HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    grattis, hcs.
    ifi er noe av det tryggeste jeg kan anbefale folk.
    det er miniatyrisering done right, lagd av de samme folka som står bak amr.
    har hatt en del ifi innom her og hørt det i andres anlegg, og lurer alltid fælt på hvordan de får til den dynamiske og nyanserte lyden med en utsøkt tone i en så liten innpakning.
    og ikke minst knyst tyst.
    har fremdeles en itube 2 rørbuffer stående her, som brukes som krykke for oppoen.
    den er briljant - gjennomsiktig med en hint av rørharmoni uten å være spesielt rørete.
    kanskje en dings du kan teste i tospann med iphono etter hvert.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Grattis! Den Phono dingsen fra iFi har alltid imponert de gangene jeg har hørt den :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    I det store spørsmålet om "oppgradering" har jeg mer til overs for noe jeg skjønner og vet, ikke tror og håper... :).. Eksempel under sier det meste.. Front-foringer til støtdempere på "katta...".. Ikke mye snake oil.. Den gule er den gamle, om noen lurer.. 😄

    20210925_133841_1632579337166.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Livet går sin vante gang her inne. Noen musikk tips, noen later som de skal kjøpe noe de ikke skal ha, en kurve vises og et nytt prosjekt kommer frem.. Godt å slappe av med jevn flyt av ting en ikke trenger, det kalles "underholdning" og er nødvendig i en ellers hektisk hverdag.. :)

    FB_IMG_1632832151155.jpg


    Tenker litt på et annet drivverk til cd. Ikke at jeg har den største trua på forskjell men display skulle jeg gjerne sett. Hva finnes av store display? Project sine er fine ifht lesbarhet, men liker ikke størrelse. Finnes det andre? Nyere EC?

    FB_IMG_1632832296291.jpg


    Kun en mnd til Horten, det tror jeg blir bra. Men skal fa ikke bestille for sterk mat.. Det gjorde jeg sist.. :LOL:

    FB_IMG_1632832239442.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    godt å se du er ved ditt sanne jeg HCS, vi trenger slike som deg her inne vi har godt av litt tegning form og farge 😁
    utrolig hvor mye man noen ganger må igjennom og imellom før man skjønner hvor man burde stoppet opp for å se seg til siden eller ta to skritt tilbake, glad på dine veiene at du har funnet ro med tingenes tilstand og klarer å sette deg ned å nyte når det er ment for det ^_^
    godt å se du pusler litt med katta og ting skjer med ting som blir brukt og som begynner å få noen år på nakken, kan ikke si det var rare gummi slissene igjen av foringer på Datsunen heller, bestilt poly foringer der og gidder ikke slafsete krengene gummi koster så lite ekstra😇 men han er ikke like glad i å stå ute lenger og det merkes at naturens krefter ikke tar hensyn til det nå om dagen biltrekk flagrer av og bilen drar inn vann, glad enn har fått sikkret seg en liten vinterlagrings garasje så enn slipper at den ender opp som snøhule til vintern 😅
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Endelig, reise. Og da mener jeg reise.. Ikke turer et stenkast unna.. Men VERDEN.. Først til stedet under, så Zanzibar. Gleder meg som en unge. Afrika er unikt, på en måte som må oppleves før en kan forstå det. Og så har jeg kjøpt meg et sett høyttaler-kabler. Det forstår jeg ikke, men fikk så lyst.. :LOL:


    Gjenåpning gjør en forskjell, ihvertfall litt..

    FB_IMG_1632713836293.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.240
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nice! En tanke mer eksotisk enn min tur til Polen i morgen 😄
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Endelig, reise. Og da mener jeg reise.. Ikke turer et stenkast unna.. Men VERDEN.. Først til stedet under, så Zanzibar. Gleder meg som en unge. Afrika er unikt, på en måte som må oppleves før en kan forstå det. Og så har jeg kjøpt meg et sett høyttaler-kabler. Det forstår jeg ikke, men fikk så lyst.. :LOL:


    Gjenåpning gjør en forskjell, ihvertfall litt..

    Vis vedlegget 751728
    DER er det lenge siden jeg har vært. Kjenner at det egentlig ikke gjør noe... (beklager de alle de som bor der, og måtte ta seg nær av det...)
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    DER er det lenge siden jeg har vært. Kjenner at det egentlig ikke gjør noe... (beklager de alle de som bor der, og måtte ta seg nær av det...)
    Siden jeg er halvt trønder skjønner jeg tilnærming.. Og det er derfor jeg liker å se verden, fordi jeg er oppvokst i Trøndelag 😄
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Når sko str, iq og bmi tangerer hverandre må noe gjøres. Mitt første par med bukseseler.. :cool:

    20211001_190031_1633110853123.jpg


    Jeg skjønner på Dragen at jeg nå har nådd et vannskille. I det hele tatt, dystert.. Har ikke sett en mann som har kledd det før, og ikke blir jeg den første. Men bekvemmelighet, det tror jeg på. Og det er vel hva gamle gubber lever for, mer pleie og omsorg, mindre prostata og liggesår.. :)

    FB_IMG_1633106110398.jpg


    Har en plate på inngående og. Tilogmed PROG. Den gleder jeg meg til. Kjøpte den på vinyl.. Det kjøpet sier vel litt om at Ifi innfrir..


    last ned.jpeg


    Forøvrig har jeg nok en gang slått fra meg målinger og tall i tråden.. I wonder why.. :cool:

    FB_IMG_1633107208754.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis! :)

    På tide å få den flotte vinylriggen din opp og går skikkelig, ja.

    Den ifi riaaen funderte jeg også på, men kom vel til at man fikk stagge ekorngenet for en gangs skyld. Har jo det man trenger, og vel så det.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Grattis! :)

    På tide å få den flotte vinylriggen din opp og går skikkelig, ja.

    Den ifi riaaen funderte jeg også på, men kom vel til at man fikk stagge ekorngenet for en gangs skyld. Har jo det man trenger, og vel så det.
    Ja, happy med Ifi. Godt gjemt, bidrar til godlyd, lite bling... Må jo ha noe glede i livet når det ofte er motivet under som representerer meg.. :)

    FB_IMG_1633494356601.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vært på møte i katteklubben. Noen har mye penger og kjøper fete ting. Da er det godt å kjenne på beundring, uten misunnelse. Og jeg har så veldig sansen for de som lever fullt ut, realiserer drømmer, og koser seg..

    20211006_191454_1633550528184.jpg
    20211006_191350_1633550503793.jpg
    20211006_191241_1633550437350.jpg


    Så får en heller ha litt galgenhumor på egne vegne. Kose seg med det en har..

    FB_IMG_1633197307035.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Med snø og salt sitt inntog er sesongen over for bil. Og skruing. Blitt endel timer, men nå legges det vekk..

    FB_IMG_1634148954368.jpg


    Hifi får igjen fokus. Og ansporet av @Karmana sine gode kjøp, @RoDa sine stativ fant jeg ut at stativ ville jeg ha. En stativhøyttaler som gjorde inntrykk da jeg var på Hifi klubben i Drammen i 1998.Den gang hadde jeg B&W 803,en visstnok grei høyttaler. Men den lille spretten banka livskiten av mine på parametre jeg verdsetter. Lekenhet, åpenhet og en holigrafi som var helt naturstridig. Jeg ble satt ut, men kjøpte de aldri. Siden har jeg eid flere i samme familie

    20211019_194531_1634665570687.jpg


    Tre type E, en A, en B Minor, K og M. Gode på hver sin måte. AudioNote sine høyttalere er en gjenskapning av Peter Snell sine opprinnelige og de har og spilt imponerende når jeg har hørt de. Ihvertfall stort sett. Men, jeg sier men, ingen fikk meg så fjetret som denne modellen. Og den er ikke konstruert av Mr Snell en gang

    20211019_194130_1634665395197.jpg


    Modell Q. Og igjen så gjør det dette naturstridige, spiller med en lekenhet og luft som får en anstendig høyttaler som Magnepan 3.7i til å virke litt sedat og gammelmodig. Nei de spiller ikke bass, jeg bruker ikke subbene for å se hva de kan. Bilde er litt mindre, men det er friskere, mer på. Og så koster de ikke en lunge eller en nyre. Pris og ytelse, et vanskelig parameter. Og luftigheten... Ja, jøss. Sikkert artig på rør og, men det plager meg ikke, jeg trives med fleksibilitet ifht krefter. Ikke alltid like lett å regne ut hva en bør ha effekt heller..

    FB_IMG_1634397973579.jpg


    Så hva er oppgradering innen hobbyen? Litt usikker når jeg har slike opplevelser. Faktisk litt fint, å oppdage at noe som gledet en for over 20 år siden gir glede enda.. Føler meg nesten ung.. Men jeg misliker fortsatt Anti-Cabels :).. Stive og støgge.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Lange dager i bil, på vei på studiesamlinger, gjør at en får mye tid til å tenke. Tenke på blant annet hobbyen her. Jeg må innrømme at på enkelte felt har en blitt temmelig pragmatisk. Området jeg tenker på er "kabler". God terminering og god skjerming, det er på en måte nok.. Har liksom gitt litt på båten at jeg tilfører noe særlig "signatur" med kabler.. Jeg hører sikkert for dårlig, eller er anlegget for skralt.. :)

    20211023_130344.jpg


    Derfor ble det kjøpt inn 1,5 meter med helt greie kabler. Monoblokker har sine fordeler, får ryddet litt. Ikke hører jeg noen significantly forskjell. Heldigvis vil jeg nesten si, med tanke på alle kabel diskusjoner en har vært i 😄

    Det har, blant enkelte, blitt populært å krydre med litt damer.. Her er mitt lørdags-bidrag.. Er happy med Dragen jeg, er jo en enkel mann så trenger ikke så mye.. 😘

    FB_IMG_1634949495045.jpg
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.044
    Torget vurderinger
    2
    Liker Van Damme kablene til Hb, mjuke og gir en ryddig kabelsalat.
    Rart at ledninger skal vekke sånne enorme følelser egentlig :D
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Synes du reflekterer svært godt nå det kommer til damer å din(e) kabel(er)😉

    Ha en forrykende flott lørdag😎
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du er nok inne på noe der HC selv om jeg til stadighet styrer med kabler :giggle: Ha en fin dag mister :)

    mvh
    Du sier noe F, noe av gleden er jo denne "styringen" med håp om å få musikken så den blir mest mulig naturtro gjengitt. Naturtro så en tror på den selv med det anlegget en har. Og så er det hele tiden kompromiss, kompromiss som en må leve med. Økonomi, rom, kjerring, katt og andre "gleder" har i livet.. :). I rekken av tankerekker har jeg tenkt litt på hva slags gjengivelse som gir meg mest. Med de store Magnepan har jeg skalering og ikke minst homogenitet som er meget bra. The wall of sound, stort og mektig.. Men er det "min lyd" , mitt ideal ? Det er hifi, med store kraftige forsterkere som måler godt. Og så bruker jeg mer platespiller, med alle de lyter som det mediumet innebærer... ET paradoks. En retter ikke en feil ved å introdusere en annen, ikke i livet, og ikke i hifi hobbyen heller... Så jeg tar en råsjanse, på tross av at @rama sier jeg har grei lyd nå. Magnepan er på tur ut.. Lettdrevent blir igjen aktuelt. Hva jeg gjør med blokkene er jeg litt usikker på, har forhørt meg med konstruktør og de vil nok drive de godt. Men er egentlig høy dempefaktor og nøytral lyd fasiten ? Hva sier du @Final ? :). Flere veier, mer muligheter til å bruke penger som en full sjømann og komme unna med det ? @Karmana er vel ven den eneste sjømannen jeg kjenner som , stort sett, lander med sjøbein og et smil på det han gjør.. Jeg grubler, men det er meg, grublende og utprøvende. Og ja, jeg har feilet, reist meg gått videre. Så får en se om det "landes" eller "trynes"... Den som leser får se... ;)

    Sting får mye tyn her inne. Selv liker jeg Gordon Sumner godt. Han har mange gode melodier, tekst og på arrangement. At ikke alle liker melkemannen får så være, det er melodier han har skrevet som alltid vil forbindes med steder eller folk jeg har møtt. Under er en utgave jeg liker godt. Porter synger godt og teksten trer tydelig frem, En tekst en kan tenke litt på...


    I det hele tatt, en skal være glad for alle "spørsmål". Velger en å kun "svar" er det et fattig liv....:)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Liker Van Damme kablene til Hb, mjuke og gir en ryddig kabelsalat.
    Rart at ledninger skal vekke sånne enorme følelser egentlig :D
    For noen er det nok forsvar at penger en har slitt for. Og enkelte ganger velger en å tro, basert på det andre tror. Følelser.. En hobby som favner både teknikk og følelser er komplisert for å si det forsiktig.. :) . Gleden har en allikevel alene ansvar for selv, så da er det kanskje greit å legge følelsene der de har gjenklang, i musikken...
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Synes du reflekterer svært godt nå det kommer til damer å din(e) kabel(er)😉

    Ha en forrykende flott lørdag😎
    Takk min venn... Noen tanker gjør en seg, uten at det finnes noen fasit.. Vi har alle ulik tilnærming til livet.. Ha en fin lørdag du med :)

     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Jeg mener det samme idag som jeg alltid har ment om kabler, riktig valgte kan ta ett anlegg fra godt til meget godt!! det er bare att man ikke gidder flagge det like ofte som för...når folk skifter mening like ofte som hifimoten, folk må tørre å like det de hører...selv uten en formel forklaring på hvorfor :cool:

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg mener det samme idag som jeg alltid har ment om kabler, riktig valgte kan ta ett anlegg fra godt til meget godt!! det er bare att man ikke gidder flagge det like ofte som för...også når folk skifter mening like ofte som hifimote, folk må tørre å like det de hører selv...uten en formel forklaring på hvorfor :cool:

    mvh
    Å like det en hører selv er første forutsetning, helt enig. Jeg har vel blitt mer lat, kabler gjør for meg så lite, at jeg ikke gidder å forske på det. Ulike før hvor jeg hadde tre fire å bytte på med. Nå er det funksjon som er viktigst. Og så anerkjenner jeg at rom og høyttalere har mye mer å si, for meg, enn det jeg kan trylle frem med noen kabel. At noen liker å få befestet det de hører med tall er helt greit, selv har jeg ikke peil på slik. Ikke ønsker jeg å få det heller. Jeg vil bare slå på anlegget, koble fra et hektisk liv og koble til musikken.. Så enkelt :) .Å lytte til musikk er ikke en månelanding, men det kan gi en følelse av å reise i universet...

     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Det gjør du nok :) . Blir fint å ha litt tid med deg i Horten.. Det har vært en lang periode..I en gal verden. Håper ting kan stabilisere seg, savner bakverk i kjelleren din :)

    Ikke misforstå, kjære venn. Det er ikke jeg. Karen med fasiten befinner seg i mer urbane omgivelser.

    Men ja, gleder meg til Horten. Håpe vi møtes før selskapelighetene og jeg er for påseilet!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Hva er det med Gregory Porter og denne hette og lue bekledningen?
    Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig, og ikke for å være ufin på andres bekostning.
    Det står sikkert på nettet et eller annets sted, men jeg antar at en av de vyrde herrer her inne vet svaret.

    Magnepan 3.7i på vei ut av loftsmancaven på Biri :oops:
    Hva skal du ha for dem tenkte du, om jeg kan være så frimodig å spørre?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva er det med Gregory Porter og denne hette og lue bekledningen?
    Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig, og ikke for å være ufin på andres bekostning.
    Det står sikkert på nettet et eller annets sted, men jeg antar at en av de vyrde herrer her inne vet svaret.

    Magnepan 3.7i på vei ut av loftsmancaven på Biri :oops:
    Hva skal du ha for dem tenkte du, om jeg kan være så frimodig å spørre?
    Aner ikke, tenkte selv at hodeplagget kanskje var litt lite flatterende... Men synge kan han.

    Sendt deg en pm :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå er du i gang med utskifting, da er alt ved det normale på Biri igjen. Håper å få hørt oppsettet før det røk ut døra. Mulig jeg rekker det om det blir stående i 14 dager til😉
    Blir spennende å se hva som kommer inn denne gang, å mulig en lytt når alt er på plass.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Å like det en hører selv er første forutsetning, helt enig. Jeg har vel blitt mer lat, kabler gjør for meg så lite, at jeg ikke gidder å forske på det. Ulike før hvor jeg hadde tre fire å bytte på med. Nå er det funksjon som er viktigst. Og så anerkjenner jeg at rom og høyttalere har mye mer å si, for meg, enn det jeg kan trylle frem med noen kabel. At noen liker å få befestet det de hører med tall er helt greit, selv har jeg ikke peil på slik. Ikke ønsker jeg å få det heller. Jeg vil bare slå på anlegget, koble fra et hektisk liv og koble til musikken.. Så enkelt :) .Å lytte til musikk er ikke en månelanding, men det kan gi en følelse av å reise i universet...
    Funksjon er viktig og enkel, for enkel noen ganger for noen....og at noe større kan ha en potensiell større påvirkning en noe mindre er jo relativt åpenbart, men ”the devil is in the details” og det er hva jeg snakker om, ikke i motsetning til, men i samspill med, der kan løftet komme!
    Jeg bruker forøvrig anlegget på samme måte du beskriver...av/på til nytelse! :sneaky:

    mvh
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Får vel klinke til med skikkelige diy linjekilder i bue mot sweetspot, eller stater eller noe sånt. Personlig har jeg aldri sikla etter magnepan, men martin Logan er i mine ører noe annet. Merker at kjøpetriggeren sitter løst hvis det skulle kommet for salg et par med de gamle Martin logan cls ikke alt for langt unna, eller et påbegynt linjekilde-prosjekt som noen har blitt lei av .... Om det ville vært noe bedre enn dagens løsning er jeg usikker på, men gøy å prøve litt forskjellig. Dessuten har jeg plass til høyttalere som er 220cm høye og alt mellom 50-100cm breie, så lenge de ikke er så dype .... Her er det bare å ta runddansen å få skrudd på alt så låter det tålig greit, men jeg innrømmer at jeg lurer på om jeg skal installere power-knapper på fremsiden av monoblokkene, litt kjett å trykke på strømbryteren bakpå hver gang .... En streamer av god kvalitet vil jeg også implementere på sikt. Det er alltids mulig å få en prøvelytt i hula mi også, om noe slikt er spennende å lytte på for din del ;)
    Det måler ikke perfekt, ingen dyre kabler, ikke noe spesielt fancy strømprodukter eller noe annet for så vidt, klasse d er det også så det må jo bare bli på kanten dårlig for en med såpass fartstid, men døra er nå åpen. ;)
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    4.121
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Gregory Porter har blitt en all time favoritt her i Bergesia ❤
    Hodeplagget vet jeg ikke noe om, men det gir mannen stil og særpreg 👍

    Jeg elsker også Police, Sting/Sumner og all godlyden de har gitt meg siden seint 70-tall.
    Mannen har en egen sans for fusjonen av jazz, reggae og rock. Genialt👌

    Jeg elsker også å tune lyd med kabler. De som sier at kabler ikke har egenlyd gidder jeg ikke engang å diskutere med. La de leve i villfarelse..

    Har testet mange mid-price kabler opp igjennom. Hører mest forskjell på høyttalerkabler, men også en del på signal-og strømsiden (😳)

    Solid Core Vs Multistrand. Direkte og rett på ift fyldig og mer tilbakelent.. Solid Core er ofte vanskelig å like i toppen..
    Den korrekte, men kjedelige lyden av Kimber TC? WireWorld sin sjarmerende men litt kunstige klang.. Imponator-effekten til Audioquest? Van Damme har jeg testet i 3 oppegående anlegg uten å få fot..

    De som har hørt mest riktige ut her hos meg er Soundstring og LFD sine høyttalerkabler, samt et sett AU24 som jeg lånte. Tellurium Q Black er ok hvis du vil roe helt ned og ha mer i bunnen, men de gjemmer detaljer og klang 😉

    På signalsiden fungerer gamle toppmodeller av WireWorld godt, samt LFD Grainless 👍

    Klarte jeg å erte opp noen?

    M
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn