HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg har sikkert sagt det før. Kjøp noe som er så stort, dyrt og stygt at du aldri blir kvitt det.
    Først da har du funnet "dine" høyttalere;)
    Vis vedlegget 758908
    Hehe, på seg selv kjenner en andre ?? :) .. Tanken er god den...Og jeg har prøvd.. Sannheten er at den gjengse audiofil har nedsatt estisk sans kan det virke som.. Så mye rart som får stå i hus og hytte.. Men hva gjør vel det, det er "musikken" som gjelder... :cool:
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.003
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Du har ikke sett trappa....:eek:
    Pøh, du har jo allerede drasset opp digre saker opp den trappa uten at det har hindret deg i å slepe det ned igjen etter kort tid.
    Og du har vel allerede hatt det meste av høyttalere innom, men har du hatt en gammel klassiker ?
    Hva med å få en snekker til å lage ett sett med Hartsfield eller liknende til deg. Eller blir det svindyrt kanskje ?
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Pøh, du har jo allerede drasset opp digre saker opp den trappa uten at det har hindret deg i å slepe det ned igjen etter kort tid.
    Og du har vel allerede hatt det meste av høyttalere innom, men har du hatt en gammel klassiker ?
    Hva med å få en snekker til å lage ett sett med Hartsfield eller liknende til deg. Eller blir det svindyrt kanskje ?
    Klassikere er alltid fett. Men det får holde med gammel bil, og middelaldrende kjerring, om en ikke skal dra inn noe sære greier :). Sært fordi en er redd for at noe skal ryke uten at en vet hvor en finner deler,tungt som en flodhest og som en må være lett sveiseblind for å se på.. Jeg er nok litt for konvensjonell. Men er åpen for at andre ser annerledes på ting, også høyttalere.. :cool:

    FB_IMG_1634223128933.jpg


    Kjenner jeg er over bi-voks, kobber, sølv og andre finurlige løsninger. Vil bare at ting skal funke, og høres bra ut.. :). Og det gjør det ofte, heldigvis. Frustrasjon gidder jeg ikke i hobbyen, hverken musikalsk eller teknisk..

    FB_IMG_1634223382456.jpg
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Problemet med lyd er at man venner seg til alt :p Hadde man enda hatt gullfisk-hukommelse så hadde alt vært så himla greit, fått den "wow-følelsen" hver gang man skrudde på .... Sjelden jeg får gåsehud av noe anlegg for tiden, men det klarer fortsatt kjellerstereoen (uansett hvor feil det måler). Følelsen av å eie "sin lyd" er jo noe jeg unner alle, må være fælt å virre rundt og aldri få slått seg helt til ro med det som står og spiller .... Håper du finner det du søker, HCS, unner deg det. ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Klipsch La Scala har fungert i årtier allerede. Ville vært noe helt, helt annet enn Maggier. Og subber har du jo……:D
    Artige høyttalere det. Men tror kanskje de kommer mer til sin rett med andre forsterkere enn jeg har :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.303
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Masse krokodilletårer her nå 😎 Sannheten er nok enkel og grei; samma hvor bra det låter går du etter hvert litt lei, mest for det du liker å bytte på greiene 😊 Forandring fryder 😃
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.253
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Hva med å få gutten fra nabobøgda til å lage noen lekre linjekilder æ?
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
    M

    MarkusH

    Gjest
    Hva med å få gutten fra nabobøgda til å lage noen lekre linjekilder æ?
    Tenkte jeg på også, har man et par bendit-kloner uten subba i sidene skal man lete litt for å finne noe bedre ... Evt bytte ut Raal-diskanten med en Aurum Cantus G1 ... HCS vet jo hva Aurum Cantus Grand Supreme leverer :cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Masse krokodilletårer her nå 😎 Sannheten er nok enkel og grei; samma hvor bra det låter går du etter hvert litt lei, mest for det du liker å bytte på greiene 😊 Forandring fryder 😃
    enkelt og presist.
    sånn er det med meg også når jeg kjeder meg, forskjellen er bare at jeg bytter på ting som ikke utgjør så dramatisk forskjell - elektronikk.
    for hvert bytte sitter jeg med hjertet i halsen, livredd for at lyden skal endre seg.
    jeg vil ikke ha annerledes lyd, bare andre saker å dulle med.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    enkelt og presist.
    sånn er det med meg også når jeg kjeder meg, forskjellen er bare at jeg bytter på ting som ikke utgjør så dramatisk forskjell - elektronikk.
    for hvert bytte sitter jeg med hjertet i halsen, livredd for at lyden skal endre seg.
    jeg vil ikke ha annerledes lyd, bare andre saker å dulle med.
    Fullt forståelig at høyttalere utgjør litt forskjell. Overraskende går det ofte greit. Om det er ens smak, preferanser eller hva aner jeg ikke. Men det sier noe om adaption to new things.. :). Dette med mantra om smak og preferanse tror jeg mindre og mindre på. Det er mye som spiller bra,noe middels, noe magisk. Og ja, ikke noe galt med litt variasjon..
    En hobby, til glede. At folk kanskje ser litt rart på en for så være.. :)

    FB_IMG_1635440012483.jpg
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.253
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    En ide det, en god en. Spørs om jeg er for utålmodig. Men han lager fete og fine ting :)
    Tydelig at du er utålmodig, men kanskje et prosjekt gir deg mer eierglede og langlivet eierskap. Samtidig er du tydeligvis dårlig på å velge høyttalere. Se på soppen i Ski, dere er jo to hender i samme ræv med tanke på bytte, men når han finner det riktige, beholder han det jo. Tror jeg du gjør også.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.795
    Antall liker
    50.574
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Tydelig at du er utålmodig, men kanskje et prosjekt gir deg mer eierglede og langlivet eierskap. Samtidig er du tydeligvis dårlig på å velge høyttalere. Se på soppen i Ski, dere er jo to hender i samme ræv med tanke på bytte, men når han finner det riktige, beholder han det jo. Tror jeg du gjør også.
    Soppen:eek::mad:
    Glad i deg også tosken😁
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tydelig at du er utålmodig, men kanskje et prosjekt gir deg mer eierglede og langlivet eierskap. Samtidig er du tydeligvis dårlig på å velge høyttalere. Se på soppen i Ski, dere er jo to hender i samme ræv med tanke på bytte, men når han finner det riktige, beholder han det jo. Tror jeg du gjør også.
    Var det ikke kvinnen i huset som "fant" evo sine ? Og derav har han beholdt de...? :) . Samtidlig er de tingene som jeg har gjort blitt værende, subbene og racket.. Så noe rett har du jo i det du sier ... Men tror jeg går for kjøpe-fi , så bytter jeg om et kvarter... ;)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.253
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Var det ikke kvinnen i huset som "fant" evo sine ? Og derav har han beholdt de...? :) . Samtidlig er de tingene som jeg har gjort blitt værende, subbene og racket.. Så noe rett har du jo i det du sier ... Men tror jeg går for kjøpe-fi , så bytter jeg om et kvarter... ;)
    Ja, kanskje Dragen burde tatt over....
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.795
    Antall liker
    50.574
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Var det ikke kvinnen i huset som "fant" evo sine ? Og derav har han beholdt de...? :) . Samtidlig er de tingene som jeg har gjort blitt værende, subbene og racket.. Så noe rett har du jo i det du sier ... Men tror jeg går for kjøpe-fi , så bytter jeg om et kvarter... ;)
    Evo "fant" de selv men kvinnen i huset betalte de er nok mere riktig😉. Jeg kan fritt bytte de ut men har ingen planer om det,hva skulle bli bedre i den prisklassen ?😁
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tror du skal slite å finne noe bedre ja :) Ikke mye som slår SF

    mvh
    En av de peneste høyttalerne, helt enig. Hadde jeg skulle hatt høyttalere i en stue hadde de nok vært en kandidat. Men nå er det tekniske ytelser og lyd som teller, og da finnes det flere gode alternativer til SF ;)
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.746
    Hvis det er pmc du kaller boybandhøyttalere, blir jeg krenka! ;)Mine spiller fantastisk med 150 McIntosh rørwatt i ryggen.Anbefales!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvis det er pmc du kaller boybandhøyttalere, blir jeg krenka! ;)Mine spiller fantastisk med 150 McIntosh rørwatt i ryggen.Anbefales!
    Kjære BigS, du trenger ikke bli det. PMC har jeg hatt gleden av å høre fire fem ganger. Låt meget bra, med en bass som jeg digga. Grunnen til "boy-band" er at det sies at de fleste boyband medlemmer, inkludert Robbie Williams, har PMC. Uten at en skal lure for mye på det.. :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.795
    Antall liker
    50.574
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    En av de peneste høyttalerne, helt enig. Hadde jeg skulle hatt høyttalere i en stue hadde de nok vært en kandidat. Men nå er det tekniske ytelser og lyd som teller, og da finnes det flere gode alternativer til SF ;)
    Man finner altid noe bedre😁.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.576
    Torget vurderinger
    30
    Har jo et inntrykk av at du liker litt sprit og dynamikk i lyden ut fra hva jeg har hørt hos deg. Vanskelig kombinasjon å ha dette og samtidig lyd man kan høre på over lang tid uten lyttetretthet. Wilson har jeg ikke hørt men hvordan kilde og forforsterker spiller er avgjørende for hvordan lyd man får. År der kommer til dine effektrinn vil nok de kunne få selv den mest sløve høyttaler til å bli dynamisk å hurtig.
    Har du hørt noe på større focal, mulig de kan gi deg godlyd.
    Ø Audio 15" 🤓
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.003
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Kjære BigS, du trenger ikke bli det. PMC har jeg hatt gleden av å høre fire fem ganger. Låt meget bra, med en bass som jeg digga. Grunnen til "boy-band" er at det sies at de fleste boyband medlemmer, inkludert Robbie Williams, har PMC. Uten at en skal lure for mye på det.. :)
    Ingen grunn til å bli fornærmet. Robbie er jo gallionsfiguren til PMC.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.339
    Antall liker
    5.811
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Når jeg hørte de hos Mala så fikk jeg sjokk,😱mekligste mellomtonen jeg har hørt,var som en øl boks.
    HCS har jo hatt Ø i hus og de gikk ned trappa igjen ;)
    Jeg har også hørt de noen ganger å må si de ikke falt i min smak:geek:
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Når jeg hørte de hos Mala så fikk jeg sjokk,😱mekligste mellomtonen jeg har hørt,var som en øl boks.
    Been there, done that... Fine høyttalere, men jeg fant de å være mer tungdrevne enn de burde være.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Spørs om det ikke "bærer" mot uføretrygd for denne entusiasten. Hi-Fi-Artrose så da blir det vel slik en trappeheis....
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.339
    Antall liker
    5.811
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    vedder en testikkel på at hcs ikke kommer til å kjøpe noen av høyttalerne som foreslås her
    @HCS her øyner jeg mulighet for at du kan få rama til å måtte gå tilbake på et veddemål om du ønsker ;)
    Å jeg mener du burde gå for en bølle av en høyttaler
    Aurum Vulkan VIII R
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn