HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.822
    Et par kommentarer til innlegg over her.

Hva folk kjøper og ikke kjøper har vi da ikke noe med.
    Jeg er både glad og føler meg heldig hver gang jeg blir bedt inn en plass hvor jeg får høre et interessant anlegg.

Hvorfor i all verden finnes det ikke noen powerpointtråd?
    Jeg vet jo at konemortråden er i bruk av og til men det holder jo ikke.
    Venter på at Feickertfuglen skal synge. Den som har Kuzma.
    Så enig, så enig Blues.
    Men spør døm om min mening, så kan det hende de får et svar de ikke liker :rolleyes:

Takk for tillitten, og etterlysning av egen tråd fra min side.
    Jeg er i tenkeboksen på den, og kan i hvert fall forsikre herskapet om at jeg ikke skal stille uten en tråd på min "habed corpus" :cool:

Så var`e denna sanfuglen i kjelleren da.
    Jepp, jeg har dårlig samvittighet for at den står naken, dog ikke alene der nede, men det er litt mange ting i "mellomspillet" jeg gjerne skulle hatt på plass før jeg kliner til.
    Og når sola skinner, er i hvert fall ikke jeg i kjelleren, men ude på skjærran :cool:
    Da blir det å pusle med hus, hage, venner, fotografering, bading osv.osv.
    MEN nå kommer kulda snart krypende, så da må den jævla bilen en tur på verksted igjen - sukk :p
    Jeg skulle gjerne brukt de penga på strømtiltak i nettopp kjelleren, og et par andre hifi relaterte saker.
    Det er bare å ta det som en mann.....buhubuææææææææ...men bare vent.

Sist redigert:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er det den grå som lager krøll ? har en lignende stv..Etter jeg kostet på den 30k i fjor har den vært snill. Men penger brukt på bil er deprimerende greier :(. Hva er det som feiler'n ?

Du som kan litt om Quad, hvilke forsterkere kan en modell 57 like ? Takk for tips.

Uansett, når du får lyst, tid og anledning hadde en tråd ifra herremannen vært artig å lese i. :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Blues, overlever en kommunist i ny og ne.. Kor, stemmer ja... Er liksom ikke samme med instrumenter i fascinasjon. Skulle jeg ønske jeg fant noe, var det godt innspilt musikk av obo. Men det er sjeldent. Funnet noen klassiske skiver, men føler meg ikke i havn i jakten på den jeg vil ha. Det er noe med klangen i det instrumentet jeg føler ligger meg nær. ikke anmasende og påtrengende som noen blåsere er. Ikke oppbrukt som noen andre. Litt ironi er det jo forsåvidt at jeg poster den mest ihjelspilte melodien som bruker obo som hovedinstrument. Men vakker er den.

hctråd25.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    73.222
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Amp på gamle QUAD?
    Noe billig?

En strømsterk NAD.
    I hvert fall noe med real strømforsyning.

Har den på CD,
    En underfundig og flott film om jesuittene som forsøker å omvende indianere i sør-amerika:

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    83.206
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ah, så det er det som er en obo altså :D Man ser jaggu rar ut når man spiller på slikt, men det låter jo bra da :)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.822
    Amp på gamle QUAD?
    Noe billig?

En strømsterk NAD.
    I hvert fall noe med real strømforsyning.
    Nei, nei, nei Bluesmann.
    Til Quad ESL-57 "skal" man bruke røyr, og ikke transistor.
    ESL-57 er nemlig utviklet for å låte godt med en røramp i motsetning til ESL-63.
    Sånn, da har vi grunnfakta på bordet.
    Så må jeg nok si at jeg ikke har lyttet mye til ESL-57 med røramp, så her jeg ikke helt stø.
    Dog vil jeg tro at GRAAF GM20 kan være saker sammen med Hovalnd HP-100 forforsterker, men se der ble det dyrt med en gang.
    Quads eget nyoppussede røramper, Audio Research, BAT og dess like tror jeg vil fungere godt sammen med ESL-57.
    Men jeg tror du vil få bedre og billigere råd inne i tråden til Quad elskerne.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.822
    Er det den grå som lager krøll ? har en lignende stv..Etter jeg kostet på den 30k i fjor har den vært snill. Men penger brukt på bil er deprimerende greier :(. Hva er det som feiler'n ?

Uansett, når du får lyst, tid og anledning hadde en tråd ifra herremannen vært artig å lese i. :)
    Jeg må ha ny manifoil til motoren, og der sitter for sikkerhetsskyld katalysatorene også :p
    Så må høyre hjuloppheng fremme gåes nærmere etter i sømmene, der er det slark som medfører risting på rattet.
    Samt litt øvrig småtteri. Det lukter sterkt av +30 frognertiere av dette.

:cool: :cool: :cool:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.822
    Filmmusikken til The Mission av Enio Morricone glemmer man ikke så lett, og da spesielt ikke "Gabriels Obo",
    Ønsker man mer musikk skrevet for obo, kan vår egen hjemlige Brynjar Hoff være et greit sted å begynne.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    73.222
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skal ikke påberope meg ekspertise når det gjelder Quad, for det eneste jeg har hatt i hus er en pre i Donald Duck-design.
    Når de første Quadene -57 kom, så var det vel rør som fremdeles rådde på slagmarken.

Nå har ikke HC sagt noe om budsjett, men rør-amp som driver Quad må vel koste noen kroner?

Da blir det vel fort et spørsmål om hvor mye en skal legge i så gamle gtreier?

Mvh

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Filmmusikken til The Mission av Enio Morricone glemmer man ikke så lett, og da spesielt ikke "Gabriels Obo",
    Ønsker man mer musikk skrevet for obo, kan vår egen hjemlige Brynjar Hoff være et greit sted å begynne.
    Har cd under. Men den blir for intetsigende og sviskeaktig, dessverre. Lurer på om det finnes egen musikk for dette instrumentet ? Sikkert noe de som kjenner til klassisk musikk kanskje vet.

Har et rør monoblokk sett på 2x100 klasse A watt jeg kanskje kan børste støv av. Får se hvordan tilstanden er på disse 57'erne. Liker designet på en måte, sobert.

hctråd40.jpg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Rør er det som skal til på Quad 57, HC. Ikke triode, men pentode, EL-34, for eksempel. Lectron, Quicksilver, cj, BAT... Det finnes nok å velge mellom.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rør er det som skal til på Quad 57, HC. Ikke triode, men pentode, EL-34, for eksempel. Lectron, Quicksilver, cj, BAT... Det finnes nok å velge mellom.
    Ja, tenkte meg noe slikt. Får pusse støv av et visst par med franske monoblokker. :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Pokker, du har jo et sett Kora Eclipse! Da er det ikke noe å lure på! Mangler bare en Kora Preamp!

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Pokker, du har jo et sett Kora Eclipse! Da er det ikke noe å lure på! Mangler bare en Kora Preamp!
    SB100 ..;)..

Må innrømme at lim og tvinger kan dra pokker i vold... Er ingen snekker, kommer aldri til å bli...Men det går fremover..Og , som alltid, fint å lage noe ikke er i andres hjem og hytte.. Får vel ta noe bilder etterhvert.. 8)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jøsses, hvor var jeg hen?? Hadde tydeligvis ikke drukket kaffe nok den dagen. Jeg VET jo for pokker at det er Kora SB100 du har!! 8) 8)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, jeg vet du har kontroll impulse. Kaffe i morgen sa du ? Vært trivelig det. Står i knes til lim og guffe her. Men koser med for det.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det ordner vi. Du får kjøre inneom enten på vei til eller fra messa! ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du skal ikke nedover , men holder deg hjemme ? Ringer deg om jeg får det til ? Sitter på. :)

Lørdag er el-fixo dagen, men det oppleves litt som under her..

hctråd90.jpg

Men da er det godt å vite at det blir tur til messa i morgen. Og så Tyskland til neste år... :)

hctråd91.jpg

Koser meg med litt bakgrunnstøy og..Det er jo helg.. :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Neida, hadde tenkt meg nedover i morgen, så vi får organisere litt. Ingen gode steder for kaffe i Horten, så vidt jeg vet. Har prøvd kaffen på begge hotellene, og jeg betaler ikke for å bli forgifta...

Sist redigert:
    • Liker
    U

utgatt25555

Gjest
    Neida, hadde tenkt meg nedover i morgen, så vi får organisere litt. Ingen gode steder for kaff i Horten, så vidt jeg vet. Har prøvd kaffen på begge hotellene, og jeg betaler ikke for å bli forgifta...
    Det lå noe som jeg tror var Kafferiet (el noe sånt) i Storgata i Horten, iaf når jeg bodde der, men ved nærmere ettertanke er det noen år siden nu, men man vet jo ikke :)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Neida, hadde tenkt meg nedover i morgen, så vi får organisere litt. Ingen gode steder for kaff i Horten, så vidt jeg vet. Har prøvd kaffen på begge hotellene, og jeg betaler ikke for å bli forgifta...
    Det lå noe som jeg tror var Kafferiet (el noe sånt) i Storgata i Horten, iaf når jeg bodde der, men ved nærmere ettertanke er det noen år siden nu, men man vet jo ikke :)

Takk for tipset musicus. Hadde du kommet deg til oslo S impulse kunne vi ha plukket deg opp der om du vil ? :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hei, HC. Takker for det, men siden jeg befinner meg ca en mil fra Moss, er det enklere å bare komme seg dit og ta ferga, så sees vi heller i Horten.

V

vinyl-mannen

Gjest
    Var hyggelig å treffe deg igjen HC, men noe som begynner å bli
    en vane er at du koster meg mye penger, denne gangen ble det kabler:mad:
    Gruer meg allerede til tyskland:D
    Heldigvis ble det bare med kablene..

• Liker
    V

vinyl-mannen

Gjest
    IMG_0572.jpg

Ellers var det flere av oss som la merke til at du hadde litt feil fokus i Horten:rolleyes:
    Slutte å se langt etter serveringstrusetuttene:mad:
    Håper du skjerper deg og innser at Tyskland er en guttetur???

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Da var Horten over. Spente forventningene lavt, og det ga bra utslag. Veldig trivelig å få sitte på roeng i en bil med over 400 hk.. Det blåste unna.

hctråd101.jpg

Og gismo var , som vanlig, sola selv da vi plukket han opp. Var mange folk å hilse på der nede. Vermin og gutty var de eneste jeg så ifra HA, uten om Impulse som kom en kort tur. Veldig hyggelig. Kwil, trondmeg, blues og RBN i en bil, ikke verst. Så var jo vinylmannen, evo og kanaris der. Veldig trivelig, og å ta en matbit. :)

Ikke så mye som jeg falt for på messa. I stikkords-form. for meg:

- mest spennende nyvinning : Grimm Audio. Lyden ble litt slitsom og stikkende på slutten, men absolutt et konsept som var annerledes og bra.( Home | GrimmAudio )

- mest imponerende lyd ifht størrelse. Zingali , de minste som spilte nesten som ei låvedør.

- best lyd ifht pris går til Stereo pluss med en Magnepan1,7 iiiiii ( :) ) med en Parasound Hint og en marantz spiller. Mye bra lyd til en hyggelig pris.

- største overraskelse , hmm...Tror Gato høyttalere og forsterkere kommer høyt opp her. Samt Piega som spilte som en amerikansk V8 i et håpløstrom. Kantina.

- nedturen ? Focal på langvegg med langt over 100db trykk midt i fleisen. Forsøk på imponator effekter uten å bli det. Doxa, håpløst rom å høre noe som helst i..

best all over for me...?? Graham og EAR høyt oppe der. Mye en ikke kan skjønne på en slik messe. Pling og plong og haifi musikk, fysj. Og hvorfor skryte av hvor rå Klipsch er med 107Db følsomhet når det spilles fløyesdamer og pus på de..??? :)

Jaså , du driver å poster ufine bilder i tråden min vinylmannen ? 8)

hctråd100.jpg

Godt å være på messa, det var mange folk der. Godt humør som ble kronet av Terje hos Audiaktøren. Humor og formidlingsevne er en fin kombo. Bånd er fine ting å se på det, uten at jeg ble helt overbevist. SRM ble så overbevist at han fylte bilen, men den vinylspilleren var griselekker ;D. Uansett hvordan er snur og vender på det så er det mye grått hår på ei slik messe.. Men det er lov å håpe. Samt at jeg aldri har sett så mange damer der før :)

Så da gjelder vel Gilmour sine ord i sangen under da.. ??

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hyggelig å sees, HC. Kaffen får vi ta ved neste korsvei, når du er på vei forbi, for eksempel. Jeg måtte dra tilbake etter tre timer, så jeg rakk knapt nok det jeg kom for. Ble det indisk på dere, ellwer endte dere opp med pizza?

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hyggelig å sees, HC. Kaffen får vi ta ved neste korsvei, når du er på vei forbi, for eksempel. Jeg måtte dra tilbake etter tre timer, så jeg rakk knapt nok det jeg kom for. Ble det indisk på dere, ellwer endte dere opp med pizza?
    Ja, veldig hyggelig. Når alle rør hos deg funker, send på en pm. Så får vi til noe.

Ble peppes. Om det ble survet så mye tviler jeg på. Fikk fylt magesekken, om enn ikke noe kulinariske høydepunkter.
    :)

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.148
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Takk for en trivelig dag i Horten HC.
    Var gøy og treffe flere av mennene bak nikkene her på forumet:cool: Var en skikkelig trivelig gjeng med go humor, så håper dette blir for gjentagelse flere ganger om så ved andre anledninger.
    Har også fått snakket med kona så en tur med gutta til Hi-end messa i mai er innvilget;D

roeng2

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.018
    Hyggelig å treffes i Horten HC, lenge siden- du har jo rukket å bli Biring' siden sist. Hørte du hadde noen ervervelser det hadde vært svært artig å teste i eget kjent oppsett- så finner du mulighet, ta gjerne godsakene i bilen og turen over (kan samtidig vise deg hvordan kveldssola ser ut........)

K

V

vinyl-mannen

Gjest
    Tysklandsturen må jo bare bli en sukkess med så mye trivelige folk ilag.
    Nå venter vi bare på regningen;)
    Da er det bare å håpe at HC tar ansvar og legger til rette for ett bra program
    som kan "tilfredstille" alle mann, NEI HC, jeg tenker ikke på horehusbesøk:rolleyes::cool:
    mvh
    vinyl-mannen

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.524
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Se på dette bildet HC, bor du ved Mjøsas bredder MÅ du ha [h=3] Piega Classic 60.2....:cool::cool:[/h]
    Piega_Classic_60.2_990.jpg

[h=3][/h]​gismo

• Liker

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    73.222
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Dere så vel at det stod en Trinnov Amethyst i racket mellom Piegaene?
    Den var der ikke til pynt.
    Den er helt sikkert nødvendig i en betong og glasskåk som vist over.

Var det 130 tusen for høyttalerne? Vi synes det virket rimelig i fht mye annet.

Legg til 104.990 for Trinnov Pre/romkorreksjon + 6990 for målemikrofon som hører til for å sette opp greiene.
    Denne romkorreksjonen er bejublet i all verdens HiFipresse, og den var nok en vesentlig del av anlegget.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn