HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Rintintin

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.09.2009
    Innlegg
    51
    Antall liker
    13
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    12
    joda dipolene er fløyel , drama og storslagne, nå når kobla på Krell 2250 på dem.Men foreløpig spiller ARC sp16 også vakkert sammen med Krell ....

    Glenair var artig , men dette er en heeelt annen liga og jeg trives lenge med disse .
    ARc ls26 kommer til helgen så da blir det spennende . . Det bor mye i de dipolene her og skal prøves og matches med bra saker .
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.961
    Antall liker
    14.210
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gamle modeller av Neat Acoustics?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, finger og Roda... Disse er ikke lettet å tippe.. Men Neat har vel aldri hatt aktiv sub i høytaleren eller tar jeg feil ? Jeg skal teste de igjen når jeg får pre, men blåser pre igjen tørr jeg ikke mer..

    2013-05-08 19.03.19.jpg


    Ritkig svar er Ancient Audio Harmony... Vakker høytaler med høy grad av finish. ( Ancient Audio - Harmony ). Til prisen er de håndverksmessig et kupp. Tror de kostet ca 80k nye... Men rør pre'en min er de ikke glade i... :(

    2013-05-08 19.07.29.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.961
    Antall liker
    14.210
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ja, det skurrer litt med Neat og aktiv bass.
    Ancien MED t!
    gromt
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, det skurrer litt med Neat og aktiv bass.
    Ancien MED t!
    gromt
    Ser av spec på disse er det rimelig fullfrekevent ...Skulle vært artig å hørt de...Men, men, tiden får vise... Musikk må en jo ha, så jeg har gått til innkjøp av mine første stativ høytalere noensinne... Nok en nyttig erfaring..Og de spiller vanvittig morsomt... Ikke er det bass og de får pusteproblemer ved litt pådrag, men de oser spilleglede på en måte som gjør at jeg bare må smile litt ...

    2013-05-08 19.04.17.jpg



    Fikk vel og en hyggelig omtale i Stereophile..Tilogmed Atkinson var happy... Epos ELS-3 loudspeaker | Stereophile.com

    2013-05-08 19.04.51.jpg
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Wow!! Her skjer det mye!

    Pene høyttalere AAH.

    Hadde du dipolene hjemme? Klarer du å beskrive forskjellen fra hornladningen du hadde?
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.971
    Antall liker
    28.210
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jah! Her er det aktivitet, morsom sådan!

    ShineySmileysSmile.jpg


    / Morten
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.455
    Antall liker
    11.330
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer. Fine småtasser det der.Jeg kjøpte noen Epos els 3 for en kompis som trengte litt konsulenthjelp den gangen da Lyric hadde introduksjonstilbud på de. De står i samme stua den dag i dag og spiller fortsatt like bra..
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Wow!! Her skjer det mye!

    Pene høyttalere AAH.

    Hadde du dipolene hjemme? Klarer du å beskrive forskjellen fra hornladningen du hadde?
    Skjer jo litt...Som sagt , veien er målet..og noen er rene globetrottere... :) .. For min del ligger fasinasjon i høytalere..Noen har glede av ulike forsterkere, andre er det kilder og for noen...Gud forby, så er det visst kabler som er det store.. :cool: .. Ok, vi har noen romakustikere og de er kjekke de og...

    Ancient er skikkelige fine...Håper jeg får de til å spille... Dipolene har jeg ikke hørt i dette rommet...Men jeg har hørt de andre steder..Og det er en veldig innsiktsfull høytaler.. Besnærende er det rette ordet..De går dypt, men uten å mette rommet slik mange bassrefleks gjør..Til det slitsomme.. Klart kildevann ifht lyd..Om du er en bassfreak så får en ikke det skyvet med de dipolene, men de gir deg en opplevelse og et annet røkk..Ifht horn, vel de opplevdes mer detaljerte på en måte, men uten det ekstreme nærværet noen horn kan få til..


    Så da er det store spørsmålet hvor veien går videre.. Hadde vært så fint om Ancient kunne gi meg det jeg vil ha..Og det skal utforskes... Hvis ikke er det noen kandidater..Rune S selger noen Von Schweikert.. Ikke er de så pene å se på...Men jeg har likt det merket siden jeg hørte det hos Arild på hifi guiden for lenge siden...Går dypt og har høy gøyfaktor...Men metall dome i diskanten er jeg ikke glad i...


    En annen kandidat er Avantgarde Duo...Selvom det virker som om lufta har gått ut av entusiasmen for de. Selges , tildels billig, uten at jeg helt skjønner hvorfor..Meget gode høytalere..Ankepunktet er at bassen ikke henger helt med ifht den lynkjappe mellomtonen og diskanten..


    Så er det et tredje alternativ.. Fulltoner fasinerer meg...Det er noe helhetlig med høytalere uten delefiltre som en middels russisk lastebil... Som åpner opp, for alt.. Er det horn i tillegg kan det hende jeg er solgt...Et lite bilde ifra produksjonen...Og disse høytalerne er det ingen som tipper rett på vil jeg tro... ;)


    3138.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer. Fine småtasser det der.Jeg kjøpte noen Epos els 3 for en kompis som trengte litt konsulenthjelp den gangen da Lyric hadde introduksjonstilbud på de. De står i samme stua den dag i dag og spiller fortsatt like bra..

    Disse tok meg på senga ja...Spilleglede på en besnærende måte...Kan ikke annet enn bli glad... Absolutt en ventehøytaler og bli glad i!
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Er det ikke mulig å koble Ancient'ene til med høynivå høyttalerkabel? Litt sært det der når du må splitte signalet. Epos er jo ikke dumt, fant et sett slike på fyllinga som fungerer 100% :



    es14.jpg


    Klassikeren ES 14
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.961
    Antall liker
    14.210
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Er det ikke mulig å koble Ancient'ene til med høynivå høyttalerkabel? Litt sært det der når du må splitte signalet. Epos er jo ikke dumt, fant et sett slike på fyllinga som fungerer 100% : Klassikeren ES 14
    Minner, minner, minner! Dæven som jeg bladde i hifiklubb avisene og drømte om de der ...
    Sukk. Har faktisk aldri hørt dem, dog :-(
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Wow!! Her skjer det mye!

    Pene høyttalere AAH.

    Hadde du dipolene hjemme? Klarer du å beskrive forskjellen fra hornladningen du hadde?
    Skjer jo litt...Som sagt , veien er målet..og noen er rene globetrottere... :) .. For min del ligger fasinasjon i høytalere..Noen har glede av ulike forsterkere, andre er det kilder og for noen...Gud forby, så er det visst kabler som er det store.. :cool: .. Ok, vi har noen romakustikere og de er kjekke de og...

    Ancient er skikkelige fine...Håper jeg får de til å spille... Dipolene har jeg ikke hørt i dette rommet...Men jeg har hørt de andre steder..Og det er en veldig innsiktsfull høytaler.. Besnærende er det rette ordet..De går dypt, men uten å mette rommet slik mange bassrefleks gjør..Til det slitsomme.. Klart kildevann ifht lyd..Om du er en bassfreak så får en ikke det skyvet med de dipolene, men de gir deg en opplevelse og et annet røkk..Ifht horn, vel de opplevdes mer detaljerte på en måte, men uten det ekstreme nærværet noen horn kan få til..


    Så da er det store spørsmålet hvor veien går videre.. Hadde vært så fint om Ancient kunne gi meg det jeg vil ha..Og det skal utforskes... Hvis ikke er det noen kandidater..Rune S selger noen Von Schweikert.. Ikke er de så pene å se på...Men jeg har likt det merket siden jeg hørte det hos Arild på hifi guiden for lenge siden...Går dypt og har høy gøyfaktor...Men metall dome i diskanten er jeg ikke glad i...


    En annen kandidat er Avantgarde Duo...Selvom det virker som om lufta har gått ut av entusiasmen for de. Selges , tildels billig, uten at jeg helt skjønner hvorfor..Meget gode høytalere..Ankepunktet er at bassen ikke henger helt med ifht den lynkjappe mellomtonen og diskanten..


    Så er det et tredje alternativ.. Fulltoner fasinerer meg...Det er noe helhetlig med høytalere uten delefiltre som en middels russisk lastebil... Som åpner opp, for alt.. Er det horn i tillegg kan det hende jeg er solgt...Et lite bilde ifra produksjonen...Og disse høytalerne er det ingen som tipper rett på vil jeg tro... ;)


    Vis vedlegget 198445
    He he, det ser ut som du ikke klarer deg med et par høyttalere HCS. :)
    Von Sweikert og Avantgarde lager begge kjempehøyttalere i mine øyne. Avant Duo kan da aldri gå av moten?
    Enig at Eposene oser spilleglede.

    Hva synes du om Tannoy? Skulle nesten tro at det ville vært noe etter din smak?

    Edit: Har forresten hørt Etera flere ganger og liker de også. Geir F virker meget dyktig. Egentlig tror jeg at en fullkommen dipol er min drømmehøyttaler med mindre Hr Sluk har noen ess i ermet....

    Liker din fasinasjon for høyttalere. Med et lurte jeg i hvilket ledd min største fasinasjon ligger. Hmmm, må tenke litt der.
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er det ikke mulig å koble Ancient'ene til med høynivå høyttalerkabel? Litt sært det der når du må splitte signalet. Epos er jo ikke dumt, fant et sett slike på fyllinga som fungerer 100% :



    Vis vedlegget 198585

    Klassikeren ES 14

    De var lekre hifiguru... Og til den "prisen" nærmest uslålige i lydkvalitet... :cool:... Konstruktør av Ancient bruker gjerne cdspiller med to utganger. På den måten får sub linjesignal som er likt det som går inn i effekt. Ja, enig at det er litt sært, men tror dette er gode høytalere etter å ha hørt hva visse ører sier..
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Wow!! Her skjer det mye!

    Pene høyttalere AAH.

    Hadde du dipolene hjemme? Klarer du å beskrive forskjellen fra hornladningen du hadde?
    Skjer jo litt...Som sagt , veien er målet..og noen er rene globetrottere... :) .. For min del ligger fasinasjon i høytalere..Noen har glede av ulike forsterkere, andre er det kilder og for noen...Gud forby, så er det visst kabler som er det store.. :cool: .. Ok, vi har noen romakustikere og de er kjekke de og...

    Ancient er skikkelige fine...Håper jeg får de til å spille... Dipolene har jeg ikke hørt i dette rommet...Men jeg har hørt de andre steder..Og det er en veldig innsiktsfull høytaler.. Besnærende er det rette ordet..De går dypt, men uten å mette rommet slik mange bassrefleks gjør..Til det slitsomme.. Klart kildevann ifht lyd..Om du er en bassfreak så får en ikke det skyvet med de dipolene, men de gir deg en opplevelse og et annet røkk..Ifht horn, vel de opplevdes mer detaljerte på en måte, men uten det ekstreme nærværet noen horn kan få til..


    Så da er det store spørsmålet hvor veien går videre.. Hadde vært så fint om Ancient kunne gi meg det jeg vil ha..Og det skal utforskes... Hvis ikke er det noen kandidater..Rune S selger noen Von Schweikert.. Ikke er de så pene å se på...Men jeg har likt det merket siden jeg hørte det hos Arild på hifi guiden for lenge siden...Går dypt og har høy gøyfaktor...Men metall dome i diskanten er jeg ikke glad i...


    En annen kandidat er Avantgarde Duo...Selvom det virker som om lufta har gått ut av entusiasmen for de. Selges , tildels billig, uten at jeg helt skjønner hvorfor..Meget gode høytalere..Ankepunktet er at bassen ikke henger helt med ifht den lynkjappe mellomtonen og diskanten..


    Så er det et tredje alternativ.. Fulltoner fasinerer meg...Det er noe helhetlig med høytalere uten delefiltre som en middels russisk lastebil... Som åpner opp, for alt.. Er det horn i tillegg kan det hende jeg er solgt...Et lite bilde ifra produksjonen...Og disse høytalerne er det ingen som tipper rett på vil jeg tro... ;)


    Vis vedlegget 198445
    He he, det ser ut som du ikke klarer deg med et par høyttalere HCS. :)
    Von Sweikert og Avantgarde lager begge kjempehøyttalere i mine øyne. Avant Duo kan da aldri gå av moten?
    Enig at Eposene oser spilleglede.

    Hva synes du om Tannoy? Skulle nesten tro at det ville vært noe etter din smak?

    Edit: Har forresten hørt Etera flere ganger og liker de også. Geir F virker meget dyktig. Egentlig tror jeg at en fullkommen dipol er min drømmehøyttaler med mindre Hr Sluk har noen ess i ermet....

    Liker din fasinasjon for høyttalere. Med et lurte jeg i hvilket ledd min største fasinasjon ligger. Hmmm, må tenke litt der.
    Jeg har hatt gleden av å ha Tannoy Kingdom i egen stue. Jeg synes de var støgge som juling, men spilte vakkert... Det er vel en av de modellene til Tannoy som kan sluke et PA-trinn uten å mukke. Selv brukte jeg 2x80 klasse A rør. Tilstrekkelig, men heller ikke mer.

    En kompis av meg her oppe er en god trompetist. Når du kommer oppover skal jeg avtale med han så skal du få høre hva dipoler kan få til. Jeg vil nesten si at du garantert blir imponert.. :)...


    Så hva ble du enig med deg selv om trompetN , hva i anlegget er din fetisj ?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Enkelt; Bastanis! ;)

    Men jeg er muligens inhabil :confused:

    ...Og disse høytalerne er det ingen som tipper rett på vil jeg tro... ;)


    Vis vedlegget 198445

    Du er vel litt inhabil du Lars med den utstrakte kunnskapen du har om Bastanis.. :cool:... Men ja, dette er ifra byggingen av modellen som heter Matterhorn... Har mailet litt med Robert og denne modellen virker besnærende på mange områder... Synd det ikke er slik at en kan få hørt det i umiddelbar nærhet av Gjøvik...
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Skjer jo litt...Som sagt , veien er målet..og noen er rene globetrottere... :) .. For min del ligger fasinasjon i høytalere..Noen har glede av ulike forsterkere, andre er det kilder og for noen...Gud forby, så er det visst kabler som er det store.. :cool: .. Ok, vi har noen romakustikere og de er kjekke de og...

    Ancient er skikkelige fine...Håper jeg får de til å spille... Dipolene har jeg ikke hørt i dette rommet...Men jeg har hørt de andre steder..Og det er en veldig innsiktsfull høytaler.. Besnærende er det rette ordet..De går dypt, men uten å mette rommet slik mange bassrefleks gjør..Til det slitsomme.. Klart kildevann ifht lyd..Om du er en bassfreak så får en ikke det skyvet med de dipolene, men de gir deg en opplevelse og et annet røkk..Ifht horn, vel de opplevdes mer detaljerte på en måte, men uten det ekstreme nærværet noen horn kan få til..


    Så da er det store spørsmålet hvor veien går videre.. Hadde vært så fint om Ancient kunne gi meg det jeg vil ha..Og det skal utforskes... Hvis ikke er det noen kandidater..Rune S selger noen Von Schweikert.. Ikke er de så pene å se på...Men jeg har likt det merket siden jeg hørte det hos Arild på hifi guiden for lenge siden...Går dypt og har høy gøyfaktor...Men metall dome i diskanten er jeg ikke glad i...


    En annen kandidat er Avantgarde Duo...Selvom det virker som om lufta har gått ut av entusiasmen for de. Selges , tildels billig, uten at jeg helt skjønner hvorfor..Meget gode høytalere..Ankepunktet er at bassen ikke henger helt med ifht den lynkjappe mellomtonen og diskanten..


    Så er det et tredje alternativ.. Fulltoner fasinerer meg...Det er noe helhetlig med høytalere uten delefiltre som en middels russisk lastebil... Som åpner opp, for alt.. Er det horn i tillegg kan det hende jeg er solgt...Et lite bilde ifra produksjonen...Og disse høytalerne er det ingen som tipper rett på vil jeg tro... ;)


    Vis vedlegget 198445
    He he, det ser ut som du ikke klarer deg med et par høyttalere HCS. :)
    Von Sweikert og Avantgarde lager begge kjempehøyttalere i mine øyne. Avant Duo kan da aldri gå av moten?
    Enig at Eposene oser spilleglede.

    Hva synes du om Tannoy? Skulle nesten tro at det ville vært noe etter din smak?

    Edit: Har forresten hørt Etera flere ganger og liker de også. Geir F virker meget dyktig. Egentlig tror jeg at en fullkommen dipol er min drømmehøyttaler med mindre Hr Sluk har noen ess i ermet....

    Liker din fasinasjon for høyttalere. Med et lurte jeg i hvilket ledd min største fasinasjon ligger. Hmmm, må tenke litt der.
    Jeg har hatt gleden av å ha Tannoy Kingdom i egen stue. Jeg synes de var støgge som juling, men spilte vakkert... Det er vel en av de modellene til Tannoy som kan sluke et PA-trinn uten å mukke. Selv brukte jeg 2x80 klasse A rør. Tilstrekkelig, men heller ikke mer.

    En kompis av meg her oppe er en god trompetist. Når du kommer oppover skal jeg avtale med han så skal du få høre hva dipoler kan få til. Jeg vil nesten si at du garantert blir imponert.. :)...


    Så hva ble du enig med deg selv om trompetN , hva i anlegget er din fetisj ?
    Så kult, blir spennende! :)
    Har vært hos Tangen et par ganger og hørt hvordan hans dipolkreasjoner virker. Det er jo så kompromissløst som jeg har hørt et anlegg noen gang.

    Ang fetisj:
    Har vridd hodet mitt litt. Det er litt vanskelig å se hvordan det hadde vært hvis jeg og Respons ikke hadde funnet hverandre så fort. Som nyforelsket hifientusiast dro jeg på safari intensivt en sommer å lyttet på alle høyttalere, men egentlig over 4 år mens jeg sparte penger. Fant Respons ganske fort og siden har det dreid seg om forsterkere.

    Det er noe eget ved forsterkere for meg tror jeg, store og brutale monoblokker (sier han hvor to av tre forsterkere han har eid er integrerte) .... Akustikken har jo alltid vært en naturlig del av musikerlivet og det jeg sannsynligvis kan mest om innen hifi (selv om det er ikke stort) så et jevnt trekløver der blant høyttaler og akustikk med forsterker på topp. :)

    Edit: Så fant jeg plutselig det egentlige svaret. Helt ærlig så er det fasinasjonen over forskjellene mellom komponenter som er drivkraften faktisk og har egentlig bare jaktet på svaret om "hvorfor?" oppstår det musikalske forskjeller.
    Så, nok om meg.
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tror Roda tenkte på Anceint...Men idag er jeg SUR...Koblet opp Anceint igjen...Og poff sa det så gikk rør pre igjen... Dette blir dyrt...Og særs irriterende da jeg liker utseende og specs på Ancient... Med transistor får jeg lyd...Men Focal elementene er ikke snille og det låter høgg...Ihvertfall med det jeg forer den med...:(
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.025
    Antall liker
    2.111
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Hva blir det til?
    Vanker det en bursdagsgave til deg selv fra Tyskland?

    Haavard
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva blir det til?
    Vanker det en bursdagsgave til deg selv fra Tyskland?

    Haavard


    Mange ting vurderes...men nå har jeg fått et par ting på plass... Platesnurrer, arm og reserve amp... Vedr den andre investeringen vurderer jeg litt til og fra..Vil liksom ha skyv i bunn, ikke bare en gloriøs mellomtone heller... Litt råskap hører liksom med i musikken... :cool:
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hva blir det til?
    Vanker det en bursdagsgave til deg selv fra Tyskland?

    Haavard


    Mange ting vurderes...men nå har jeg fått et par ting på plass... Platesnurrer, arm og reserve amp... Vedr den andre investeringen vurderer jeg litt til og fra..Vil liksom ha skyv i bunn, ikke bare en gloriøs mellomtone heller... Litt råskap hører liksom med i musikken... :cool:
    Uten råskapen i musikken blir det i grunn bare trist og leit :)

    Jeg er sløv, men hvilken høytalere er det snakk om å bestille fra Tyskland?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva slags snurrer ble det?
    Michell Gyrodec Gold, med Helius Orion arm.. Lagga skal sette den opp.. Så blir det vel en Soundsmith pu... Bilder kommer når jeg er tilbake fra ferie.. Masse pleksigall og greier.. Og gull...Bling helt klart, men håper det spiller bra også.. :cool:
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.025
    Antall liker
    2.111
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Alltid likt Gyrodeck.
    Bra med oppgraderinger også. Pussemidler og støvklut finnes på Biltema.
    Når drar du?

    Haavard
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    671
    Antall liker
    470
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Vil liksom ha skyv i bunn, ikke bare en gloriøs mellomtone heller... Litt råskap hører liksom med i musikken... :cool:
    Hvis rommet spiller på lag blir det skikkelig skyv i bunn, det lover jeg :cool:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Drar imorgen...Hjemme 12 juli... Hvordan ligger du an med dine prosjekter på høyttaler fronten ? Jeg vurderer og et par apekister...Samt et par beist av noen Hørning..Er svak for Hørning, men disse er bare værst..Og vet ikke helt hva jeg skal med slike.. Apekistene er Vienna Acoustics Mahler og Pro Ac respons 4.0...


    Phaf, det er disse jeg snuser litt på..
    Unbenanntes Dokument


    Og et lite bilde av Hørning...

    Agalme.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vil liksom ha skyv i bunn, ikke bare en gloriøs mellomtone heller... Litt råskap hører liksom med i musikken... :cool:
    Hvis rommet spiller på lag blir det skikkelig skyv i bunn, det lover jeg :cool:

    Hvor stort må rommet være før det blir for stort ? Spec hos Robert er litt diffust, kan virke som om de ikke går dypere enn ca 30 hz...Men jeg tar sikkert feil Lars :cool:.. Fortsatt happy med DPA ?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Gratulerer med ny platespiller. Det er vel noe av det lekreste som er bygget, selv om den har litt kitchpreg for noen. Gyro låter fint, men husk på å skaffe deg en QC eller annen oppgradert powersupply. Da blir det flere klasser bedre. Heliusarmen er en glimrende match. Fint du ikke solgte den, da!

    Jøsses! Vurderer du disse kjempehorna?? Jeg trodde du solgte de forrige hørningene fordi de ble for store, og disse må vel være tre ganger så digre...minst!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du kan så si Impulse.. Håper jo ikke å bli boende her til evig tid heller.. Og når en ser hva som bygges så er jo ikke disse så store da :cool:.. Men de blir evt det eneste paret i Norge og slike ting liker en snodig skrue som meg..

    Ja, tror den blir bra , gyrodec'en. Og vedr strøm er tanken allerede tenkt..Og iverksatt..
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.961
    Antall liker
    14.210
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Grattis med ny snurrer! Spennende høyttalerplaner også. :)
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    671
    Antall liker
    470
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Vil liksom ha skyv i bunn, ikke bare en gloriøs mellomtone heller... Litt råskap hører liksom med i musikken... :cool:
    Hvis rommet spiller på lag blir det skikkelig skyv i bunn, det lover jeg :cool:

    Hvor stort må rommet være før det blir for stort ? Spec hos Robert er litt diffust, kan virke som om de ikke går dypere enn ca 30 hz...Men jeg tar sikkert feil Lars :cool:.. Fortsatt happy med DPA ?
    I følge Robert så har han en kunde som bruker disse i en "small dance-hall" med PA forstekere og det rocker visstnok skikkelig. Så jeg tror ikke størrelsen
    på rommet har så mye å si. Når det gjelder DPA så er jeg overlykkelig og vurderer å bestille et par til. Muligens 211 SE blokker denne gang. Har ikke fått prøvd
    DPA på Matterhorn enda, mye styr å flytte på 50 kg, men det kommer :rolleyes:
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.961
    Antall liker
    14.210
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Tror den er i meget gode hender da, ja!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vil liksom ha skyv i bunn, ikke bare en gloriøs mellomtone heller... Litt råskap hører liksom med i musikken... :cool:
    Hvis rommet spiller på lag blir det skikkelig skyv i bunn, det lover jeg :cool:

    Hvor stort må rommet være før det blir for stort ? Spec hos Robert er litt diffust, kan virke som om de ikke går dypere enn ca 30 hz...Men jeg tar sikkert feil Lars :cool:.. Fortsatt happy med DPA ?
    I følge Robert så har han en kunde som bruker disse i en "small dance-hall" med PA forstekere og det rocker visstnok skikkelig. Så jeg tror ikke størrelsen
    på rommet har så mye å si. Når det gjelder DPA så er jeg overlykkelig og vurderer å bestille et par til. Muligens 211 SE blokker denne gang. Har ikke fått prøvd
    DPA på Matterhorn enda, mye styr å flytte på 50 kg, men det kommer :rolleyes:

    Hmm, du sier noe der Lars...Vil ikke ha PA lyd, men at de takler trøkk og kan lage trøkk er fint. Mellomtone er fint det, men vil gjerne ha hele spektret... Vil gjerne høre dine betraktninger når du har fått DPA på Matterhorn. :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.961
    Antall liker
    14.210
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hold fast på den der, kongeforsterker!!!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hold fast på den der, kongeforsterker!!!

    Tror jeg og Roda etter å ha lest opp og ned i alle slags fora... Og det beste er at prisen er svært god til å leve med...God HIFI må ikke koste det hvite utav øyet... :)

    Fra Stereophile..

    A jewel of an amp
    The Sugden A21a has been in production, handbuilt in Yorkshire, for more than 30 years, with just evolutionary changes to its basic design of a low-power (25Wpc), class-A-biased solid-state integrated amplifier. Although I'd read about them over the years in British hi-fi magazines, this was my first experience with a Sugden product (footnote 4).


    The A21a is a jewel of an amp, a real sweetheart. What it may lack in mod cons (modern conveniences), such as a remote control or headphone jack, it more than makes up for in musical purity, and in throwing dynamic punches far above its weight class.
    The A21a is a conventional black (also available in silver) horizontal box, reminiscent of Creek designs of a decade ago, with the exception that the Sugden has cooling fins running horizontally along the sides front to back, which seems to make a lot more sense than vertically. The A21a measures 17" wide by 3" high by 12" deep and weighs about 20 lbs.
    The front panel has a source-selector knob (phono card is optional), pushbuttons for tape loop and mono, knobs for balance and volume, and a power pushbutton and indicator light. The indicator light is amber, and the script for the function designations is pale gold. Each knob has a small hole drilled a short distance into its faces to indicate its position, or the source selected. The balance knob is detented; the volume knob is not.
    The rear panel has conventional RCA inputs and speaker binding posts. These items are not exactly overwhelming as works of applied engineering, and are spaced a bit closely, but, given the A21a's price—well under $2000—and excellent sound, one should not complain.
    What the A21a succeeds marvelously at doing is presenting a crisp, lively, but very continuous and quite nonfatiguing musical experience. I attribute the lack of fatigue to class-A's avoidance of switching distortion. I never had the sense that I was listening to a 25Wpc amp, or that it ever was in danger of running out of power. Dynamics were crisp. The A21a seemed to work very well with the Reynaud Arpeggiones, and was just as happy driving Shahinian's Compasses.
    I think that, at its probable $1500 price (footnote 5), the A21a would be an ideal step up from a receiver or an integrated amp in the $500-$800 price range.
    My favorite all-things-considered integrated amp, the Plinius 8200, is being replaced by a new model I have not yet heard, the 9200, for $3500 (a $500 increase over the 8200). But, based on memory, the A21a has little to apologize for—only incremental shortcomings in midrange palpability, treble refinement, and ultimate oomph into difficult loads. Indeed, like the Plinius, the Sugden uses only NPN transistors in its output stage. Fancy that!
    The only characteristics the A21a has that I can envision as being negatives in certain situations are, first: it runs hot, even at idle. The metal knobs themselves grow quite warm to the touch, and this was in a rack that is open on all four sides. Second, it is not a "forgiving" or "analog-like" amplifier. Like FedEx, it just delivers the goods.
    Despite its comparatively low price, the Sugden A21a made quite apparent the sonic differences between a $299 DVD player and a $6000 upconverting CD player. And that is a good thing. Highly recommended.
     
    Sist redigert:

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.971
    Antall liker
    28.210
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Kjipt med ustabil rørforsterker, men det skjer spennende ting her nå, ha en god tur HC,
    så snakkes vi nærmere om GyroDec mm når du kommer hjem.

    ShineySmileysCool.jpg


    / Morten
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn