Heed's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fivus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.01.2020
    Innlegg
    800
    Antall liker
    558
    Torget vurderinger
    2
    kort til abacus? Hva blir pris?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Disse nye OP-amp'ene; er det modifikasjoner fra Heed, eller er det annet opphav?

    Hvis det er fra Heed, hvordan blir en slik oppgradering utført?
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.101
    Antall liker
    742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    122
    Disse nye OP-amp'ene; er det modifikasjoner fra Heed, eller er det annet opphav?

    Hvis det er fra Heed, hvordan blir en slik oppgradering utført?
    Hei Håkon, du kan gjøre det selv. Eneste krav er at man er Obs! på å sette op-ampene riktig vei.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Hei Håkon, du kan gjøre det selv. Eneste krav er at man er Obs! på å sette op-ampene riktig vei.
    Takker. Men er dette noe Heed har kommet opp med, eller er det annet opphav? Jeg er jo alltid nysgjerrig på å prøve nye ting! :)
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.101
    Antall liker
    742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    122
    op-amper fra burson and sparkos passet ikke inn i canalot, men en fix via adapter er mulig

    1639479985963.png
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.101
    Antall liker
    742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    122
    20220107_131512.JPG



    Via en liten adapter passer sparkos op-ampene i canalot
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.101
    Antall liker
    742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    122
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hei Heed venner! Ser etter en skoeske med åpen, luftig, klar signatur. Bassen behøver ikke være den dypeste, men tuneful og tight bunn verdsettes. Den må også være «stille», uten sus&brum.
    Skal brukes på JBL L52. Har streamer og DAC til formålet, men forsterkerne er fysisk for store i mitt oppsett.

    Liker både det jeg leser og ser av Heed Elixir. Noen som har erfaring og kan gi meg litt input om den ref.forespurte egenskaper?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hei Heed venner! Ser etter en skoeske med åpen, luftig, klar signatur. Bassen behøver ikke være den dypeste, men tuneful og tight bunn verdsettes. Den må også være «stille», uten sus&brum.
    Skal brukes på JBL L52. Har streamer og DAC til formålet, men forsterkerne er fysisk for store i mitt oppsett.

    Liker både det jeg leser og ser av Heed Elixir. Noen som har erfaring og kan gi meg litt input om den ref.forespurte egenskaper?
    Send en melding til @Moiz Audio , du får nok uten større problem lånt deg en om han har :)

    Jeg kunne sikkert skrevet mye om hva jeg syns om heed osv, men vi er alle ulike i vår smak og oppfatning, så bedre at du får lånt en hjem.

    Jeg trives i allefall meget godt med obelisk SI3 og X2 :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det kommer en Elixir LE 30 nå.. 50 stykk lages.
    Må si den ser litt lekker ut og med noen oppgraderinger fra Thesis og Lagrange innvendig.. :)
     

    Vedlegg

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hei!

    Ja, den er lekker. Skoeske i min gate det der:) Tenkte evt.sølv selv også. Sett og hørt en del småtasser nå, hvorav de fleste er alt integrert, (and then some) som jeg strengt tatt ikke behøver. ihvertfall ikke til +/- 30k.
    Kult at den er analog, i så måte. Og litt annerledes tech.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hei!

    Ja, den er lekker. Skoeske i min gate det der:) Tenkte evt.sølv selv også. Sett og hørt en del småtasser nå, hvorav de fleste er alt integrert, (and then some) som jeg strengt tatt ikke behøver. ihvertfall ikke til +/- 30k.
    Kult at den er analog, i så måte. Og litt annerledes tech.
    Ja jeg har hatt mye innom her.. fra skoesker til svære monstre i skinnende blank alu.. Jeg tar nok mine to små skoeske Heed saker framfor de andre igjen. :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Mine små bokser.

    20220420_175843.jpg


    Gikk også på kabel nevroser og kjøpte en oppgradert kabel for å koble x2 til SI3..

    20220426_135749.jpg
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Nice:)
    Lest litt om Obelisken også, virker å være mer oppløst, «airy» og sofistikert enn Elixir?
    Kult med power upgrade også (Er svak for Cyrus fra før)
    Jeg får vente med Moiz demo/kjøp til jeg får solgt unna litt mer, så skal lese meg opp litt på Heed nå som innflyttingsrushet har roet seg litt.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Nice:)
    Lest litt om Obelisken også, virker å være mer oppløst, «airy» og sofistikert enn Elixir?
    Kult med power upgrade også (Er svak for Cyrus fra før)
    Jeg får vente med Moiz demo/kjøp til jeg får solgt unna litt mer, så skal lese meg opp litt på Heed nå som innflyttingsrushet har roet seg litt.
    Ja Obelisk linjen er nok et steg opp, også har du Thesis/Lagrange over der.. Har hatt Lagrange, og den er meget bra.. dog savner jeg ikke noe spesielt med SI3 og X2 :)
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    :)

    Er det noe lyder og unoter fra integrert eller eksternt power hos deg? Leste om en kar som hadde issues, men slikt kan jo skyldes alt mulig.
    Lurer også på om det er stor forskjell på lydkvaliteten med X2 v uten?
    Blir jo en relativt høy totalpris for denne komboen ser jeg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det fine er at man kan starte med bare SI3 og utvidde ved en senere anledning :)

    Dette er faktisk et av få sett som ikke har noe støy eller brum osv her hos meg.. Har byttet ut mange forsterkere pga de brummer eller suser i høytallere.

    Her ikke testet bare SI3 uten X2 enda.. siden begge ble kjøpt samtidig så har begge fått være oppkoblet :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Bump. Har Mr.Rognlien omtalt disse også? Slurvet gjennom bloggen uten å se noen test
    Den gode Rognlien har vel omtalt en god del Heed.. var vel litt derfor jeg havnet innom heed for noen år siden med Obelisk PM monoblokkene.. det sådde et frø og Heed har vært et sikkerstikk her siden.

    På sikt så tror jeg at thesis monoblokker og forforsterker er drømmen her.. hadde vært moro å testet det ut
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Se der.. trodde ikke du hadde så mye Heed i hus nå.. annet enn dac og en hodetelefon forsterker :)
    Hva har du koblet på heed av taletuter?
    Litt diverse, akkurat i disse dager et par good ol' Klipsch B3! :)
    Vanligvis Doxa 8.2 Signature, av og til Roksan TR5 S2.

    Kan ikke huske at jeg har skrevet om Heed Obelisk forsterker, nei. En hyggelig og livlig forsterker, noe mer skyv i den med ekstra power supply, men den er ikke i klasse med Lagrange, altså, bare for å være tydelig på det.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Litt diverse, akkurat i disse dager et par good ol' Klipsch B3! :)
    Vanligvis Doxa 8.2 Signature, av og til Roksan TR5 S2.

    Kan ikke huske at jeg har skrevet om Heed Obelisk forsterker, nei. En hyggelig og livlig forsterker, noe mer skyv i den med ekstra power supply, men den er ikke i klasse med Lagrange, altså, bare for å være tydelig på det.
    Helt Lagrange er det ikke, men samtidig savner jeg ikke så veldig mye :)
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.079
    Antall liker
    2.497
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Da kan jeg og melde meg inn i heed klubben. Det var med stor glede at jeg fant igjen lytte glede ved CD avspilling med en Heed transport

    De nye MG var kresen på kildene det visste jeg jo ,,, Og jeg hadde en antagelse om at pwt CD driven spesiellt ikke matchet dem . Dette er jo den gjentagne faren med å bytte ut ting " Man vil jo helst opp stigen , ikke side vis eller ned : (

    Jeg skrev litt om det i "harepusens anleggs tråd

    Jeg har i allefall fått tilbake gleden ved å spille CD ,, så og si allt av gamle og nye CD : )

    Stikk ord organisk , dynamisk og levende ,,, Cd plater som jeg kjenner inngående
    har tilmed fått nye fav spor . )

    thesis  delta.JPG
     

    Dolkblad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.07.2022
    Innlegg
    61
    Antall liker
    64
    Sted
    Innlandet
    Hei ! Så er det klart, en forsterker behøver ikke å være stor og tung. Spiller nå på Heed Obelisk på mine Krix Phoenix. Magisk lyd. Er Heeds andre forsterkere ennå bedre ? Mvh Dolkblad
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Hei ! Så er det klart, en forsterker behøver ikke å være stor og tung. Spiller nå på Heed Obelisk på mine Krix Phoenix. Magisk lyd. Er Heeds andre forsterkere ennå bedre ? Mvh Dolkblad
    Jeg finner spesielt mye glede i Lagrange, må jeg innrømme. Det hører med til historien at jeg eier Obelisk III med ekstra power supply, (ekte snobber har eget anlegg for sommertiden....), men det er fortsatt min opplevelse at Lagrange er strået hvassere... :)
     

    Dolkblad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.07.2022
    Innlegg
    61
    Antall liker
    64
    Sted
    Innlandet
    Takk for tilbakemelding ,blir nok ikke siste gang jeg prøver noe fra Heed . Veldig moro dette. Mvh Dolkblad
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn