Hegel H 200

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.427
Torget vurderinger
10
Vurderer kjøp av integrert forsterker, eventuelt pre/power-sett.
Er det noen som nå har prøvd Hegel H 200 såpass lenge at de har fått gjort seg opp en mening om ytelsen fra denne, sammenlignet med andre integrerte forsterkere eller pre-power, som f.eks SAT Amplifix (har denne nå), Bladelius Thor, Musical Fidelity A3 cr pre-power, m.fl? Er Hegel virkelig så god som omtalen i forrige Fidelity kan gi inntrykk av? Synes det ble merkelig fort stille omkring denne forsterkeren, sett i lys av den glimrende omtalen i utgangspunktet. Minner nesten om blesten omkring et visst høyttalermerke sist sommer. Der gikk luften temmelig fort ut av ballongen.

Mvh.
Ketil Hansen

erio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2004
Antall liker
0
Du har et poeng her........ Har ikke hørt H200 siden den mange meter lange tråden om KAV400 vs H200 her på sentralen :) Tyder kanskje på at det ikke er sååå sensjasonelt allikevel?

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
2
20000kr er endel kroner da... selger nok ikke som varmt hvetebrød :).

EDIT: Gleder meg til å teste NAD M3 jeg :). Men men, blir nok ikke noe handle på elektronikk siden før neste år igjen nå :(.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Hørte om en som hadde direkte sammenlignet h200 og bladelius thor mkII. Skulle være sinnsykt like, så hvis det stemmer så skjønner jeg ikke hva som menes med "rørlyd". Bladeliusen er det mest kliniske jeg har hatt.

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Vurderer kjøp av integrert forsterker, eventuelt pre/power-sett.
Er det noen som nå har prøvd Hegel H 200 såpass lenge at de har fått gjort seg opp en mening om ytelsen fra denne, sammenlignet med andre integrerte forsterkere eller pre-power, som f.eks SAT Amplifix (har denne nå), Bladelius Thor, Musical Fidelity A3 cr pre-power, m.fl? Er Hegel virkelig så god som omtalen i forrige Fidelity kan gi inntrykk av? Synes det ble merkelig fort stille omkring denne forsterkeren, sett i lys av den glimrende omtalen i utgangspunktet. Minner nesten om blesten omkring et visst høyttalermerke sist sommer. Der gikk luften temmelig fort ut av ballongen.

Mvh.
Ketil Hansen
Som noen allerede har nevnt. 20 000 er jo en pen slump med penger så det blir nok neppe behov for salg fra pall :)

Hva om du spør om å få låne et eksemplar av HiFi center butikken din. Jeg har alltid fått lånt med meg ting over fra butikken i Oslo sentrum når jeg trengte det

erio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2004
Antall liker
0
Hørte om en som hadde direkte sammenlignet h200 og bladelius thor mkII. Skulle være sinnsykt like, så hvis det stemmer så skjønner jeg ikke hva som menes med "rørlyd". Bladeliusen er det mest kliniske jeg har hatt.

Skjønner ikke helt dette med rørlyd jeg heller... Har ikke hørt H200 men andre hegel-produkter og ingen av disse har rørlyd. Hvis team Holter har endret lydsignaturen SÅ drastisk sier de jo mellom linjene at alle de andre Helgel produktene er dårlige/at de ikke liker denne lyden.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Hei

Var på jakt etter integrert i samme prisklasse som deg for en tid siden, og opererte i utgangspunktet med en liste over aktuelle kandidater. Har ikke hørt Hegel, men du kan kanskje i tillegg til de du nevner selv kikke (høre?) litt på forsterkere i prisklassen fra Unison Research, AVI, DK Design, Tact og Audio Analogue feks?
Vet selvfølgelig ikke hva som vil være riktig for deg, men jeg er veldig skeptisk til å foreta valg som i stor grad baserer seg på en enkelt anmeldelse i et hifitidsskrift. (Ikke det at jeg tror DU gjør det heller, bare sånn at det er sagt... ;-) )
Min jakt endte raskere enn jeg hadde planlagt, og uten at jeg hadde hørt alle kandidatene på listen, da det dukket opp en DK Design på bruktbørsen. Er særdeles glad for at jeg kjøpte denne, en "overachiver" i prisklassen imho, som forøvrig er anmeldt i siste nr. av Fidelity....

Ps. Hvilke høyttalere er det du sikter til?

O

om.s

Gjest
Man "må" ikke gå mainstream for å finne de gode integrerte i denne prisklassen, se litt på siden av det som hauses opp i forskjellige fora og tidsskrifter og du kan finne flere perler der......
imho

mvh

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Man "må" ikke gå mainstream for å finne de gode integrerte i denne prisklassen, se litt på siden av det som hauses opp i forskjellige fora og tidsskrifter og du kan finne flere perler der......
imho

mvh
Rundt (dvs under) 20k for integrert er i "scope" til Reality i Fidelity, så her er det bare å komme med tips! ;)

R

O

om.s

Gjest
Rundt (dvs under) 20k for integrert er i "scope" til Reality i Fidelity, så her er det bare å komme med tips!  ;)

R
Vet feks at det står en Integrert Audionet SAM V2, brukt hos AudioAktören i Horten (2 uker siden) jeg er litt usikker på prisen, men tror det er en god pris, men dette er ikke noen imponator forsterker, det er HiFi for voksne ;)

mvh

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Rettelse:

Rundt (dvs under) 20k [glb]VEILEDENDE NYPRIS[/glb]for integrert er i "scope" til Reality i Fidelity, så her er det bare å komme med tips! ;)

R

Heno

Medlem
Ble medlem
17.02.2006
Antall liker
0
Jeg har hatt CDP2A og H200 siden den var tilgjengelig. Jeg bestilte den før den kom i butikken så jeg var antakelig en av de første som kjøpte den.
Det er et kjøp som jeg IKKE har angret på et eneste sekund. Jeg vurderte også lenge Krell, Bladlius og Musical Fidelity, men endte opp med Hegel. Jeg hadde ikke hørt noen av de ovenstående så kjøpet var utelukkende basert på tekniske data og de tester jeg var istand til å finne på nettet. Jeg kan derfor ikke bidra med noen lydmessig sammenligning i så måte.
Dette med rørlyd er nok bare tull skjønt jeg har en mistanke om at H200 er noe varmere i klangen enn tidligere Helgel forsterkere.
Jeg tror ikke du vil bli misfornøyd med noen av disse produkene uansett hvilket du velger, men jeg kan med hånda på hjertet si at kombinasjonen 2 x Hegel + Audiovector M3 Avantgarde spiller som en drøm. :D

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Antall liker
0
Har testet H200, Primare I30 (Primaren vant nettopp mot Bladelius Thor i Hifi og musik) og DK design vs.1mk2. Høytalerne var Audiovector Mi3sign, Mi3avantgarde og Martinlogan Clarity. H200 (imponerte meget på Clarity) og Primaren (kunne hatt 50watt til)var utrolig gode (i mine ører), DK design vs.1mk2 synes jeg var elendig, hørtes ut som bassen ikke spillte i takt med resten av frekvensene(sjekket selvsagt at alt var koblet riktig).

Det med rør-lyd er vel å ta litt hart i. Føltes på H200 at det er litt mer dyngde i mellomtonen en tidligere Hegel produktene.

Konklusjonen min er at Hegel H200 er en utrolig bra amp.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Rettelse:

Rundt (dvs under) 20k [glb]VEILEDENDE NYPRIS[/glb]for integrert er i "scope" til Reality i Fidelity, så her er det bare å komme med tips!   ;)

R  
Trodde det var 10k +/- 5K ? Eller er det evt. bruktpris?

TomTom

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.08.2003
Antall liker
31
Torget vurderinger
1
Har sammenliknet pre-effelt komboen til Hegel med H200 i butikken og må ærlig si at lydsignaturen har forandret seg betraktelig. Som alltid skulle jeg gjerne hatt litt av hvert, men tror nok at H200 er mye lettere å like.

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Har sammenliknet pre-effelt komboen til Hegel med H200 i butikken og må ærlig si at lydsignaturen har forandret seg betraktelig. Som alltid skulle jeg gjerne hatt litt av hvert, men tror nok at H200 er mye lettere å like.

Hvilken pre/effekt kombo? P2A/H2A eller P4A/H4A?

L

Ludo

Gjest
Synes det ble merkelig fort stille omkring denne forsterkeren, sett i lys av den glimrende omtalen i utgangspunktet. Minner nesten om blesten omkring et visst høyttalermerke sist sommer. Der gikk luften temmelig fort ut av ballongen.

Mvh.
Ketil Hansen
Er det BEL selvbyggeren du mener evt Prophet fra Midgard Audio ? Eller tar jeg helt feil ?
Første som slo meg inn ::)

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.363
Torget vurderinger
2
Påstanden om rørlyd må være konsruert av makedsmessige hensyn. Som nevnt i min artikkel kan det ikke detekteres stort som minner om rør/kl A i lyden fra H200.
En forbasket god integrert forsterker i prisklassen, men ingen grunn for rør-fantasten til å bytte ut det han har.

Mvh
Håkon

TomTom

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.08.2003
Antall liker
31
Torget vurderinger
1
Hvilken pre/effekt kombo? P2A/H2A eller P4A/H4A?

H4A og trolig P4A, er ikke helt sikker på pre-amp. Poenget var at lydsignaturen er, i mine ører vesentlig forskjellig. H200 er mye rundere og snillere, tror derfor den er lettere å kombinerere enn de litt analytiske brødrene/søskene.

S

so

Gjest
Apropos...
Sakset fra Naim-Forum....etter test av cdspillere i Hifi Choice....litt artig synes nå jeg: ;)

Whoops! I just bought a CD5x. Guess I'll have to sell it now and get the Hi-Fi Nerd, I mean Choice "Best Buy'.

Silly me - buying a CD player based on a demo.

I should have read a magazine!

O

om.s

Gjest
Apropos...
Et utdrag fra Naim-Forum....etter test av cdspillere i Hifi Choice....litt artig synes nå jeg: ;)

Whoops! I just bought a CD5x. Guess I'll have to sell it now and get the Hi-Fi Nerd, I mean Choice "Best Buy'.

Silly me - buying a CD player based on a demo.

I should have read a magazine!
;D

mvh

B

bamsemann

Gjest
Kunne ikke vært mer enig!! ;D
Forutinntattheten min forteller meg at Lyngdorf produktene er kliniske, lyse, kjønnsløse, mangler kropp på tonen.

Spiller de musikk?

Bamsemann... :)

B

bamsemann

Gjest
Er også veldig nysjerrig på primare i 30. Er den virkelig så god som de skrev i hi fi og musikk?

B

bamsemann

Gjest
Hvem er den beste integrerte forsterkeren på markedet her nå? Pluss/minus 20k?

Er hegel h200 den beste? Er primare like god som sitt rykte? Hva med lyngdorf sine forsterkere? ECI4?

Musical fidelity A5 ELLER A3,5? Hva med thor?

Dere må jo si hvorfor dere syns den eller den er best.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

fikk høre h-200 på centeret med "overkill" mcIntosh nye cd/sacd-spiller og jbl arrete-høytalere. lite å utsette på lyden gitt. men nå må det nevnes at mitt dyreste komponent er primare I20 forsterkeren.

ville nok som nevnt ovenfor sjekka ut primare I 31 og sammenlignet. tror det er et spørsmål om smak og behag. begge er bra. når det gjelder eci 4 har jeg ikke fått høre den enda. men den er visst oppgradert.

hilsen s.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Hvem er den beste integrerte forsterkeren på markedet her nå? Pluss/minus 20k?
I30 ;D
Den er ihvertfall langt bedre i mine ører enn alt annet jeg har prøvd i prisklassen, og litt har det jo blitt for å si det sånn.
Den spiller musikk.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Vel, siden det tydeligvis er populært å nominere det man eier selv, får jeg slenge meg på og si DK Design VS-1. (Vel vitende om at det er jeg som faktisk har "rett" her ;D )

O

om.s

Gjest
Forutinntattheten min forteller meg at Lyngdorf produktene er kliniske, lyse, kjønnsløse, mangler kropp på tonen.

Spiller de musikk?

Bamsemann...  :)
Herlig ærlighet bamsemann ;D ;D

mvh

O

om.s

Gjest
Vel, siden det tydeligvis er populært å nominere det man eier selv, får jeg slenge meg på og si DK Design VS-1. (Vel vitende om at det er jeg som faktisk har "rett" her  ;D )
Det er vel ikke noe feil i å anbefale det man selv har falt for?, det var vel en god grunn til at man valgte nettopp den man valgte! ;)
Anbefaler man noe annet har man enten lurt seg selv, el noen andre....

mvh

vosten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2003
Antall liker
44

Spiller de musikk?

De spiller definitivt musikk! TDA2200 kan spille så lyst og mørkt du bare vil, det er bare å tweake med den avanserte eq'en.

B

bamsemann

Gjest
Herlig ærlighet bamsemann  ;D ;D

mvh
Det er ikke meninga å være negativ, men har vel hørt noen negative rykter i den retningen.

Jeg vurderer å prøve meg på lyngdorf sda 12175, men orker ikke utstyr som spiller lyst skarpt klinisk.

Er veldig åpen, men hegel h200 og primaren er vel litt favoritter nå, men det finns masse som er bra: arcam-thule-musical fidelity-ec og sikkert mye annet.

Thor er for dyp og krell er for høyt prisa, har noen hørt musical fidelity 3,5?

Bamsemann........ :)

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Det er vel ikke noe feil i å anbefale det man selv har falt for?, det var vel en god grunn til at man valgte nettopp den man valgte!  ;)
Anbefaler man noe annet har man enten lurt seg selv, el noen andre....

mvh
Du har så evig rett... DK Design ruler.... :D

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Det er ikke meninga å være negativ, men har vel hørt noen negative rykter i den retningen.

Jeg vurderer å prøve meg på lyngdorf sda 12175, men orker ikke utstyr som spiller lyst skarpt klinisk.

Er veldig åpen, men hegel h200 og primaren er vel litt favoritter nå, men det finns masse som er bra: arcam-thule-musical fidelity-ec og sikkert mye annet.

Thor er for dyp og krell er for høyt prisa, har noen hørt musical fidelity 3,5?

Bamsemann........  :)
Har ikke hørt MF 3,5 men DK Design ruler ifølge meg ;)

Topp Bunn