HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvordan går det med deg mister?

    Mvh
    -BB-
    Takk som spør @BeetleBug ,dagene går sin gang før en skal inn på "benken". Humøret er heldigvis lyst, en har tilgang til mye ved, og ski har heller ikke nå blitt prioritert :).. Men igår ble ny episode av Top Gear prioritert. Igår var det campingvogn som var emnet. Ikke min favoritt. Hadde en kjæreste som likte det livet med spiker-telt, crocks, platting og svenske saksofon solo. Det ble slutt.. Tilbake til Top Gear. I programmet ble det vist en liten vogn som jeg likte. Med fullt panorama tak ville det nesten være som å sove under åpen himmel. Ikke så pen, men praktisk, The Mink.

    217181837.jpg


    Denne kan leies. På Lillehammer for min del. Så da blir det kanskje en tur i en slik til sommeren. Uten svensktopp :)

    8A5A0278-scaled.jpg


    afturbreytt.jpg


    Ps @Atlerovik denne kan du trekke med godbilen din..
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kanskje jeg kan ta med en sånn når jeg skal besøke deg! 😁 Så langt utenfor allfarvei som du bor, kan det være greit med medbrakt krypinn.
    Velkommen, skal låne inn naboens hjort, i stein, så du kjenner deg mer i ett med naturen.. E6 ligger to min nedenfor her så må nok jobbe litt for villmarks gefuhl 🙃 :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå kan man fint reise på camping uten å bli å harry, høre svensketopp og alt annet som ikke er så bra. Har de siste 4 sommerne hatt med familie med vogn, å jeg trives bedre med friheten det gir en å være låst til et Hotell rom. Standard på vogn bestemmer du selv ut fra hva du vil legge i det. Og det er mye fint å se på i Norge samt byer i Skandinavia. Så spennet på utøvere av denne ferie sysselen spenner seg fra harry til de med camping-semitrailer til mange millioner.
    Men som du sier det passer ikke for alle 🤓
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nå kan man fint reise på camping uten å bli å harry, høre svensketopp og alt annet som ikke er så bra. Har de siste 4 sommerne hatt med familie med vogn, å jeg trives bedre med friheten det gir en å være låst til et Hotell rom. Standard på vogn bestemmer du selv ut fra hva du vil legge i det. Og det er mye fint å se på i Norge samt byer i Skandinavia. Så spennet på utøvere av denne ferie sysselen spenner seg fra harry til de med camping-semitrailer til mange millioner.
    Men som du sier det passer ikke for alle 🤓
    Du har så rett, så rett. Håper ikke på vogn under treet i år, men tur med Dragen, med Minken forspent bak bilen satser jeg på. Nissen kommer vel, satser jeg på :)

    FB_IMG_1638702636103.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.384
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ja hvis HC bor utafor "allfarvei", da er det ikke håp for somme av oss andre.
    Du kan vel spytte ned på E6, HC ! 😆

    Morsom den vogna, men lite plass. Å hen skal du ha Seven-doggen?
    Et alternativ er telt, men da kan man jo ikke elske under åpen himmel uten å gå ut.🙊😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja hvis HC bor utafor "allfarvei", da er det ikke håp for somme av oss andre.
    Du kan vel spytte ned på E6, HC ! 😆

    Morsom den vogna, men lite plass. Å hen skal du ha Seven-doggen?
    Et alternativ er telt, men da kan man jo ikke elske under åpen himmel uten å gå ut.🙊😊
    Ihvertfall når det blir fire felt her :)..

    Seven kan sove ute, han gjorde det når vi så bak i Landover Discovery. Å slå opp bakdør for å sitte der med utsikt rett ut i naturen var fantastisk. At det ble mye påkost med den engelske bilen var ingen overraskelse, og den ble solgt.. At en ikke lærer.. :cool:

    Idag kommer nevø på ti innom, vil se julefilm. Det fikser jeg..

    FB_IMG_1638997796789.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Som nevnt er det fort gjort å kjøpe ting en ikke trenger, som kun er ment å fylle et uendelig tomrom av kjedsomhet.. :). Først en clamp til Nottingham. Kjøpt fordi den kler spiller, aner ikke effekt..
    20211210_130551_1639138215231.jpg


    Neste ting tror jeg enda mindre på. Innkjøpet av den føles nesten som å spise blomstene på ei marsipankake. Ikke er det marsipan, og ofte smaker det papp. Men det er en ting som bare en selv får selvbetynget oppleve. Og idé om at en gjør fordi en har lyst..

    20211210_130605_1639138259054.jpg


    Men én ting overgår begge disse, og den hadde en effekt. En helt uventet pakke fra en som fremstår som litt tøff og rett på her inne, @MakkinTosken. Jeg ble rett og slett glad. Takk min venn
    Vi har våre ulikheter, og disse beriker vennskapet, og så er vi enige om mye. Det er ikke værst, dette livet, med HFS, anlegg, musikk og viktigst folka som er her.. :)

    20211210_130643_1639138293989.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.940
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Twisten så godt ut men hva i all verden skal du med en Shakti stein?????????????????????? :unsure:
    Ha en god helg HC :)

    mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.821
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Ja, men de bor vel ennå nærmere HCS
    De bor i Gjerdrum, men har vogn på Biristrand Camping. Mulig de har flyttet enda nærmere, da jeg har hørt rykter om at Biristrand skal legges ned pga ny E6. Er ikke sikker. Du får høre med campinggutta 😂
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    De bor i Gjerdrum, men har vogn på Biristrand Camping. Mulig de har flyttet enda nærmere, da jeg har hørt rykter om at Biristrand skal legges ned pga ny E6. Er ikke sikker. Du får høre med campinggutta 😂
    De bor et par stenkast unna meg. Og har hagen fylt med pelikaner. I plast. Sikkert slik det blir om en bor lenge på et lite sted.. :cool:... Hage- dyr, når ekorn, mus og fugl ikke er nok fauna på bøgda.. 😘

    7a935b51121a387ffa49948edfeaab27--funny-bears-lawn-ornaments.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.821
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    De bodde på Gjerdrum, det er til og med en episode på "Ja vi elsker camping" som var fra hjemmet deres på Gjerdrum. Jeg ser nå at Erik har adresse i Biri, så da har de flyttet. Det ble også nevnt i serien at de skulle flytte til ny campingplass lengre sør ved Mjøsa pga E6 utbygning. Korrekt adresse nå er Vismundvegen 31 Biri
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.821
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Se introen i denne snutten og gjerne hele

     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Så faktisk på noen episoder av "Influenser" serien. Gud bedre. Det er ikke alltid heisen går helt opp hos noen av de :ROFLMAO:
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.821
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Kos dere med "pellikaner", "karrameller" katter, ugler"mussikk og annet nips. God helg ønskes herfra. 🤠
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Som nevnt er det fort gjort å kjøpe ting en ikke trenger, som kun er ment å fylle et uendelig tomrom av kjedsomhet.. :). Først en clamp til Nottingham. Kjøpt fordi den kler spiller, aner ikke effekt..
    Vis vedlegget 770909

    Neste ting tror jeg enda mindre på. Innkjøpet av den føles nesten som å spise blomstene på ei marsipankake. Ikke er det marsipan, og ofte smaker det papp. Men det er en ting som bare en selv får selvbetynget oppleve. Og idé om at en gjør fordi en har lyst..

    Vis vedlegget 770920

    Men én ting overgår begge disse, og den hadde en effekt. En helt uventet pakke fra en som fremstår som litt tøff og rett på her inne, @MakkinTosken. Jeg ble rett og slett glad. Takk min venn
    Vi har våre ulikheter, og disse beriker vennskapet, og så er vi enige om mye. Det er ikke værst, dette livet, med HFS, anlegg, musikk og viktigst folka som er her.. :)

    Vis vedlegget 770931
    Utrolig hyggelig av @MakkinTosken! (y)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.821
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Som nevnt er det fort gjort å kjøpe ting en ikke trenger, som kun er ment å fylle et uendelig tomrom av kjedsomhet.. :). Først en clamp til Nottingham. Kjøpt fordi den kler spiller, aner ikke effekt..
    Vis vedlegget 770909

    Neste ting tror jeg enda mindre på. Innkjøpet av den føles nesten som å spise blomstene på ei marsipankake. Ikke er det marsipan, og ofte smaker det papp. Men det er en ting som bare en selv får selvbetynget oppleve. Og idé om at en gjør fordi en har lyst..

    Vis vedlegget 770920

    Men én ting overgår begge disse, og den hadde en effekt. En helt uventet pakke fra en som fremstår som litt tøff og rett på her inne, @MakkinTosken. Jeg ble rett og slett glad. Takk min venn
    Vi har våre ulikheter, og disse beriker vennskapet, og så er vi enige om mye. Det er ikke værst, dette livet, med HFS, anlegg, musikk og viktigst folka som er her.. :)

    Vis vedlegget 770931
    Rene Kinderegget dette, overraskelse, sjokolade og leker 🤣😂🤣

    10297288-F666-4D41-A042-6197D391B06E.gif
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tredje søndag i advent, det føles ikke som jul. De siste dagene har jeg brukt alt for mye tid på "den perfekte forsterker" - tråden. Jeg har innsett at jeg er så uperfekt at det "perfekte" ikke ligger meg nært. Det vil alltid være weak points I ethvert anlegg, men det gjør ikke noe... :)

    Lat blir en ihvertfall av sykmelding. Men takknemlig for å mulighet til å slappe av.

    FB_IMG_1639180046827.jpg


    Med strøm-incentiver kan jeg fyre oppe på garasjen. Og pakke ut pakke fire. Nok en pakke som ikke gjør forskjell annet enn at jeg fikk lyst..

    20211211_140944_1639233791702.jpg


    Jeg er en rotekopp, men synes det ble helt greit
    Før :

    20211211_142730_1639233814066.jpg


    Og etterpå:

    20211211_142743_1639233856730.jpg


    Har 1600 watt I 8 Ohm a/b drift noen gang sett bedre ut? 😁.. Mangler VU, men det får ikke hjelpe.. Er jo ikke perfekt.. :cool:


    Og nå skal Dragen ha hjelp til julepynt.. Livet kunne vært verre..

    FB_IMG_1639326685545.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, estetikk kan gi glede, enig i det. Dagens gjøremål var å se en film om bortføring, ufo og skjebner.. Basert på en sann historie.. Fascinerende. Må forberede meg til det norske helsevesenet :cool:


    Men velger å tro at de ikke er så skremmende.. Så har jeg fått inn noen gaver til jul til søsken og nevøer og nieser.

    FB_IMG_1637607584345.jpg



    Litt musikk har jeg rukket og. Lite banjo, lite julesvisker.. Men helt greit.

    FB_IMG_1638537871821.jpg


    Burde kanskje forlenge støttemedlemskap? Men virker som det er lite fokus her inne på det om dagen. Ikke trenger jeg de "fordelene" støttemedlemmer får. Mer reklame får jeg visst og... Får tenke på om jeg vil støtte, igjen 🥴
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fatt mot, det ordner seg nok. Komme det som måtte komme 🤞
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ja, estetikk kan gi glede, enig i det. Dagens gjøremål var å se en film om bortføring, ufo og skjebner.. Basert på en sann historie.. Fascinerende. Må forberede meg til det norske helsevesenet :cool:


    Men velger å tro at de ikke er så skremmende.. Så har jeg fått inn noen gaver til jul til søsken og nevøer og nieser.

    Vis vedlegget 771886


    Litt musikk har jeg rukket og. Lite banjo, lite julesvisker.. Men helt greit.

    Vis vedlegget 771887

    Burde kanskje forlenge støttemedlemskap? Men virker som det er lite fokus her inne på det om dagen. Ikke trenger jeg de "fordelene" støttemedlemmer får. Mer reklame får jeg visst og... Får tenke på om jeg vil støtte, igjen 🥴
    Norsk helsevesen kan IMO være ganske enerverende, og man føler seg veldig liten i møtet med det. Den andre siden er at personalet ofte er både flinke, høflige og imøtekommende.

    Og det hender påfallende ofte at de er så dyktige at de faktisk gjør deg frisk igjen. :)

    Beste ønsker og hilsener herfra.

    Mvh Tønnes
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn