HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Det var da er kraftig hopp fra den ingeniør tralla du hadde når vi møttes :p grattis
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det var da er kraftig hopp fra den ingeniør tralla du hadde når vi møttes :p grattis
    Bikkje-bilen? Hvert til sitt bruk, Dragen kjører El og jeg svir diesel og bensin. Kjøpt nye dekk på mud-crawler? :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Slit `an! :)

    mvh
    Takk.. Tror det vil kle en akkurat passe tykk gubb i din beste alder.. :). Regner med at jeg ser snuta di på nyåret når vi skal over å plage karmis? :rolleyes::)
    Hadde planer om å invitere meg selv en tur over broen, ja. :)

    Nøyaktig når er dette? Har fått med meg at det skal skje, men ikke helt når.

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Slit `an! :)

    mvh
    Takk.. Tror det vil kle en akkurat passe tykk gubb i din beste alder.. :). Regner med at jeg ser snuta di på nyåret når vi skal over å plage karmis? :rolleyes::)
    Hadde planer om å invitere meg selv en tur over broen, ja. :)

    Nøyaktig når er dette? Har fått med meg at det skal skje, men ikke helt når.

    mvh
    Veldig hyggelig. 11-12 Jan. Blir hard trakassering og ballespark.. Rettere sagt, trivelig slik det alltid er med karmana :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.653
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med ny katt. Om du har veterinærpapirer i orden er det fint her i Skaraborg på våren.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Det var da er kraftig hopp fra den ingeniør tralla du hadde når vi møttes :p grattis
    Bikkje-bilen? Hvert til sitt bruk, Dragen kjører El og jeg svir diesel og bensin. Kjøpt nye dekk på mud-crawler? :)
    Næsj!! Den får ikke en dritt nytt! Det har den ikke fortjent ;) skal få leve sine siste dager som traktor på Osterøy :p
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med ny katt. Om du har veterinærpapirer i orden er det fint her i Skaraborg på våren.
    Takker. Den er vaksinert og rede for en tur, håper på en invitasjon. Samt et slikt smørgås greie.. :).
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    På bilen skal man kjenne folk, eller..... Gratulerer! :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takker karer, hyggelig. Blitt nesten mer skruing i høst enn tid foran anlegget. Når jeg lytter kobler jeg til opplevelsen, når jeg skrur kobler jeg alt, bortsett fra verktøyet jeg holder i.. Uansett, viktig å fylle livet med ting som gir en glede :).

    #ptb helt korrekt, XJR. Aldri hatt bil med kompressor før, men det sies at det går like fort fra 100 til 200 km/t som de første 100. Er ikke derfor jeg kjøpte den, blir cruising og rolige turer.

    XJR-24-1024x298.jpg


    Så er det rett farge synes jeg. British Racing Green, eller Oxford Green som den og heter.

    XJR-9-1024x590.jpg


    Ikke noe bil for gamle, en sitter lavt. Litt stilig når rattet løftes og setet skyves tilbake når en setter seg inn. Før det går tilbake til den foretrukne sittestilling når en sitter godt inni. Tror neppe jeg forandrer meg nevneverdig pga en bil #karmana .. Blir værende den samme gretne gubben, med hengeører, dårlig ånde og en liten festkul.. :) Vis vedlegget 562778
     
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Takker karer, hyggelig. Blitt nesten mer skruing i høst enn tid foran anlegget. Når jeg lytter kobler jeg til opplevelsen, når jeg skrur kobler jeg alt, bortsett fra verktøyet jeg holder i.. Uansett, viktig å fylle livet med ting som gir en glede :).

    #ptb helt korrekt, XJR. Aldri hatt bil med kompressor før, men det sies at det går like fort fra 100 til 200 km/t som de første 100. Er ikke derfor jeg kjøpte den, blir cruising og rolige turer

    Så er det rett farge synes jeg. British Racing Green, eller Oxford Green som den og heter.



    Ikke noe bil for gamle, en sitter lavt. Litt stilig når rattet løftes og setet skyves tilbake når en setter seg inn. Før det går tilbake til den foretrukne sittestilling når en sitter godt inni. Tror neppe jeg forandrer meg nevneverdig pga en bil #karmana .. Blir værende den samme gretne gubben, med hengeører, dårlig ånde og en liten festkul.. :)
    Gratulerer med stilig bil. Regner med at garderoben nå må utvides med rikelige mengder tweed og en sixpence :)
    Kebabtralla mi gjør det samme trikset med rattet som Jag’en din. Og jeg har nå blitt så gammel at jeg setter pris på det :(
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Høres ut som en fet tralle det Largo :). Lyst til å si hva det er fra München som tiltaler deg Largo?
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Har hatt sansen for BMW siden jeg hadde kjøretimer i en 3 serie for noen årtier siden. Dengang så var det forskjellen fra faderens trauste Volvo 240 som slo meg. BMW’en føltes mye mer tight og svingvillig enn Volvo’en. Har tidligere hatt en 2003 3 serie stv, og den var virkelig knall å kjøre på svingete vestlandsveier. I dag har jeg en 2012 520D, og den er mye mer komfortrettet enn de BMW’ene jeg har kjørt tidligere. Men til tross for at den er stor og tung, så er den fremdeles morsom å kjøre på svingete veier. I tillegg så er jeg svak for kvalitetsfølelsen som man får. Alt man tar på føles tungt og solid. Slikt gir godfølelse akkurat som med hifi :)
    Engelske katter har jeg dog ingen erfaring med.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ditt merke kjenner jeg godt #E . Largo. Jeg hadde E30, to stk, i 20 årene. Så ble det et par 735 og så en 330D. Før jeg nå avhendet min klassiske sekser imot en engelsk katt :). Tiden får vise hvor smart det var :cool:

    Det er søndag, det er ro. Dragen og jeg leser hver vår bok, nyter kaffe fra den nye maskina og hører varmen knitre i klebersteins ovnen her. Så lite, men så uendelig mye. Under et av disse små stykker av musikk som gjør at jeg føler jeg lever, og er. Hans konserter har vært en opplevelse å være på. Ha en fin andre søndag i advent folkens :)


     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.023
    Antall liker
    870
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    IMG_7979.jpg


    Ble litt forfjamset da jeg havnet bak denne nede på autobahn igår. Har HCS virkelig tatt steget over i stor distribusjon og frakt av hifi? Ingen grunn til å tvile, når beviset er så tydelig, eller? Nå vet vi at mannen handler tunge greier....
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vis vedlegget 563566

    Ble litt forfjamset da jeg havnet bak denne nede på autobahn igår. Har HCS virkelig tatt steget over i stor distribusjon og frakt av hifi? Ingen grunn til å tvile, når beviset er så tydelig, eller? Nå vet vi at mannen handler tunge greier....
    Tror neppe det er meg som driver med "slikt" gunzi :). Føler jeg har gått i hi ifht å nerde med hifi frem til neste år. Men plukker opp ideer. Via Jon sin eminente hyttetråd fikk jeg tips om en platebørste som jeg bare måtte ha. De fleste av arten "platebørste" er enten simple eller stygge plastikk ting som ikke har noe med eieglede å gjøre. Det inkluderer Audioquest sin skuffende unnskyldning av en børste. Tilbake til poenget, børsten fra Levin design ser bra. Etter min smak,koster alt for mye, og er midt i blinken :)

    DSC0800-2_1024x1024.jpg


    Kjøpte meg og et "hood ornament" til panseret. Må bore hull, men det får bli til våren. Fikk og tak i et gjenstand som stiller tenning med fem grader. Hmm, lurer på om det vil funke.. ???

    1576411741539.jpg


    Om under en mnd blir uansett tur til Bergen. Blir trivelig. Og sikkert ikke noe lavere volum enn sarte ører opplevde på Odden. Gleder meg.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.653
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med ny børste. Levindesign pleier å være på de store messene i Tyskland også om andre blir fristet. De får foresten mye skryt for sin nye platematte også

    72EAB5B1-D3AE-4D0C-ABAB-D454E509FA23.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^^ Tøft med en slik kattepus på panseret - helt til første møtet med Statens Vegvesen:cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    ^^ Tøft med en slik kattepus på panseret - helt til første møtet med Statens Vegvesen:cool:
    Ja, hørt rykter om at det kan være litt diskusjon rundt dette. På tross av fjær på undersiden. Satser på at de ikke er så firkantet, evt legge Glock 21 på dashboard om jeg får spørsmål.. :cool:
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    ^^ Tøft med en slik kattepus på panseret - helt til første møtet med Statens Vegvesen:cool:
    Ja, hørt rykter om at det kan være litt diskusjon rundt dette. På tross av fjær på undersiden. Satser på at de ikke er så firkantet, evt legge Glock 21 på dashboard om jeg får spørsmål.. :cool:
    Gammel Jaguar og Glock? Luger tenker jeg passer :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.466
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Levin var fin!
    Hvordan fjernes støvet fra denne?
    Jeg er kun vant til de som du vipper rundt og dermed børster støvet vekk over en kant på.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Levin var fin!
    Hvordan fjernes støvet fra denne?
    Jeg er kun vant til de som du vipper rundt og dermed børster støvet vekk over en kant på.
    Synes of den var flott. Geitehår? :). Tipper Jon eller Grumpy har noen tips. Trodde aldri jeg skulle innrømme det, men det sermonielle med vinyl er egentlig litt stas.. :). Satser på at en får flere gaver relatert til vinyl ;)

    FB_IMG_1576072899925.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 563566

    Ble litt forfjamset da jeg havnet bak denne nede på autobahn igår. Har HCS virkelig tatt steget over i stor distribusjon og frakt av hifi? Ingen grunn til å tvile, når beviset er så tydelig, eller? Nå vet vi at mannen handler tunge greier....
    Tror neppe det er meg som driver med "slikt" gunzi :). Føler jeg har gått i hi ifht å nerde med hifi frem til neste år. Men plukker opp ideer. Via Jon sin eminente hyttetråd fikk jeg tips om en platebørste som jeg bare måtte ha. De fleste av arten "platebørste" er enten simple eller stygge plastikk ting som ikke har noe med eieglede å gjøre. Det inkluderer Audioquest sin skuffende unnskyldning av en børste. Tilbake til poenget, børsten fra Levin design ser bra. Etter min smak,koster alt for mye, og er midt i blinken :)

    Vis vedlegget 563601

    Kjøpte meg og et "hood ornament" til panseret. Må bore hull, men det får bli til våren. Fikk og tak i et gjenstand som stiller tenning med fem grader. Hmm, lurer på om det vil funke.. ???

    Vis vedlegget 563603

    Om under en mnd blir uansett tur til Bergen. Blir trivelig. Og sikkert ikke noe lavere volum enn sarte ører opplevde på Odden. Gleder meg.
    Sleivspark?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vis vedlegget 563566

    Ble litt forfjamset da jeg havnet bak denne nede på autobahn igår. Har HCS virkelig tatt steget over i stor distribusjon og frakt av hifi? Ingen grunn til å tvile, når beviset er så tydelig, eller? Nå vet vi at mannen handler tunge greier....
    Tror neppe det er meg som driver med "slikt" gunzi :). Føler jeg har gått i hi ifht å nerde med hifi frem til neste år. Men plukker opp ideer. Via Jon sin eminente hyttetråd fikk jeg tips om en platebørste som jeg bare måtte ha. De fleste av arten "platebørste" er enten simple eller stygge plastikk ting som ikke har noe med eieglede å gjøre. Det inkluderer Audioquest sin skuffende unnskyldning av en børste. Tilbake til poenget, børsten fra Levin design ser bra. Etter min smak,koster alt for mye, og er midt i blinken :)

    Vis vedlegget 563601

    Kjøpte meg og et "hood ornament" til panseret. Må bore hull, men det får bli til våren. Fikk og tak i et gjenstand som stiller tenning med fem grader. Hmm, lurer på om det vil funke.. ???

    Vis vedlegget 563603

    Om under en mnd blir uansett tur til Bergen. Blir trivelig. Og sikkert ikke noe lavere volum enn sarte ører opplevde på Odden. Gleder meg.
    Sleivspark?
    Ikke tenkt som det. Har spilt høyt før vi, uten at det var var slitsomt. For noen. Tror disse hengeørene er minst like følsomme. Men, så klart, Rune dumt hvis du følte det slik.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.466
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Basert på sambesøk i Hilversum kan jeg trygt melde at de Hedmarkske ører ikke er sarte hva lydvolum angår. 8)
    Herrene blues og gismo dro til voksent på volumknotten de ;D ;D
    Men jeg mener å lese mellom linjene fra odden at det nok var noe som røsket smått ubehagelig i øregangene (?).
    Innspilling eller smak&behag, tenker jeg. Spent på opplevelsesinntrykk etter HCS & Co har vært i Bergenstraktene. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Basert på sambesøk i Hilversum kan jeg trygt melde at de Hedmarkske ører ikke er sarte hva lydvolum angår. 8)
    Herrene blues og gismo dro til voksent på volumknotten de ;D ;D
    Men jeg mener å lese mellom linjene fra odden at det nok var noe som røsket smått ubehagelig i øregangene (?).
    Innspilling eller smak&behag, tenker jeg. Spent på opplevelsesinntrykk etter HCS & Co har vært i Bergenstraktene. :)
    Du får oppleve EMS element når du kommer på nyåret Roda. Om det blir høyt nok skal du få styre :). Og egen smak er hva det er, heldigvis.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tester litt rør, russiske, istedetfor 805. Fungerer ypperlig. Det hadde jeg ikke trodd. Men nå blir det pause, tar litt ferie utenlands. Skulle en gå seg bort er det vel håp.. :)

    FB_IMG_1576491997766.jpg


    Når jeg kommer hjem er det uansett noe å glede seg til. Avsluttende kapittel av Star Wars. Ja, nerdete, men gøy. Må nok se den på kino.

     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.653
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    God ferie og lykke til med kabeldiskusjonen om du plutselig må gå så drastisk til verks.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn