Harbeth Monitor 30.1 klar for demo hos AUDIO AKTØREN i Krokstadelva utenfor Drammen.

Harbeth Monitor 30.1, 2.jpg

Dette skriver The Absolutt Sound i USA: "...is the best compact two-way speaker system I have ever heard, regardless of type, cost, or complexity."

Vi kjører demoer både på dagtid, kveldstid og i helger. Ta kontakt med salgssjef Hallvar Rostad på e-post: hallvar@audioakt.no eller ring: 928 95 773 for å avtale et tispunkt som passer for deg.

Fler og fler oppdager at "gammeldagse" konstruksjoner som platespillere og rørforsterkere har en lydkvalitet de foretrekker. Slik er det også med Harbeth høyttalere. De har en lydkvalitet som ser ut til å appellere til de samme kundene som foretrekker vinyl og rør. Så dersom du tror at dette kan være noe for deg, bør du absolutt ta deg tid til å lytte til Harbeth, før du kjøper nye høyttalere. AUDIO AKTØREN har butikk i Storgaten 22 i Horten, men også et lytterom i Døvikveien 42 i Krokstadelva. Der vår salgsjef Hallvar Rostad tester nye produkter og tar i mot kunder, som ønsker å lytte i fred og ro, uten å bli forstyrret. Her kan du få lytte til Harbeth sammen med både rørforsterkere, transistorforsterkere, rene klasse A forsterkere og gode hybrid-løsninger.

Du kan også få høre hvilken innvirkning forskjellige kabeltyper har på lydkvaliteten. Hallvar kan dessuten gi deg råd om hvordan du kan bygge opp et anlegg, som kan gi best mulig lyd, i forhold til de akustiske forholdene du har hjemme.

Vi vil senere ta inn Harbeth til butikken vår i Horten. Men Hallvar, som har holdt på med testing av lyd de siste 16 år, foretrekker selv denne type høyttalere. Så det er naturlig at han tar seg av Harbeth nå i første omgang.

Du kan lese mer om Harbeth ved å klikke her: www.harbeth.co.uk

AUDIO AKTØREN avd. Krokstadelva
Døvikveien 42
3055 KROKSTADELVA

E-post: hallvar@audioakt.no
Mobil: 928 95 773
Kontor: 32 87 35 96
 

Kommentarer

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.468
Antall liker
31.819
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
En spennenede høytaler man gjerne skulle ha hørt, kanskje den blir å finne på Horten-messa i år?

gismo
 

moto

Bransjeaktør
Ble medlem
28.08.2007
Innlegg
630
Antall liker
54
Ja, den blir med på Hortenmessa.

Hallvar Rostad
Salgssjef
AUDIO AKTØREN
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.933
Antall liker
747
Ryktene i Harbeth-tråden sier også at importøren har med seg nye Harbeth SHL5+ på Horten-messa:).
 

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.035
Antall liker
406
Torget vurderinger
7
Høres spennende ut! Men jeg lurte på en ting. Den oppgitte følsomhet på disse høyttalerne er så vidt jeg kan se på 85 dB og en impedanse på 6 Ohm. De er populære hos de som liker vinyl og rør sies det, men hvor kraftig rørforsterker trengs for å drive disse på en tilfrdsstillende måte?
 

moto

Bransjeaktør
Ble medlem
28.08.2007
Innlegg
630
Antall liker
54
Hei!

Vi hos AUDIO AKTØREN kommer til å prøve forskjellige rørforsterkere på Harbeth, for å finne ut av dette. De som kommer hit og lytter, vil få muligheten til å høre hvordan Harbeth fungerer sammen med forskjellige rørforsterkere, men også kunne sammenligne med gode transistorforsterkere, rene klasse A forsterkerer og noen hybridløsninger.

Kunder som har anledning til det, kan ta med seg egne rørforsterkere hit og sjekke hvordan det fungerer.

Det finnes rørforsterkere med svært forskjellige egenskaper. Så noen vil kunne fungere perfekt sammen med disse høyttalerne - og andre ikke. Men for meg som foretrekker denne type høyttalere, vet jeg, at en kan få svært god lyd også med gode transistorforsterkere, rene klasse A forsterkere og hybrider. Da høyttalerne i seg selv har kvaliteter som gjør at det er lett å få dem til å låte bra. De fleste høyttalerne som selges i dag, har ikke de egenskapene jeg foretrekker selv - og da har jeg ikke så lyst å selge slike høyttalere til andre heller.


Hallvar M. Rostad
Salgssjef
AUDIO AKTØREN
 

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Hadde Harbeth P3ESR sammen med LM Audio 216IA (22W+22W Triode /38W+38W Ultralinear).
Veldig behagelig og åpent lydbilde. Men akkurat denne comboen kunne ikke spille høyt, da streiket Led Zeppelin i Harbeth høyttalerene.
Derimot på lavt, normalt og halvhøyt lydstyrke var det meget bra.
 

moto

Bransjeaktør
Ble medlem
28.08.2007
Innlegg
630
Antall liker
54
Hei!


Takk for nyttig informasjon om bruk av LM Audio på Harbeth P3ESR!
Jeg prøver forresten en LM Audio DAC akkurat nå.

Det du beskriver virker logisk, da P3ESR, med en følsomhet på 83,5 dB, er en vanskeligere last for en slik type rørforsterker enn Monitor 30.1, med en følsomhet på 85 dB.

Det er ofte slik at en mindre stativhøyttaler er litt tyngre å drive.

Her kommer jeg nå til å prøve PrimaLuna DiaLogue Premium, integrert rørforsterker på Monitor 30.1.
Ytelsen er på 2x32 w med EL34 rør. På denne forsterkeren kan jeg også bruke KT88 eller KT 120, som yter litt mer. Det er forresten en test av denne forsterkeren i siste utgave av Watt, som kommer i kjoskene i morgen.


Jeg kommer også til å prøve andre rørforsterkere på Harbeth. Samt transistorforsterkere, klasse A forsterkere og gode hybridløsninger.



Hallvar M. Rostad
Salgssjef
AUDIO AKTØREN
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.100
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Høres spennende ut! Men jeg lurte på en ting. Den oppgitte følsomhet på disse høyttalerne er så vidt jeg kan se på 85 dB og en impedanse på 6 Ohm. De er populære hos de som liker vinyl og rør sies det, men hvor kraftig rørforsterker trengs for å drive disse på en tilfrdsstillende måte?
Lav følsomhet og få watt gir vanligvis ikke lokale jordskjelv, men kan spille fint.
Lav impedans (6 ohm er ikke spesielt lav) er ikke noe problem bare den ikke varierer voldsomt og dipper langt ned.
Er en i tvil vil en lytt være nyttig.
 

moto

Bransjeaktør
Ble medlem
28.08.2007
Innlegg
630
Antall liker
54
Da har jeg testet hvordan en PrimaLuna DiaLogue Premium, integrert rørforsterker på 2x32 w, fungerer sammen med Monitor 30.1. Jeg kan spille svært høyt uten problemer. Jeg vil senere gå over til triode og sjekke hvor høyt jeg kan spille når jeg har omtrent halv effekt.

Hallvar M. Rostad
Salgssjef
AUDIO AKTØREN
 

moto

Bransjeaktør
Ble medlem
28.08.2007
Innlegg
630
Antall liker
54
Ja, jeg kjenner til at Leben passer særlig godt sammen med Harbeth. Det ser forøvrig ut til at Harbeth er så gode musikkformdilere, at det er lett å finne forsterkere som passer. Jeg vil uansett oppfordre kunder til å ta med seg egne forsterkere hit og prøve sammen med Harbeth. Folk har forskjellig smak - og det er viktig å finne en kombinasjon du selv kan bli fornøyd med.

Hallvar M. Rostad
Salgssjef
AUDIO AKTØREN
 
Sist redigert:

moto

Bransjeaktør
Ble medlem
28.08.2007
Innlegg
630
Antall liker
54
Jeg har i dag testet hvordan det er å bruke en PrimaLuna DiaLogue Premium integrert rørforsterker i triodekobling på Harbeth Monitor 30.1. Det ser ut til å fungere helt strålende - også når jeg spiller høyt. Ja, bedre enn jeg hadde forventet. Kunder som kommer hit og lytter vil få høre hvordan dette fungerer. Du kan lese mer om den forsterkeren jeg bruker ved å klikke her: www.norskhificenter.no/prima_luna_dialogue_forside.htm

I de kommende dagene vil jeg finne ut hvordan en Sugden A21AL Series 2, på 2x23 w REN KLASSE A, vil fungere på disse høyttalerne. Deretter vil jeg fortsette å teste disse høyttalerne med en rekke forskjellige type forsterkere. Har du lyst til å være med på dette, eller har en egen forsterker du gjerne vil prøve på disse høyttalerne, så er du hjertelig velkommen! Ta kontakt med meg på e-post: hallvar@audioakt.no eller ring: 928 95 773

Jeg vil også prøve betydelig dyrere forsterkerløsninger. Da disse høyttalerne ser ut til å ha så gode kvaliteter, at de fortjener å bli testet sammen med knallgode forsterkerløsninger, slik som for eks. Audio Valve Eklipse forforsterker med rør, sammen med den nye toppmodellen til Sugden, Sapphire FBA 800, som yter 2x40w REN KLASSE A. Jeg har også en AMR DP-777 High-End DAC, som kan brukes som forforstkerer sammen med FBA 800.

Hallvar M. Rostad
Salgssjef
AUDIO AKTØREN
 
Sist redigert:

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Morsomt at du nå også har Harbeth, Hallvar. Lykke til med prøvelyttinger og salg!

Blir det etter hvert mulig å få hørt de største modellene også?
 

fry

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2012
Innlegg
798
Antall liker
436
Torget vurderinger
10
Hei

Hvilken finish har dere tatt inn? Spennende med forhandlere av Harbeth på østlandet.
 

moto

Bransjeaktør
Ble medlem
28.08.2007
Innlegg
630
Antall liker
54
De er i EUCALYPTUS.


Med hilsen

Hallvar M. Rostad
Salgssjef
AUDIO AKTØREN
 

Informasjon om bruker

moto
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
54
Link til alle artikler
427
moto sine annonser
Bransjenyheter
Mala Audio kjører ut varer til kunder i Mjøs-regionen, Glomdalen, Hadeland og Oslo-regionen mandag 30/10

Mala Audio kjører ut varer til kunder i Mjøs-regionen, Glomdalen, Hadeland og Oslo-regionen mandag 30/10

  • 0
Bestill nå og få varene levert på døren med vår egen bil! Har du innbytte? Vi tar også med tilbake innbytteprodukter som mangler emballasje. Da vi benytter egne transportmadrasser og myke...
Fortsett
Bransjenyheter
Mala Audio kjører ut varer til kunder i Mjøs-regionen, Glomdalen, Hadeland og Oslo-regionen torsdag 27. juli

Mala Audio kjører ut varer til kunder i Mjøs-regionen, Glomdalen, Hadeland og Oslo-regionen torsdag 27. juli

  • 0
Bestill nå og få varene levert på døren med vår egen bil! Har du innbytte? Vi tar også med tilbake innbytteprodukter som mangler emballasje. Da vi benytter egne transportmadrasser og myke...
Fortsett
Bransjenyheter
Mala Audio i Asker og Arendal kjører ut varer til kunder på Sørlandet og Vestlandet 13. - 15. juli

Mala Audio i Asker og Arendal kjører ut varer til kunder på Sørlandet og Vestlandet 13. - 15. juli

  • 0
Gjelder også kunder, som vi kan kjøre innom i Vestfold og Telemark, på veien sørover. Avreisen fra vår butikk i Asker er flyttet fra fredag den 14. juli, til allerede i morgen, torsdag den 13...
Fortsett
Bransjenyheter
Påske-utkjøring av varer til kunder i Østfold og hele Oslo-regionen FØR skjærtorsdag

Påske-utkjøring av varer til kunder i Østfold og hele Oslo-regionen FØR skjærtorsdag

  • 0
Nyt synet av bilen fra Mala Audio som rygger inn mot din dør, med godsaker du kan kose deg med å pakke ut og koble opp i påsken. Bestill nå og få varene levert på døren før skjærtorsdag! Har du...
Fortsett
Bransjenyheter
Mala Audio har utkjøring av varer til kunder i Mjøs-regionen, Solør, Hadeland og Oslo til helga

Mala Audio har utkjøring av varer til kunder i Mjøs-regionen, Solør, Hadeland og Oslo til helga

  • 0
Bestill nå og få varene levert på døren med vår bil. Som tar med innbytte, om du har det. Vi kan også ta med innbytteprodukter uten emballasje. Vi har allerede bestillinger på varer som skal...
Fortsett
Bransjenyheter
Gratis levering på døren med vår bil, til kunder i Mjøsregionen og HELE resten av Østlandet, i ROMJULEN

Gratis levering på døren med vår bil, til kunder i Mjøsregionen og HELE resten av Østlandet, i ROMJULEN

  • 0
Se bilder av butikken vår i Asker og vårt enorme utvalg her: www.malaaudio.no Vi har allerede bestillinger på varer som skal leveres i Mjøsregionen. Butikken er på 700 "audiofile kvadratmeter"...
Fortsett
Topp Bunn