HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hyggelig å se du har tid til å berike forumet litt;)
    Ønsker deg og dine en riktig god helg:geek:
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.366
    Antall liker
    9.328
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Den gamle kjempen er tilbake! Nå er det bare få fart på elektronikken og skaffe noe skikkelig musikk.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du skriver at du gleder deg til å se enkelte. Kunne du spesifisert noe mer? Og evt hvilke enkelte du ikke gleder deg til å møte.

    På forhånd takk.
    Du er en jeg gleder meg til å møte... Holder det? :).. Sånn er livet, noen gir mer gjenklang enn andre. På tross av at budskapet i utgangspunktet var likt..

    FB_IMG_1631939555725.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Høres ut som en bra helg……..næh, glem det! Koser meg i eget selskap, har ikke behov for å studere og bil er kun et fremkomstmiddel 😎😊
    Du er pensjonist, kjører bling-kasse og er tidvis sær.. Derfor vi er så glad i deg.. Og så er det ting du aldri vil skjønne, men skal prøve å ikke kalle deg "femi" for det.. :love:

    FB_IMG_1631996139786.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Den gamle kjempen er tilbake! Nå er det bare få fart på elektronikken og skaffe noe skikkelig musikk.
    Får du fart på dine kaffe-racere så regner jeg med at du dukker opp på messa? Vært hyggelig å se deg igjen. Og takk for gode ord, elektronikken er jeg trygg på. Litt mer usikker på musikken da jeg stadig skifter smak og innehold på det som det lyttes til. Enhver kose seg med det som gir glede. Ha en fin søndag A :)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    N
    Du er en jeg gleder meg til å møte... Holder det? :).. Sånn er livet, noen gir mer gjenklang enn andre. På tross av at budskapet i utgangspunktet var likt..

    Vis vedlegget 749110
    Nå som jeg også har funnet losji kan du glede deg enda mer. Tenk en helaften med Tosken. Blir tafsete når jeg er i slaget, men er vaksinert.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Igår var jeg i lag med venner som jeg gikk i grønne klær med. Det var en fin tid, fysisk tøft og tidvis psykisk slitsomt. Men vi greide oss..

    FB_IMG_1631939675560.jpg


    Noen har gjort bra karriere. Forsvarsdepartementet, Forsvarets overkommando, Fagmilitære råd var blant annet representert. Det rare er at dessto mer jeg hørte om disse instanser slo det meg at det var mer morsomt før. Mindre komplisert, mindre korrekt.. Livet er da meg ingen lek, men da skal ihvertfall hobby være gøy, noe som gir overskudd..


    media_f70_f701f159-4a0f-4b81-aa29-11b53ddd8531_image.png


    Dette er min søndag, derfor jeg tenker på hva som er gøy. Var så dum å kikke innom et par tråder som omhandlet målinger og fremlagte grafer.. Jeg har rett og slett ikke overskudd til å se gleden av å knote med det. Det nevnes, med hån om munn, de som aldri blir ferdig og kjøper seg fra gård og grunn. Å skru opp og ned, pc krasj, stadig bygge nye bokser som svigermor kan få i julegave.. Vel, det ene er ikke noe bedre/verre enn noe annet. Når det er sagt, jeg har respekt for de som gjør ting fra grunnen selv. Men tidvis blir det litt vel kjepphøyt..

    FB_IMG_1631939851028.jpg


    Men nå tilbake til bøker og musikk.. Riaa er kjøpt. Og viktig budskap bør være tydelig... Lev og lek, livet er kort nok.. :)

    FB_IMG_1631939621417.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    N


    Nå som jeg også har funnet losji kan du glede deg enda mer. Tenk en helaften med Tosken. Blir tafsete når jeg er i slaget, men er vaksinert.
    Var en grunn til at jeg inviterte deg i tråden din.. :cool:.. Vaksinert her og. Kanskje jeg skulle høre med Trond om han og vil være med? :LOL:

    a5c8c0e8-a525-486c-a57c-08e814ea111b.jpeg


    Googler en "tafsing" dukker han opp.. Hmm
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Etter en lang dag med bokstavelig mye Python programmering er det greit å koble litt over på noe annet. På tur med Ulven gjorde jeg meg noen tanker, er "entusiasme" bestandig et gode for et hobby-forum ? Rent umiddelbart s vil en si "ja"", det må jo til.. Men hva består denne entusiasmen ofte av her inne? Oppgraderinger ? Tekniske nyvinninger? Tja, mye er "oppgraderinger".. Temmelig fascinerende hvor sjelden noen innrømmer en sidelengs forflytning ,endog en nedgradering, etter å ha brukt surt oppsparte skilling... Er vi da ærlige? Tror dessverre ikke vi er det, denne illusjonen om nytt, dyrt er likt bedre er tidvis en øvelse i naivisme som vi VELGER å inngå for å tro på oss selv, samt selge den gode nyheten til andre... Eieglede er fint, det skjønner alle som har glede over døde ting.. Noe som er de fleste av oss. Men er det ikke en ironi at når hørselen er i ferd med å fise av rundt 50-60 års alderen er viljen til å hive penger på ting en skal "eie" større enn noen gang.. For å brukt forståelig språk, det er temmelig døvt.. :)

    Det gode de siste årene er at det er en stadig økende pragmatisme ifht å se på hvor det virkelig er forskjeller her inne. Rom, møbler, kvalitet på strøm og kjerring er nogenlunde den samme... Hørsel er stort sett synkende.. Boksene dyrere og dyrere for mange av oss... Men aldri har vi hatt så "god lyd"... Hvordan vet vi egentlig det ? Kjerringa kan da virke litt sliten til tider...På tross av at hun en gang var den beste som valgte oss :)...

    Jeg kommer fortsatt til å kjøpe dippedutter, noen dyre, noen unødvendige... Men tanken rundt at det alltid er en oppgradering skal jeg være forsiktig med. For det har jeg ikke hold i å si. Og så tror jeg mer på det å se på hvilke muligheter har jeg, kunnskap kan jeg få, og hvor "salig i min tro er jeg" ? For i bunn og grunn defineres "entusiasmen" av hver og en.. Kanskje derfor det blir litt misforståelser enkelte ganger? Edruelighet er ikke det samme som kjedsommelighet tenker jeg.. Og tross alt, ens reise mellom vogge og grav skal jo gjerne være litt entusiasme i, ikke bare plikt og jobb... ? :)..


    demotivert.jpg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Etter en lang dag med bokstavelig mye Python programmering er det greit å koble litt over på noe annet. På tur med Ulven gjorde jeg meg noen tanker, er "entusiasme" bestandig et gode for et hobby-forum ? Rent umiddelbart s vil en si "ja"", det må jo til.. Men hva består denne entusiasmen ofte av her inne? Oppgraderinger ? Tekniske nyvinninger? Tja, mye er "oppgraderinger".. Temmelig fascinerende hvor sjelden noen innrømmer en sidelengs forflytning ,endog en nedgradering, etter å ha brukt surt oppsparte skilling... Er vi da ærlige? Tror dessverre ikke vi er det, denne illusjonen om nytt, dyrt er likt bedre er tidvis en øvelse i naivisme som vi VELGER å inngå for å tro på oss selv, samt selge den gode nyheten til andre... Eieglede er fint, det skjønner alle som har glede over døde ting.. Noe som er de fleste av oss. Men er det ikke en ironi at når hørselen er i ferd med å fise av rundt 50-60 års alderen er viljen til å hive penger på ting en skal "eie" større enn noen gang.. For å brukt forståelig språk, det er temmelig døvt.. :)

    Det gode de siste årene er at det er en stadig økende pragmatisme ifht å se på hvor det virkelig er forskjeller her inne. Rom, møbler, kvalitet på strøm og kjerring er nogenlunde den samme... Hørsel er stort sett synkende.. Boksene dyrere og dyrere for mange av oss... Men aldri har vi hatt så "god lyd"... Hvordan vet vi egentlig det ? Kjerringa kan da virke litt sliten til tider...På tross av at hun en gang var den beste som valgte oss :)...

    Jeg kommer fortsatt til å kjøpe dippedutter, noen dyre, noen unødvendige... Men tanken rundt at det alltid er en oppgradering skal jeg være forsiktig med. For det har jeg ikke hold i å si. Og så tror jeg mer på det å se på hvilke muligheter har jeg, kunnskap kan jeg få, og hvor "salig i min tro er jeg" ? For i bunn og grunn defineres "entusiasmen" av hver og en.. Kanskje derfor det blir litt misforståelser enkelte ganger? Edruelighet er ikke det samme som kjedsommelighet tenker jeg.. Og tross alt, ens reise mellom vogge og grav skal jo gjerne være litt entusiasme i, ikke bare plikt og jobb... ? :)..


    Vis vedlegget 749261
    Hehe, ja, du er inne på noe! :)

    Jeg har alltid lurt på hvor mange ganger en "klar forbedring" virkelig er akkurat det......Synes også at det er litt pussig at alle nyanskaffelser er synonyme med reelle oppgraderinger.

    For egen del holder jeg på med hifi-nerdingen min fordi jeg synes at det er gøy . Entusiasmen er ekte, gleden over en nyanskaffelse likeså, selv om hørselen garantert ikke lenger er det den engang var. Til mitt forsvar kan jeg si at det er veldig lenge siden jeg har brukt begrepet "oppgradering" her, og den gang dreide det om måling etterfulgt av fysiske tiltak på høyttalerne.

    Jeg skammer meg ikke i det hele tatt over å la hamstergenet mitt få litt fritt utløp på vinylsiden, John Fredriksen er raus med utbytter i år. Behøver ikke å knappe inn på mat og klær.

    Men jeg undres ofte over at det er så få som tør å si at ting låter forskjellig etter en nyanskaffelse, uten å ta ordet bedre i sin munn.

    Mvh
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Vise ord HCS, og du er sannelig blitt vel reflektert i din beste alder.
    Et bytte av komponent betyr ikke alltid en oppgradering og mange tilbakesteg/sidessteg er nok oftest utfallet.
    Men å innrømme dette ligger langt inne, selv om det er for seg selv. Reisen min så langt har vel hatt langt flere nedturer en oppturer, men slik det er nå er jeg redd for å gjøre endringer uten mulighet for å angre. Jeg er så alt for klar over hvor fort en liten endring kan sette ting ut av balanse.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.122
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Ja, ikke enkelt dette med lydmessige oppgraderinger. Noen ganger er de i beste fall små og dyre. Imidlertid er det noen som er helt åpenbare, som da Maggiene fikk nye muskler. Sånt er virkelig morro.

    Så har jo hobbyen en estetisk dimensjon som også gir glede.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Ja, ikke enkelt dette med lydmessige oppgraderinger. Noen ganger er de i beste fall små og dyre. Imidlertid er det noen som er helt åpenbare, som da Maggiene fikk nye muskler. Sånt er virkelig moro.

    Så har jo hobbyen en estetisk dimensjon som også gir glede.
    Eller når man "ramler" over en DP A5 til overkommelig pris, og bare flesker til ;)
    Etter å ha slept "beistet" på plass og latt den varme seg en halvtime, så sitter man svimeslått av lykke i favorittstolen.
    Noen ganger er det deilig og "overdrive"!
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Jeg er enig med deg HCS, all diskusjon om målinger og hvem som har det største utstyret blir kjedelig og faktisk litt barnslig i lengden. Målinger er fint som et verktøy for å stille inn en dsp, men på slutten av dagen betyr det fint lite for meg hvordan kurvene ser ut så lenge jeg kan nyte musikken jeg liker. Gi meg ett knallalbum av Sax-guden Greg Vail så sitter både gliset og gåsehuden løst, en befriende følelse, da tenker jeg hverken på tonal balanse, dybde, dynamikk eller at bassen skal nå 20hz. Kan varmt anbefale Sax by Candlelight, et knallalbum av en meget dyktig musiker (finnes ikke på Spotify i alle fall), ellers liker jeg mye av Gospel-styret hans også. Det er ikke mye som slår god sax med vibrato og sjel ass. 😁 (y)
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.078
    Antall liker
    6.491
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Entusiasme er bra. Man trenger ektefølt entusiasme. Det er entusiasten som deler. Det er entusiasten som blir begeistret og begeistrer andre.

    mer hvert forum trenger entusiasten for ellers blir det et fattig forum.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Men jeg undres ofte over at det er så få som tør å si at ting låter forskjellig etter en nyanskaffelse, uten å ta ordet bedre i sin munn.

    Mvh
    Det er et meget godt poeng... Jeg undres også selv. Kanskje det er det skriftlige språket som blir for lite nyansert ? Jeg vet ikke... Kanskje en skal tørre skrive mer om når ting tryner... For det gjør det jo, rett som det er... Det er iallefall min erfaring :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vise ord HCS, og du er sannelig blitt vel reflektert i din beste alder.
    Et bytte av komponent betyr ikke alltid en oppgradering og mange tilbakesteg/sidessteg er nok oftest utfallet.
    Men å innrømme dette ligger langt inne, selv om det er for seg selv. Reisen min så langt har vel hatt langt flere nedturer en oppturer, men slik det er nå er jeg redd for å gjøre endringer uten mulighet for å angre. Jeg er så alt for klar over hvor fort en liten endring kan sette ting ut av balanse.
    Ja, du sier noe...Du har hatt dine opp og nedturer... Alltid noe av gamet det.. Men når det sitter, da er det så utrolig godt... Og tror du har kommet et sted du kan trives nå... :)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Synes forsåvidt det er temmelig mange selvbevisste, jordnære entusiaster her jeg. Alle kan ikke vite alt og handler ut i fra magefølelsen, men synes nå svært mange har et relativt nøkternt forhold til sin egen uvitenhet. Unntak finnes, men de lar jeg være for det meste. Prøver ihvertfall... 😬
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, ikke enkelt dette med lydmessige oppgraderinger. Noen ganger er de i beste fall små og dyre. Imidlertid er det noen som er helt åpenbare, som da Maggiene fikk nye muskler. Sånt er virkelig morro.

    Så har jo hobbyen en estetisk dimensjon som også gir glede.
    Det kan du si, estetikk kan sjelden underdrives. Diskuteres ja, men ikke unnlates. Det som er en kjensgjerning med store amper med godt med headroom er at det er ikke crescendo som er det viktige. Snarere på lavt volum hvor detaljer kommer bedre frem enn når en mindre forsterker skal yte sin skjerv for å få alle nyanser frem... Det er i allefall min erfaring. Og det er nesten så jeg biter meg i tunga når jeg skriver det, med en stor forkjærlighet for SET m så smeter det å innrømme at krefter sjelden er feil. Men eleganse følger ikke alltid med mer krefter. Hverken på forsterkere, eller folk.. :cool:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Entusiasme er bra. Man trenger ektefølt entusiasme. Det er entusiasten som deler. Det er entusiasten som blir begeistret og begeistrer andre.

    mer hvert forum trenger entusiasten for ellers blir det et fattig forum.
    Enig i det, Selv om jeg ikke alltid ser at folk deler den samme entusiasme, noe som er bra, noe annet er når det en selv bedriver blir betegnet som annen-rangs av andre. For eksempel de indirekte føringene mellom de som bygger slev og de som kjøper dyrt ...Det ene er ikke noe mer høyverdig enn noe annet, og det er heldigvis stort sett plass til begge...

    Og som du riktig sier.. Deler...
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Endelig, jeg har fått meg en komponent med tilhørende veggvorte. Alltid en milepæl når nye ting skjer, er det ikke? 😄.. Og musikk må en ha.

    FB_IMG_1632285618035.jpg


    Som før nevnt, riaa er solgt. For lite gain samt at jeg ikke ønsker rør i riaa. Ja, jeg er lat, gidder ikke logge timer. Men det er lurt når en "rører" litt.. Vinyl er kun for gøy, et substitutt for det enkle liv med cd. Og det er mye bra, og billig, som har dukket opp. Motivasjonen for å kaste penger på eksotiske merker, diy riaa fra en kjeller i hjemlandet eller noe hype til overpris var liksom ikke greia.. :LOL:. Når premisser var satt ble Mofi og Puffin vurdert. Puffin ble jeg imponert over hos @Retep. Men det er noe som gjør meg litt skeptisk, digitalisere signalet.. Tja, men det funker jo. Så kom Vermin på banen, tung kompetanse der. Mofi med Kina strømforsyning, helt konge. Og det tviler jeg ikke på. Så det var på nippet. Men så kom biskopen glidende over nettet med tips.. Siden jeg ikke betaler avlat så valgte jeg å lytte til @rama. Michael Fremer likte den jo og, uten å ville påstå at Fremer er Gud..

    20210924_071909_1632492673325.jpg


    @Lagga var innom å justerte opp spiller, pu og arm. Knøttlille Ifi spiller med pondus og driv. Kan en forlange mer? Lucid, for de som snakker sånn engelsk, er lyden.. Artig når lite penger gir mye glede. Her inne er ikke det regelen bestandig :)
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.042
    Torget vurderinger
    2
    Grattis med ny boks (y)
    Ka var det som fikk reisepass?
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Endelig, jeg har fått meg en komponent med tilhørende veggvorte. Alltid en milepæl når nye ting skjer, er det ikke? 😄.. Og musikk må en ha.

    Vis vedlegget 750331

    Som før nevnt, riaa er solgt. For lite gain samt at jeg ikke ønsker rør i riaa. Ja, jeg er lat, gidder ikke logge timer. Men det er lurt når en "rører" litt.. Vinyl er kun for gøy, et substitutt for det enkle liv med cd. Og det er mye bra, og billig, som har dukket opp. Motivasjonen for å kaste penger på eksotiske merker, diy riaa fra en kjeller i hjemlandet eller noe hype til overpris var liksom ikke greia.. :LOL:. Når premisser var satt ble Mofi og Puffin vurdert. Puffin ble jeg imponert over hos @Retep. Men det er noe som gjør meg litt skeptisk, digitalisere signalet.. Tja, men det funker jo. Så kom Vermin på banen, tung kompetanse der. Mofi med Kina strømforsyning, helt konge. Og det tviler jeg ikke på. Så det var på nippet. Men så kom biskopen glidende over nettet med tips.. Siden jeg ikke betaler avlat så valgte jeg å lytte til @rama. Michael Fremer likte den jo og, uten å ville påstå at Fremer er Gud..

    Vis vedlegget 750354

    @Lagga var innom å justerte opp spiller, pu og arm. Knøttlille Ifi spiller med pondus og driv. Kan en forlange mer? Lucid, for de som snakker sånn engelsk, er lyden.. Artig når lite penger gir mye glede. Her inne er ikke det regelen bestandig :)
    Er det rett og slett sånn å forstå at det er å regne for en oppgradering? Ikke at vi bruker det ordet, selvsagt 😁
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Grattis med ny boks (y)
    Ka var det som fikk reisepass?
    Takker, nytt er alltid fint, trenger ikke koste stort og gi nye muligheter for justering. Jeg hadde en rør riaa basert på en omvendt Neuman platekutter. Eksotisk ha, men uten justeringsmuligheter annet litt for lavt gain..
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Dette er vel en av småboksene jeg tror leverer. Spent på langtidsinntrykket ditt...og ja, grattis!😘
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Var vel en som tidligere nevnte noe om lifestyle produkter 🤔 Du beveger deg i motsatt retning enn tidligere. Blir sikkert kjempebra…….og jeg blir ikke forundret om jeg ser deg i butikken Enklere Liv 😎😄 Grattis, spent på hva synes om den lille boksen.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er det rett og slett sånn å forstå at det er å regne for en oppgradering? Ikke at vi bruker det ordet, selvsagt 😁
    Driver ikke med "oppgradering"... Her er det sløy sidelengs forflytning som gjelder :). Men vurderer såklart et par svindyre olje i bambus kondiser, velsignet av Peter Q, loddet inn på et jorde på ytre bøgda... Etter tre ukers innbrenning, magnetisk skjermet, og satt på underlag av thorium og karamellpudding så blir det optimalt.. :LOL:..

    Seriøst er det alltid greit å ha god mulighet for tilpasning ifht pu. Oppgradering? Aner ikke, bryr meg ikke.. :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Var vel en som tidligere nevnte noe om lifestyle produkter 🤔 Du beveger deg i motsatt retning enn tidligere. Blir sikkert kjempebra…….og jeg blir ikke forundret om jeg ser deg i butikken Enklere Liv 😎😄 Grattis, spent på hva synes om den lille boksen.
    Du vet, denne er så liten at jeg setter den et sted hvor den ikke synes, med tilhørende kabel :). Ingen fremvisning.. Fortrekker Enklere Liv enn Ali Baba vet du. :cool:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Her prøver en å underbygge en profil, så går kona til innkjøp av "alternative" remedier... Nei, ikke slike, men sånne..

    20210923_064226_1632492640916.jpg


    Uff, godt morgendagen gir andre muligheter.. Da skal det byttes dempere på den gamle damen fra Coventry..


    20210922_192857_1632492597013.jpg


    Mest fornøyde med at jeg fikk kjøpt meg t-skjorte.. Kommer om to uker..

    FB_IMG_1632496795852.jpg


    Skal bli godt med helg, vært en ettertenksom uke. Denne uken døde en, som jeg ansatte, i den jobben jeg ga han. Det gir rom for mange tanker. Bottom line er at en får gjøre så godt en kan, når en kan. Enda en grunn til å glede seg til Horten.. Endelig. Og så har jeg kjøpt en vintage Marantz.. :)
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.042
    Torget vurderinger
    2
    Litt dårlig design på den t-skjorta, du skal kunne få en salatspiser helt innpå deg før den blir skremt.
    Ser frem til flashing av Marantz (y)
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Endelig, jeg har fått meg en komponent med tilhørende veggvorte. Alltid en milepæl når nye ting skjer, er det ikke? 😄.. Og musikk må en ha.

    @Lagga var innom å justerte opp spiller, pu og arm. Knøttlille Ifi spiller med pondus og driv. Kan en forlange mer? Lucid, for de som snakker sånn engelsk, er lyden.. Artig når lite penger gir mye glede. Her inne er ikke det regelen bestandig :)
    De iFi-folka bedriver magi.
    Absolutt ALT jeg har hørt fra den kanten leverer!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    De iFi-folka bedriver magi.
    Absolutt ALT jeg har hørt fra den kanten leverer!
    Godt å høre @Håkon_Rognlien. Det virket som det er mye for pengene og det er bra. Natta har store deler blitt tilbragt ute. Det er noe magisk med denne tiden. At jeg fikk lov til å sitte med et gevær deler av natta økte spenningen.. :)

    Elg.jpg
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn