisen av 590, det kan meget vel være et endnu bedre køb, vis ikke de lydmessig side effekter, bliver for store.

    Vi for se til den tid

    Mvh
     

    Dalix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2019
    Innlegg
    121
    Antall liker
    47
    Snuser litt på H80, dacn er noe sånn som hd11 stemmer det? Så 10ern min blir overflødig? Hvor kraftig er denne egentlig i praksis?
     

    Hegel Music System AS

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2015
    Innlegg
    43
    Antall liker
    100
    Snuser litt på H80, dacn er noe sånn som hd11 stemmer det? Så 10ern min blir overflødig? Hvor kraftig er denne egentlig i praksis?
    Hei og hå. H80 er en skikkelig bra forsterker. Hvor kraftig den oppleves er jo subjektivt og noe andre her får kommentere. Men jeg tenkte å skrive et par ord om DAC'en. Faktisk er det slik at stort sett samtlige DAC'er vi har er utviklet spesielt til den forsterkeren (eller separate DAC) den er til. I enkelte tilfeller er det snakk om relativt små forskjeller, riktignok. Som i H90 versus Röst. Men i tilfellet du beskriver er det nokså store tekniske forskjeller i det minste.

    Den største forskjellen på H80 DAC'en sammenlignet med HD11/HD10 er at de sistnevnte har vesentlig bedre analogdel. En DAC har både digital signalbehandling og deretter en analog del. Det er i den analoge delen mye av "sounden" eller "klangen" skapes, i mangel på en bedre beskrivelse. I H80 var vi tvunget til å spare ganske mye her, sammenlignet med HD11/HD10 (som har relativt sammenlignbar analogdel). Det betyr i praksis at din HD10 nok vil oppleves som mer fyldig og "rik" i lydbildet, sammenlignet med H80 sin DAC.

    Når det er sagt har H80 en nyere DAC chip pluss at vi jo hadde lært ett og annet om digitalteknikk underveis. Så H80 sin innebygde DAC er mer presis og kan ta frem detaljer som nok ikke fremstår like tydelig i HD10. Jeg mener at jeg kan høre det og vi kan måle det.

    Det jeg mener her er at det, i våre øyne, ikke er noe standardsvar her. Om du har råd ville jeg beholdt HD10 og sammenlignet når du får H80, og så bestemt meg for om jeg skulle selge den etter jeg har hørt selv.

    Det prates tidvis litt for mye om nye chip'er og rasende utvikling på DAC teknologi og at det i seg selv er veien til Nirvana. Vi er ikke nødvendigvis enig. Det er ikke tvil om at det betyr forbedringer, så vi omfavner alltid det nyeste og beste. Men det er altså ikke hele veien.

    Det sagt. Jeg selv digger H80 og det var et av de produktene jeg er veldig stolt over at vi tok frem. Når vi laget den mente jeg den på noen vis var den beste forsterkeren vi hadde da.

    Ha en fin helg
     

    karlhungus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.11.2012
    Innlegg
    61
    Antall liker
    16
    Sted
    Frankrike
    Da kan jeg melde at jeg testet en H190 mot en Devialet Expert Pro 130 i dag, til omtrent dobbel pris.

    Jeg hadde allerede funnet ut at jeg foretrakk H190 over H360 på mange vis for en uke siden, bortsett fra at sistnevnte har mer muskler å rutte med uten tvil.

    Mot Devialet gikk det litt andre veien når det gjaldt muskler, syntes nesten at H190 hadde mer futt. Men forst og fremst spilte den mer musikk enn Devialet'en! Sistenevnte hadde mer detaljer og et mye storre og mer presist lydbilde men det hele manglet sjel og musikalitet i mine orer... Synd, for den er griselekker !

    Bra value for money på H190, selv om DACen med all tydelighet ikke nærmer seg HD30 som jeg nylig solgte. Blir spennende med H390!!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Hadde ikke gjort noe om H390 hadde vært litt billigere. Men det skal bli spennende å se om Hegel slipper en H290.
     

    m123

    Fersking
    Ble medlem
    17.07.2019
    Innlegg
    2
    Antall liker
    1
    Hei, Beklaer på forhånd om dette ikke er riktig tråd for dette spørsmålet (ny på forumet ;) ). Jeg har nå et par B&W cm8 s2. Jeg bruker disse med en nad 356 bee som jeg har solgt nå. Jeg skal derfor gå til innkjøp av en ny forsterker med litt mer effekt. Da er spørsmålet, burde jeg gå for Nad c388 eller hegel h190. Det er jo dobbel pris for hegel sin forsterker, men den har samtidig fått et godt omdømme i testene der ute. Setter pris på hva folk synes og hvem av de jeg eventuelt burde kjøpe.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei, Beklaer på forhånd om dette ikke er riktig tråd for dette spørsmålet (ny på forumet ;) ). Jeg har nå et par B&W cm8 s2. Jeg bruker disse med en nad 356 bee som jeg har solgt nå. Jeg skal derfor gå til innkjøp av en ny forsterker med litt mer effekt. Da er spørsmålet, burde jeg gå for Nad c388 eller hegel h190. Det er jo dobbel pris for hegel sin forsterker, men den har samtidig fått et godt omdømme i testene der ute. Setter pris på hva folk synes og hvem av de jeg eventuelt burde kjøpe.
    Den du synes låter best.
    Hvis mulig så hør begge på B&W
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei, Beklaer på forhånd om dette ikke er riktig tråd for dette spørsmålet (ny på forumet ;) ). Jeg har nå et par B&W cm8 s2. Jeg bruker disse med en nad 356 bee som jeg har solgt nå. Jeg skal derfor gå til innkjøp av en ny forsterker med litt mer effekt. Da er spørsmålet, burde jeg gå for Nad c388 eller hegel h190. Det er jo dobbel pris for hegel sin forsterker, men den har samtidig fått et godt omdømme i testene der ute. Setter pris på hva folk synes og hvem av de jeg eventuelt burde kjøpe.
    Den du synes låter best.
    Hvis mulig så hør begge på B&W

    Skal jeg Tippe, Hegel
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Hei, Beklaer på forhånd om dette ikke er riktig tråd for dette spørsmålet (ny på forumet ;) ). Jeg har nå et par B&W cm8 s2. Jeg bruker disse med en nad 356 bee som jeg har solgt nå. Jeg skal derfor gå til innkjøp av en ny forsterker med litt mer effekt. Da er spørsmålet, burde jeg gå for Nad c388 eller hegel h190. Det er jo dobbel pris for hegel sin forsterker, men den har samtidig fått et godt omdømme i testene der ute. Setter pris på hva folk synes og hvem av de jeg eventuelt burde kjøpe.
    Smaken kan være forskjellig, men da jeg testet cm8 syntes jeg den trengte forsterker med litt kjøtt på beinet for å spille dynamisk og bra. Med bla Nad spilte den etter min mening kjedelig. Den spilte vesentlig bedre med Denon, Så Parasound Hint er ett godt forslag på de høyttalerne. Andre valg kan være Rotel Ra1592 eller Roksan Black. Event prøve deg på Hegel H190.
     

    MoonDust

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    133
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Hei, Beklaer på forhånd om dette ikke er riktig tråd for dette spørsmålet (ny på forumet ;) ). Jeg har nå et par B&W cm8 s2. Jeg bruker disse med en nad 356 bee som jeg har solgt nå. Jeg skal derfor gå til innkjøp av en ny forsterker med litt mer effekt. Da er spørsmålet, burde jeg gå for Nad c388 eller hegel h190. Det er jo dobbel pris for hegel sin forsterker, men den har samtidig fått et godt omdømme i testene der ute. Setter pris på hva folk synes og hvem av de jeg eventuelt burde kjøpe.
    Hegel h190 på CM og 700 serien er en veldig bra match. Har selv C388 og har prøvd mot H190. H190 er bedre, men dobbel så god?
    Synes C388 klarer seg uforskammet bra mot andre integrerte til rundt 30k. Godt med krefter, men den blir litt grå oppover i registeret og mangler dybde i lydbilde.
    Stort utvalg i klassen fra 10k og oppover, driver selv og tester integrerte på C388. Men sliter med å finne noen som er verdt investeringen. Tror jeg lander på å avvente til H390 kommer og heller spare meg opp til den hvis den er i nærheten av H590. :)
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Hei, Beklaer på forhånd om dette ikke er riktig tråd for dette spørsmålet (ny på forumet ;) ). Jeg har nå et par B&W cm8 s2. Jeg bruker disse med en nad 356 bee som jeg har solgt nå. Jeg skal derfor gå til innkjøp av en ny forsterker med litt mer effekt. Da er spørsmålet, burde jeg gå for Nad c388 eller hegel h190. Det er jo dobbel pris for hegel sin forsterker, men den har samtidig fått et godt omdømme i testene der ute. Setter pris på hva folk synes og hvem av de jeg eventuelt burde kjøpe.
    Hegel h190 på CM og 700 serien er en veldig bra match. Har selv C388 og har prøvd mot H190. H190 er bedre, men dobbel så god?
    Synes C388 klarer seg uforskammet bra mot andre integrerte til rundt 30k. Godt med krefter, men den blir litt grå oppover i registeret og mangler dybde i lydbilde.
    Stort utvalg i klassen fra 10k og oppover, driver selv og tester integrerte på C388. Men sliter med å finne noen som er verdt investeringen. Tror jeg lander på å avvente til H390 kommer og heller spare meg opp til den hvis den er i nærheten av H590. :)
    Har du testet noen av de jeg nevnte?
     

    MoonDust

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    133
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Hei, Beklaer på forhånd om dette ikke er riktig tråd for dette spørsmålet (ny på forumet ;) ). Jeg har nå et par B&W cm8 s2. Jeg bruker disse med en nad 356 bee som jeg har solgt nå. Jeg skal derfor gå til innkjøp av en ny forsterker med litt mer effekt. Da er spørsmålet, burde jeg gå for Nad c388 eller hegel h190. Det er jo dobbel pris for hegel sin forsterker, men den har samtidig fått et godt omdømme i testene der ute. Setter pris på hva folk synes og hvem av de jeg eventuelt burde kjøpe.
    Hegel h190 på CM og 700 serien er en veldig bra match. Har selv C388 og har prøvd mot H190. H190 er bedre, men dobbel så god?
    Synes C388 klarer seg uforskammet bra mot andre integrerte til rundt 30k. Godt med krefter, men den blir litt grå oppover i registeret og mangler dybde i lydbilde.
    Stort utvalg i klassen fra 10k og oppover, driver selv og tester integrerte på C388. Men sliter med å finne noen som er verdt investeringen. Tror jeg lander på å avvente til H390 kommer og heller spare meg opp til den hvis den er i nærheten av H590. :)
    Har du testet noen av de jeg nevnte?
    Testet alle unntatt Rotel som jeg tror kan være innertier. Har også hatt hjemme Naim Supernait2, NAD M32, Devialet 120 og Electrocompaniet ECI6.
    Synes Hegel H190 kom best ut på ren lydkvalitet, men synes ærlig talt at forskjellen mellom forsterkere er liten. Tipper dere med større rom en mitt på 20kvm merker større forskjell når volumet skal opp.

    Må nevnes at det er en del å hente på ekstern dac, min Arcam D33 er en oppgradering i kvalitet mot samtlige innbygde. Unntagen Devialet og M32 som digitaliserer analog input.
     

    m123

    Fersking
    Ble medlem
    17.07.2019
    Innlegg
    2
    Antall liker
    1
    Hei, Beklaer på forhånd om dette ikke er riktig tråd for dette spørsmålet (ny på forumet ;) ). Jeg har nå et par B&W cm8 s2. Jeg bruker disse med en nad 356 bee som jeg har solgt nå. Jeg skal derfor gå til innkjøp av en ny forsterker med litt mer effekt. Da er spørsmålet, burde jeg gå for Nad c388 eller hegel h190. Det er jo dobbel pris for hegel sin forsterker, men den har samtidig fått et godt omdømme i testene der ute. Setter pris på hva folk synes og hvem av de jeg eventuelt burde kjøpe.
    Hegel h190 på CM og 700 serien er en veldig bra match. Har selv C388 og har prøvd mot H190. H190 er bedre, men dobbel så god?
    Synes C388 klarer seg uforskammet bra mot andre integrerte til rundt 30k. Godt med krefter, men den blir litt grå oppover i registeret og mangler dybde i lydbilde.
    Stort utvalg i klassen fra 10k og oppover, driver selv og tester integrerte på C388. Men sliter med å finne noen som er verdt investeringen. Tror jeg lander på å avvente til H390 kommer og heller spare meg opp til den hvis den er i nærheten av H590. :)
    Har du testet noen av de jeg nevnte?
    Testet alle unntatt Rotel som jeg tror kan være innertier. Har også hatt hjemme Naim Supernait2, NAD M32, Devialet 120 og Electrocompaniet ECI6.
    Synes Hegel H190 kom best ut på ren lydkvalitet, men synes ærlig talt at forskjellen mellom forsterkere er liten. Tipper dere med større rom en mitt på 20kvm merker større forskjell når volumet skal opp.

    Må nevnes at det er en del å hente på ekstern dac, min Arcam D33 er en oppgradering i kvalitet mot samtlige innbygde. Unntagen Devialet og M32 som digitaliserer analog input.
    Var å hørte på begge forsterkerne i dag synes hegel sin låt bedre enn nad sin, men de hadde begge litt forrskjellig lydbilde. Endte med å kjøpe naden pga prisen (Ikke alltid like gøy å kjøpe hifi utstyr på student budsjett :) ).Takk for alle tipsene alle sammen satt stor pris på det. Spesielt med tanke på at jeg er en nykommer i hifiverden.
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Har du testet noen av de jeg nevnte?
    Testet alle unntatt Rotel som jeg tror kan være innertier. Har også hatt hjemme Naim Supernait2, NAD M32, Devialet 120 og Electrocompaniet ECI6.
    Synes Hegel H190 kom best ut på ren lydkvalitet, men synes ærlig talt at forskjellen mellom forsterkere er liten. Tipper dere med større rom en mitt på 20kvm merker større forskjell når volumet skal opp.

    Må nevnes at det er en del å hente på ekstern dac, min Arcam D33 er en oppgradering i kvalitet mot samtlige innbygde. Unntagen Devialet og M32 som digitaliserer analog input.
    Var å hørte på begge forsterkerne i dag synes hegel sin låt bedre enn nad sin, men de hadde begge litt forrskjellig lydbilde. Endte med å kjøpe naden pga prisen (Ikke alltid like gøy å kjøpe hifi utstyr på student budsjett :) ).Takk for alle tipsene alle sammen satt stor pris på det. Spesielt med tanke på at jeg er en nykommer i hifiverden.
    Jeg vil i hvert fall tro du fikk ett bra løft i lyden i forhold til den gamle Naden din så du kan sikkert være fornøyd en god stund med den. Så da er bare å kose seg å spille musikk;D
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Noen andre som har Hegel og Phillips TV, og har funnet en måte å unngå at TV skrur seg på på Netflix hver gang man justerer volumet på forsterkeren?
    I landsproblem i know, men irriterende når jeg vil høre på musikk uten å bli forstyrret av TV
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Får jeg meg ny bolig det ikke utenkelig at Buchardt S400 introduseres i "stue nr. 2" sammen med en Hegel.

    EDIT: jævla autokorrektur!
     
    Sist redigert:

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har noe tips til ekstern dac til Hegel H190? Primare dac 30? Hegel sin hd25? Naim v1? Kanskje til og med electrocompaniet sin kunne vært noe. Er egentlig veldig fornøyd med dacen i H190 men har mere troen på en egen dedikert dac.
     

    karlhungus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.11.2012
    Innlegg
    61
    Antall liker
    16
    Sted
    Frankrike
    Noen som har noe tips til ekstern dac til Hegel H190? Primare dac 30? Hegel sin hd25? Naim v1? Kanskje til og med electrocompaniet sin kunne vært noe. Er egentlig veldig fornøyd med dacen i H190 men har mere troen på en egen dedikert dac.
    Hei, jeg tror ikke du har mye å hente med en HD25 som er den DACen jeg kjenner best i listen din.

    Jeg driver og sammenligner H190 med H360 for tiden og har konkludert med at DACen i H190 er bedre enn den i H360. Hvis du vil ha noe bedre må du nok over Primaren og ECen du nevner og, opp på HD30-nivå tenker jeg. Sistnevnte kjenner jeg godt da jeg har hatt den selv og savner den inderlig!
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har noe tips til ekstern dac til Hegel H190? Primare dac 30? Hegel sin hd25? Naim v1? Kanskje til og med electrocompaniet sin kunne vært noe. Er egentlig veldig fornøyd med dacen i H190 men har mere troen på en egen dedikert dac.
    Hei, jeg tror ikke du har mye å hente med en HD25 som er den DACen jeg kjenner best i listen din.

    Jeg driver og sammenligner H190 med H360 for tiden og har konkludert med at DACen i H190 er bedre enn den i H360. Hvis du vil ha noe bedre må du nok over Primaren og ECen du nevner og, opp på HD30-nivå tenker jeg. Sistnevnte kjenner jeg godt da jeg har hatt den selv og savner den inderlig!
    Takker for svaret. Det bare bekrefter det jeg trodde. Har eigd hd25 selv tidligere og testet den på en Hegel Røst. Lyden fikk betydelig mere kjøtt på beinet med hd25. Har hatt et inntrykk av at en egen dedikert kvalitetsdac gir litt mere dynamikk og fylde en dei fleste innebyggede dacer. Du gav meg egentlig det svaret jeg søkte etter. Det at interndacen i H190 var forbedret kontra den i H360. Jeg har også merket at lyden har blitt betydelig fyldigere siste tiden, så det er bare innspilling som trengs tenker jeg. Jeg er nemlig veldig glad i bass med mye autoritet, men det skal være kontroll, blitt kresen med åra lol😄
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn