HDMI vs USB ut - hvordan velger jeg ?

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
4.331
Antall liker
3.524
Torget vurderinger
4
Haloen

Jeg har en PC koblet opp mot en suorround processor og har lærret og prosjektor. Jeg har separert HIFI og kino delen. Nå vil jeg spille av feks wimp/JRiver/Spotifi via pc'n mens jeg har på prosjektor og bruker HDMI. Hvordan setter jeg opp pc'n slik at den kun spiller ut USB porten til extern DAC via disse JRiver feks ? Samme med Wimp og Spotify

Håper dere forstår hva jeg mener...
 

particle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2014
Innlegg
476
Antall liker
316
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Er ikke sikker på alle detaljene rundt ditt oppsett eller hvilket operativsystem du bruker, men håper dette kan være til hjelp:

Jeg bruker Windows 7 med både analogt uttak til PC-høyttalere, i tillegg til ekstern DAC som er koblet til hodetelefon-riggen. Førstenevnte er satt til "Default device" i lydmenyen, mens DACen er "Default Communication Device". DACen kan da kun kommunisere med dedikerte lydprogrammer som Foobar og Wimp, hvor det må velges en lydenhet i menyen, men for de fleste programmer er den sekundære enheten usynlig. Ved bruk av nevnte musikkprogrammer mottar ikke høyttalerne noe signal - da er kun DACen aktiv. Lydoppsettet i Windows kan altså brukes i kombinasjon med programinnstillinger til å gi spesielle roller til forskjellige enheter.

Audioconfig.jpg
 
Topp Bunn