HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Skulle nesten ønske det blues. Men kanskje like greit, mye sarte sjeler her inne. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    83.174
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hakkje behov for å se noen som øyensynlig har melk nok til hele Biri ;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe, melk skal en ikke kimse av. Kan forhindre hofteleddbrudd på flere her inne :cool:. Innser at bildet under stemmer bra, tar tid dette.

hctråd6.jpg

Og det endelig resultat blir som bildet under... :(

hctråd7.jpg

Ja, ja, en skal jo ha en hobby, eller hva ? Er happy jeg...

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Noen sier jeg er litt kantete her inne..Uff, skal være snill jeg.. :cool:. Får høre mer på musikk lik den under...

Viktig med vennskap

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Da blir det Horten i år. Roeng og gismo og jeg tar følge. Setter ikke forventninger til utstyr særlig høyt. Men trivelig å møte folk en kjenner. Samt at jeg mener at det er viktig å støtte Terje x2 i tiltaket. Og allerede helga etter kliner Moiz til med spennende saker. Ikke værst til å være et marginalt land i den store verden :)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    45.653
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Da blir det Horten i år. Roeng og gismo og jeg tar følge. Setter ikke forventninger til utstyr særlig høyt. Men trivelig å møte folk en kjenner. Samt at jeg mener at det er viktig å støtte Terje x2 i tiltaket. Og allerede helga etter kliner Moiz til med spennende saker. Ikke værst til å være et marginalt land i den store verden :)
    Dere må ha en fin tur og kose dere :)

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    83.174
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Forsøkte meg på han der Nagasaki Kawasaki (eller noe sånt) du tipset om. Var uproblematisk å gjennomføre middagshvilen i dag ;)

• Liker
    V

vinyl-mannen

Gjest
    Evo2 og undertegnede kommer til å besøke messen iår.
    Skal gi den en ny sjanse, var rimelig negativ ifjor.
    Så iår kommer vi med åpne sinn og positive vibber
    Vi sees kanskje?:)

Sist redigert av en moderator:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det må vi få til Kanskje ta en lunch å juge litt sammen ? At du kommer positiv etter å ha kjøpt katta i sekken kan jeg aldri tenke meg.. 8)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    73.212
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    HUSK
    Det er SØNDAG som gjelder i Horten!

I fjor var noen av oss på den restauranten med mat av unevnelig nasjonalitet borti gata.
    Unevnelig pga HC`s preferanser, men det er altså mye bruk av karri.
    Helt greit og dessuten hyggelig.:)
    Åpen for alternativer. Må ikke ha østers denne gangen.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Karri utgår uansett. Og ikke snik deg unna blues, du var heller ikke så keen på mat som minner om en kombinasjon av fotsvette og harskt kjøtt. Men de har sikkert kabonader, så da går det greit.. :rolleyes: Men overlever vel det og. Apropos det "å overleve". Døden er et tabu, et tabu vi ikke nevner. Enda vi eksponeres for den gjennom livet. Frykter vi den ? Skyver vi den foran oss ? Alle har sine mekanismer, sine håp. Og fortvilelse og brutte illusjoner. Da er musikken er frihavn. En frihavn som kan gi oss det vi ønsker, vi kan faktisk velge det selv. Om det er frenetisk rock, sløy country, vakre damestemmer eller mer rufsete utgaver. Slik sett skal en jo føle seg heldig at livet har gitt en denne hobbyen. Før en dør...

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.523
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Fikk ALLE med seg SØNDAG nå da:confused::confused::confused:;);)

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    83.174
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vakker sak den om døden, HC. Så får vi bare krysse fingrene og vente å se hva som er på baksiden :)

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.148
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Søndag blir en bra dag for det sosiale. Også tar vi utstyr og musikk som greit krydder.
    Blir kjekt og treffe personer bak nikkene da det ser ut til og komme noen til Horten.

roeng2

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    HUSK
    Det var synd gutter, selv er jeg på plass hele lørdag, så får vi ses en annen gang.

/ Morten
    Synd det Morten, trivelig å få sett deg. Tidspunkt her er bestemt av Hedmarks mafiaen. Enda vi alle vet at på søndagen pakkes det ned og folk er slitne og leie på hotellet. Men blir nok greit for det :)

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.071
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    HUSK
    Det var synd gutter, selv er jeg på plass hele lørdag, så får vi ses en annen gang.

/ Morten
    Synd det Morten, trivelig å få sett deg. Tidspunkt her er bestemt av Hedmarks mafiaen. Enda vi alle vet at på søndagen pakkes det ned og folk er slitne og leie på hotellet. Men blir nok greit for det :)
    Alltid trivelig å se på at andre jobber vet du. ;)

Skal være med å bemanne et rom, i år som i fjor, men søndag skal fruen og jeg i 30 + 60årslag, så det blir lørdag for min del.

/ Morten

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Da ser det ut til at Munchen neste år er i boks. Noen fikk ikke til å bli med pga jobb, økonomi, eller andre prioriteringer , men det blir en fin liten gjeng. "Bermen" så fint som power'n kaller det. Der han sitter med "kjøpegutta" og tror han er noe..:). Tror uansett det blir fint å være flere nordmenn der nede. De heldige, som skal på tur er, Evo2, vinylmannen, karmana , blues og jeg. Alle, utenom karmana, drar ned på onsdag. Visstnok for å se etter vinyl-sjapper iflg vinylmannen, men ble litt usikker her.. 8). Tror det blir en toppers tur med kjernefolk. Så kan de som dessverre ikke fikk blitt med sitte hjemme å suge på tommelen :). Selv synes jeg det er "smartere" å dra på tur.. :cool:

hctråd22.jpg

hctråd26.jpg

Vi gleder oss. Og neste helg er det Horten. Blir trivelig. Om ikke magisk... :p

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    83.174
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Se der ja, rotet dere til å bestille billetter nå, eller er det fremdeles bare skryt? Ankomst torsdag for meg høres helt passende ut. Ser ingen grunn til å være med på Tour of Munchen i søk etter vinylsjapper ;) Blir bra dette!

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Når booking ifht antall dager og deltagere imorgen er verifisert så blir flybill bestilt. Tenkte å gjøre litt andre ting og..BMW museet , ta noen øl ++ :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    83.174
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Når booking ifht antall dager og deltagere imorgen er verifisert så blir flybill bestilt. Tenkte å gjøre litt andre ting og..BMW museet , ta noen øl ++ :)
    Klar for andre ting jeg også, selv om jeg nøyer meg med torsdag til søndag. Forbryterbilmuseet overlever jeg å gå forbi :cool: Noen Maas med øl er innafor :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Klar for andre ting jeg også, selv om jeg nøyer meg med torsdag til søndag. Forbryterbilmuseet overlever jeg å gå forbi :cool: Noen Maas med øl er innafor :)
    Vi finner sikkert en kjole-butikk som du kan droppe innom Karmana.. Du som har vært der før, er det noe en bør få med seg?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    83.174
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vi finner sikkert en kjole-butikk som du kan droppe innom Karmana.. Du som har vært der før, er det noe en bør få med seg?
    Sorry, min erfaring med Munchen er gjennomkjøring noen ganger, innsiden av store telt og deler av sentrum i mørke :)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.820

Denne ser bra ut,:rolleyes: Ligger hvertfall i Mûnchen.
    Send en forespørsel til Erlandsen og Fosse i OAS Bluesmann.
    De ramlet over en hel hall med vinylskiver, og da mener jeg HALL, nede i byen.
    Fosse hadde sammensunkne i skuldre, og var helt sigen i ganglaget når han kom til Biergarten ved hotell Rilano ;)
    Vi andre hadde gått tur gjennom den engelske hagen fra sentrum - ei lita mil.

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.820
    Pøøøøhhhh....kjøpegutta du liksom.
    Bare misunnelig er du :rolleyes:
    Selv handler du jo som en full sjømann, mens gutta jeg kjenner flesker til med den våte drømmen allerede i andre eller tredje runden.

Hva man bør få med seg i Munchen.
    Tja, kommer an på hvilke interesser du har, men gamlebyen med klokkespillet, markedet og Schweinaxen middag på Haxenbauer er et "must" for førstereisgutta. Husk at sistnvente bør man bestille bord hos god tid i forveien.
    Det anbefales å gå forsiktig ut første gang med en drøy halv kilo nazi nøff (julestek), og ikke gå for den drøye kiloen.
    Munchner Freiheit er også et hyggelig strøk med gode restauranter og ølbuler.
    Lunsj i den der Englischer garten kan anbefales, også spaserturen. I alle fall opp til den kinesiske paviljongen for opptanking av øl :cool:
    Mer rekker du/dere ikke å stappe inn i mellom den daglige 8-10 timer lange økta på messa.

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Misunnelig var å dra det langt med de to gamle fjælene dine power'n 8). Fått tak i et sett med modell 57, får nøye meg med de...

Takk for gode tips, de skal utnyttes. Tror det er nok et par som skal handle skiver...

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    73.212
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Bare for å ha sagt det.
    Jegikke handle plater.:rolleyes:

Har sett mye platecover i mitt liv, men aldri vært i München.
    Synes det var gode tips fra Power.:)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.820
    Misunnelig var å dra det langt med de to gamle fjælene dine power'n 8). Fått tak i et sett med modell 57, får nøye meg med de...

Takk for gode tips, de skal utnyttes. Tror det er nok et par som skal handle skiver...
    Nå tenkte ikke jeg på meg, og mine utgamle "fjæler" HCS, men mine audiofile lidelsefeller i OAS.
    Så da står formuleringen min ved lag.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Nå tenkte ikke jeg på meg, og mine utgamle "fjæler" HCS, men mine audiofile lidelsefeller i OAS.
    Siden jeg hverken har hørt eller sett majoriteten av disse overbetalte greiene så er jeg nok veldig misunnelig, må vite.. ;)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.820

Siden jeg hverken har hørt eller sett majoriteten av disse overbetalte greiene så er jeg nok veldig misunnelig, må vite.. ;)
    I grunn så er det vel akkurat det samme hva andre har for de fleste av oss, så lenge man er fornøyd selv.
    I tillegg er jo våre respektive dannelsesreiser innen audioholismen høyst subjektiv, personlig og særdeles begrenset av lommeboken for hvermansen.
    Så da ryker vi på det ene kompromiet etter det andre. Men moro er`e lell å se hvor langt man kan drive det innenfor sine egne rammer.
    Personlig gidder jeg ikke å være misunnelig, dvs jeg er velsignet med fravær av det genet i min biomasse, heldigvis.
    Jeg klarer faktisk øvelsen med å glede meg på vegne av andre selv om de har tatt seg mer råd til dubbeditter enn meg, har bedre lydgjengivelse enn meg osv.osv.
    Det nytter ikke å surve over hva andre har og ikke har.
    Da logger jeg av videre diskusjon omkring temaet jeg ertet deg opp på.
    Kos deg med hønn, selvb(r)ygg, huset og fruen.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kloke ord power. At du tror du har etter noe som helst viser bare hvor vanskelig å skrive det er her inne. Jeg er lugn som bare det. Å vært det hele veien. Veldig bra at du "faktisk" greier det. Ikke alle gjør det. Det er uansett mye innen denne hobbyen som koster mer enn det smaker, for de fleste. At bransjen i tillegg sliter med enkelte aktører som det lukter svidd av, gjør det ikke enklere.

Kos deg du og. Gleder meg til du lager en egen tråd. Du har mye å fortelle. Kos deg med katter, unger og den sølvgrå. Samt G. :)

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.494
    Torget vurderinger
    11
    BTW, det der er dama mi også... har lett etter den skiva på CD i årevis men tror aldri den ble utgitt. Min favoritt kvinnelige sanger/skive.
    Da har du ikke lett nok;)
    http://www.discogs.com/sell/release/1574579?ev=rb
    Burde være en mulighet her?
    Dette er ikke den plata vi snakker om - og jeg skal love deg vi har lett ganske mye, både jeg og flere andre her inne.

~Fant 2 eksemplarer her, men for noen priser da.....

~http://www.discogs.com/sell/item/215454780?ev=bp_det

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.619
    Torget vurderinger
    24
    Dersom den er tilgjengelig er det første gangen jeg har sett en cd til salgs!

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    73.212
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Et par kommentarer til innlegg over her.

Hva folk kjøper og ikke kjøper har vi da ikke noe med.
    Jeg er både glad og føler meg heldig hver gang jeg blir bedt inn en plass hvor jeg får høre et interessant anlegg.

Hvorfor i all verden finnes det ikke noen powerpointtråd?
    Jeg vet jo at konemortråden er i bruk av og til men det holder jo ikke.
    Venter på at Feickertfuglen skal synge. Den som har Kuzma.

HC. du som er korgutt:

Har den på vinyl sjøl. Digert kor. mener det er rundt 4oo sangere.
    Wiehe er kommunist, så det får man ta med på kjøpet;)

Amalthea
    AM 43 / CD AM43
    1984

Mikael Wiehe: sång, gitarrer, altsax
    Jan Eric "Fjellis" Fjellström: el.gitarr
    Annie Bodelson: syntar
    Johan Valentin: el.bas
    Joakim Rooke: trummor

Gäster: Mousiké, Selångens döttrar, Bergsåkers
    skolkör och Musikskolans flickkör från Sundsvall, Musiklinjens kör och Kammarkören från Härnösand,
    Nota bene-kören och Nolaskolans kör från
    Örnsköldsvik,Bobergskolans kör och Minervakören
    från Ånge, Kramfors körsällskap Cantillenakören
    och Madrigalkören från Östersund, Åre-kören,
    Strömsunds gymnasiekör, Staffan Lindroth: dirigent

Inspelad live i
    Sundsvalls sporthall
    av Anders Muhr
    den 28 februari 1984
    Mixad i Parkstudion i
    Stockholm av
    Pontus Olsson