Hegel H590 - Årets HiFi-forsterker i Tyskland

Hegel H590 ble nylig tildelt den høythengende "Roast Award", som årets HiFi-forsterker 2019/2020. Prisen deles ut av de største HiFi-magasinene i Tyskland.

Som norsk Hegel-forhandler er vi selvfølgelig svært stolte av dette, og gratulerer Hegel med nok en stor internasjonal anerkjennelse!

Soundgarden har Hegel H590 til demo i alle butikker, kom gjerne innom om du har lyst til å høre hvordan dette vidunderet låter :)

Les mer om forsterkeren på våre nettsider:

Soundgarden.no

Eller les de norske testene av H590:

Stereo+ Lyd & Bilde

H590_roast.jpg


Mvh
Soundgarden
 

Vedlegg

Kommentarer

M

MusicBear

Gjest
Med tanke på at det bor nesten 80 millioner flere mennesker i Tyskland enn i Norge, at denne forsterkeren koster en relativt stor sum penger, og at tyskere som engelskmenn er ganske så patriotiske til sine egne greier - dette er simpelthen en amazing bragd for Hegel - GRATTIS !!!

Mon tro hvor mye "H390-nesten-fullgod-H590-men-til-ca.-halve-prisen" vil selge - lukter gull dette her Bent Holter & gutta boys.

H590 for de som vil ha det siste, H390 for de som vil ha en nesten H590 ampå, en evt. kommende H290 for de som syntes H190 blir for liten - pall sixpack på at Hegel forsterkere vil selge mye i årene fremover.

Men, fortsatt mener jeg H590 burde hatt et litt mer "stas" kabinett! Tja; ca. 3 cm høyere, inngravert logo - regelrett for dårlig det de har i dag til den sum penger den koster.

Går man inn på nettsiden til Hegel og leser alle tester de har fått, og hvor nær sagt banebrytende bra de er - respekt for hvordan de har valgt å drive frem den sjappa der, hvilke produkter og til hvilken kvalitet før de har sluppet de ut på markedet - kort og godt dyktige håndverkere & forretningsfolk.

Dette var rett og slett moro!
...Var det jeg skulle kommentere ;)
 

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Innlegg
659
Antall liker
154
Torget vurderinger
8
Syns og kabinettet hadde fortent litt gravering og økt kvalitetsfølelse, blir litt for likt en NAD forsterker.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.875
Antall liker
8.159
Torget vurderinger
1
Med tanke på at det bor nesten 80 millioner flere mennesker i Tyskland enn i Norge, at denne forsterkeren koster en relativt stor sum penger, og at tyskere som engelskmenn er ganske så patriotiske til sine egne greier - dette er simpelthen en amazing bragd for Hegel - GRATTIS !!!

Mon tro hvor mye "H390-nesten-fullgod-H590-men-til-ca.-halve-prisen" vil selge - lukter gull dette her Bent Holter & gutta boys.

H590 for de som vil ha det siste, H390 for de som vil ha en nesten H590 ampå, en evt. kommende H290 for de som syntes H190 blir for liten - pall sixpack på at Hegel forsterkere vil selge mye i årene fremover.

Men, fortsatt mener jeg H590 burde hatt et litt mer "stas" kabinett! Tja; ca. 3 cm høyere, inngravert logo - regelrett for dårlig det de har i dag til den sum penger den koster.

Går man inn på nettsiden til Hegel og leser alle tester de har fått, og hvor nær sagt banebrytende bra de er - respekt for hvordan de har valgt å drive frem den sjappa der, hvilke produkter og til hvilken kvalitet før de har sluppet de ut på markedet - kort og godt dyktige håndverkere & forretningsfolk.

Dette var rett og slett moro!
...Var det jeg skulle kommentere ;)
H290 til halve prisen av H390, men med samme DAC og 150 watt ville vært ettertraktet og for min stått på lista over forsterkere jeg ville kjøpt. H190 mangler noe på digitalsiden.

Men det er selvsagt gøy at Hegel mottar en slik hyllest, og vel fortjent.
 
M

MusicBear

Gjest
H290 til halve prisen av H390, men med samme DAC og 150 watt ville vært ettertraktet og for min stått på lista over forsterkere jeg ville kjøpt. H190 mangler noe på digitalsiden.

Men det er selvsagt gøy at Hegel mottar en slik hyllest, og vel fortjent.
Samtlige integrerte, burde jo ha de samme kvaliteter på digitalsiden - men forskjell i forsterker effekter. Man er vel interessert i en like god DAC, den som har liten stue og klarer seg med H190, som de med større stuer og behov for større amper.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.875
Antall liker
8.159
Torget vurderinger
1
H290 til halve prisen av H390, men med samme DAC og 150 watt ville vært ettertraktet og for min stått på lista over forsterkere jeg ville kjøpt. H190 mangler noe på digitalsiden.

Men det er selvsagt gøy at Hegel mottar en slik hyllest, og vel fortjent.
Samtlige integrerte, burde jo ha de samme kvaliteter på digitalsiden - men forskjell i forsterker effekter. Man er vel interessert i en like god DAC, den som har liten stue og klarer seg med H190, som de med større stuer og behov for større amper.
Ja jeg er enig. Det pågår jo også en evolusjon, men jeg tenker at den nye HX90-serien er en suksess -og derfor bør Hegel også ta sikte på å slippe en H290 som "byr på det samme" men med lavere effekt.
 

Lilac1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.03.2011
Innlegg
153
Antall liker
33
Litt synd at Hegel ikke fulgte opp H80 med en H90 på 2x90 watt.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Med tanke på at det bor nesten 80 millioner flere mennesker i Tyskland enn i Norge, at denne forsterkeren koster en relativt stor sum penger, og at tyskere som engelskmenn er ganske så patriotiske til sine egne greier - dette er simpelthen en amazing bragd for Hegel - GRATTIS !!!

Mon tro hvor mye "H390-nesten-fullgod-H590-men-til-ca.-halve-prisen" vil selge - lukter gull dette her Bent Holter & gutta boys.

H590 for de som vil ha det siste, H390 for de som vil ha en nesten H590 ampå, en evt. kommende H290 for de som syntes H190 blir for liten - pall sixpack på at Hegel forsterkere vil selge mye i årene fremover.

Men, fortsatt mener jeg H590 burde hatt et litt mer "stas" kabinett! Tja; ca. 3 cm høyere, inngravert logo - regelrett for dårlig det de har i dag til den sum penger den koster.

Går man inn på nettsiden til Hegel og leser alle tester de har fått, og hvor nær sagt banebrytende bra de er - respekt for hvordan de har valgt å drive frem den sjappa der, hvilke produkter og til hvilken kvalitet før de har sluppet de ut på markedet - kort og godt dyktige håndverkere & forretningsfolk.

Dette var rett og slett moro!
...Var det jeg skulle kommentere ;)
Ja, men hyllesten kan kanskje også (i begrenset grad) tas til inntekt for Georg Wilhelm Friedrich Hegel fra en del tyskere?
 
M

MusicBear

Gjest
Ja, men hyllesten kan kanskje også (i begrenset grad) tas til inntekt for Georg Wilhelm Friedrich Hegel fra en del tyskere?
Hehe, sikkert, men det driter vel vår egen Hegel Bent Holter i så lenge drøyt 80 millioner tyskere har mulighet til å vurdere sakene hans. Samtidig som de byr på et design ingen tyske leverandører er i nærheten av, med sine mer firkantede apparaturer ;)

Det jeg mener; la oss glede oss over at norske Hegel oppnår hyllester som det her, og la oss håpe nye Electrocompaniet også vil fenges av utenlandske hi-fi journalister og forbrukere. Norge er (burde være) mer enn olje, gass og fisk.
 

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
Ble medlem
20.11.2004
Innlegg
3.604
Antall liker
3.949
Sted
Stockholm/Västerås
Torget vurderinger
2
Intressanta kommentarer kring Hegel 590, men som de flesta gånger finns det alltid några missnöjda.
Varför inte vara stolta att ha en sån konstruktör i landet.
 
M

MusicBear

Gjest
Intressanta kommentarer kring Hegel 590, men som de flesta gånger finns det alltid några missnöjda.
Varför inte vara stolta att ha en sån konstruktör i landet.
Så utrolig enig med deg - hvorfor ikke være stolte av sitt eget lands produsenter - uten at man med det sier alt er 101 % perfekt.
I dette tilfelle Hegel, som er en ytterst få produsenter som får mer eller mindre topp score på ALT nytt de presenterer - not bad :cool:

Hva sier dere selv, Hegel? For det er lov å være stolt og glede seg sammen med forbrukerne på et ujålete forum som dette her :cool:
 

Hegel Music System AS

Bransjeaktør
Ble medlem
02.10.2015
Innlegg
43
Antall liker
100
Hva sier dere selv, Hegel? For det er lov å være stolt og glede seg sammen med forbrukerne på et ujålete forum som dette her :cool:
Jahh, hva sier vi selv MusicBear? Vi begynte med et kjempestort "WOOHOOO" og klasket kaffekoppene i bordkanten. For det er veldig trivelig å motta så mye skryt for produktene. Både i Tyskland og på forumet. Vi følger jo med her inne og setter like stor pris på kritikk som ros.

Dernest snur vi lua bak frem for å gjøre det enda bedre neste gang.
 
M

MusicBear

Gjest
Hva sier dere selv, Hegel? For det er lov å være stolt og glede seg sammen med forbrukerne på et ujålete forum som dette her :cool:
Jahh, hva sier vi selv MusicBear? Vi begynte med et kjempestort "WOOHOOO" og klasket kaffekoppene i bordkanten. For det er veldig trivelig å motta så mye skryt for produktene. Både i Tyskland og på forumet. Vi følger jo med her inne og setter like stor pris på kritikk som ros.

Dernest snur vi lua bak frem for å gjøre det enda bedre neste gang.
Hehe, i så måte håper jeg dere ikke sølte kaffe på den pålimte logoen på "100.000 kroners" apparatet H590 - så logoen falt av - tok dere den?
 

Hegel Music System AS

Bransjeaktør
Ble medlem
02.10.2015
Innlegg
43
Antall liker
100
Hva sier dere selv, Hegel? For det er lov å være stolt og glede seg sammen med forbrukerne på et ujålete forum som dette her :cool:
Jahh, hva sier vi selv MusicBear? Vi begynte med et kjempestort "WOOHOOO" og klasket kaffekoppene i bordkanten. For det er veldig trivelig å motta så mye skryt for produktene. Både i Tyskland og på forumet. Vi følger jo med her inne og setter like stor pris på kritikk som ros.

Dernest snur vi lua bak frem for å gjøre det enda bedre neste gang.
Hehe, i så måte håper jeg dere ikke sølte kaffe på den pålimte logoen på "100.000 kroners" apparatet H590 - så logoen falt av - tok dere den?
Vi tog an... ;)

Men logoen er jo ikke pålimt, det er malt på
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.407
Antall liker
12.893
Dette står det respekt av Bent & Co.
Hegel H590 er en kruttpakke som fortjener stor utbredelse på vår lille klode.
Det har vært interessant og morsomt å lese testene, samt lytte til musikk via "beistet" deres ;)
 
M

MusicBear

Gjest
Dette står det respekt av Bent & Co.
Hegel H590 er en kruttpakke som fortjener stor utbredelse på vår lille klode.
Det har vært interessant og morsomt å lese testene, samt lytte til musikk via "beistet" deres ;)
Du skal ha store høyttalere i stort rom, for å kunne utnytte H590 sett i forhold til effekten H390 har.
Hifi & Musik har målt de begge, begge ligger langt over sine oppgitte effekter helt ned til 2 Ohm, eller om det var 1 Ohm, husker ikke.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.875
Antall liker
8.159
Torget vurderinger
1
Hva sier dere selv, Hegel? For det er lov å være stolt og glede seg sammen med forbrukerne på et ujålete forum som dette her :cool:
Jahh, hva sier vi selv MusicBear? Vi begynte med et kjempestort "WOOHOOO" og klasket kaffekoppene i bordkanten. For det er veldig trivelig å motta så mye skryt for produktene. Både i Tyskland og på forumet. Vi følger jo med her inne og setter like stor pris på kritikk som ros.

Dernest snur vi lua bak frem for å gjøre det enda bedre neste gang.
Det er jo ingen her som klager på at Hegel har mottatt en pris. Det trekkes jo frem momenter her med ønsker som gjør egenskapene ved H590 og H390 tilgjengelig i en lavere prisklasse. Jeg er nokså sikker på at f.eks. H90 selger ganske godt også sammenliknet med H590 og H390, og at derfor vil være fornuftig å planlegge veien videre i produktserien.
 

Informasjon om bruker

Soundgarden
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
149
Link til alle artikler
61
Soundgarden sine annonser
Bransjenyheter
Premiere- og demodager hos Soundgarden Oslo 13-14 oktober

Premiere- og demodager hos Soundgarden Oslo 13-14 oktober

  • 17
I forbindelse med kommende helgs mange spennende aktiviteter i Oslos HiFi-butikker, så krydrer Soundgarden helgen med storfint besøk fra Electrocompaniet! Du kan fredag og lørdag få snik-lytte...
Fortsett
Bransjenyheter
Oktoberkampanje fra Electrocompaniet hos Soundgarden

Oktoberkampanje fra Electrocompaniet hos Soundgarden

  • 0
Vi har ekstra hyggelige priser på et utvalg produkter fra våre venner på Tau nå i oktober Du kan få den meget anerkjente integrerte forsterkeren ECI80D med hele 29% rabatt. Storebror ECI6DX...
Fortsett
Bransjenyheter
Vestlandets store Hi-Fi messe 2023!

Vestlandets store Hi-Fi messe 2023!

  • 4
Det nærmer seg høstens vakreste eventyr på Vestlandet. Vi i Soundgarden trøkker til og drar i gang en skikkelig butikkmesse med massevis av bransjefolk og leverandører fra inn og utland. Det...
Fortsett
Bransjenyheter
SA Silverback 1 trådløse vegghøyttaler!

SA Silverback 1 trådløse vegghøyttaler!

  • 0
EISA har igjen drysset priser over de beste produktene i mange kategorier. En av de vi i Soundgarden er mest stolte av å representere er våre danske venner i Roskilde, System Audio. SA var og har...
Fortsett
Bransjenyheter
Ny supertest av Electrocompaniet AW800m, Nå i HiFi News (UK)

Ny supertest av Electrocompaniet AW800m, Nå i HiFi News (UK)

  • 1
Vi og kunder har blitt blåst over ende over ytelsen til nye Electrocompaniet AW800m effektforsterkeren, både som monoblokk og i stereo. Derfor er det hyggelig å se at mottakelsen rundt i verden...
Fortsett
Bransjenyheter
Yamaha kommer med nye analoge forsterkere med streaming

Yamaha kommer med nye analoge forsterkere med streaming

  • 2
Yamaha utvider sortimentet med "audiofile" stereoforsterkere med streaming. Vi har allerede levert mange av den meget gode R-N2000A som med Yamaha sin meget fine MusicCast plattform og Hdmi ARC...
Fortsett
Topp Bunn