HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Jeg er ikke så glad i rom, men ellers enig i resten 😬
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    20200711_103939.jpg


    Pissepause på hund og mann. Aksept er jeg helt med på. Det jeg synes er litt trist er når enkelte antar lyd basert på kun ord.. Viktig å kjenne livet, musikken på kroppen. Og fint å dele slik shy og snickers gjorde. I bunn og grunn er de fleste av oss mer enige, enn uenige tror jeg. Og vi er jo jæ privilegerte som kan drive med dette, kjæle for musikk, bokser, eieglede og kameratskap.. Livet er herlig :)
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Liker innfallsvinkelen din HCS; lite fordommer, mye åpenhet for nye erfaringer.

    Det er mye som låter fint, og det er mange grunner til at det er sånn. Gode målinger er i høyden kun en liten del av dette.

    Faktisk så er det dere som er stigmatiserende og "undermålere". Du må gjerne dømme, men vit hvem og hvorfor.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.015
    Torget vurderinger
    2
    Faktisk så er det dere som er stigmatiserende og "undermålere". Du må gjerne dømme, men vit hvem og hvorfor.
    Hvem er ""dere" du sikter til her?
    Og når jeg benytter uttrykket "undermåler", dreier det seg for meg utelukkende om den overførte betydningen av produkter med mye forvrengning.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Du støtter HCS om lite fordommer, "På meg så virker det som om noen av måle-gnomene har glemt dette og tror de kun kan lese seg til god lyd. Tåpelig sier jeg om disse "under" - målerne.. "
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.015
    Torget vurderinger
    2
    Du støtter HCS om lite fordommer, "På meg så virker det som om noen av måle-gnomene har glemt dette og tror de kun kan lese seg til god lyd. Tåpelig sier jeg om disse "under" - målerne.. "
    Fair innspill. Jeg får presisere at jeg ikke støtter HCS' ordvalg til tider, han er tøff bak tastaturet, men det ser nok litt verre ut enn det er... :)
    Det jeg mener, er at HCS lytter med et åpent sinn, og er mottakelig for lytteinntrykk uten å ha tømrede oppfatninger på forhånd.

    Og merk at han har aldri sagt at du IKKE kan måle deg fram til god lyd, det han poengterer er at det kan oppleves som at enkelte KUN forholder seg til et fåtall måledata, og bedømmer resultatet utelukkende på den bakgrunn.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Vis vedlegget 649962

    Pissepause på hund og mann. Aksept er jeg helt med på. Det jeg synes er litt trist er når enkelte antar lyd basert på kun ord.. Viktig å kjenne livet, musikken på kroppen. Og fint å dele slik shy og snickers gjorde. I bunn og grunn er de fleste av oss mer enige, enn uenige tror jeg. Og vi er jo jæ privilegerte som kan drive med dette, kjæle for musikk, bokser, eieglede og kameratskap.. Livet er herlig :)
    Det er jo så kost når alle parter forstår hverandre! 🌺

     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    det er ingenting å forstå.
    leve og la leve.
    drit i å tre dine sannheter nedover hodet på andre, gå ut ifra at andre har holdt på like lenge som deg, kan like mye hifi, og har sine grunner til å velge som de gjør.
    dessuten er ikke hifi så hifi som enkelte tror.
    hermetisert musikk er millioner av ulike opptak - innspilt, mikset og mastret på ulikt utstyr, i ulike rom og av ulike ører - ofte på lemfeldig vis, og som regel med tanke på avspilling på helt annet utstyr enn det vi audioter driver med; så som bilstereo, bluetoothhøyttalere og elkjip-racks.
    det vi sitter igjen med, er å plaske rundt i denne andedammen av medpsykotiske og prøve å ha det litt gøy, og er det ikke noe gøy i en tråd, så stikker man til en annen tråd for å lete etter moro, mer pretensiøst er det ikke.
     
    Sist redigert:

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.015
    Torget vurderinger
    2
    det er ingenting å forstå.
    leve og la leve.
    drit i å tre dine sannheter nedover hodet på andre, gå ut ifra at andre har holdt på like lenge som deg, kan like mye hifi, og har sine grunner til å velge som de gjør.
    dessuten er ikke hifi så hifi som enkelte tror.
    hermetisert musikk er millioner av ulike opptak - innspilt, mikset og mastret på ulikt utstyr, i ulike rom og av ulike ører - ofte på lemfeldig vis, og som regel med tanke på avspilling på helt annet utstyr enn det vi audioter driver med; så som bilstereo, bluetoothhøyttalere og elkjip-racks.
    det vi sitter igjen med, er å plaske rundt i denne andedammen av medpsykotiske og prøve å ha det litt gøy, og er det ikke moe gøy i en tråd, så stikker man til en annen tråd for å lete etter moro, mer pretensiøst er det ikke.
    Vakkert, rama. :D
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    1594506369326.jpg


    Disse fikk jeg æren av å få høre kjapt på i dag. Dette er de nye høyttalere til Zulu, så jeg skal prøve å klore ned litt i tråden hans.

    1594506396510.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ute på enga? Forklarer jo litt...
    Så, så min venn.. Ikke enga, men aldershjemmet ble jeg født på. Dvs pre-senil, inkontinent, glemsk og gretten.. Siden ble det bare verre... :)

    1594736304348.jpg


    Deler av dagen har gått til å besøke rester av en båt.. Må ha vært litt av ei balje.. At den endte opp i et havneinnløp i Polen gjør ikke bestykningen mindre imponerende.. Selv om jeg har sett større.. Sa brura.. ;)

    1594736336767.jpg


    Dusj og Norges eldste varmtvannsbereder. Temmelig trangt for 140 mann. Og jeg skal ikke klage på justeringsmuligheter innen DSP etter å ha sett rommet under..

    1594736513389.jpg


    Må ha vært litt av et skip.. Og veldig intr å se close up..

    1594736365755.jpg


    Men analogt var det.. Og med store leveranser fra Siemens, Bosch og andre kjente merker av i dag..

    1594736581627.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    En lang dag er til ende. Måtte bli med på litt kultur sammen med Dragen. Dagen ble avsluttet hos de jeg hadde som barnevakt for mange år siden.. Rart med folk hvor det er alt å si og snakke om, eller ingenting. Jeg var tross alt 1 når jeg flyttet.. Men koselig.. Norge som ferieland? Tror det blir bra.. :)

    1594762788517.jpg
    1594762843702.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.923
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Mye kule bilder den siste tiden HC :) Takk for titten og kos deg videre med sommeren

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dagen idag ble brukt på bane, for å kjøre fort med bil. Må innrømme at kombinasjon av hjelm og lateks hansker ikke kler meg så veldig. Men hva gjør en ikke for å opprettholde status med synkende testosteron, økende bmi, flass i håret og dårlig ånde? :cool:

    1595086613678.jpg


    Å flytta seg gjorde det. 215 km/t tvert. Prøvde å slå av antispinn, men det gjorde at livet plutselig føltes mer kjært.. Det hele antok som en reise inn i skyggeverden da stål og karbon ble sugd imot betong.. Men lykken sto meg bi, og håndsvetten gikk over..

    1595086568641.jpg


    Men grå sportsbiler blir bare feil.. Og, jeg må innrømme, at Porsche var den jeg likte best.. Lettkjørt. En er som sagt iferd med å bli gammel, og må prioritere de enklere gleder i livet. Byrdene får ungdommen ta.. :giggle:

    FB_IMG_1594622682616.jpg
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Dagen idag ble brukt på bane, for å kjøre fort med bil. Må innrømme at kombinasjon av hjelm og lateks hansker ikke kler meg så veldig. Men hva gjør en ikke for å opprettholde status med synkende testosteron, økende bmi, flass i håret og dårlig ånde? :cool:

    Vis vedlegget 651261

    Å flytta seg gjorde det. 215 km/t tvert. Prøvde å slå av antispinn, men det gjorde at livet plutselig føltes mer kjært.. Det hele antok som en reise inn i skyggeverden da stål og karbon ble sugd imot betong.. Men lykken sto meg bi, og håndsvetten gikk over..

    Vis vedlegget 651263

    Men grå sportsbiler blir bare feil.. Og, jeg må innrømme, at Porsche var den jeg likte best.. Lettkjørt. En er som sagt iferd med å bli gammel, og må prioritere de enklere gleder i livet. Byrdene får ungdommen ta.. :giggle:

    Vis vedlegget 651265
    Kult som faen, enige grått blir bare tull...hadde tatt Huracan'n uten å se i speilet, dog i riktig kulør...imagine V10 howl ved 9000 rpm :love:
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kanskje greit å ikke overdrive.
    dragracing’s for dragqueens.
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tiltredes.

    Og du burde vise frem enda mer lateks, det er liksom helt deg.. ;)

    Mvh
    Helt klart noe som må vurderes. Litt tykkere "skinn" kan alltids være en fordel, all tid en benevnes som et grevling her inne i en annen tråd.. :cry: :giggle:. Må vurdere litt lateks iallefall til du dukker opp tkr.. ;)

    FB_IMG_1594591561198.jpg
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Helg hos svigers er trivelig. Har mekket litt indisk så svigerfar får svette litt. Og første gang i hans over 90 årige liv han får smake kokosmelk :giggle:

    1595694967697.jpg


    Ellers bar det nedom lassemann. Nytt prosjekt hvor jeg er så heldig å få benytte meg av hans kompetanse ispedd egne ideer.

    1595694936674.jpg


    Men Sverige er ikke aktuelt for min del. Kun kaje og kaffe hos Lassemann. Hadde tenkt meg kort innom lagga, men han var ikke hjemme. Men ting skal jo hentes... Hmm, ozzy er nok en kandidat. En besøker jo sine venner..

    Og enda har en ikke vært på bruktmarkedet her nede å sett etter musikk.. Det til tross for at jeg vurderer hjul under racket... Fy og fy.. Demping, vanskelig med entydig fasit..

    FB_IMG_1595670442058.jpg
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.374
    Sted
    Sørlandet
    dragracing’s for dragqueens.
    Pisspreik! Du aner ikke hva du prater om før du sitter i en bil som gjør 0-100 på 0.96 sek og 200 kmt før du har fått tilbake distansesynet. Uforglemmelig! Det er en grunn for at dragracing har de strengeste sikkerhetsreglene som eksisterer i bilsport... og det er ikke pga manglene downforce.

    -BB-
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Så,så.. Da går vi videre, bidra positivt eller finn en annen tråd :ROFLMAO:


    Synd men sant.. Uansett, livet må gå videre. Det er stadig tråder her inne om hobbyen sin død. Tror disse dommedagsprofetier er temmelig overdrevent, hobbyen vil leve i en eller annen form. Enhver finner sin måte. Smått fornøyelig er det at vi biter på, igjen og igjen. HDCD, SACD og nå MQA...

    Uansett, jeg tror ikke på de store forbedringer innen gitt produkter. Pre, som var det jeg hadde med til lassemann i dag vil fint holde følge med mye dyrt bling av i dag, tror jeg. Utstyr som kostet en halvannen månedslønn i dagens kroner for 15 år siden... Dyrt muligens, men kan nå plukjes opp billig og gjøres til små giant killers... Det er iallefall plan.. At jeg fant et par rør som kan brukes var og et pluss...

    Matched-Pair-Philips-SQ-Special-Quality-E88CC-6922-Holland.jpg



    Og så ble det 22 cd plater. Tok ikke sjansen på gammel vinyl med klassisk og James Last...

    1595710071332.jpg


    Smart uansett, å ha en realistisk forventing til seg selv... Note to myself.. Og et par andre..

    FB_IMG_1595613358213.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28


    Denne artikkelen har noen poeng... Faktisk noen jeg er enig i.. Når ble høy pris og blingfi det samme som god musikkgjengivelse og lytteglede? Må gruble litt her.. Men når en ser noen anlegg her inne er det noen som har gått i honningfella... Ble det honning eller kun stikk i øregangen og lommeboka??

    Og imens nytes denne..

    1596121545684.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ettertenksom dag dette, 75 år siden atomvåpen ble brukt første gang. Tror jeg er jæ takknemlig for at jeg kan sitte inne dette "akvarium" av en hobby, gløtte ut på verden, og nyte god musikk.. :)

    FB_IMG_1596722246179.jpg


    Kimono som svidde seg inn i huden under eksplosjon. Gåsehud blir litt tamt sammenlignet med dette, men en viktig del av det å nyte musikk.. Hmm, når skjedde det sist.. Den berusede eufori av lykke når musikk gjør en fullkommen lykkelig..

    1596717827827.jpg

    Skal prøvesmake denne i kveld i anledning det som skjedde i Hiroshima for 75 år siden. Spent på hvordan dette smaker..

    FB_IMG_1596718375294.jpg


    Høstens turné ser ut til å gå i hop. Tur til Trondheim hvor Gunzi med følge er verter for en kjekk gjeng bestående av lassemann, Karmana, Håkon og meg. Gleder meg, selv om munnbind på fly blir noe nytt..

    Ellers tok jeg meg en tur til Hadeland, riket for sautjuver og hvor GRISgrendt gir nye dimensjoner.. Uansett, der ble to byggverk plukket opp, gratis. Får jeg spiriten over meg kan en ihvertfall bruke dette til å lære litt.. Gleder meg.. Nok skrål fra denne nissen, sayonara.. 😊

    1596717908994.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Se der ja, du skal bli en slobber 😃 Håper det ikke blir passivt delefilter, du er så gøyal når du blir frustrert 😎😄
    Takker ellers for kimono-bildet midt i en liten torske-middag 😡 Trøndertrynelag blir stas. Dæven som jeg skal skjemme dere ut 😄
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn