Haugalendinger

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.482
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Noen likesinnede her?
Jeg vet om en ca 10 stk allerede fra omegnen som er bitt av basillen. Skal vi starte noe sammen?
Meld interessen i denne tråden.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.482
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
ja der var det en. Og til og med en jeg kjenner ;)
2 stk!! kjempegreier :)
bambadoo
Eirik Ostensjo
hifiasylet
gfe
jferk
TH
steel
Toro

Er alle haugalendinger som (om vi blir en realitet) inngår automatisk medlemsskap ;)

Og det er endel flere der ute ja..
 

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Innlegg
520
Antall liker
5
bambadoo skrev:
ja der var det en. Og til og med en jeg kjenner ;)
2 stk!! kjempegreier :)
bambadoo
Eirik Ostensjo
hifiasylet
gfe
jferk
TH
steel
Toro

Er alle haugalendinger som (om vi blir en realitet) inngår automatisk medlemsskap ;)

Og det er endel flere der ute ja..
Ja også er det gamlekara da...... Kåre Aronsen, Arne Kåre Nesheim, Knut Johan Hausken,
Nils Magne Gunnarshaug, Eivind Ek, Johannes Kolstø og Ulf Pedersen og flere som jeg ikke tror er
interessert i noe særs organisert klubbmedlemskap, men som stadig er aktive gjennom
treff/besøk siden midt på 70-tallet, hvor vi startet med høytalerbygging og kabeleksperimentering :

Kunne vært allikevel vært hyggelig med utveksling av erfaringer, og lytting av utstyr ? :)
 

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Innlegg
520
Antall liker
5
HiFi på Haugalandet

Jeg prøver å starter opp en tråd angående aktivitet og musikkanlegg på Haugalandet. Vi er en del entusiaster fra Haugesund og Karmøy som har holdt det gående siden begynnelsen på 70-tallet, 8-9 i tallet. Hjemmebesøkene i dette "seniorlaget" varierer noe etter årstiden, men kafè-møte på lørdagene har vært tradisjon i mange år. Når høsten setter inn er aktiviteten høyere, så får tiden vise om det kan bli noe av denne tråden fremover. ::)

Det finnes mange andre hifi-interesserte i vårt området som kan melde seg på, ikke minst blandt den yngre garde, så her bør det jo være muligheter til å bli kjent med mange flere . :)
 

hifiasylet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2004
Innlegg
392
Antall liker
87
Sted
Vestlandet
HiFi på Haugalandet

Count me in, dette var et godt tiltak. :D
Bor i HGSD sentrum.
Mvh. Hifiasylet
lmittet (att) gmail (dot) com
 

Jarll

Medlem
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
22
Antall liker
4
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
8
HiFi på Haugalandet

Henger meg gjerne på jeg også. :)
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
HiFi på Haugalandet

Er det en bildetråd, eller ligger tråden litt feil?

Pk
 

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Innlegg
520
Antall liker
5
HiFi på Haugalandet

pks skrev:
Er det en bildetråd, eller ligger tråden litt feil?

Pk
En ren billedtråd er grei nok når det gjelder messer, utstillinger eller skryteinlegg. Jeg mener denne tråden bør inneholde tekst med bilder fra f.eks. hjemmebesøk. Det kan være generell lytting, tester av enkeltprodukter eller diskusjoner m.m. - De fleste av den eldre garde her er ikke så PC-kyndige enda så et par av oss får ta oss av dette og benytte fiktive navn. Og til alle på Haugalandet, sett i gang !! ;)

Jeg skal forresten på hjemmebesøk til en Karmøybu om noen dager. Han eier blant annet Coincident høytalere, Antique Sound Lab intergrert forsterker med 300B rør, Xindak kabling samt en spennende vinylrigg. Så får vi se om det kan bli en rapport ut av det ? :)

Hilsen up
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.482
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hei, tråden ligger ikke feil. (Nå lenger)

mvh
Odd Magnus
Vormedalsbu.

Er teknisk og kan vedlikeholde denne tråden om ønskelig. Ta gjerne bilder om dere er på besøk.

Vi må arrangere et treff en gang.
 

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Innlegg
520
Antall liker
5
bambadoo skrev:
Hei, tråden ligger ikke feil. (Nå lenger)

mvh
Odd Magnus
Vormedalsbu.

Er teknisk og kan vedlikeholde denne tråden om ønskelig. Ta gjerne bilder om dere er på besøk.

Vi må arrangere et treff en gang.
Ja treff må vi vel få i stand. -

Fint at du tilbyr å vedlikeholde tråden. Jeg er også nogenlunde teknisk oppegående selv om jeg er nærmere nitti enn jeg er tjue. ! ;D, Men , jeg bruker for tiden bare kompaktkamera ( får snart speilrefleks med utstyr, så det så ! ) men det skal nok gå greit å legge inn noen rapporter.
up
 

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Innlegg
635
Antall liker
8
Torget vurderinger
2
Jeg kan nok også assosieres med dette geografiske området 8) 90 er da ingen alder Ulf? ;D
 

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Innlegg
520
Antall liker
5
Dette med møter for et laug eller interessegruppe kan jo bli litt vanskelig i praksis. Mange har lytterrom som ikke egner seg for mer enn 3-6 stk. Derfor mener jeg at vi får hovedsakelig basere denne tråden på refferat/rapport med bilder og tekst som legges inn etter lyttekvelder i de respektivt sammensatte gjestegruppen. Etterhvert som flere kommer til på nettet kan det jo være spennende å bytte stue og delta blant nye entusiaster.

Jeg tror dette kan være lærerikt på mange måter. Men, de som skriver må jo være litt "runde i kantene" som det heter, slik at subjektive opplevelser fra flere sider hos deltagere kommer fram i lyset. Og selvsagt kan vi legge inn spørmål og svar på generelle saker her som ellers på forumet.

Andre som har kommentarer ? :)
 

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Innlegg
635
Antall liker
8
Torget vurderinger
2
up skrev:
Dette med møter for et laug eller interessegruppe kan jo bli litt vanskelig i praksis. Mange har lytterrom som ikke egner seg for mer enn 3-6 stk. Derfor mener jeg at vi får hovedsakelig basere denne tråden på refferat/rapport med bilder og tekst som legges inn etter lyttekvelder i de respektivt sammensatte gjestegruppen. Etterhvert som flere kommer til på nettet kan det jo være spennende å bytte stue og delta blant nye entusiaster.

Jeg tror dette kan være lærerikt på mange måter. Men, de som skriver må jo være litt "runde i kantene" som det heter, slik at subjektive opplevelser fra flere sider hos deltagere kommer fram i lyset. Og selvsagt kan vi legge inn spørmål og svar på generelle saker her som ellers på forumet.

Andre som har kommentarer ? :)


Er enig med up. HIFI og musikk er vel i hovedsak subjektivt og preferanse avhengig?
JEG har forøvrig blitt rund i kantene.
 

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Innlegg
520
Antall liker
5
Dr.Evil skrev:
up skrev:
Dette med møter for et laug eller interessegruppe kan jo bli litt vanskelig i praksis. Mange har lytterrom som ikke egner seg for mer enn 3-6 stk. Derfor mener jeg at vi får hovedsakelig basere denne tråden på refferat/rapport med bilder og tekst som legges inn etter lyttekvelder i de respektivt sammensatte gjestegruppen. Etterhvert som flere kommer til på nettet kan det jo være spennende å bytte stue og delta blant nye entusiaster.

Jeg tror dette kan være lærerikt på mange måter. Men, de som skriver må jo være litt "runde i kantene" som det heter, slik at subjektive opplevelser fra flere sider hos deltagere kommer fram i lyset. Og selvsagt kan vi legge inn spørmål og svar på generelle saker her som ellers på forumet.

Andre som har kommentarer ? :)


Er enig med up. HIFI og musikk er vel i hovedsak subjektivt og preferanse avhengig?
JEG har forøvrig blitt rund i kantene.

Da legger vi besøksrapporter over på "HiFi på Haugalandet" under "På besøk hos..........."
 

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Innlegg
635
Antall liker
8
Torget vurderinger
2
Skal vi prøve å få liv i denne tråden igjen, Haugalendinger? Sikkert mange som har noe å berette om erfaringer, nyinnkjøp, salg, anbefalinger, advarsler, besøk hos andre medsammensvorne osv, osv, osv, ;)

Hilsen Dr.Evil
 

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Innlegg
814
Antall liker
581
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
7
Vi helt innerst i fjorden har vært litt schisofrene på hvem vi er, Haugalandet eller Stavanger-regionen ;D. Men nå er vi visst hagalendinger igjen. Forresten heter det nå Haugesunds-regionen in næringsutviklingssammenheng. Men her inne er eg Haugalending, ytterste grense.

Eg e i gang med å bygge opp et nytt anlegg, på elektronikk siden. Mitt forrige ble stjålet (Forstekeri, CD, SB ++), men heldigvis stod høytalere og vinylrigg igjen. Når det først var så galt, fant eg ut at eg ville prøve noe drastisk nytt (for en analogfan). Så nå blir det digitalt helt frem til høytalerene . Er veldig spent, og faktisk litt urolig, men en må jo prøve hvis en vil ha svar, og hvis en vil ha sikkerhet i sjelen om hva som er fremtiden.

Så nytt anlegg (høytalere og vinyl rigg som i signaturen) er:
T+A 1245 SACD spiller (ankom i går ;D)
Lyngdorf TDAI 2200 m/analoge innganger og RoomPerfect (grøss og gru :-\).
ASR Mini Basis 2008 phonotrinn
Nordost Frey interconnect
Etterhvert den nye SB'en

Skal poste inntrykk etterhvert som de siste komponentene ankommer. For tiden har eg ikke musikk, og håper og overleve til forsterkeren kommer. Et treff på Haugalandet ville jo kanskje døyvet abstinensene litt?
 

eosten

Medlem
Ble medlem
15.11.2003
Innlegg
28
Antall liker
0
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
1
Hei breuer!

Du har ingenting å grue deg til med den forsterkeren. Min TDAI er av første generasjon, og var derfor uten RoomPerfect da jeg fikk den. Selv da med manuell EQ syntes jeg det var en fenomenalt bra forsterker. I sommer hadde jeg det på oppgradering hos Lyngdorf og den kom tilbake med nytt hovedkort og RoomPerfect modul. Enklere romkorreksjon tror jeg du skal lete lenge etter, og resultatet ble mye bedre enn jeg drømte om.

AD modulen er av høy kvalitet(24bit/96khz), og avspilling av vinyl gir i de fleste tilfeller en klart bedre opplvelse enn tilsvarende innspilling fra CD/Sonos(AppleLossless filer).

Gled deg!


Mvh
Eirik
 

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Innlegg
814
Antall liker
581
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
7
Eirik O skrev:
Hei breuer!

Du har ingenting å grue deg til med den forsterkeren. Min TDAI er av første generasjon, og var derfor uten RoomPerfect da jeg fikk den. Selv da med manuell EQ syntes jeg det var en fenomenalt bra forsterker. I sommer hadde jeg det på oppgradering hos Lyngdorf og den kom tilbake med nytt hovedkort og RoomPerfect modul. Enklere romkorreksjon tror jeg du skal lete lenge etter, og resultatet ble mye bedre enn jeg drømte om.

AD modulen er av høy kvalitet(24bit/96khz), og avspilling av vinyl gir i de fleste tilfeller en klart bedre opplvelse enn tilsvarende innspilling fra CD/Sonos(AppleLossless filer).

Gled deg!


Mvh
Eirik
Takk for oppmuntende ord. Går jo inn i dette med åpne øyne (ører). Skal bli spennende, spesielt med de høytalerene eg har.

oj
 

hifiasylet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2004
Innlegg
392
Antall liker
87
Sted
Vestlandet
Hva skjer'a?
Noen som vil starte med et møte hjemme hos?
Hadde vært spennende å truffet andre med samme sykdom i distriktet.
Så kunne vi utvekslet symptomer, sykdomsvarianter, gode remedier og andre erfaringer i en sosial setting...
Noen som tar stafettpinnen?
Mvh. Hifiasylet ;)

 

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Innlegg
635
Antall liker
8
Torget vurderinger
2
hifiasylet skrev:
Hva skjer'a?
Noen som vil starte med et møte hjemme hos?
Hadde vært spennende å truffet andre med samme sykdom i distriktet.
Så kunne vi utvekslet symptomer, sykdomsvarianter, gode remedier og andre erfaringer i en sosial setting...
Noen som tar stafettpinnen?
Mvh. Hifiasylet ;)

Jeg tar med diagnoseheftet, så kan vi differensialdiagnostisere.

Hilsen
Dr.Evil
 

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Innlegg
814
Antall liker
581
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
7
Hvor befinner folket seg hen? Er det bare Haugesundere og Karmøyinger, eller er det noen flere litt inn i fjorden?
 

baldrick

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2006
Innlegg
1.578
Antall liker
747
Torget vurderinger
3
Etnebu her!

Prøvde på noe tilsvarende på avforumet for en stund siden og samle likesinnede, var ett par intereserte men det har sålangt blitt med forsøket :) Men jeg for min del kunne også veldig godt tenkt meg å funnet på noe
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.482
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Kommer et par hyggelige haugalendinger på besøk hos meg i morgen kveld. Midertidig bostedsadresse er på Hauge for tiden. Et steinkast fra Skårekirken.

Hva sier dere til en hififest en eller annen Lørdag? Mest for å treffes.....
 

vosten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2003
Innlegg
280
Antall liker
40
Hjemflytta (7 år vekke) Haugesunder her med interesse for hifi. Vært lite liv i denne tråden i det siste ser jeg. Ingen som har fått i stand noe møte?

Holder forresten til nord i Haugesund.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.482
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ikke noe møte enda nei. Er vel ikke spikret noen "faste" medlemmer heller.
Jeg kan sikkert ha noen folk med tid og stunder....
 

vosten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2003
Innlegg
280
Antall liker
40
Blir gjerne med på møte eller kan ha et møte i løpet av høsten hvis det skulle være interesse for det.

Kommer forresten Hi-Fi Klubben til byen i løpet av høsten og. Kan ikke klage da med 3 dedikerte hifiasyl i vår lille by.
 
Y

ymir

Gjest
hei

ser det har vert en stund med stillstand her.Får hive meg på jeg også.Har en del kontakt med Brauer.Det var et miljø her inne i fjorden for noen år siden.Antakelig den tetteste populasjonen av elektrostater pr. innbygger. 3 par Quad 57, 2 par Quad 63 og 1 par Martin Logan Aerius på vel 4000 innbyggere.Tror det er 4-5 stk. til som har det en må kalle et "audiophil" anlegg.Er i Haugesund på dagtid av og til.Dersom noen fra haugalandet skulle få lyd abstinenser på skiferie i Svandalen så kan jeg ordne med litt medisin inn i øregangene.
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
:-\ Her var det dødt, er det andre tråder for Haugaland og fjordene innanføre ???

Ymir: Fra Sauda du også...
 

El-retur

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2012
Innlegg
2.316
Antall liker
1.880
Sted
Sauda
Torget vurderinger
14
fra haugesund her,får vel bli med eg og...
 

ExaC

Medlem
Ble medlem
03.03.2014
Innlegg
11
Antall liker
10
Sted
Haugesund
Her har det vært rolig en stund, er det fortsatt liv ? eller har det død ut ?
 
Sist redigert:

rolfk

Medlem
Ble medlem
13.07.2012
Innlegg
37
Antall liker
21
Sted
Tysvær
Hei, holder til i Tysvær og er fortsatt i live....jobber for bedre lyd.....siste er to nye subber og 4 stk NOS 12AU7 RCA Cleartop til pre amp, klar forbedring
 
Topp Bunn