Harepusens anleggs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Jeg starter nok i feil ende , men får fylle ut mer seinere og etter hvert ,
    Jeg har jo diy trådene mine som omhandler D ampene og preampene .Jeg kommer tilbake til dem som at noen av kommende og ikke fullførte projekter er satt litt på vent ,,,, Nye allfet preen har fått all tid og oppmeksom het siste tida ,,

    Når allt liksom har gått seg til å ting faller på plass så er det noe som ikke gjør det , I2S forbindelsen min fra pwt til dac er ute av drift ,er ikke noe moro å gå tilbake til spdif ,,,,,.( Mangler liksom noe ,,,
    Håper det blir midlertidig , en smd HDMI skal loddes , har lagt en arbeids plan snart.

    For å trøste meg selv litt så kom jeg over tilfeldig LRS ,,, så jeg riktig ? Ett HT panel sett til 11900 ? Joda jeg kunne tilmed få velge farve .Once in a life time tilbud dette ,,, jeg har alldri noen gang hørt noen dårlige paneler ever ,,,, og disse var laget i usa
    Kan det bli feil ?

    Lørdagen cruser jeg inn til oslo og skal finne ullevål veien ,,, jeg tenker det går greit uten gps ,,, ring 1 og så spørre en taxi om å lose ,Nei det var ikke enkelt .2 taxier helt indivudelle kunne ikke ? Jeg raser for bi pile stredet 3 ganger og en lang tunnel og ender opp feil hver gang ,,, I oslo er det jo lite norske folk ? norsk talende ? Eller kjent i byen ? Etter 45 minutter virring i oslo spør jeg siste taxi sjåføren hva han skal ha ? Ikkeno problem , 150 kr .Jeg betalte og han loste meg på 123

    Etter en liten prat med den hyggelige innehaveren av butikken og en liten lytte runde på noen pmc vender jeg hjem noen kroner fattigere
    Vel hjemme satt jeg og lo med meg selv da jeg pakket opp HT , så omstendelig , så ordentlig .Amerikansk .Stål føtter i blad fjær stål,,,, ikke noe plastikk her .Jeg brukte litt tid på justering av føttene , Montert sammen på 1/2time så var resten planke kjøing.Rett ut av eskene lyder det så bra at jeg bestemmer meg for å rydde plassen helt for dem , vekk med jblene ,,,
    15 minutter seinere er SP funnet , herregud de har bass og full range lydbilde , slagverk og cymballer blir fysiske . )

    Innkjøring ble en times jazz ,Etter på alien weponry hypocrite"Jeg er ikke misfornøyd med JBL ene ,, men måten disse panelene trakterer musikken med en formiddabel ekthet , nyansene i bass soloen her feks
    Jeg spiller coccolino seventeen , Aphex twin , med noen imponerende bass linjer ,,,,, jeg begynner å lure på om det er sunt for HT ?
    Live eventen brush with the blues ;batten , mench og brosch får en ny uant dimesjon og oppmerksom het
    Elvis crying in the chapel det samme

    Jeg har for tiden fått dilla på eddie cotton og lrsene gjør ingen skam på noen av kuttene , men med kuttet ; the war is over blir jeg bekymret for bass enegien som pumpes ut ,
    Det samme for amused to death , to much rope " og Its a miracle ,,, tromme sekevense i mot slutten har like mye energi som dual 15 tommerne virker det som ,,, helt imponerende og uten knussel.
    Men jeg er ikke helt komfortabel med såpass enegi utlading i ett panel ?
    Det fulgte med 2 dempe resistorer for diskant seksjonen , jeg har ikke følt noe behov for det , jeg regner og med de har en viss innspillings periode

    Forsjellen jeg har regisrert i forhold til jblene er at lrs lettere straffer low sample rates innspillene mer
    Akkurat slik den spiller føler jeg ingen behov for tweaking eller tillpassing av noe art ,,,den bare gjør det den skal
    Og det er vel ikke å stikke under en stol , den liker effekt .
    Hvis du som meg liker spille litt høyt i blant så e r det ikke urealistisk med ca 200w , IMO
    Jeg kommer selvsagt til å teste dem med carverne mine og , egnetlig har jeg sett for meg at de kansje var en enda bedre match enn SS. Det vil vise seg .Litt avhengig av hvilken vei dette kan gå , så ser jeg lett for meg at jbllene kan bli push pull subwoofers for å assistere LRS ,,,, det erså eltt å bli bortsjemt :) '
    noen bilder fra anbefalte nyanskaffelsen , verdt hver krone .Bare en tanke ,,, Mine 4 x tpl 150 kom meg på 14k , filter og arbeid uten om
    LRS  TERMINAL.JPG
    LRS SET  UP.JPG
    LRS UTPAKKING.JPG
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Påske for meg er ;Pri 1 komme ajour med jobben " og når det i tillegg blir tid til hobby , og litt da er det svært
    LRS ene slutter ikke å imponere ,,,,,,Det er liksom så selvfølgelig for dem å fylle rommet med lyd , vane dannende vellyd.
    Det registreres tilmed ved å være i tilstøtende rom . Jeg tenkte en stund sub woofer, s som litt påfyll" men har besluttet at evt neste innvestering blir større paneler:)

    I dag kastet jeg meg utpå med en lodde jobb , Har vært uten I2S CD avspilling lenge nå , Abstinensen har ikke vært fraværende kan loves ,Jeg synes kanal separasjon og rom er bedre ,,,, akkurat det lille som gjør forsjellen ,,, for meg
    Det ble dårlig med smd lodde hjelp , So thank U guys , I did it mi self. Det værste av allt ,det funka på første forsøk.: )Super litt tinn på tippen og brukte pensel bevegelse langs med HDMI pins ,,,,brukte dobble linser pluss x2 briller :)
    Resultatat ; Vet ikke om jeg har mer bass enn før ,, På JBL er ; Satriani , " falling star og "here the blus river maktfulle til tusen , ds Peter gabriel , plutselig er " the barry william show " en av mine desiderte favs .)
    I am supa happi , Jeg var så frustrert en stund at jeg vurderte en ny player
    Men den fallt jo fort ut da jeg fant ut at entrance" modellen kosta 260k
    Valget var ikke vanskelig heller da en RC8R dukket opp til halve prisen ,,,,
    og det var akkurat det jeg hadde .)
    Neste prosjekt blir å bokse alle RX og PSU i samme kabinett ,,,, min plan

    Litt back in track føler jeg ,,,,lekt litt med feedback på de storeampene og ,,, mer om det seinere
    ma beib.JPG
    TESTING  I2S RX.JPG
    THANK u  DID IT MI SELF.JPG
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Selv om det har vært svimmelt travelt på verkstedet for tiden har jeg prøvet bevisst å prioritere hobbiene min som gir meg overskuddet til hverdagen ,,,

    Jeg har lenge hatt lyst å prøve å redusere gain i ribbon" powerampene ,,,bare for å ha testet det . JBL /beyma har vel 103 dB følsomhet så det er gain nok. En hekkans jobb ,4 runder og 2 x 40kg inn ut .Lodde /modde arbeid og oppstarts kontroll ,,,, En liten feil elller glipp der ,,ja da er det game over

    Vel det gikk bra , dvs jeg ble ikke fortrolig med hva de lavere gain gjorde for lyden ,,,,1 reduksjon av gain dvs samme som mer feed back .Så i halvering av gain ble gjort med tantalum ,istedet for caddock 132 og jeg sitter med ett inntrykk av å lytte på ett fysisk mindre lydbilde enn jeg er vant med ,,, i tilleg føler jeg at jeg lytter på tantalumen " .Kledelig i noen henseender , men ble ikke fortrolig før jeg endte opp med en lik verdi caddock som reduksjon"
    I siste forsøk halverer jeg gain enda en gang ,Den er nå 10 ganger . Lyd bildet og sound stage " krympet enda ett hakk , skremmende likt min siste ICE 400 amp , og den var fullstendig no go " for meg .

    Jeg fikk plutselig en angst for at jeg ikke skulle finne " igjen god lyden som kjennetegner denne ampen,,,,men heldig vis ,,,, tilbake til 40 x gain ,,,,en fantastisk relief det var : )
    Eneste oppgradering jeg tenker fullføre er bytte av silver mica til polystyrene og caddock til sourcene i inngangen ,men ikke enda .Og ,,,,,, en tillegs tanke ,,, det kan tenkes at ICE 400 kan gaine på mer gain ,muligheten er ikke avskrevet.)Men tilbake til det som er moro,,,,,,,

    .LRS ene skal testes med min sikrings mod , det sjer noe ja og jeg er er for nøyd hvordan carverene trekker disse ,mer om det

    Bilde av ribbon gain red ,,,,og EB millenium to Ribbon servo less convert.
    Tilmed litt tuning for RC8 ble det , Med den sinn syke torqen og ingen hjelp fra noen computers
    har jeg tunet drevingen til å gi meg de smootheste og mest kontrollerte poweer wheeliene ever : )
     

    Vedlegg

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Etter at jeg fikk fixa i2s har 2 album gått nonstopp 2 - 3 uker nå .Fullstendig dilla på de nye satriani shape shifting og what happens next .Litt av greia er lyd kvalitetn som er over gjennonsnittet på alle hans plater IMO
    Etter en runde med JBl / beymaene ,,,de gjør ikke noe feil og de er i fase det meste av tiden dvs også nivaåmessig elementene seg i mellom,,, noe jeg lurer på om LRS gjør ,,,,Detaljer som feks slagverk i bakgrunnen høres ut som de tværes litt i tids domenet ?" ,,,,,de har ikke samme pinpoint focus som jbl ene ,,, og heller ikke fremtredene i all musikk , men den er der og deter nok for meg .LIkeledes opplever jeg LRS som anelse nasal i vokal område på enkelt musikk , og radio stemmer .Jeg vurderte en stund å teste ut dempe motstandene men engentlig kan det faktisk være at tweeter hadde trengt mer areal eller følsom het
    Vel med carveren kan ting løses med litt rolling " Og J feten gjorde alldeles ingen ting galt i noen av de andre lyd testene " mine

    Vel hadde en anelse om evt utfall ,,,,, RCA og tfk som mine beste rør ,eller mest nøytrale uten å fremheve noe avsnitt i freq ble fav her også
    Fenomenet anelse nasal og bedre focus på transienter i bakgrunnen gjenstår uansett .

    Vel veien videre ,,,så hadde jeg lest om en såkallt sikrings mod og jeg har vridd haue litt .PLuteslig kommer jeg på at jeg har kobber folie fra en mundor flat foil til overs
    Jeg wrapper in sikringen ca med ett tørn kopper folie og en tape som mage belte ,,,,,,
    Letteste modden ever , klore ut gamle og poppe inn de nye

    Nå ,,,, hvorfor i hel,,,, har ingen fortellt meg det .Resultatet var instant .Fullstendig fri for sløring av små transiente detaljer i bakgrunns bildet ,,,Hva annet sjedde ?? Nei ikke jule nissen , men den anelsen av nasal i vokal området er fullstendig borte, med økt transparans uten å være på trengende . Min antakelse er at den fikk opp følsomheten for diskant området som trengtes og dynamikk bedres pga av sikringens motstand ble fjernet
    Den svakt økede nivået i diskant området ble en sukksess akkurat med carveren .
    Ingen tube rolling kunne gjøre opp for denne ,,,, nå er jeg bare superspent hva som sjer i komboen LRS og fav SS ampene mine .)
    so untill then ,,,I am diyng to try it out
    Bilde av sikrings wrap og LRS/carver J fet pre
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Her har det gått nonstopp mange samme spora som jeg startet denne tråden og mine nye beibis " LRS .Ja vi er der nå .

    Mine eb ribbon må ha balansert drift , og jeg bruker min mest avslørende supa op ampen til borbely .Denne er omhandlet i min tråd som også 435 : ht/psu borbelys balanced preamp


    Lytte inntrykk fra LRS sikrings mod
    fra slede drift til SS drift i A/B og A

    Heller ikke her skuffer LRS . Helt klart gjengis musikken nå med en anelse økt nivå i toppen , Bare nå med en uerhørt transparanse og dybde som er i særklasse må jeg påstå . Jeg var redd dette var en no go kombo. Alle heri ledd innne bærer stor andel transparanse .Den litt tilbake trukne vokal/nasal er helt fraværende .Videre er low level transient detaljering nå helt uten sløring eller tværing , Både bassen og mellom området profiterte på det som bedret detaljering ,deri vokalen opp og fram litt .
    Selv om LRS har imponert med fra stund en så er det måten den trakterer bass på som imponerer meg ,,,enten det er tecno eller det er kontrabass,,, det samme med slagverk , der er tyngde og smash. Idet hele tatt så har den en egen live faktor som smitter på all musikk som tilføres den .
    Akkurat nå spøker det for jbl/beymaene og den sjebne

    Noen trade offs ?,,,, vel dette er en super avslørende dynamisk kombo , nå litt mer enn før Hertil ,,,,,,Bare ett random kutt på radion fikk meg til å skru ned litt ,,,,
    Allike vel føles det helt rett ut med det høyerer" gain i diskant området , det også for at jeg nå føler at den spiller i fase .

    LRS er den HT som her hos meg som svarer markert og promte ved å switche til klA, Den er effekt hungrig .Akkurat nå er jeg prisgitt power ampenes relativ høye power og gain x 40 supa opamp x5
    ( j fet og rør gain var 26x og carver 16 x)
    PS idle meterne på carveren gikk som tromme stikker med LRSene .Mens med Jbllene bare gynger de svakt )

    En artist og en perle av en plate fra 66 viser hvor dynamisk innspillingene var allerede da ;

    LIghtning hopkins.Lightning strikes"en nytelse å lytte til . Hele denne plata er genial
    Det er en nytels å lytte på hele plata der ingenting stikker seg ut .Jimmi Bond gjør en super jobb som bassist her


     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Høst ,,,,Mens noen tvinger MC seongen så langt de kan, så har allike vel en god del kommet inn for vinter lagring .
    Det betyr ,,,,jeg får atter litt tid til overs ,,,, hobbi . ) For litt siden var jeg å hentet noe highly phase-coherent " saker
    hos Norsk Audio teknikk : ) Mer om det seinere,,,,,

    Derfor var det også nødvendig å starte opp noen lineær gain powere her igjen .
    Det var en stor velsignelse og frelse må jeg si,
    Musikk har gått nonstopp her i innbrennings prosessene .Carveren fikk og nye mullard kt88 ikke for at jeg måtte
    Men for at jeg hadde lyst , dessuten var KT120 bbestykkningen " egentlig litt for lik" SS

    Mullard KT88 reissue . Brent nesten 3 døgn continuerlig m musikk nå , Allerede fra isetting spiller de klokke klart og rent med en deilg bass og åpen mellom og en topp nesten like bra som kt120.
    Dybden i lydbildeet og dynamikken er imponerende .Mullarden har en litt annen stage focus en tungsol selv om de har likheter

    Kt 120 er nok mer nøytral i gjengivelsen og har ekstended ytter ender, som detaljer i toppen og mere bånn slam litt mer sub"
    Allike vel er jeg fornøyd med måten mullardene formidler så godt som all musikk jeg har satt på , Den minner meg om det lille deilge monsteret S2K på15 watt klA single ended ,,,,Slik startet det hele med rør , seinere ble det mer rør? I ett forsøk på å interface gold " digital teknikk,,,,, ikke alltid den alene ,,,, men og enkelt e inspillinger av og til

    Rørene fra parts connexion superfast ekspedisjon og super service , Mullarden er i ordentlig forpakning mot slag , logoene trykket rett forover og like og oktal sokkel her rene stifter uten lodde smuss .Hvorfor skrev jeg det ? Jo ikke alle rør produsenter har lik prose dyre ,,,, jeg har iett tilfelle måtte smi loddetinn tupper og langs stiftene . (Og hvilken vei ?

    Neste blir lytte inntrykk av noe fase coherent stuff"
    MULLARD KT 88 REIISUE.JPG
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    I dag på carbon resern med nye dekk og gir var målet å gå rett opp en av de bratteste bakkene i tilleg en s sving ,Trengte 2 laveste gira og gira opp i stedet for ned ,,,,mista fart og balanse nesten mitt i bakken Pedal klipsa løste ikke heller ut .PÅ trynet , klipsa løser ennå ikke ut , så ligger på ryggen med sykkelen i været til jeg får løst meg ut ,,,,Heldig vis ,, ikke noe selvfølgelig het å bare reise seg opp , Nytt forsøk og litt forbanna , det hjalp :) Håper ingen filma eventen

    De nye MG 1,7 i har fått snart 2 uker nå og carveren med nye mullard kt 88 har stått for en vann vitting lytte glede , nesten som at jeg kviet meg for koble til ss ampen ,

    Sammen med SS ampen tegnes ett litt kjøligere lyd bilde en carver / mullard , I stilling low bias har SS sonisk lik signatur bort sett fra exteded topp og bass samt dynamikken er live like med MG

    Det er absolutt ikke i tvil om at ting er i absolutt fase ,,, den får i sterofile super kred for akkurat det .Jbl / dual amt gjør seg ikke helt vekk de heller i fase samen heng .Forsjellen er nå at bassen / mellom området og diskant er fullstendig sammen hengende i hurtig het .Jeg kan nesten sitte å kveppe til inspillinger eg kjenner godt fra før , det er lyder der som muligen har vært maskert lavt og i overgangen mellom dynamiske elemntene og Amtene. Bass soloer feks bedret detaljering angående teknikker og strenge lyder og banking som i denne kule snutten samt og live ekt heten generellt trommene



    I kl A stilling blir det brutalt ærlig og deilig på enkelte kutt som den over , muligens er ikke MG ene langt på vei innkjørt etter som jeg forstår av andre . Akkurat nå er JBLene satt til side , En siste lytte vurdering etter at de er inn kjørt vil jeg vurdere om jeg evt trenger subs . For de går overaskende dybt som egentlig mange paneler gjør , ,,,,,de har ikke gulv planke sub ,Men man fornemmer faktisk deres fysiske tilstede værerelse også low down med membran areal på 3 kvadrat mer x 2
    Her har jeg brukt klA preampen , jeg kommer tilbake med runde nærmere inn kjørt , samt som og siste runde med supa opampen : coherence "

    Hos hyggelige Morten i Norsk Audio teknikk fikk jeg inn bytte med gamle" LRS . Den super positive opplevelsen med disse gjorde det lett i tillegg å ta avgjørelsen om å gå for store broren "

    Og det var som sist en fryd å pakke opp US made produkt , god inn pakking , god instruksjon , Jeg kunne savne en tilt justering bedre , jeg har planer .Forløbig tilt 5 gr virker bra her

    UN BOXING  MA  NU  BEIBIS.JPG


    Ikke bare ser de bra ut , jeg valgte cherry lister , men de lukter godt og . )


    UN BOXING  MA  NU  BEIBIS.JPG
    MAGNEPLANAR.JPG
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Bortsett fra trim runde og kles vasken i dag , har det kun gått spille CD musikk. Non stop siden MG 1,7i kom i hus .

    Siste runden med carver /kt88 ble med supa opampen , en ren J fet symmetrisk discrete som i" borbely balanced preamp " tråden min

    Jeg var ikke misfornøyd med klA preampen vs carver, Men det er noe magisk med hvordan fets interfacer rør IMO .Det har sjedd ved flere anledninger
    Det er når du bare lar plata løpe helt ut , selv om favoritt kutta er gjort , Den svake avrullningen i toppen er helt borte med supa opampen , spille glede er stikkordet

    Med supa opampen og klA ribbon powerne , blir det litt mer forventninger og alvor .Jeg regner med at de må være om ikke langt unna innkjørt nå . Med volumen kl12 føler jeg Nick Cave skriker til meg crow jane ",,,,det liker jeg ikke ,Noe må gjøres
    Så jeg kan velge å sette inn de 75 ohm impedanse terminerte kablene jeg brukte før forå få bukt med litt av toppen ,,,eller jeg kan velge bruke den 1R resistor å dempe som fulgte med i kittet "
    Men jeg paralell kobler den med en lik for å får 0R5 som jeg tror " kan være mer passende , Rask lodde jobb rett på .

    gain justering

    gain diskant.JPG


    Nå står selsamme man å synger for meg bokstavelig talt med en volum kl 1400 uten sjenanse .Jeg føler ikke jeg mistet noen ting , nå mere mid og bass enkelt forklart
    På Jim morrison , when the music stops er der detaljer som ja jeg har hørt dem ,,, men nå de er så glass klare som at når feks tromma blir kant " slått , der er andre lyder og som står mye nærmere nå i studio , jeg føler jeg fornemmer han henter pusten i det rolige partiet i mitt av sangen .

    Disse HT er het insanse angående fase og hurtighet , fra bånn til topp De tegner like ledes instrumenter i full naturlig " størrelse , spesiellt som blåsere , piano og orgel , Det er en ren nytelse ,,,og jeg kan enda sitte å små kveppe av lyder i mitt rom " relatert til opptaket .

    Kl A for MG


    MG1,7 I OG  KLA.JPG


    Angående justering av gain for diskant elementet kan jeg tenke meg å lage en helt enkel power 2 eller 3 trinn power attenuator , den skulle da kunne stikkes inn rett i 2 pinn s hølet der bøylen satt før

    Jeg har enda til gode å lytte på LP ,,,der og har jeg endel options , blir spennede

    ps Jeg har alldri hatt noen HT som har klart å trigge til høyere varme ved spilling, men MGene klare det altså , kl 1400 gik tempen opp fra 53 til nesten 60gr , men jeg tror det er normalt
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Tenker at det absolutt må ha noe for seg å ha høyttalere som er i fase gjennom hele frekvensområdet.
    Absolutt Bambi , men det er ingen selv følge,
    Jeg har hatt mange HT ferdige og DIY
    Av de beste jeg har hatt kan enda telles på en hånd , Genrellt best , 2 veis som kan realiseres med enkle filters mest mulig fase linjære. Det krever mer av elemententen og da man kan slippe korreksjon filter for frekvens / impedans

    I en amt og magnestat med super lette menbraner kan vi virkelig snakke om coherence" i tillegg

    Men det har jeg og opplevet med gode horn , det virkelig koster og det koster ekspertise og stor erfaring ,
    Og noen får det til : )
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    For å slippe å springe fram og tilbake med skru trekker og putte inn nye verdier , så tenkte jeg å gjøre som jeg pleier med fin tuning av attenuering mellom elementer , Litt avhengig av lytte test med min riia bestemmer jeg verdiene eksakt .
    Vet ikke hva andre har gjort av erfaaring om evt attenuering av MG 1,7 i eller lik ?
     

    Vedlegg

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    En liten høst etter middags MC tur mens sola enda skinner , Jeg er er veldig takk nemlig ,,,ja jeg har tro på at det finnes en over makt og at den er god . Det var ikke en selv følge i går å kunne ta ett bilde bare en time seinere " ,,, å kommet ut av det med en trippel sladd hel og uten skader ,,,,( under kjølt is før en sving ) Thank U God
    Meg  å R8lle på en sein liten  høst  tur.JPG


    Men fra ting til en annen ,,,,Når allt har klaffet her i nye oppstillingen og når MG plutslig forvrenger , hva er det da ? når mairi boine sin donkål månå " plutselig har forvrengning fakter i toppen ?.Jo dra til terminalene til HP dempe leddet . )

    Var jeg ikke der før tro , en lignede de episode for uendelig mange år siden bestemmte meg for å kutte banan stikk og gå for HT terminaler med skruer ? Glemte meg ut ,,,, den gang og low impedanse HT drive . Så neste umiddelbare prosjekt er kabel til MG m skrue til kobling . Ps MG intak er banan inn med z skrue låsing : )

    Det blir oppstart av ci riaa i helgen ,,,glede meg sykt ,, nesten så jeg har begynnt å få abstinenser

    mer om det seinere
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Litt OT ,,,,, skuffa av helgens bokse kamp : ( Utube tøffelen " vant ,,,hvorfor ? Silva var for defensiv ,,, gjorde ikke jobben sin ,,,,, og det kan jo og godt være at tøffelen ikke ville være tøffel , men slo j,,,la hardt , det setter respekt : )Ok og velfortjent til begge

    MG ; Attenuering diskant( CD avspilling )

    3 pos power attenuator tester.JPG





    Litt inspirert av en viss rokke tråd" også ,,, ble MGene satt opp med power attenuator for diskanten og SS drift .(Ikke nødvendig i rør drift )
    X antal skiftinger / prøvinger med forsjellige gain ble prøvet .Problemet er ikke avspilling av god kvalitet , men heller de average " Noen profiterte på det man andre fallt helt gjennom ,,,dvs jeg følte jeg mistet noe ,Så ,,,tilbake til custom setting 0 ohm og heller akseptere at jeg har noen få færre høyt spillbare gamle rock CD . Kommer på ,,,, har jeg tunet sweet spot ?

    Sweet spot
    Jeg satt opp MG som jeg alltid har med paneler/ dipol" Og bass har dem alltid spillt ,,,men Mg,s konstruksjon dog er det å ta til etteretning deres note om sweet spot / bredde og ikke sette diskant planet foran men heller 1 tomme bak bass planet
    Det skulle vise å gi en liten wow" Ikke minst sweet spotten ble bedre Litt bedre bass , vokal og tranparans ,,,


    Analog Playback.JPG


    Analog playback ,,,, ja strøm forbruket er total ca 880 w nå med CI riia og riia preampen
    Jeg går fort gjennom noen live "
    WOW ,, jeg hadde glemt nesten at det var favoritt kilden min,
    ,, MGne forandrer ikke på det
    Stev ray V live alive blir virkelig live med stor L . Like ledes tromme duetten til Saga ; in transit ; promises synes jeg ikke jblene mine klarer bedre med hensyn til både dynamikk og transparanse . ) Villideville s perle live; spanisk stroll finnes bare på maxi LP og den kommer bare til sin fullstendige rett her.

    Alle øretrøttenede arte fakter er som dugg for solen , selv med høyt , dvs det oppleves ikke høyt

    Dalbello black on black mega bass linje , Vanilla ice , juice to get loose boy " synt bass og tromme , Freddy mercury s body laguage " insane vokal range og dynamikk
    Tilmed credens country ruller ut begge sider ,, små detaljer lyder i slagverk jeg ikke har registrert før , utkligningen er tydleigere og lengre ? Vel kan være annen mastering og ,,,

    Det ble altså full klaff med MG og analog play back ,,,,,,ja jeg kunne hatt subwoofers , men må ikke nødvendig vis for å kose meg med musikken nå ,
    I tilfelle blir det nok noen kompound BR fyrt mot gulvet som på tidligere panelen mine

    Men før det sjer så er jeg mer intressert i å teste hva en ordentlig clamp on " disk CD drive kan gjøre i forhold til en memory player " ,,,,mer om det seinere

    Litt uten om helge syssel var jo å sko beiben min ,,, kan enda komme noen solskinns dager og tørre veier helst : )

    Nye super tøfler for  R8lle -Rosso corsa IV.JPG
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ikke gjort noe som helst nyttig i helgen ,,,bare forlystelse , Tai bam bam Tuivasa vant en overlegn arbeid s seier og en verdig avsluttning i ufc . Han pleier å ta en shoe i" ved seier .)

    MG ene mine ,,, de slutter ikke å imponere ,,,,akkurat som lille broren " Jeg tenkte på det lenge , kansje jeg burde feite opp
    kablene ,,,, litt ?

    Feitere kabel for MG strøm slukeren

    Litt farga av kabel debattene her på hfs , kan det ha noe for seg ? Ikke bruke ørene ? og glemme ut gamle diy konsepter ?"om god dimensjonering .Jo jeg kan ohms lov .Men da når flere av disse HT faktisk har lyd forsjell med sikring kontra bypass" er det ikke da rimelig å tenke seg at tversniit i forsynings linjen kan på virke lyden ? ,,,, i værste fall virke som en equalizer ,,,enkelt forklart

    Det forstod jeg straks jeg doblet kvadratet , tok meg endelig tiden med reterminering. Kabelsko pressing og skrudde terminaler all the way .

    Jeg har satt opp fet supa opampen igjen som brillerte fullstendig sammen med rør ampen min og de nye kt 88
    Denne preen var nåde løs med kilde matrialet og SS ampen min ,Mens med 438 pree var en bedre match i så måte ,,,,,
    Jeg hadde nesten forsonet meg med det , jeg har jo forsterkere nok

    Heldivis var det ikke slik : )
    Jeg opplever nå en litt mer kledelig forward presentasjon , Bass og mellom er bitte litt mer fleshy "lik som med rør.....
    Forsjellen er nå den demonstrative low down attack og punch . Samtidig føler jeg toppen mer sammen hengende , uten betoninger og fri for litt tidligere anmassende på enkelt innspilliger .Jeg har ikke forandret på noen ting annet enn å doble forsynings linjen . 2x 3kvdr til ( 4 x3 kvdr). I tillegg skal ikke ses bort fra faktoren om innspilling

    Mg ene spiller nå allt fra tromme soloene til jojo mayer , Bass soloene til blumberg og jostle .Live innspillingen mine er enda mer insane ,,, live
    Akkurat her gjør den som jbl ene ,,, spiller så å si allt . For meg er det viktig og at HT kan gjengi alle mine favoritter .Det gjelder og female vokals med dynamikk og vokal range som kan være vanskelig uten en viss balanse i kjeden ;
    Bare noen få favs ; Demi lovato , you dont do it for me ,,,Jezzi reyes ; figures ,,,,Emma steinbakken ; not gonna cry ,,Hollyn ;think we should break up,,,Noen rolige feks Skaar say somthing " og exixt for love NRK version .Ary ; falling

    Så langt har MG ene vært en gedigen opptur for meg , Kabel innfallet gjør at jeg får lyst å prøve in akustik ; store brødrene i referense serien LS404 og eller ls 204 xl .En kabel ekstra kan ikke skade uansett

    Bilde av termineringene , elkjøp banan hadde fra før og abiko kabelsko 6 kvdr kopper under 10kr stk ?

    Litt i tenke boksen om jbl ene sjebne , føler ikke noe behov for dem akkurat for nå,,,,, akkurat her fikk jeg liksom det jeg ville ,,, Litt mer bass enn lille LRS som egentlig var imponerende ifht størrelsen
     

    Vedlegg

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har ikke hatt tid ,,, nesten til annet enn å spille musikk for tiden Som nevnte i en annen tråd,,,helt pågrammofon kjøret .)
    Etter en lang runde med begge preampene mine for en langs stund nå så foretrekker jeg klart EB 438 sammen med SS ampene og grammofon playback.

    ANALOG  COMMANDO.JPG

    EB 309 som riia preamp ;se til balansert

    Jeg tenker MGene er noe av det mest nøytrale og minst farvede HT som jeg har eid ,,, Forsjellen mellom preene mine oppleves med disse mer at 438 har klart mere bass .En mer palperende bass som føles at den vil gå helt i kjelleren " Akkurat det blir ikke feil med MGene i mitt oppsett uten subwoofers .Mere om d

    PSU øverst-under CCS reg  og  438.JPG

    PSU øverste hylle, under CCS reg og EB 438

    Nødvendigvis trenger jo ikke MGene en SS kl A for å lyde bra eller optimalt ,,, smaksak ,,, for jeg hadde vidunderlig seanse " med komboen rør /fet som ikke stod tilbake for annet enn helt subsoniske arte fakter som kan finnes i elektro music

    Jeg har spillt flere av gamle favoritt LP mine med super produksjon som feks :Jonas fjell ,Neck an neck ,,, bells are ringing for U ,,, Asfalt ; har du hørrt det være ,,tatt opp i gamle tinn fabrikken i stavanger super lyd .Clapton ; EC :was here" live
    Laid Back ; bakerman hele LP er så bass mektig at det er en fryd ,,,,dette bare noen av få

    Ps jeg fant ene asfalt sin sang jeg ville presentere her fra utube ,,,, den var rett og slett så ødelagt at jeg ble deprimert ,,, at det skal være lovlig å gjøre med ett kilde matriale : (

    Neste runde blir å prøvd en disck clamp on spinner eller CD kontra memory playeren her . Nett streaming nyere musikk er mere enn godkjennt med enten det er rør fet eller SS,,, Paralellt tenker jeg og sub , lage eller kjøpe ? Vel elementer har jeg , amper har jeg ,,,men så blir det på sponplate kjøret igjen,,,,Godt at jeg ikke har tid til det enda
    : ),,, så lenge andre plikter kaller ,, Det er nesten så jeg ønsker snø,,, slik at det blir mer hobbi tid ,,, so long

    PS nå i disse ulve tider , og forhøyede priser på allt ,,, ikke bare bensin men og strøm så lurer jeg på om jeg skal merke hobbien min på neste strøm regning ? : )

    Fluke RMS meteren viser 0,5A riia +resten av kjeden 4,7A ,,,det blir 1196 watt
    Gamle strømtanga jeg alltid har brukt viseer sikkert avg og da ble det 880w hele kjeden
    Jeg merker at det påvirker rom temperaturen noen grader , og slår av klA delvis eller helt om natt på det varmeste , noen andre som har erfaring om hva de bruker i strøm på hobbien . ) ?
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Denne helgen har jeg måtte stå for underholdningen selv ,,, ingen spennede mma fighter eller bokse events .Jeg har ikke lidt av den grunn ,,,LP avspilling er tid krevende , man må opp av stolen rett som det er ,,, og jeg tar meg selv i å bruke musa for å dra opp / ned volumet : )Det hjelper jo ikke , jeg har manuellt betjent riia pre : )

    Strøm forbruket på hi fien denne helga er bare halve av SS ampene dvs ca 600 w iflg fluken Var det noe dårligere lyd for det ? Nei rør ampen ser ut å like 438 pren den og ,,, virker som mere muskler" der nå .Altså ingen ubehagelig opplevelse . Muligens vil og CD avspilling profitere på amp komboen her , det gjenstår å prøve

    Dog følte jeg at trafo lokka måtte av ,,,En viss hot amplier eim oppstår ved godt på drag over tid. Normalt sier Carver . Om MG lasten ikke er drillsk impedanse messig så er den steike tung garantert . SS ampen gikk opp ca 4-5 gr selv i klA ved lenge og høyt ,,, sjønt det føles ikke høyt .)

    bilde mer luft til carverne
    mer  lufting.JPG


    Siste bildet sen høstes, nesten trollsk stemning , måtte bare
    gvarv  i solnedgang.JPG

    Enn så
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Etter å ha vært på LP kjøret lenge nå for en stund , så var det vidunderlig å streame litt igjen , Jeg har litt mer bass der . Egentlig deili med massiv bass med black plate RCA og siemens 801 s og 438 klA preampen . Vil jeg slanke litt kan jeg sett opp j -fet preen igjen . Men ,,,Jeg kommer på at jeg har ,,,,maaange rør .

    Jeg setter inn super komboen som jeg egentlig sparer litt på ,Tesla e83cc AKA tfk 803 s og tfk 801s
    Litt analytisk kunne de være m jbl/ amtene på noe musikk,,,men har skinner de virkelig med nye mullardene sammen og sammen med MG . Mye mer definert i bassen og super vidundelig detaljert mellom og klar topp.Den plutselig heten jeg opplevde med med MG og SSampene er så visst i engrad tilfelle her nå,,,,,De er ikke instrument rør " for ingenting
    TESLA  E83CC OG  TFK  801S.JPG



    Jeg brenner litt for å få inn Jfeten for å sjekke hva som sjer da ,,,,, en mulig toppe heile sjiden super kombo?
    Vel har noen ledninger på vei inn og ,,, har lyst å prøve dem på SS ampene som har kommet litt i skyggen .
    Absolutt siste oppgraderingen av disse har jeg bare utsatt ,,, kansje jeg bare må ,,,,polystyrene / caddock modden selv om jeg ikke har lyst .)
    Men skal jeg se lyst på det såspille jo carverne absolutt awsome,,,, imens jeg er tenke boksen"
    Until then
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Kan ikke bli feil dette ? Mitt fortrukne HT kabel når man skal kjøre strøm. Fra 2 twins til 8twins reference serie
    her 6 ern , litt spennt om jeg hører forsjell på 4 ern

    Uansett trengte je en kabel, mer om det ,,,
    ls204xl.JPG
    terminated.JPG
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Oi , tenkte å plugge og trykke play ,,,Det gikk ikke for de kabel gaffelene var så heskla lange og har ikke lyst å utilsiktet kortslutning ,

    Så det ble 1 times jobb, Brukte samme terminering som sist
    reterminering.JPG


    Det kan jeg si med engang , de var verdt hver eneste krone .At tverrsnittet i nye kabelen var litt over gamle har jeg ikke tro på skyldtes gevinsten her ,,,.Heller har jeg tro på teknikken .

    Jeg opplever ett mer sammen hengende og transparant lyd bilde . På ikke så transparante opptak merker jeg det bedre .,,,Det med virker som ett lite løft i toppen , hi hat og cymballer har bedre definisjon ,Til med bass og mellom område profiterte på denne kabelen . Dynamikk og bass slam " er bedre ,,, sikkert pga mer fylde i nye kabelen .

    Til sammen ligning slanket min gamle fav ls 1002 kabelen lydet bildet over all .Nå sitter mer å digger musikken ,,, akkurat som med rør ampen ,,,,

    Så kan si at jeg var ,,eller det føltes slik i allefall som at jeg var der konsert i tokyo blue note : min fav er 58 min ute, hele konserten er digg da

    Lee ritner - mike stern



    Så tenker jeg , hvor er grensen for hvor god kabel man kan ha ? Dette kommer fra en gammel kabel fornekter "Er det for at man tilsist er kommet ien liga "?

    Cardas blåste meg av banen med sine inter connects ,,, In akustik nå HT kabler ,,,, hvor god er egentlig LS 404 kontra min ,,, ps dette er innstegs modeller , noen tanker ?
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Stund sia nå ,,,,Det er ikke det at jeg ikke har hatt tid til denne sjøre hobbien,,, men litt mindre nå i jule stria : (
    Jeg pratet akkurat med en god kunde som tideligere besatt ett anlegg til en halv mill ,,,,Prikken over i en,,, og " misnøyen med noen dyre HT kabler var det som skulle til for å avvikle hele hoved anlegget ,,Han gikk plutselig fed up. Eneste han tok vare på var gamle Tandberg anlegget og noe vintage sony og sansui og har det mere gøy nå sier han ,,,,,

    Status nå

    Jeg har kjent litt på den selv .Ette noen siste investeringer " Brukt uendelig med tid og litt peng ,,,,
    Nye kablene ble tilbake erstattet med de gamle ,,,,Tør enda ikke tenke på å avhendige JBLene eller lage subber av dem

    Jeg synes jeg får til å streame og LP ble absolutt godkjent .Og for alldel Carverne glimrer på allt . Men Cd og klA SS blir litt som sigbergs reiseradiolyd " kommentar til MG ,,,faen og .

    Men det gjelder om å muntre seg litt opp i julen og generellt. Det blir gjort noen justeringer klart ,,,,, for CD primært . Hvor mye er sølvplatene verdt kontra avspilling og dess kvalitet ? Vel jeg gommla forlenge på en brukt kx1 esoteric , jeg synes det blir litt drøyt med 260 k for ny
    ,,,en eller annen jævel /er med penger støvsuger brukten for disse ,,, just for it

    Åkei,,,,Viktig heten av å trøste seg litt
    Se bildene , men ikke helt avslørt enn , men det kommer .Sitter nå å koser meg med CD avspilling ,,, jeg har spillt drit høyt og hele kvelden bare bar kose spillt på low volume resten av kvelden :love:
    Hele helgen er satt av for å digge inn mer digg,,,,

    THESIS DELTA.JPG
    WADIA 860.JPG


    Jeg får ikke A B teste men har hatt PWT oppe noen runder for å sjekke hva den gjør kontra de andre ,,, de har faktisk sine forcer" alle 3
    ,,,,men bare en kan bli vinner . )
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Med en liten bismak på tidens siste inputs og incidents så er jeg litt undrene til denne Heed transporten , den er helt ulik pwt og wadia , den er som en mellom ting .Liker jeg det ?

    Wadian, der var muligheten for å kjøre dens egne dac ,, 3 algoritemer filter karakteristikker.
    PS samme daccer som i min diy dac : 1704bb x8 men min kan avspille NOS samt 6dB filter itilleg til upsampl og evt filter less
    Wadia filters
    A ; bass og dyna mikk spesiellt low end B ; focus mellom og topp .C ; high end definition .Sist nevnte var tilfeldig lik pwt og nos mode bortsett bedre transparans i pwt
    Wadia spdif out noe bedre enn ps audo spif som er fullstendig no go " hos meg lyd messig

    WADIA 860.JPG


    Så jeg retter oppmerksom heten på heed siste hele testen ,,,

    interfacing
    I2s ,,Jeg visste ikke om den var kompatibel og jeg gamblet ,,,den var . )
    Selv sier heed at det ikke skal vær lyd forsjell på fomatene , jeg gjorde en rask test men kunne ikke verfisere ,Vet ikke åssen de har løst i2s / hdi interfacingen men det funker i allefall .Jeg henter ut begge signaler " Foretrukne med pwt var i2s/ hdmi , men gamle super klokkede teak lød outstanding i spif samme dac

    Inntrykk lyd :
    Den er transparant men allike kan den virke litt mørk og lukket på enkelte innspillinger ( PS jeg spiller bare kjente gamle CD ) ,,, med det er den ikke . Litt opp på volumen kompensering så avsløres at det ikke mangler transparans , Istedet for litt klinisk gjengivelse som min pwt i mitt opsett så spiller det organisk ,mer likt grammofonen som faktisk lenge har vært favoritten og faktisk og med nye HT


    THESIS DELTA.JPG



    Akustisk og organisk
    Ved å spille feks ralp myerz så¨er ikke eletronikken så forbanna eletronisk lydende men høres organisk og levende ut både trommer ,piano og zyllofon har en fylde og klang bunn "

    Koring ,, samt vokalt mid er ltt mer foreward eller fyldig enn pwt ,,, allkevel transparant Absolutt allt med kor har en nærvær og tilstede værelse allt fra cale , eryka badu live , og tilmed qsound og amused to death får nytt liv ,

    Bassen er deili og fysisk ,, hver eneste fot note er med ,,,, og jeg har enda ikke sub , trenger jeg ?


    Dynamikken , den virkelig dynamikken når det gjeld , feks en av mange ; Planet dada og star breath fra yello
    3 wishes i amused to death skulle jeg skrudd ned volumet for jeg vet hva som kommer ,,,
    Så reint og så dynamisk at det er en fryd ,,, ja MG ene tålte det ,,, med nå lukter det MG i hele furte bua etter lang siste seanse , )

    Getting emotional
    Jeg har til med funnet tilrette å tilbake koble de nye ht kablene ds en liten attenuering av HT diskantene 0,33r ,,,,som har stått permanent flere dager nå . )

    Den har på enkelte gamle innspilliger og dess formiddling fått meg emosjonell ,,,det skal litt til,,,, Men når jeg får levert musikk som jeg kjenner så inderlig godt , på en slik vidundelig måte,,,,, da så

    Moiz er importøren av Heed , hyggelig som alltid Mujtaba .Super service og fast shipping .
    Jeg fikk seinere ett tilbud jeg ikke kunne avslå : )

    en liten link

     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    God jul til dem som måtte titte innom .)

    Foruten om rene pliktløp" og lette av både samvittighet ,, og lomme bok så er jeg liksom mye i mål .

    Deili med litt tid til overs : )så,,,,

    Runde 2 ,
    Til bake til start
    Det med å bytte komponenter er ikke bare " Nå både MG og Heed"

    Jeg ble ikke helt fortrolig m demping av diskantene ,,,Tilbake til PWT en og MG uten dempeledd.
    Komboen som bare tillater den beste "innspillingene sammen med SS ampene . Jeg kjører CD for CD og begge drivene oppe .En super analysering ,,, Er noe uprøvet ?

    I2S , spdif og NOS vs sampl mode
    Short story : drivene mine har forsjellig output , heed en anelse høyere både spdif og i2s .Dette rykker balansen litt i systemet her , første hånds tiltak var demping av diskant ,, etterpå kom tvilen . (
    Da må jeg jo og gjøre om ved LP og streaming : (

    Heldigvis ikke tatt helt feil , PWT har med i2s og NOS en overlegen transparans og detaljering men som kler mine aller beste innspillinger til sammen med MG som er nådeløse med kilden .Jbl ene var ikke så hysteriske i så måte , selv om de ikke var allt spisende "heller

    Heed er klart over legen pwt i spdif mode og har og en like bra I2s : )
    Sammen ligning PWT / VS HEED spor for spor fant jeg bedre å temme den høyere gain" med å kjøre dac i sample mode med heed . Fordelen her er og sample coverterens egne super klokke .

    Fra feks å ha en dobbel live album m clapton der ene cd er uten favoritter er plutselig 3 nye funnet . )
    Jeg kan nå veksle mellom hva som kler innspillingen best , Clapton gjorde jeg bruk spdif og i2s på de bedre spora og nå helt uten dempeledd på diskantene
    Bassen uansett forblir en av forcene til heeden i oppsettet ,
    Allt iallt så trives Heed i sample mode fremfor NOS her , tilmed på flere av mine beste CD da sammen liknet med pwt i nos mode .

    Forløbig kommer jeg til å ha begge drivene oppkoblet "for en stund .Pwt kan visst nok spille allt av formater " selv om jeg ikke har prøvet.

    Har oppgraderings trangen fornøyet seg for en stund ? : ) Vel er ikke det spørsmålet vedtatt og opplest før for oss uforbederlige "hi fiere ? : )
    Neste oppgradering bør være å få noen permanente paneler til powerampene ,,,, de var bestillt i norge trodde jeg ,, plutselig har jeg svensk korrespondanse og andre vilkår,,,så ny runde på de blir,,,, snart inntil ett annet innfall,,,,,


    CD riggene mine.JPG
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Lenge siden sist ,,, men arbeid og bestilling av dler for å holde flyt i jobbene tar tid .Noen må gjøre det ,,,,,

    Vel opp turer og ned turer på hobbi fronten : ( Tvilen ,,,,En stund tenker jeg å null stille , gå tilbake til pwt og JBl ne .
    En uke med nullstilling får meg til å høre det er noe med MG ene , ja ogsaå heeden .Så f,,,, n x antall runder , allt i bruk verktøy kassa, laser og equalizererne ( kablene)
    Short story ,etter som hendelser og prøving



    I EN   TVIILENS  STUND, EN  STATUS FRA JBLLENE.JPG


    Det er absolutt ikke noe i veien med jbl / amtene , Også en ny uke med dem ,, de bekrefter bare at deter noe godt i MG ,,, kan je hente ut mer va MG ene ?

    Etter litt nett søk og set up generellt MG ,,,sånn sett var de små LRS lettere å plassere i systemet , som en kule fra første stund ,til tross for små justeringer bare ,

    1.7i har vært problematiske i forhold ,

    Mer tiltak ;

    1 PÅ nettet angående MG ; dont set them up like they hit U in the face like a flashlights, akkurat det jeg hadde jeg gjort : (
    Find the bass, den var ok .The ideal sweetspot , 60/80% distance between HT of total listening distance , justert for

    2 ingen dempe ledd diskant , Med carver , fet supa opampen og heed er det fullstendig og total interfacing lyd messig med min siste og hjemmelagede ibm spec belden ; xlr dac kabel trumfer over begge sølv kablene og mine cardas clear til 50 k, slå den . )

    3 siste fintuning av SP , ut med sofan , ja det er sant , godstolen som er litt høyere har og hjul ,,,så litt tettere på hT
    Det er vel nærfelt lytting å snakke om her nå , mer bass , mer fyllde , mer tyngde .Carveren og MG viste jo synergi fra første stund med de nye mulla 88 .og den stått for underholldningen mnst en uke nå med testing / lytting .

    FORRIGE UKES DAC EQUALIZERE.JPG


    Fra verktøy kassen, jeg prøvede og en enklere bygget" belden sjermet ala star quad oppbyggning .Men den strippede twinnede gikk all in" for bass , transparanse , dynamikk og mindre ovre mellom og top emphasis "vs ellers like cardas
    Den ene sølv kabelen gav meg noen nyyydelige piano kutt uten side stykke , men ullen bass ,ds den andre sølv gav meg nada her,,,,,,mens samme i kombo kina rør pre og kina tripath blei en killer "over a ll

    Alldri har carveren fått kjørt seg så hardt og lenge , volum kl 4 .Det lyder alldeles reint enda da , den har MG i jern grep og og jeg vet ikke hva som imponerer meg mest ,,,, Jeg er nå litt bekymret for hva mine fav SS kan gjøre med det .(

    Mer om SS modus neste i kapittel
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Helgens mma eventer " ,,ikke uventet taper en lite kamp intressert derrik mot white beer" som i allefall har gjort leksa si.
    It is what it is "
    Mer ,,,, ltt trist at ubestridet kriger og fighter og med Løvehjerte legger opp etter ,,,, ja uventet tap .Han har jo noen klassiske skole eksempel komboer som slukker motstanderens lys umiddelbart ,,,,for en stund .Vi snakker om Fedor emilianco

    Litt av dagen gikk å sette opp nye dekk på en gods venns zx10 2004 ,,, en killer og en total en underrated " og sjelden maskin
    175hk og 170 kg ,,,,,computor less . Dvs bare du med direkte wiren ned til trottle spjella bestemmer " Akkurat som min ktm . )

    some  body elses beibe.JPG

    Lyden av eksos her gir frysninger og insane glede samtidig .)


    Som sagt var jeg spennt på om de nye tiltaka" ville funke på SS ampene ,,,Jeg bruker 438 klA preampen , samme kabler som i forigge med carver og supa supa op ampen
    Da er det bare å trille " inn i sweet spot i god stolen og stille om utgangs impedansen til kl A ,,, og nyte musikken uten distraksjoner , Jeg har nå ett bass funda ment jeg ikke har hatt tidligere og ingen ting elles er feil .Jeg kan nesten tømme volumen helt og

    alldri var dua lipa bedre her



    Ett annet kutt som nesten kan si meg veldi mye på kort tid er denne hurtig testeren min :

    Tarja turinen



    Denne har hos meg en super gjennom gående maktfull bass linje og ett blandet rock og symfonisk lyd bilde som føles som det setter hel rommet i bevegelse , ( Denne klares og med jblene enten med SS eller tripath tda 2500 reference ampen min ).

    Ellers kan jeg og nå nesten putte på hva som helst nå ,,, enten det er cd eller stream , merkelige er at lyden fra disse 2 forsjellige amp oppsetten er bemerkelses verdig like . Dog er det mer low down slam og punch i SS så litt avhengig av hva genre musikk man spiller. Selv om jeg spiller rammstein på carveren er det ikke feil det heller , for jeg klare ikke høre at den forvrenger selv ved høyt volum .Ellers syntes jeg at det er en ekstra sting på feks komplex rock med solid state klA ,,,

    bildet fra sweet spott,,,

    forstår ikke hvorfor jeg ikke har kommet på det tidligere ? Bare på gamle JVC panelene hadde jeg slik god sweet spot .MG med out side tweeters gir en bredere SP men også høyere og pga lengde på elementene , Har nesten sweet spot stående og . )

    1.7i  sweet  spott.JPG


    Men nå som alle runder med både fortvileelse og nå glede ,,,så er MG og kansje innkjørt ? Selv i klA klarer de pressse dem opp 5 gr ved godt på drag"

    Bilder av tempmålerne . )

    left  amplifier.JPG
    right  ampliier.JPG


    Foreløbig har jeg fred i Hi fi sjelen , jeg har får det beste ut av hva jeg har nå , mange timer med prøving og feiling og masse bæring er heldig vis over ,,, for en stund.
    Jeg har hele veien tenkt på subwoofere ,,,, jeg har så pass bass akkurat nå at at det faktisk er en mindre issue " akkurat for tiden

    En anne ting om man spiller mye akustisk musikk med små besettninger ,,, enkel bass eller stå bass ,, hvor mye sub trenger man for det ?
    Nå eller kan roen her endelig senke seg igjen ,,, kansje tid til bygge prosjekter igjen ,,,, jeg har LB audio inverteren å bygge og sysler
    med å gjøre supa ampen FB less output stage .: )

    until then
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Omg jeg henger etter her,,, Når arbeidet krever sitt , nesten all tid . Da er det fornøyrlig att anlegget funker til tilfred stillende
    uten noen som helst distraksjoner uansett kilde

    Jeg har fått dilla på sir oliver Malley and the wine destillery ,,,Jeg har trålet nettet for den låta med fine and mellow " lenge

    Og,,,, amazon de hadde den brukt mint cond . Jeg har endelig finni navnet på dama jeg vil gifte meg meg :Corry Gass
    For en fremføring og tolking av fine and mellow ,,, Ala joss Stone on steroids , jeg trengte den .Kanon lyd både på CD og faktisk stream



    Oliver Malley har my annet men her ett av siste prosjektene en tolking av TomWaits
    Den blir ikke gjort til skamme , det passer og Alex meik på med sin bass solo som står til Ess


    I vinter / vår her jeg selvfølgelig timet inn litt planlagt RC8 stell som liten llakke face lift og ny eksos anlegg
    Mass Moto dyno run viser til en low torq øking 6 -10 hk og det mellom 5- 8 k rpm . Noen runder allerede bekrefter at det virkelig stemmer
    .)


    R8LLE GETS  BREMBO T  DRIVE  ROTORS.JPG
    MASS  MOTO  MAKES R8C MEAN.JPG


    mass moto hånd sydd" titan seff

    MASS MOTO TITAN  COMPLETE  3,3KG.JPG





    Så i dag ,,, venter bare på litt sol å tørre veier til meg å r8lle : )
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Denne sommeren startet med ett pang . Super travelt .Jeg har kun har prioritert ute sysler " Bading og noen dager off" duty har vært absolutt tvingene nødvendig for helsa sin del. Hvem er det som tar vare på helsa di annet enn deg selv ? : )

    Heldig vis funker steroen fullstendig klander fritt , Med inne temp på nesten over 30 gr på verksted , så klarer cooleren min å holde caven til 25 . Enste klA påslått er dacen og hjertet i anlegget rett i Tripathen. En symbiose av de sjeldene , den såg jeg ikke . Ferdig innkjørte MG får ta litt av kredden .)
    Idag har komponist kjetil bjørnstad med stavanger ensemlet stått for lyden . Ett kjært og savnet album : 30 års krigen
    kjetil  bjørnstad  og stavanger ensemblet  -30års krigen.JPG


    Improvisering må til ,,, heller alldri kjørt riia preen rett i se / digital amp . Tlmed det stuntet funka "

    til tross at ene foten til tripathen har ramla av

    hi fi  sommer vikar  tripath.JPG



    Til med r8lle har jeg fått stellt litt med , kansje ikke så synlig , meen vedig merkbart . Foruten bytte av vått og filtre med det utført : De cat , de ox , de sas . Det gav meg enda mer smooth power og low rpm drive abilety

    the new r8lle.JPG
    the new r8lle.JPG

    Allike vel kribler det litt i hobby ånden ,,, en ny power supply til tripathen,,, Les/ borbely upgraded inverters , en linear amp; trading linarety for speed " Det får nok vente for en stund .I tillegg er jeg litt stressa ,,,, cant get it out of my head " en esoteric "

    enn så lenge en liten rapp
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Tråden min er her enda den . ) Offselig lenge sida nå ,,,og har sine grunner .

    Året startet med pang . Knall kjør på verkstedet , lange dager nonstop og stadig dårligere dealer og avtaler for små bedrifter gjør allt mer tung rodd

    I tillegg to nære vennner er jeg uten bare sånn uventet og plutselig . Reflekjsoner om allt " gjør at jeg nå forover vil fokusere mer på kvalitet i hverdagen . Så herfra har jeg prioritert mye mer fritid ut på turer " på r8llen ,,,, og mer hobbi tid .
    Samtidig trene litt mere på denne ; bedre å gamble enn å gommle : )

    Innon å sjekker sentralen ved anledn ,,, og nå straks er jeg ferdig m alle stor servicer som skal hjem ,,, det blir deilig med mer plass her og ikke minst ,,, hobbi tid . )prosjektene står i kø

    Hegel / dcs messen hi fi klubben drammen var en høydare så å si .Likte allt jeg såg å hørte der .Fikk akkurat beskjed om at de straks fått inn noe jeg ønsker meg ,,,,

    Deilig var det like vel å komme hjem til mitt eget anlegg , Sommer T ampen er parkert for nå ,,, Linear power har vært tent for en stund nå ,,, tilleggs varme .: )
    Hvorfor lyder Maggiene så bra ? De lyder bare bedre å bedre ,,,,,,,,,,,,,i klA

    Heed thesis fikk jeg dac cardet " jeg bestillte ,,,, litt lang i tryne ble jeg da det allerede satt ett i min drive o_O

    Vel da fikk jeg jo sjekke den rare på -standen til heed U tuberen "
    Testa daccen ,, den høyt boosta analog utgangen passer nok bedre i en low gain app
    Så da ble jo seff neste test som

    drive ,,, uten card "
    DAC 1V3  HEED.png

    Ut med kortet

    Min foretrukne oppkoblig I2S glimrer nå også i NOS mode som jeg bruker for det meste
    En liten betoning eller hardhet som jeg opplevde før i mellonm området er vekke .Til bake er gamle kablingen som ved PWT .
    Gamle PS PWt virker nå litt laid back og mindre focused med samme volum i fht heed nå uten dack cardet . Heed har anelse mer transparans og attack i low level detaljene synes jeg , itillegg til bedre dynamikk low down , trommer / bass . My wild guess er at loading av Dacen introduserer mer jitter enn uten
    Så en hyggelig overraskelse ,,, ja den kom jo ikke gratis .Har 2 kort nå . )

    Denne cd har gått i repeat noen dager nå , deilig opptak med mange fine lyd detaljer
    En sterkt undervurdert artisk ,,, han står for mye av mixen selv i flere av noen hans gigantiske lyd bilder ofte

    Peter Gabriel Up
    peter gabriel UP.JPG


    So unntill next ,,,en kamp på liv å død mellom to hi fi komponenter ,,, kommer
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Alldeles i bak leksa her ,,,, kort å godt jeg gamblet " istedet for å gommle
    Så her her det bare blit CD hegel playing siste tida . )

    viking revelation

    Dette er noen betraktninger på min vei /reise for å oppnå det jeg mener er viktig for musikk gjengivelse .Gjennom år
    med erfaring blir man mere bevisst ikke minst kresen og handlings rettet for å oppnå målet .

    Det går ikke få bedre lyd en det kilden leverer , Til tross for at vi ble lovet da CD kom ,at vi
    alle skulle få like god lyd uansett spiller / dac . Vi vet vel nå at det ikke er tilfelle ? enda mange 10 år seinere

    Jeg har alltid hatt vellydende dynamiske grammofoner fra mm til mc til cpy til mc og til mc og ci .
    Alldeles super lav romble og støy er gjort gjennom timer og år ved egen innsats .

    Mere kronglete og oppover og mye ned over var det med CD ,
    Så alldeles klar for bli innviet i siste nyeste teknikker" var jeg ,
    Selv om den skulle excludere min trofaste NOS dac ved CD avspilling

    Love at first sight ,,, nye designet til Hegel .Grundig research tilsier en
    en player langt over snittet ,,

    Vente lista , kansje levering januar : ( Da det ble fristillt en viking
    i Hi fi klubben i drammen var jeg ikke sen om å komme meg i bilen

    Mer om dt kommer ;

    viking.JPG
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Først av allt ønkes alle hfsere en god jul og godt nyttår med dette fred fyllte harmoniske skaper verket som ingrediensene i dette bildet : )

    Starin SI beiba Bo krsmanovic
    SI  model Bo Krsmanovic.png



    del 2 inntrykk av viking :


    Viking
    Kabinettet i alu virker solid og resonanse dødt .Enkel betjening fra spiller eller remote
    Displayet oled er behagelig og tydelig fra lytte pos
    Vikings slot eject blir fort vane dannede .Genialt lettvint og raske CD bytter

    Vikings ree book " handler om super optimal løsning av formatet .Ikke noe annet . Det passer meg . Gjennom årene har jeg nå en mindre men selektert og verdsatt CD samling som jeg kjenner inngående .

    1704 on steroids
    Min absolutte favorite oppigjennom av flere forsjellige dacer ; 1704 en high end dac, nå obsolete
    Min 1704 x8 er undergått flere mods oppigjennon som regulatorer CCS ds med inverter klA fet .Upsampler src 4392
    Inverter fra multi pols filters til sist, 6 dB og upsample eller nos mode

    Vikings bitperfekt AKM 4493SEQ (no upsampling) er sound like 1704 . Whatsoever ingen betoninger i hele frekvens området ,og naturlig proporsjonering av instrumenter og sound stage .
    Akm har enda lavere lav støy og thd .Den har exceptionel exstended low og highs samt dynamikk som Maggiene på mesterlig vis klarer å formidle . PS vi snakker kilde , men det er nesten som om jeg har fått større amper : )

    Hegelens transparanse og detaljering av de ulike instrument og kanaler(mixet in )er noe av det beste hørt gjengitt av en CD spiller ,ikke ulikt store dcs straemers / dac . )
    Det føles som om enda større separasjon mellom kanalene H og V

    Noen dacer synes jeg blander kanalene i mere eller mindre grad , low level detaljer men også fasen . Det oppleves da som ett blurr eller mix" feks i mono , som skulle vært gjengitt i stero .feks . Enkelte ganger og rett og slett filtrert vekk mer eller mindre . Selv er jeg opptatt av at fasen " som er helt avgjørende for å retnings bestemme lyd . Denne lider grunnet jitter hoved saklig ,, men ikke bare

    En dacs / drev total performance avgjøres ikke av dacen og dens integrering alene .Største fienden er jitter mellom drev og dac .
    De som har klokket drev og dac vet hva det er å hente bare på det
    Andre innvirkende er og topologier i inverter, regulatorer ,multi pols filtre samt og flere kansje unødige digital converteringer
    En manipulert fase ødelegger ektheten i musikken "ref phase seinere lytte inntr)

    Hegels svar på jitter problematikken er egen laser servo design samt drev /dac master "clokking samtidig

    Hegel dont stop there,,Sound engine

    more to come, soon

    innside bilde av viking ;

    1023hegel.1.jpg
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Alldri har jeg streamet så lite " Gleder meg til gjenoppdage " gamle sølv skivene mine ,,, Noen måtte til med børsten støv av coverne . (
    Microfiber kom til unnsetning
    Her kommer noen lytte inntrykk

    Sound engine
    Varemerket, en egendesignet "kretsløp .En korrigering av inn vs ut signalet som gir flerfold lavere thd
    Slik kan de bruke mindre andel klA og det er nettopp hva den høres ut som , Den er organisk samtidig detaljert og fri for egenlyd .
    Noen av de beste innspillingene gjør den lave støyen og forvrengningen gir følelsen av at lydene fremstår ut av ett sort intet

    Assoiasjoner her går til stax sin batteri drevne CPY kondensator / fet pick u p , Den hadde mye det samme ,All gravert info levert as is .Formiddabel transparans i tillegg til eksplosivitet og evnen like fort til stoppe " Og sa jeg bass der og ?

    Queen CD ene er jeg mest imponert av av innspillings teknikken
    og kvaliteten av gamle analog opptakene ,,, : ) Spille gleden er på høyde med L Pene: nå )

    We will rock you " er en super dynamisk utfoldelse med trommer og bass ,Ja og her må jeg skru ned litt volum ,,,,likeledes koret er makeløst , de er der i min stue FF
    Stor tilfredstillese at samtlige av favorittene mine kunne gjengis med slik deilig fornyelse
    Noe annet hadde vært en gedigen ned tur og en sannsynlig ; åpent kjøp med retur ,

    Ole ! du får den alldri tilbake : )

    Phase
    Jeg har noen CD spseiellt som feks
    Erika badu ameryka "har jeg merket inverted ? Med Viking høres det som en mixet delay eller fase forsjell på vokalen
    gjengitt til h og v kanal . ) Elvis love songs føles naturlig alle nå , non inverted.

    Store over raskelser ved bedre inn spillinger som prince satriani , lyd mesterne yello , kelis ,peter gabriel, bryan ferri,tomas strønen ,garbarek,,,,,,big bang har plutselig sub bass linjer ,,,

    Yello the eye leker så villt med lydffektene at jeg nesten må le ,Lydene blir kastet alle retninger
    ,,, kansje det var slik tiltenkt det skulle lyde . )

    Og det stopper ikke der ,,Vikingen lar meg trampe takten til flere ,,,der er bass : )
    Til med dølle nesten uspillte eagles CD fikk nytt liv ,,Det samme med backman turner , fullstendig revitalisert utgave slik jeg husker dem way back ,,,,casette / LP ?

    Virkelig studio nært blir Final Cut .
    Roger waters vokal prestasjon er så rett på ekte at
    at jeg blir emotional ,,,En fanatastisk stor slått lyd produksjon som på alle nyere waters /pink floyd . Alldri hørte jeg heller piano , cello og ikke minst koret slik som her ,
    Gleder meg til extended listening av the wall og amused to death"

    Bjørn eidsvåg sin tålt er som å over være en studio session ,,,, åh rita eriksen : )

    Peter gabriel US flere nye fav spor dukker opp en mektig ny digg gjengivelse : kiss that frog ,
    DS ; samt secret word "for fremførelse

    Til sist har jeg hentet fram noen ikke direkte favoritter ,men som har blitt nå , hele CDene som feks the doors , 6cd collection

    Vikingen hertil nå nesten 4 uker med non ståpp mating og mange repeats ,, og den toppe ,,,
    heile sjiden " av hva som har vært her i hus

    Sannsynlig vis ikke verdens beste ,,,men for å kope med vikings kvalitet , ja da må du gange med 3 eller 4
    En annen rewiever ;
    If U wanna hear a needle drop in studio ,then U want a esoteric .But if U wanna play music U want a Viking

    Spec vs
    Esoteric k-01x ;thd 0.0008% (1kHz) støy 117dB

    Viking ; ;thd 0,0015 Signal-støy-145 dB



    PS Forhandling var på gang om en brukt esoteric uten garanti til ca 80 k før toll å moms ,,,,heldig vis berget timingen meg "
    Og jeg støtter norsk produkt istedet .Da fikk jeg og råd til BST carbon felger og . )

    BST  carbon  wheels.png


    Oppsettet;
    Viking funker særdeles bra i med borbely 438 pre og ribbon power klA . MG1.7i
    med kabel inakustik ls1002 ,interconnects hjemme strikkede belden ibm spec

    Spiif
    Så vidt testet jeg spdif ut ,og via min egen dac , men mest inntresert var jeg i hele Hegel pakka" ,,,
    alle kinder egga på engang ,, digital og analog

    Neste blir å teste Viking vs heed vs drives og min nos dac ,,, mer om det ,,, plutselig : )
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Og ,,, tiden strekker ikke til .Mye mer behagelig å bare tråkle CD arkivet for tiden . )
    Og så har jeg gjennopptatt en litt syk " og allt oppslukende hobby . RC helicopter ,,,det måtte jeg slutte med for tid tilbake .
    Her er etter krasj og reparasjon , sikkert 4 timer med ny set up" trim og eletronikk

    Samtidig en facinerende teknikk ,, absolutt alle funsjoner er fra helicopter real word ; rotor mast ,swash plate , pitch og tail rotore

    mec set up.JPG
    outrage   g5.JPG

    I tillegg kom de nye bst felgene og da har jeg satt av tid på verkstedet ,,, til meg selv
    Da tar jeg ventil servicen med det samme
    her er jeg ,,, på vei ned til toppene og ventilene, ,,,montert er allerede nye felgene og nye corsa 2 : )

    36k  service.JPG


    Ellers på hi fi fronten har jeg ikke gjort annet enn å konstatere at carverne og likte heglen ,,, dog forbeholdt de rørene med minst forvrengening ; 803/801 og kt 120 og max bias ,,, annet blir feil imo

    The new me " er å ta ut mer fritid å stresse mindre ,,, høres ikke det ut som en plan ? ,,,enn så lenge
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.283
    Antall liker
    2.475
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Sist jeg fløy helikopter, så var det med 10 ccm fuelmotor, mekanisk (svinghjul) gyro og såvidt miksing av pitch og motor.
    Siste jeg hadde (har) er vel en Schluter Champion synes jeg å huske.
    Ellers så står Ducati'ene stabilt i garasjen, og med snømengden vi har og ser ut til å få, så får jeg de vel ut i, tja, juni (?)
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    De fleste av kundene mine henter ut 15 mars har vært flere år ,,,, så er det de som ikke henter før etter 17 mai ,
    Selv jeg på hjul så fort som bare veien er tørr med favoritten 1190en
    Har en 668 skadet jeg har satt i kjørbar stand uten side paneler
    Den bruker jeg til sleng "
    PS dette en av de absolutt første cross - plane MC motor ,,, laverda 650/668 /750 . Deili motor lyd

    668.JPG
    668 diamante.JPG
     
    Sist redigert:

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.283
    Antall liker
    2.475
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Jeg venter som regel til etter det er bart og det første kraftige regnværet. Da får en skylt vekk det værste saltet.
    På bildet er det 1098 banejern, 1098 gatesykkel, '94 modell 916 Strada.
    I tillegg står det 2stk 900 ssie'er delesykler her og en Monster S4 (den med 916 motor).
    Til sist min egen kreasjon basert på 1098 gaffel, 900 ssie motor, egen ramme og sits. Felger og baksving er fra 900 ssie

    IMG_20140322_132306~2.jpg
    20190124_184725.jpg
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    1098 er rå , kjørt nesten alle der luft kjølte og vann .
    1199 var en drøm å kjøre . Liker best twinnene til ducati , kansje mer kontrollerbare
    enn nye v4 selv med computor
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.283
    Antall liker
    2.475
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    1098 er rå , kjørt nesten alle der luft kjølte og vann .
    1199 var en drøm å kjøre . Liker best twinnene til ducati , kansje mer kontrollerbare
    enn nye v4 selv med computor
    Ja, jeg er nok en "twin-gutt". Tror ikke det blir noen 4 sylindret Ducati på meg. Vi får se om en etterhvert skal selge unna litt for å kjøpe noen andre. Hadde vært artig med 888, 916, 999, 1098 og 1299...
    En kompis har en 4 sylindret Street fighter. Som han sier, det er en uendelighet med power, men hva han EGENTLIG skal med over 210 hk på gata, det skjønner han ikke helt...
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ja, jeg er nok en "twin-gutt". Tror ikke det blir noen 4 sylindret Ducati på meg. Vi får se om en etterhvert skal selge unna litt for å kjøpe noen andre. Hadde vært artig med 888, 916, 999, 1098 og 1299...
    En kompis har en 4 sylindret Street fighter. Som han sier, det er en uendelighet med power, men hva han EGENTLIG skal med over 210 hk på gata, det skjønner han ikke helt...
    Ktm sa det vel klart engang ang RC8r ,,,ingen sykkel til gate bruk skal ha 200 hk "
    Selv kan ikke si annet enn at det noe magisk med 200 hk maskinene,,,,,

    Men de er er nødt å være proffesionellt mappet .Noen er mappet kun for peak power . (

    Jeg kjørte en F4 mappet til 200 hk , men den var og mappet for smooth og soft engine braking i tillegg .Sier bare OMG for en syk kjøreglede .Det er avgjort ikke for ny begynnerer , men heller for folk som har erfaring og bane kjøring .

    F4
    MV-AGUSTA-F4-RR-ABS-8293_4.jpg

    Ingangs billetten for ktm RC8c er1 mill ,,, men på kjøpet følger 2 ukers track kurs i malasia : )

    Ellers , Ducati v twins er noe av det mest linjære power delivery jeg kjenner , derav bedre forutsigelig het
    Og de har ikke bare motor , de har bremser , dempere og vekt fordeling så godt som perfekt

    Fra å være honda cbr mann har jeg og vært gjennom allt fra yamaha v max , fzr og seinere R1 og crossplane .
    Av japesene synes jeg sist nevnte setter en standard for hvordan en 4cylinder bør være .Enten du vil bruke på vei elller track days .
    R 1 M1 har den tatt helt ut 200hk + og under 200 kg

    En sterkt under vurdert maskin , snill som en puse katt , men ber du den sinna som en løve. Utenom KTM er dette maskinen jeg ikke stiger av for annet enn å gjøre fornødende eller fylle bensin
    2021-yamaha-r1.jpg
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Lader opp til en kvells trening runde etter oppvarming m snø måking . En kaffe og satriani super colosal , omg for en dynamikk i tromme sette på flere : )

    Min egen Rc8r er pri for tiden
    Mere demontering blev for valve cover off"
    Her litt av dagen økt bla , fronten med ram air måtte vekk i tillegg endel ledn og kabel
    som må tukkes vekk,, Heldig vis her jeg ikke abs ,,, de pleier å klines inn der det er trangest fra før

    akkurat så  mye må  kles ned.JPG


    Da er det aksess til framre toppen , den værste å gjøre
    All good to go , alle ventiler innen spec 10-15 in og 25-30 ut
    front valve cover off.JPG


    Da det one more to go ,,, enn så lenge
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn