Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • cykelmyg

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2017
    Innlegg
    58
    Antall liker
    108
    Sted
    Silkeborg, Danmark
    H190 "stand by" funktion:
    De fleste ved det nok - men skulle der være enkelte, der ikke er klar over det, så hermed et lille tips:
    De nyere Hegel modeller - Røst, H90, H190 og H360 - har strøm-afbryderen siddende på undersiden af forstærkeren. Denne afbryder slukker HELT for forstærkeren - altså ingen kredsløb i hviletilstand.
    Det betyder, at der godt kan gå et par timer, eller mere, inden forstærkeren er helt varmet igennem og "oppe at køre" og yder sit bedste, efter at have været slukket med afbryderen på undersiden.
    Imidlertid har disse nyere Hegel modeller - i hvert fald min H190 - en "stand by" funktion:
    Tryk på "eco" knappen på fjernbetjeningen - så går forstærkeren i "lo power mode" - altså stand by, hvor de mest basale kredsløb står med spænding, og hermed er forstærkeren klar til at folde sig helt ud, fra samme sekund man tænder for den igen! Tændes ved at trykke på "eco".
    Og iøvrigt har kondensatorer og elektrolytter bedst af at stå med spænding over sig konstant.
    Benytter man ikke forstærkeren i flere dage, eller er et uvejr undervejs, kan man naturligvis slukke med "hoved-afbryderen" nedenunder.
    Dette et lille velment tip til Hegel ejere af nyere modeller.

    Glædeligt nytår - cykelmyg
     

    hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    462
    Antall liker
    102
    Hei!
    Jeg har en Hegel HD2 DAC som har sluttet å virke, er det noen som vet om det er noe å reparere og hvem som kan?
     
    X

    X186841

    Gjest
    Her røyk den andre H190 ut døra, er for mye støy. Må jo være en konstruksjons svakhet når 2 stykker har hatt slik støy. Den første var dog verre enn den andre.
    Det DAC10/ST10 settet fra Nuprime som jeg har på rommet til sønnen duret også ganske mye, sendte en forespørsel til fabrikken og de sendte tegning og lodde beskrivelse på en liten bro over en motstand i løpet av noen få timer og Vipps var det i orden. Hegel brukte 1 måned på å foreslå att de kunne sende meg en ny første gangen, men da hadde jeg mistet tålmodigheten allerede.

    Flere som har opplevd litt brumming på H190 ? Eller er jeg overfølsom ??????
     

    cykelmyg

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2017
    Innlegg
    58
    Antall liker
    108
    Sted
    Silkeborg, Danmark
    Lgrons58:
    Hvad er det for noget brum du oplever?
    Er det mekanisk støj (vibrationer evt. fra trafo), eller er det støj, sus eller brum i højttalerne?
    Min H190 har absolut ingen mekanisk støj. Med volumenknappen oppe på ca 99, kan jeg på en ubenyttet indgang høre en meget, meget svag susen fra diskant-domen, med øret helt ind til domen.
    Brum fra højttalerne kan i nogle tilfælde skyldes brumsløjfer i forbindelse med uheldig tilkobling til lysnettet af forskellige apparater.
    Min egen erfaring siger, at det er bedst at tilkoble alle hi-fi apparater til samme vægudtag via en strømskinne, og sørge for, at alle tilkoblede apparater er tilkoblet ens med hensyn til fasen.
    Men dette er blot min egen erfaring, og måske ikke sikkert, det gælder dit setup.
    Jeg kan kun sige, jeg er MEGET glad for min H190 - den suverænt bedste forstærker, jeg nogensinde har haft!
    Cykelmyg
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei!
    Jeg har en Hegel HD2 DAC som har sluttet å virke, er det noen som vet om det er noe å reparere og hvem som kan?
    Hvis den er under 5 år gammel så kan du bare få det på reklamasjonsrett?
    Kjøpt brukt, har heller ikke kvittering, så det håpet er ute.
    Den har vel et serienummer skrevet på en liten hvit lapp under? Har selv en slik liggende. Da ligger den registrert inne hos Soundgarden sitt system. Så de finner den der og når den ble kjøpt vil jeg sterkt anta.
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    285
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Pleide å være Dalens Elektronikkserice som tar Hegel service. Spørs om det vil lønne seg å sende inn en så rimelig dac.
     

    hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    462
    Antall liker
    102
    Hei!
    Jeg har en Hegel HD2 DAC som har sluttet å virke, er det noen som vet om det er noe å reparere og hvem som kan?
    Hvis den er under 5 år gammel så kan du bare få det på reklamasjonsrett?
    Kjøpt brukt, har heller ikke kvittering, så det håpet er ute.
    Den har vel et serienummer skrevet på en liten hvit lapp under? Har selv en slik liggende. Da ligger den registrert inne hos Soundgarden sitt system. Så de finner den der og når den ble kjøpt vil jeg sterkt anta.
    Takk, det skal jeg prøve
    De kunne ikke bestemme alder utfra serienr.:-[:-[:
     
    Sist redigert:

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    804
    Sted
    Bergen
    Lgrons58:
    Hvad er det for noget brum du oplever?
    Er det mekanisk støj (vibrationer evt. fra trafo), eller er det støj, sus eller brum i højttalerne?
    Min H190 har absolut ingen mekanisk støj. Med volumenknappen oppe på ca 99, kan jeg på en ubenyttet indgang høre en meget, meget svag susen fra diskant-domen, med øret helt ind til domen.
    Brum fra højttalerne kan i nogle tilfælde skyldes brumsløjfer i forbindelse med uheldig tilkobling til lysnettet af forskellige apparater.
    Min egen erfaring siger, at det er bedst at tilkoble alle hi-fi apparater til samme vægudtag via en strømskinne, og sørge for, at alle tilkoblede apparater er tilkoblet ens med hensyn til fasen.
    Men dette er blot min egen erfaring, og måske ikke sikkert, det gælder dit setup.
    Jeg kan kun sige, jeg er MEGET glad for min H190 - den suverænt bedste forstærker, jeg nogensinde har haft!
    Cykelmyg
    Hei Jeg har både H90(som kommer på torget) og en nyinnkjøpt H190 (14 dager gammel).Ingen av de to har noen form for støy som jeg har hørt iallefall.Meget fornøyd med begge to.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Lgrons58:
    Hvad er det for noget brum du oplever?
    Er det mekanisk støj (vibrationer evt. fra trafo), eller er det støj, sus eller brum i højttalerne?
    Min H190 har absolut ingen mekanisk støj. Med volumenknappen oppe på ca 99, kan jeg på en ubenyttet indgang høre en meget, meget svag susen fra diskant-domen, med øret helt ind til domen.
    Brum fra højttalerne kan i nogle tilfælde skyldes brumsløjfer i forbindelse med uheldig tilkobling til lysnettet af forskellige apparater.
    Min egen erfaring siger, at det er bedst at tilkoble alle hi-fi apparater til samme vægudtag via en strømskinne, og sørge for, at alle tilkoblede apparater er tilkoblet ens med hensyn til fasen.
    Men dette er blot min egen erfaring, og måske ikke sikkert, det gælder dit setup.
    Jeg kan kun sige, jeg er MEGET glad for min H190 - den suverænt bedste forstærker, jeg nogensinde har haft!
    Cykelmyg
    Hei Jeg har både H90(som kommer på torget) og en nyinnkjøpt H190 (14 dager gammel).Ingen av de to har noen form for støy som jeg har hørt iallefall.Meget fornøyd med begge to.
    Hadde H90 selv her og. Den er helt tyst i trafo. Skrur man helt til maks på volum uten tilkoblet kilde, så kan man høre antydning til sus. Men ingen mekanisk brum i trafo. Du som har nå eid både H90 og H190. Kan jeg få spørre hva du opplevde som bedre ved H190? Hadde vært moro å høre hva du mente der.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Hadde jo din H90 først oyvind85l , og den var helt stille.
    Begge H190 hadde en lav brum lignende trafostøy i venstre kanal, likt nivå fra 1 til 77 på volumet men på 0 og 78 blir den helt stille igjen. Spiller ingen rolle om jeg koblet til noen kilder eller bare hadde høyttalere tilkoblet.
    Kunne sikkert levd vel med det men er man først litt skjør i hodet så....
    Men det som gjorde att jeg bestemte meg 100% sikkert for ikke å ha H190 var att Audiolab 8300CD cdspiller/dac reagerte på Hegel fjernkontrollen og omvendt.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Hadde jo din H90 først oyvind85l , og den var helt stille.
    Begge H190 hadde en lav brum lignende trafostøy i venstre kanal, likt nivå fra 1 til 77 på volumet men på 0 og 78 blir den helt stille igjen. Spiller ingen rolle om jeg koblet til noen kilder eller bare hadde høyttalere tilkoblet.
    Jeg har som sagt opplevd det samme. H160 og H90 var helt stille, men en slags brum/mørk støy på H190. Jeg er dog kjent for å være meget sensitiv (de fleste forsterkere, høyttalere og flatskjermer går i retur fra meg), men det må være noe ekstra med H190.

    Hva med Denon PMA-2500NE for deg, Lgrons58? Jeg likte også Denon PMA-1600, men 2500 var et annet dyr. Hegel H190 er en meget bra forsterker (kanskje en av de beste under 50 000 - bedre enn H360), så det finnes ikke så mange alternativer.

    Jeg har også prøvd både Devialet 120 og H200, men de spilte for mye uten "sjel" (mange er uenig med meg). Hva med den kommende Hegel H390? Kanskje samme problemet der?
     
    X

    X186841

    Gjest
    Har slått meg til ro noen timer med en LM211ia med Psvane EL35PH Philips replika rør.
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    285
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Underlig problemstilling, men har vel vært heldig med bostedene mine. Har ikke hatt noe brum i H20, H300 eller H30. Har vært borti forsterkere som lager brum i enkelte hus, men ikke i andre...
     
    X

    X186841

    Gjest
    Har vel ikke noe med nettstøy å gjøre når det kun oppstår i venstre kanal, og bare på H190, dårlig intern avskjerming kanskje ?
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    804
    Sted
    Bergen
    Lgrons58:
    Hvad er det for noget brum du oplever?
    Er det mekanisk støj (vibrationer evt. fra trafo), eller er det støj, sus eller brum i højttalerne?
    Min H190 har absolut ingen mekanisk støj. Med volumenknappen oppe på ca 99, kan jeg på en ubenyttet indgang høre en meget, meget svag susen fra diskant-domen, med øret helt ind til domen.
    Brum fra højttalerne kan i nogle tilfælde skyldes brumsløjfer i forbindelse med uheldig tilkobling til lysnettet af forskellige apparater.
    Min egen erfaring siger, at det er bedst at tilkoble alle hi-fi apparater til samme vægudtag via en strømskinne, og sørge for, at alle tilkoblede apparater er tilkoblet ens med hensyn til fasen.
    Men dette er blot min egen erfaring, og måske ikke sikkert, det gælder dit setup.
    Jeg kan kun sige, jeg er MEGET glad for min H190 - den suverænt bedste forstærker, jeg nogensinde har haft!
    Cykelmyg
    Hei Jeg har både H90(som kommer på torget) og en nyinnkjøpt H190 (14 dager gammel).Ingen av de to har noen form for støy som jeg har hørt iallefall.Meget fornøyd med begge to.
    Hadde H90 selv her og. Den er helt tyst i trafo. Skrur man helt til maks på volum uten tilkoblet kilde, så kan man høre antydning til sus. Men ingen mekanisk brum i trafo. Du som har nå eid både H90 og H190. Kan jeg få spørre hva du opplevde som bedre ved H190? Hadde vært moro å høre hva du mente der.
    Hei ser du har stilt et spørsmål:) Det er fylden i lyden som blir større og dypere.Mer lyd på samme volum.Detaljene som også er i h90 kommer bedre fram i 190.Selve lydkvaliteten er kanskje like god i den minste men det blir mer krefter spesielt på Vienna Acoustic Beth. gulvmodell.På Jbl l86 (store stativhøytt.)er det mindre forskjell.Begge er kjempegode men h90 er ett kupp imo.:)
     

    R_o_a_r

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.09.2006
    Innlegg
    78
    Antall liker
    15
    Hei. Noen som vet om Hegel bruker zobel filter i forsterkerne?
     

    mikke83

    Fersking
    Ble medlem
    07.01.2018
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Hei allesammen

    Ny eier av H360, kjører den sammen med ett par Klipsch P38F og Velodyne DD15 Plus.

    Noen som opplever problemer med Airplay funksjonalitet fra diverse Iphones?

    Symptom: Distorsjon i høye toner og mangler i det helt laveste frekvensene.

    Hittil testet H360 med følgende resulstat:

    Iphone 7 og Iphone X via Airplay med dårlig resultat

    Macbook Pro via USB med Bra resultat

    Macbook Pro via Lyd airplay? (velges i lydinstillnger, ikke vanlig airplay), Bra resultat

    Testet med Tidal og Deezer, både er premium med höy kvalitet på lyd

    Noen som har en lösning eller vart med om lignende problemer?

    Mvh

    Mikke
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.281
    Antall liker
    9.088
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Har vel ikke noe med nettstøy å gjøre når det kun oppstår i venstre kanal, og bare på H190, dårlig intern avskjerming kanskje ?
    Hvilke høytalere har du? Høy følsomhet? Hva mer står på samme kurs? Noe form for nettfilter/padde?
     
    X

    X186841

    Gjest
    Monitor Audio Silver 300. Har prøvd bare forsterkeren med kun høyttalerne tilkoblet og på 2 forskjellige kurser og med og uten andre ting plugget i på de kursene. Brumming i venstre kanal uansett og samme nivå. Høyre er alltid helt tyst.

    Har vel ikke noe med nettstøy å gjøre når det kun oppstår i venstre kanal, og bare på H190, dårlig intern avskjerming kanskje ?
    Hvilke høytalere har du? Høy følsomhet? Hva mer står på samme kurs? Noe form for nettfilter/padde?
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Forsto det slik at en Hegel 590 er under utvikling..... 5 kanals!!!!!!
    Kan jo bli spennende :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.937
    Antall liker
    8.244
    Torget vurderinger
    1
    590, er den basert på H90?
     

    gujo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2014
    Innlegg
    117
    Antall liker
    35
    Behöver lite hjälp med råd / frågar för en bekants räkning/ vet inte riktigt var placera frågan
    Men iaf:
    En bekant köpt system med Hegel H80 + Dynaudio X18
    Var nyligen och provlyssnade och reagerade (som han också gjort) på att det lät lite störande skarpt/hårt/"plåtigt"
    från mellanregistret och uppåt på vissa skivor ,
    inte alla men ett antal vi hörde, t ex Nina Simone Little Girl blue när hon trycker till på pianot.
    Eller Neil Young Live @ Massey Hall
    Grejerna kan ha spelats ca 100-125 tim.
    Man hör det både från grammofon och om samma låt spelas från Spotify, då via förstärkarens DAC.
    Högtalarna står fritt i ett ganska stort rum,
    men inte på ordentliga stativ utan "på stolar" och lite lågt/ under öronhöjd, dvs ej optimalt.
    Som sagt problemet finns inte på alla skivor och inspelningar varierar ju i kvalite'
    men jag har inte hört detta i den utsträckningen på mina grejer och samma skivor.
    Så vad tror ni man skall försöka göra ?
    ( tycker inte han får ut den kvalite' man kan förvänta sig)
    Eller är det så att grejerna fortfarande ej är inspelade ?
    Tacksam för lite råd
    mvh
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Behöver lite hjälp med råd / frågar för en bekants räkning/ vet inte riktigt var placera frågan
    Men iaf:
    En bekant köpt system med Hegel H80 + Dynaudio X18
    Var nyligen och provlyssnade och reagerade (som han också gjort) på att det lät lite störande skarpt/hårt/"plåtigt"
    från mellanregistret och uppåt på vissa skivor ,
    inte alla men ett antal vi hörde, t ex Nina Simone Little Girl blue när hon trycker till på pianot.
    Eller Neil Young Live @ Massey Hall
    Grejerna kan ha spelats ca 100-125 tim.
    Man hör det både från grammofon och om samma låt spelas från Spotify, då via förstärkarens DAC.
    Högtalarna står fritt i ett ganska stort rum,
    men inte på ordentliga stativ utan "på stolar" och lite lågt/ under öronhöjd, dvs ej optimalt.
    Som sagt problemet finns inte på alla skivor och inspelningar varierar ju i kvalite'
    men jag har inte hört detta i den utsträckningen på mina grejer och samma skivor.
    Så vad tror ni man skall försöka göra ?
    ( tycker inte han får ut den kvalite' man kan förvänta sig)
    Eller är det så att grejerna fortfarande ej är inspelade ?
    Tacksam för lite råd
    mvh
    Hei

    Høyttalerne er innspilte tenker jeg. Men Exite serien til Dynaudio er noe friskere i spillestilen enn det andre fra Dynaudio. Samt at det virker som de har tunet de nyeste seriene sidene litt lysere og litt mer analyserende enn før. Focus 160: Contour S1.4 og Confidence C1 låter ikke skarpt fra mellomregisteret og opp. Hadde nylig både Hegel H80 og H90 på et par DM 2/6. Låt ikke frempå og lyst. Tidligere har jeg hatt H80 med Focus 160. Låt ikke frempå. Hatt Hegel H160 og H300 med Focus 160. Låt heller ikke skarpt. Hatt Hegel H160 med Contour S1.4 LE. Låt heller ikke skarpt. Dog har jeg hatt et par Exite X34, de syntes jeg var litt mer frempå enn det andre jeg har eid. Og på det jeg har hørt i butikk på Exite serien så har jeg også syns de låt noe friskere. Så hvis din kamerat også har et litt lite dempet rom som forsterker øvre frekvenser, så kan det nok låte litt frempå. Bytt ut Exite med den utgåtte DM serien eller Focus 160. Det hjelper.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.937
    Antall liker
    8.244
    Torget vurderinger
    1
    Det som er interessant å vite er om Hegel planlegger å lage en 5x60, 7x60 eller f.eks. 5x150 watt forsterker. Tror det er lurt av Hegel å lage noe folk har råd til å kjøpe. Ellers blir det nok et noe begrenset marked.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Sixpack på at det ikke er en flerkanals forsterker. Hegel har ingen tradisjon med å benytte første tall som angivelse for antall kanalaer. En produsent som de ville heller ikke gått inn på kinomarkedet uten tilhørende forforsterkere & soft-ware, tviler på at en så overarbeidet bedrift har muligheter for å gå inn i dette markedet også, samtidig som gründeren selv trolig er for nøye til å kjøpe inn dette av andre.

    Derimot ligger det kanskje i kortene at siste øvelse av "forfining" som modellene H90 og H190 har fått en dæsj av, trolig også når big brother H360.

    Heldigvis er gründeren mer utvikler enn reklamemann - reklame for Hele's siste produktutviklinger er det vel hi-fi journlister over stadig større deler av kloden som har spyttet ut av seg når de omtaler Hegel med superlativer få andre norske produkter omgås med.

    Jeg har ikke Hegel i heimen, mottar heller ikke lønn fra Holter, men tror ikke vi nordmenn helt er klar over bedriftens bragder rundt omkring. Electrocompaniet, som vi nordmenn har glemt aldeles bort, er også i skuddet hos journalister for tiden, med fine omtaler av flere produkter i mange land.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.937
    Antall liker
    8.244
    Torget vurderinger
    1
    Ja, kanskje det er en ny integrert. H590.
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Jeg var innom forus swsg og hørte contour 20 på tirsdag... Det var en fantastisk fin match syntes jeg med H360 . Så koblet vi opp den nye mcintosh 9000ma.... Den er jo nesten tre ganger prisen, så ble ganske overrasket over at jeg likte h360 bedre på contour 20! Synes lydbildet var mer presist og bassen var utvilsomt strammere... Bassen på ma9000 gikk dypere, men føltes mer diffus.... Sikkert en smaksak. Men skjønner hvorfor hegel får gode kritikker i pressen :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg var innom forus swsg og hørte contour 20 på tirsdag... Det var en fantastisk fin match syntes jeg med H360 . Så koblet vi opp den nye mcintosh 9000ma.... Den er jo nesten tre ganger prisen, så ble ganske overrasket over at jeg likte h360 bedre på contour 20! Synes lydbildet var mer presist og bassen var utvilsomt strammere... Bassen på ma9000 gikk dypere, men føltes mer diffus.... Sikkert en smaksak. Men skjønner hvorfor hegel får gode kritikker i pressen :)


    Bent Holter har (så vidt jeg har forstått) møtt seg selv i døra noen ganger på den måten at han har laget "for bra" eller "for korrekte" produkter. Hegel har bl.a. fått passet sitt påskrevet på dette nettforum svært så mange ganger (!) med kritikker om "for lys" eller "for spiss" eller "for tynn" lyd - for å hente opp noen av folks meninger.

    Dette er imidlertid langt på vei historie - Bent Holters "ingeniør-korrekthet" er trolig tunet til litt mer ørevennlig lyd.

    Siste nytt fra "ingeniør Holter" er altså forsterkere med så høy dempefaktor at noen oppfatter det som for lite bass. Samtidig som andre forsterkerprodusenter hevder dempefaktor ikke skal overdrives.

    Uansett, skal bli spennende å følge med, om dette ender ut som et nytt Hegel problem, eller om andre produsenter følger etter. Jeg antar høy dempefaktor betyr "kortere" bass i form av bedre jerngrep - javel - men bare at den nå ikke blir bedre enn virkeligheten...
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.162
    Antall liker
    2.127
    Tror du er innpå noe vesentlig, viktig og korrekt her, Music B🎼
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Det som er interessant å vite er om Hegel planlegger å lage en 5x60, 7x60 eller f.eks. 5x150 watt forsterker. Tror det er lurt av Hegel å lage noe folk har råd til å kjøpe. Ellers blir det nok et noe begrenset marked.
    Etter det jeg har fått med meg så kommer H590 til å bli priset mellom 40 og 50 k et sted. Ren femkanals effektforsterker. En del av innmaten blir hentet fra H360 etter det jeg har latt meg fortelle. Lanseres vel til våren/forsommeren en eller annen gang.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.100
    Antall liker
    2.291
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Høy dempefaktor er vel neppe noe nytt prinsipp(?) Adyton oppgir dempefaktor på alle sine forsterkere til "unmeasurably high", dette har de gjort så lenge de har hatt nettside med specs.

    Specifications
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.937
    Antall liker
    8.244
    Torget vurderinger
    1
    Det som er interessant å vite er om Hegel planlegger å lage en 5x60, 7x60 eller f.eks. 5x150 watt forsterker. Tror det er lurt av Hegel å lage noe folk har råd til å kjøpe. Ellers blir det nok et noe begrenset marked.
    Etter det jeg har fått med meg så kommer H590 til å bli priset mellom 40 og 50 k et sted. Ren femkanals effektforsterker. En del av innmaten blir hentet fra H360 etter det jeg har latt meg fortelle. Lanseres vel til våren/forsommeren en eller annen gang.
    Blir ikke veldig mange kunder i den prisklassen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn