HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Påska sleper seg avsted. Igår hadde Råde sin store sønn og jeg avtalt date, men takket være sjaber form hos begge ble det ikke noe av. Stusselig, alltid hyggelig med hans selskap.

    20220414_134549_1649936875176.jpg


    Når jeg ser på hva jeg får for 200 kroner av cd plater lurer jeg på hvorfor jeg gidder vinyl. Men så innser jeg at vinyl er et overpriset sosse medium for middelaldrende gubber med mer penger enn vett og jeg er midt i målgruppen... :). Poenget om at cd er billig, tilgjengelig, og ofte vel så bra lyd står seg alikevel..

    Har begynt å gå tur med Ulven igjen. Men kombinasjon av røyting, møkkete veier og min dårlige form er ikke helt optimal.. Skulle hatt en maskin med programmet som under og stappa han inn... Tanken er fristende..

    FB_IMG_1649844417551.jpg


    Snille folk som bryr seg finnes det mange av her inne. Isåmåte må jeg nevne @tkr som har sendt meg en pu så jeg kan kose meg litt i påsken. Kreftene begynner å gjøre at litt montering kan bli lystbetont..

    20220414_134623_1649936923706.jpg


    Nå tømming av påske-egg. Barnlig glede er ALDRI feil..

    FB_IMG_1649707682575.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.040
    Antall liker
    33.610
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Ikke minne for mange på hvor genialt det er med CD nå da. Må bli litt igjen til meg også ;) Fortsatt god påske - og økende form / helbred 💪
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke minne for mange på hvor genialt det er med CD nå da. Må bli litt igjen til meg også ;) Fortsatt god påske - og økende form / helbred 💪
    Takk, fornektelse er intet nytt, ei heller her inne :). Og helsa er sakte stigende med nye muligheter og gleder, på tross av noen begrensninger. Finnes ikke noe substitutt for "livet"...

    FB_IMG_1649844257780.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.404
    Antall liker
    17.097
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    God påske. Håper det er energi til å lufte «katta» litt når været forhåpentlig vis snart kan vise tegn til vår.
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk @Evo III ,god påske til deg og. Vi er vel i overgangen til sesong for båt/bil. Spent på hvilke oppgraderinger som kommer til båten i år :)

    20220413_070545.jpg


    Med gammel engelsk bil er det alltid noe. Ene hjulbolt knakk rett av. Klinket, og sveist. Glad for utfordringer @ptb ,selvom jeg kunne tenkt meg å slippe enkelte ganger... Uansett, da er det bare å finne frem litt god musikk og slappe av. God påske @ptb

    FB_IMG_1649952784090.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    FB_IMG_1650746392235.jpg


    Hmm, temmelig betegnende for denne tråden nå om dagen. Det går heldigvis imot lysere dager hvor en kan være mer ute. Budskapet om måling er temmelig kjedelig dessverre. Når enkelte melder "god sommer" nå er det fristende å gj det samme. Noe sikkert flertallet ikke tenker en tanke rundt, HFS ruller videre uansett :D

    FB_IMG_1650794394378.jpg


    Gjelder å vite hva en skal grabbe til seg her i livet, og noen starter tideligere enn andre.

    Litt sånn halvhjertet dette merker jeg. Uansett det er en tid for alt. Og nå er det visst hagearbeid.. :mad::)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Målrettet målte han seg i mål uten å la seg målbinde.
    Høres ut som et slogan som beskriver deg det, du er dyktig på helhet.

    Målinger er fint det, om en har kunnskap og tid. Har ingen av delene og lever godt med det. Ikke skal jeg konstruere noe som aldri kommer på markedet, ikke har jeg konstruert noe markedet ikke synes videre om, og ikke trenger jeg en trofast skare med disipler som tror gleden av hobbyen sitter i enden av en målemic.. :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    FB_IMG_1651063205444.jpg


    Visste vel i grunn at mellomfag i filosofi er bortkastet. Tenkte tanken allerede da jeg tok det på gøy for mange år siden. Det som ikke er bortkastet er følelsen av å være tilfreds. Var inne å kikket på Stereofil sine sider og det var ikke et produkt jeg har lyst på. Deilig følelse! Før kunne slike tilbud føre til dårlige dagdrømmer, slanking og tvangstanker.. Men ikke nå, heldigvis.

    Da tror jeg heller jeg skal kjøpe ei ny øks, siden trang til å lage ved kommer med alderen..

    FB_IMG_1651155833674.jpg


    NY pakke med cd plater i havn. Må snart sortere met...

    FB_IMG_1651055935257.jpg



    Hmm, visste det var en grunn til at jeg aldri har villet eie noe fra Apple.. :D
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Skjønner ikke hvordan du kan glede deg over å miste en livslang pasjon?
    Pasjon er så mye :). Setter pris på friheten fra å bruke tid på lese om og engasjere meg. Da, jeg var midt i tyveårene var jeg veldig "pasjonert" vedrørende håndvåpen og praktisk skyting. Brukte timer på trening og lesing, testing og lading av egne patroner. Etter noen år ble jeg mer lunken, idag er det kun en 45ACP igjen av samlingen. Gleden er stor når jeg et par ganger i året tar en runde på banen. Slik er det nå blitt ifht hifi og pasjon. Headfi og små kudos inne dekker behovet bra. Har faktisk ikke slått på hovedanlegget siden november.. Men gleder meg til å gjøre det.. Pasjon, en flyktig greie.. Men gleden av musikk, den er uslitelig.. :)..

    FB_IMG_1651055891628.jpg
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    1.304
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Skjønner hva du mener HCS. Føler som deg ene uka og som Tosken neste. Svinger med humør og den veien vinden blåser. Om det gjelder biler, båter eller stereo. Eller andre langt viktige verdier i livet som ikke må fortrenges av hobbyer og pasjon for det mindre viktige. Kanskje det bare er den evige slosskampen mellom gutteaktig entusiasme og fornuft, egoisme/altruisme, stadige oppgjør mellom hver hjernehalvdel 🙃🙂 Min filosofi er at begge må porsjoneres i passe doser. Sorry for dårlig filosofering, men du fikk meg til å tenke:LOL:
     
    Sist redigert:

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    1.304
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Hva er best?
    Kan ikke gi deg et skikkelig svar.
    Livet hadde vært lettere og vanskeligere uten kampen. Men må innrømme at jeg ikke hadde latt stereoen stått urørt et halvt år, jeg er nok for svak og egoistisk for å skyve egeninteresse for langt unna. Både/og, ikke enten/eller, så lenge det gleder meg.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe... Det er mange ting som gir pasjon, glede, livskvalitet. Og, for meg, blir det litt snevert å definere det ned til hvilke bokser jeg har stående i en stereobenk :). Reiser, opplevelser, biler, bøker og ikke minst spennende folk en møter.

    Nå er det nok flere grunner til at jeg ikke har oppsøkt hovedanlegget så mye. Men det gjør liksom ikke noe, jeg trives med musikk om jeg bare får den gjengitt via en kjip DAB radio. Dette evig utstyrs- maset kan bli selvdestruktivt, uten ende og med marginale forbedringer,om noen. Her inne heies vi frem, høyere pris bedre er det.. Tja, pris og kvalitet henger ikke alltid sammen. Eieglede er noe annet. At alt en gjør er en kopi av noe andre har gjort før, vel det er og en kjensgjerning. Selv om vi vil være så unike... Noe vi ikke er, uansett å mye vi bygger selv eller måler, evt kjøper.. Men det er på mange måter "hobby", og dets konsept. Avslappende, og mulighet for å oppnå et resultat raskt.

    Hørte gjennom noen cd plater i kveld. Er det virkelig et band som heter "Bluesbreakers"? Artig..

    20220428_221855_1651177983517.jpg


    Og uansett, en kan drømme og fundere på konsepter. Bildet under viser noe som jeg tenker hadde vært kult å oppleve..
    FB_IMG_1651177464112.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det ene utelukker jo ikke det andre. Byttesyken er en saga blott i tkr Towers også, men får fremdeles veldig mye glede ut av det anlegget som nå en gang står her.

    mvh
    Det har du evig rett i. Har forresten prosjektet klart for helga, en viss pu.. Se det, det gleder jeg meg til. Og hovedanlegget er jeg fornøyd med, brukbar kapasitet og artig :)
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.976
    Antall liker
    20.028
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 813099

    Visste vel i grunn at mellomfag i filosofi er bortkastet. Tenkte tanken allerede da jeg tok det på gøy for mange år siden. Det som ikke er bortkastet er følelsen av å være tilfreds. Var inne å kikket på Stereofil sine sider og det var ikke et produkt jeg har lyst på. Deilig følelse! Før kunne slike tilbud føre til dårlige dagdrømmer, slanking og tvangstanker.. Men ikke nå, heldigvis.

    Da tror jeg heller jeg skal kjøpe ei ny øks, siden trang til å lage ved kommer med alderen..

    Vis vedlegget 813100
    Aaaaaaalt for mye jobb.
    Ta´r den late versionen........ mye mer avslappet :ROFLMAO: :ROFLMAO:

    im-not-gonna-do-shit-today-mission-completed.jpg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.565
    Antall liker
    27.599
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det har du evig rett i. Har forresten prosjektet klart for helga, en viss pu.. Se det, det gleder jeg meg til. Og hovedanlegget er jeg fornøyd med, brukbar kapasitet og artig :)
    Den PUen er veldig god, IMO. :) Har du problemer, send meg en pling. Nummeret mitt har du jo.

    Mvh
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.976
    Antall liker
    20.028
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Det er dessverre bare et tegn på at du begynner å bli gammel…:ROFLMAO:
    Total feilslutning.
    Stor forskjell på å bli gammel vs. føle, at man har nått i mål.
    At de to tingene så ofte har en sammenheng..... Bare å se på @MakkinTosken ´s profilbilde ........Hmmmmm :ROFLMAO:
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.253
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Stor forskjell på å bli gammel vs. føle, at man har nått i mål.
    Hvilket mål? Målet er vel å ha en distraksjon på vei til det endelige målet og de parkerte tøfler? Husker selv når galleblæra føkka opp hverdagen min og leverjuicen ble samlet i en plastpose. Grotta var lite besøkt. Men den gode @HCS har vært desillujonert i flere år nå. På tide å gjøre opp status, kanskje flytte ned til Morlocken og diskutere krig og fred og sånn. Slutte med denne jævla sytinga her oppe i gledens gylne haller!:mad:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvilket mål? Målet er vel å ha en distraksjon på vei til det endelige målet og de parkerte tøfler? Husker selv når galleblæra føkka opp hverdagen min og leverjuicen ble samlet i en plastpose. Grotta var lite besøkt. Men den gode @HCS har vært desillujonert i flere år nå. På tide å gjøre opp status, kanskje flytte ned til Morlocken og diskutere krig og fred og sånn. Slutte med denne jævla sytinga her oppe i gledens gylne haller!:mad:
    Nei, nå var du søt :love:.. Sten i glasshus osv, fungerer fortsatt dårlig.. En god dag for litt jazz og en god bok :)

    20220429_094407_1651218400040.jpg


    Og @MakkinTosken ,livet er hva en gjør det til. De fleste av oss sliter litt i perioder. Da kan anlegg, "gledens gylne osv", helt klart gi glede og støtte. Andre ganger kan det å blåse ut litt være helt på sin plass. Adressere budskapet der det hører hjemme...

    FB_IMG_1650711210983.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk Mr E (@amason ),hyggelig å høre :)

    Idag blir det Helgøya rundt med Jaguar klubben. Og snitter med krepsehaler og dill på nystartede Skafferiet. Tror det kan bli bra.

    20220504_120542_1651661105243.jpg
    20220504_120348_1651661162163.jpg


    Ikke noe nytt på stereo fronten, men en 35 mm Krupp bygdekino fra 1920. De kunne finmekanikk den gang og. Har drevet å smurt den opp, artig sak å ha. Hva jeg skal bruke den til, aner ikke.. :)

    Deilig å skru på anlegget igjen. Låter jo helt ok. Fullfrekvent lyd er noe eget helt klart. Måtte feire med litt prog..

    20220504_120735_1651661238327.jpg



    Satser på at det ikke dukker opp noen syklister i dag. Har ihvertfall fylt spylervæske.. :cool:

    FB_IMG_1651643705435.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, sett den...Den er lekker... Vurderer å skaffe en 12 sylindret sak etterhvert, de bruker ikke noe særlig mer enn den jeg har..:cool:.. Vi har det veldig godt her i landet som kan drive med denne hobbyen og andre. Veldig heldige...

     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn