Hegel H200 VS Bladelius Thor II

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49
Tittelen heter "Hegel H200 VS Bladelius Thor II"

Så fatter ikke hvorfor det synses med bakgrunn i å ha hørt Hegel H1 mk4 ,men noen må jo mene noe om allt .

Audioholica , lån begge produktene hjem og gjør deg opp din egen mening .
Det du syns låter best er det som er best for deg, uansett hva andre måtte mene .
Good luck and happy hunting ;)
 
U

utgatt60135

Gjest
E.I.A. skrev:
Så fatter ikke hvorfor det synses med bakgrunn i å ha hørt Hegel H1 mk4 ,men noen må jo mene noe om allt .
Hvis du leser en gang til så skjønner du årsaken :-\.. Gjør det heller det før du kommer med slike kommentarer.

Skal heller ta en pause fra HS eller slutte å kommentere eventuelle svakheter, da ikke alle tåler det. Ja jeg er sur. Tror jeg tar en pause ja......
 

Karla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
319
Antall liker
5
Va roligt! Trots att jag er norsk skulle jag heller välja svenskt :) Bladelius er best!

I tillegg har jeg jo danske høyttalere, Dynaudio. Hurra for det nordiske samarbeid!
[/quote]

Visst är det coolt att två så små länder som Norge och Sverige kan
ta fram så bra audioprodukter!! Om man nu får prata om enbart design, så är
tex Bladelius underbart brutala och stilrena i sin uppsyn :) Fanns pengarna så
skulle Bladelius flerkanalsteg vara mumma... By the way, hoppas du inte fått vänta
för länge på din Saturn. Jag beställde en sådan i November förra året men gav upp efter 2 månader :'(
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49
Går du for Hegelen bør du undersøke om den har nok innganger , for det er litt få .
 

mosm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2006
Innlegg
124
Antall liker
2
Hei, har testet H-200 med meget bra resultat.  ;D
Skal teste B T II. Noe jeg gleder meg til.
Syntes at eldre mod av Hegel hadde en tendens til å være noe klinisk, men ikke siste versjon.
 
V

villov

Gjest
Audioholica skrev:
Sånn går det når chatte-generasjonen invaderere gode gamle Hifisentralen.
Chatte-generasjonen?...Er nok litt eldre enn det! ;D

Sjekket på Hegels side fant denne:

The difference between the CDP4A mk2 and CDP2A mk2

The CDP4A mk2 is using a much more advanced audio board than the CDP2A mk2 with even more precise components and a more complex power supply.
The CDP4A mk2 is also using the completely new and very precise HEGEL® SuperClock 2 with an extremely low jitter level.
Altogether the CDP4A mk2 will have a larger dynamic range, a lower colouration and an even better output drive than the CDP2A mk2

[/quote]

Samtidig som det står fra de samme sidene:

"CDP2A mk2 High-End CD player

This extraordinary high-end CD player is based on the same technology platform as the HEGEL reference CDP4A mk2 player.
It uses the same power supply and processor control system as the CDP4A mk2, and utilizes a fully balanced multilevel 24 bit 192kHz DA-converter with synchronous upsampling.

No other CD player in this price range can match HEGEL CDP2A mk2 when it comes to reproduce the analog music experience that is recorded on a CD. On its advanced surface mounted audio circuit board, the player has multilevel 24-bit 192kHz converters for a true balanced signal conversion, in addition to HEGEL's proprietary analog stages. The CDP2A mk2 is also using the Hegel SuperClock with an extremely low jitter level."

Er forskjellen såpass stor at jeg bør kjøpe 4'ern istedenfor, mon tro?
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
38
Sted
Trondheim
Ville nok ikke basert valget av CD-spiller utelukkende på denne reklamen i alle fall. ;)

Mvh
 

Audioholica

Medlem
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
29
Antall liker
0
Jeg vil legge til at jeg endte opp med Hegel H200. Grunn: Øret mitt som fortalte meg det...ikke noe annet! Er godt fornøyd med H200 ;D

Jeg har gått med planer om å kjøpe CDP2A men etter å ha hørt CDP4A ble den drømmen knust ;D
Som det står på HFCK sin side: "...enda bedre plassering av instrumentene..." var akkurat slik jeg oppfattet det. Pr dags dato er jeg faktisk ikke sikker på om CDspiller er veien å gå...lurer på evt en DAC, Squeezebox og HD...(har jeg glemt noe da?...)
Virker meget fristende med å rippe CDene en gang og slutte å være DJ, kjedelig/tungvindt med CD :-\
Hva kan evt. være alternativ til Squeezebox?
 
V

villov

Gjest
Hmm..der så jeg 10 ekstra lapper fly avgårde. Får prøve å forandre bestillingen min på CDP2A mk2 til 4 da. :-\
 

Audioholica

Medlem
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
29
Antall liker
0
villov skrev:
Hmm..der så jeg 10 ekstra lapper fly avgårde. Får prøve å forandre bestillingen min på CDP2A mk2 til 4 da. :-\
Jeg så 20K...noe som også kan brukes på bla DAC og Squeezebox...
Du må ikke endre mening uten å høre forskjellen selv. Ta en tur på HFCK og lytt selv - på begge selvfølgelig.
Ikke stol på MEG! :p
 
V

villov

Gjest
Audioholica skrev:
villov skrev:
Hmm..der så jeg 10 ekstra lapper fly avgårde. Får prøve å forandre bestillingen min på CDP2A mk2 til 4 da. :-\
Jeg så 20K...noe som også kan brukes på bla DAC og Squeezebox...
Du må ikke endre mening uten å høre forskjellen selv. Ta en tur på HFCK og lytt selv - på begge selvfølgelig.
Ikke stol på MEG! :p
Stoler absolutt på ditt gode forslag om lyttetest. ;D
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Sikkert bra cd spillere og fint med match til H200 når den er valgt; men gikk selv nettop over til DAC og det er temmelig besnærende...
USB og digital inn og ut; upsamplingsvalg mm.
OK å ha drivverket adskilt.
 
V

villov

Gjest
Audioholica skrev:
Ja det er bra! Don't believe a word... 8)
Var nede hos kjeden i sentrum i dag og bestilte CDP4A istedenfor, så er jeg sikker. :)
Bestilte en H200 samtidig når jeg først var igang.
 
L

lark

Gjest
Gratulerer villov! Henviser til et av mine tidligere innlegg, sitert under her.

lark skrev:
Jeg hadde tidligere i år en Jungsson Moon Harbour Cd-spiller som jeg var VELDIG godt fornøyd med. En kamerat har en Hegel CDP4Amk2, og en kveld reiste jeg på besøk medbringende min Jungsson for å bevise at en spiller til 7000,- spilte like bra som en til 20 000,- Det gikk absolutt ikke som jeg tenkte. Jeg reiste slukøret hjem igjen, og har nå en CDP4Amk2. Så da så......
 
V

villov

Gjest
Takk for det.
Og en stor takk til de hyggelige gutta i butikken!
 
Topp Bunn