HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fatt mot, det ordner seg nok. Komme det som måtte komme 🤞
    Ja, det er lærdom i det meste. Sangen under var jeg sikker på at det var Roberta Flak sin opprinnelige. Så feil kan en ta fant jeg ut etter å ha sett ett ypperlig program på NRK2


    Ble nesten folk-typ musikk, men likte den. At The Fugees versjon er den jeg kjenner best er mer pga meg, enn sangen :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja, det er lærdom i det meste. Sangen under var jeg sikker på at det var Roberta Flak sin opprinnelige. Så feil kan en ta fant jeg ut etter å ha sett ett ypperlig program på NRK2


    Ble nesten folk-typ musikk, men likte den. At The Fugees versjon er den jeg kjenner best er mer pga meg, enn sangen :)
    Det trodde jeg også at det var Flak som hadde den. Lærte no nytt i dag også gitt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Mht Full SiteZeeing n travell.... foruten fab kjøreopplevelse er det en camp rig anywhere - og - det er samtidig mulig å ha med seg et flygel og dra noe romantisk in the field....

    Å ta ut alle setene er en enhånds jobb. Og, ja... det går et flygel på høykant derbagi.... seen but not done dat.... speedwaysykler har man da transportert....

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mht Full SiteZeeing n travell.... foruten fab kjøreopplevelse er det en camp rig anywhere - og - det er samtidig mulig å ha med seg et flygel og dra noe romantisk in the field....

    Å ta ut alle setene er en enhånds jobb. Og, ja... det går et flygel på høykant derbagi.... seen but not done dat.... speedwaysykler har man da transportert....

    Jepp, en klassiker fra 1948 dette. Og ikke minst løsninger som lå langt foran alt annet på den tiden :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.886
    Antall liker
    13.912
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    ...også så relevante reklamer du får som ikke-støttende!
    Denne her kom f.eks rett under 2CVn :cool:

    proace.JPG


    Tydelig at det er jævli mye mindre plass i en sånn moderne doning
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det nærmer seg jul, Dragen vasker og jeg får beskjed om å sitte på ræva.. :oops: :). Hadde ting gått som planlagt hadde jeg sittet ved foten av Mount Kenya med en GT og flodhest og giraff rett i nærheten. Istedetfor sitter jeg på bøgda med Farris, bikkja snorkende og luften av furunål. Men klager ikke, sett mye film og serie. The Witcher på Netflix er god tidtrøyte..


    Takk for hyggelige hilsener, de settes stor pris på. De kommer på pm,sms, telefon og andre plattformer, veldig trivelig.

    Da cardas la ut audiofile innspillinger på torget kikket jeg innom annonsen. Ble overrasket, hadde jo bare en av de fra før. Er jeg ikke "audiofil" nok? :cool:.. Hmm, nå har jeg de ihvertfall, så da kan jeg høre hva det fuss is about.. Har vel hørt litt ifra disse albumene før men..

    20211220_160843_1640013207367.jpg


    At jeg fikk hanka med meg 20 andre skiver til ingen penger da jeg var innom svigers var og greit. Vurderer sterkt hva jeg gjør med vinyl, er for mye plunder synes jeg. Slå på, trykk play, lytt... Det er slik jeg vil ha det..

    20211220_161130_1640013244299.jpg


    Får gå noen runder, bruker en ikke ting så har de liten verdi. Så også med vinyl som jeg ikke finner overlegen, bare annerledes på en måte som jeg ikke helt sympatiserer med. Livet er for kort for å søke noe en egentlig ikke vil ha.. Så plutselig er NAS borte.. Eller kanskje ikke. Først jul.. :)

    FB_IMG_1639595621586.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.422
    Antall liker
    83.975
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Må da være godt å sitte og se på at andre jobber? Da hadde jeg hentet meg noe godt i glasset og satt på litt musikk 😄
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Må da være godt å sitte og se på at andre jobber? Da hadde jeg hentet meg noe godt i glasset og satt på litt musikk 😄
    Ikke uenig, men får fort dårlig samvittighet. Idag har jeg hørt på Radio Retro og lest bok. Med briller.. Skikkelig gubbe 😁... Liker å lese, trimme disleksy litt.. 😁
    FB_IMG_1634935638576.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Sorry budd men The moppets tøflene ga for store assosiasjoner heehe 🙈 😅
    håper ellers det står så bra til det kan, og riktig God førjul til deg :coffee:🤗
    Beste hilsen fra meg
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sorry budd men The moppets tøflene ga for store assosiasjoner heehe 🙈 😅
    håper ellers det står så bra til det kan, og riktig God førjul til deg :coffee:🤗
    Beste hilsen fra meg
    Takk for det. Er temmelig usosial om dagen, men det er ok i perioder.


    FB_IMG_1640030900257.jpg


    Håper alt er bra med deg og. Imorgen snur sola, det er da noe. Ha en fin feiring når det skal skje. Gleden over musikk blir uansett aldri borte :)

    FB_IMG_1640030962661.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg må innrømme at jeg har litt sympati med de som spør om "råd" her inne. Tanken er sikkert god, både hos den som spør og den som rådgir, men ofte ender det i durable tråder hvor semantikk, egne interesser og erfaring, samt litt prestisje går nytteverdien for trådstarter en høy gang.. Selv blir jeg mer og mer tilhenger av "KISS" - prinsippet, keep it simple stupid.. En hadde sikkert noen aspirasjoner for at en skulle "redde" verden som ung audiofil. Heldigvis vokste en det av seg, i motsetning til enkelte bransjeaktører... Uansett, det er plass til alle. Jeg vet hvor jeg trives, hvilken rolle som er ok. Og hjelp? Det tør jeg ikke spørre om.. 🥴 :)

    FB_IMG_1640040607493.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.422
    Antall liker
    83.975
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Ja det er mange selvutnevnte eksperter her inne og det er dessuten enkelte som man skulle tro var forhandlernes forlengede arm. I tillegg finnes det de som anbefaler i hytt og pine enda de ikke har hørt produktet de anbefaler! Sistnevnte burde fått seg en skikkelig advarsel med fare for utestengelse, men mod tør ikke ta det grepet, enda det strider i mot forumets regler. Forstå det de som kan!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    En får blogge litt, så en holder følge med de som setter sin ærei daglige oppdateringer av smått og stort :). Egentlig artig å ha mulighet til å følge folk i deres liv og gjøremål, stort sett da.. 😁🥴

    20211222_192718_1640198675772.jpg


    En artist, norsk tilogmed , jeg har fulgt litt er Bendik Hofseth. Mye av musikken her inne går på repeat og kommer igjen og igjen i diverse tråder. Syngedamer og endel jazz er "verst" i så måte 😀. Slik sett er tråder som @bluesbreaker sin interessant da han forteller mer om artistene enn bare å kaste på samme plata igjen, og igjen. Skulle sikkert isåmåte skrevet om Bendik, men nøyer meg med å si at det er lyd-landskap som jeg finner lett å like.

    Åsen4.jpg


    Totenåsen, for kort tid siden. Naturen gir tid til ettertanke. Spesielt tenker jeg på hvor heldige vi er her i landet. Covid, strømpriser, vær.. Jæ peanøtter er det. Og den som hevder noen annet er en utakknemlig sytpeis! Spesielt tenker jeg det etter endel feiringer jeg har hatt i land hvor krig, økonomisk fallitt og død er bitre realiteter for de som bor der. Vi er heldige her i dette landet, la oss håpe det fortsetter. At takknemlighet er det som fyller dagen, ikke mistro og misunnelse.


    Og siden snart er Nyttår.. Ta vare på dagen.. Den kommer aldri igjen.. 🥳

    FB_IMG_1640111429134.jpg
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Jeg er veldig fornøyd, strømmen betalt, ved i hus og på vei til pinnekjøttlag. Du får ha en fortreffelig feiring broder! God Jul!
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Kveite her i dag, mens vi lader elbilen til priser som nærmer seg bensinpriser. Men såpass heldige er vi, at vi har råd til pinnekjøtt i morgen, uansett.

    God jul til deg og dine, HC, vi treffes på nyåret, såpass er jeg sikker på. :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Hvis du liker Bendik Hofseth, kan jeg tipse deg om å sjekke ut denne:

    0FE61663-6B03-48BB-8B51-161D5D40171A.jpeg


    Produsert av nevnte Bendik, og han bidrar selvsagt på treblås, i tillegg til andre knallbra norske musikere. Låter selvsagt knakandes godt på vinyl, men også på CD. Jeg har begge 🥴 Du kan få CD’en neste gang vi møtes.

    Ønsker deg en fin jul, HC!
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    God Jul HC, det ser jo virkelig vakkert ut der oppe i åsen. Som Rognlien nevner lenger oppe her ser jeg frem til hyggelige samvær utover i 2022 og gode lytteopplevelser :)🎄

    mvh lassemann
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.663
    Antall liker
    58.520
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for komplimentet!
    Det er dessverre ikke like høy kvalitet på alle plateomtaler i Bluesbreakersbloodsugarsexmagik-tråden, men hyggelig om noen synes at det er litt interessant. Prøver å spre litt på titler og genre.
    Liker tråder hvor jeg kan plukke opp musikktips jeg også.
    God jul og godt nytt år til deg og fruen.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gode tanker, HCS. Julen er gjerne tid for slikt. Klart vi har urimelig mye å være takknemlig for, veldig mange av oss i dette landet - greit å bli minnet på det i blant, men det er nok også slik at de fleste er klar over det. Man kommer som regel lenger med penger på bok, nemlig. Vi troner på toppen hva levestandard angår, år etter år. Pandemien skures greit unna for de aller fleste. Langt verre for de som bor i andre land, feks Vietnam, som jeg hører mye fra. Høye strømpriser er aldri noe man ønsker seg, men når man ser hvor latterlig mange kvm mange hjem har å boltre seg med pr hode, så kan man jo si at dette i bunn og grunn er et problem for de privilegerte. Boliger på 150-350 kvm for 2-5 mennesker er ren luksus. Vi bruker også mye penger på elektronikk, interiør og inventar - nordmenn pusser op for ca 9 mrd kr hvert år. Så dårlig standard kan det neppe være på de boligene folk kjøper seg - reiser, alkohol, klær, kjæledyr, båt, hytter, biler og gudene vet hva mer vi øser av overflødighetshornet. Selvsagt er jeg ikke noe bedre, bare så det er sagt! Været, derimot, kan alltids bli bedre. Behovet varierer. Innlandet ønsker seg mer snø, mens vestlandet ønsker seg mer regn. Selv ønsker jeg meg mer sol og varme, men er alt i alt veldig glad for at jeg er der jeg er.

    God jul! 🍻
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk karer og takk for musiktips @Atlerovik ,det settes pris på. Kloke ord @The Gunner og med din bakgrunn ser du ting med et større perspektiv enn mange. Jeg kikker etter en rørforsterker, bare for å ha det.. Kunne helt klart brukt penger på en bedre måte... Men.. Ja, ja... Glede er så mangt.. Melodi under får meg til smile.. Og glede meg til å reise, samt møte så mange trivelige folk som er her inne 🤗 😀

     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    2
    Ønsker deg en fin jul HCS :)
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.997
    Ha en riktig god og fredelig jul HCS med god mat og drikke, og turer i skog og mark med "ulven".
    Vi sees plutselig utpå nyåret.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn