Har det tilta fullstendig for kineserene?

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Nå får våre utskremte medarbeidere ikke visum til Kina, fordi de (kineserene) synes at noen nordmenn har uttalt seg i negative ordelag om OL. ???

Hva er det som går av dem?

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Ingen link desverre. Bare litt informasjon fra prosjektavdelingen.

Begrunnelsen for visumavslaget var at de var bekymret for at nordmenn skulle begå aksjoner i kina. :eek:

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.473
Torget vurderinger
1
Rhesus skrev:
Nå får våre utskremte medarbeidere ikke visum til Kina, fordi de (kineserene) synes at noen nordmenn har uttalt seg i negative ordelag om OL. ???

De er seg selv lik, og forventer at de resterende 75% av jordens befolkning skal være det samme ... som mange andre totalitære stater har de en forventning om at andre land også er totalitære ... ytringsfrihet der borte er som kjent et skjellsord og kollektiv avstraffelse er effektivt.

mvh
KJ

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Global kollektiv avstraffelse da, ved hjelp av illelydende forsterkere designet for se forferdelig stygge ut, og å sette de milliarder hjem rundt i verden i brann innen få år.

Mvh Vidar P

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.282
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Kjøp dansk.  ;D

Forresten var det et helvete for en av mine tidligere arbeidsgivere å få visum for kinesere, aserbajanere, brasilianere etc. til Norge den gang da. Vi hadde jo hatt OL og direktoratet var så livende redde for at de skulle bli her på grunn av snøen. Eller var det flaggviftinga?

K

KindOfBlue

Gjest
Kina er et repressivt militærdiktatur med vilkårlig dødsstraff der arméen bestemmer over arbeiderne og der arbeiderne mottar slavelønn og står uten rettigheter. (Noe EU har medansvar for, siden EU protesterte da kinesiske myndigheter nylig ønsket å gi arbeiderne organisasjonsrett - det likte vestlige bedriftseiere dårlig, siden det neste da er økte lønninger.)

Gjør dere forretninger med Kina?

8)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Gledesdrepere! Er det ikke lov å fyre opp til en liten god gammeldags krangel om kinamikk her engang lengre nå da? :)

Mvh Vidar P

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Forresten, si meg en ting; får man ikke poeng for å være med her på OT? Hvorfor er jeg med da egentlig....

EDIT; herværende testinnlegg bekreftet det; null ekstrapoeng, fortsatt 7805. Velvel, da stikker jeg :)

Mvh Vidar P

K

KindOfBlue

Gjest
Vidar P skrev:
Gledesdrepere! Er det ikke lov å fyre opp til en liten god gammeldags krangel om kinamikk her engang lengre nå da? :)

Mvh Vidar P
Joda. Be my guest! Bare vent til kineserne opplever et apeberg nordmenn med flaggborg under OL. Da skal det bli nyhetsrapporter om opptøyer!

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
KJ skrev:
Rhesus skrev:

De er seg selv lik, og forventer at de resterende 75% av jordens befolkning skal være det samme ... som mange andre totalitære stater har de en forventning om at andre land også er totalitære ... ytringsfrihet der borte er som kjent et skjellsord og kollektiv avstraffelse er effektivt.

Eller kanskje det er vi som mener at de skal være som oss? Husk at det er en annen kultur, med andre verdier. Den jevne kineser er mere fornøyd enn på lenge med økt levestandard og gode utsikter til mere økning.

mvh
KJ

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Vidar P skrev:
Forresten, si meg en ting; får man ikke poeng for å være med her på OT? Hvorfor er jeg med da egentlig....

EDIT; herværende testinnlegg bekreftet det; null ekstrapoeng, fortsatt 7805. Velvel, da stikker jeg :)

Mvh Vidar P
Er vel ikke så farlig når de andre enten melder seg ut hele tiden, eller resetter seg selv kamuflert som damer.
Snodig gjeng i grunn. ;D
Bare hyggelig om du er her, vi er ikke så opptatt av tall og sånn vi... ;)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Komponenten skrev:
Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
Er vel ikke så farlig når de andre enten melder seg ut hele tiden, eller resetter seg selv kamuflert som damer.
Snodig gjeng i grunn. ;D
Bare hyggelig om du er her, vi er ikke så opptatt av tall og sånn vi... ;)
Hadde alle hatt slik takhøyde som deg, så hadde veggene trengt mye tapet Komponenten :)

Mvh Vidar P

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.282
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Komponenten skrev:
resetter seg selv kamuflert som damer
Du kan fiske så mye du vil. Jeg kommer ikke til å sette tærne dine i avataren min uansett. ;D

:-*

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Vidar P skrev:
Hadde alle hatt slik takhøyde som deg, så hadde veggene trengt mye tapet Komponenten :)

Mvh Vidar P
Takker for det. :-* Jeg har en mann som er veldig flink å tapetsere, mye vegg gir god trening... ;D

Valentino, det er du som er så opptatt av tær, ikke jeg. Du og Parelius, hva er det med dere egentlig...?
Men veldig, veldig søte er dere, den skal dere ha... :-* :-* :-*

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.282
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Vi er sentralens tåfetisjister. Det er ingen andre enn oss som har lov til å uttale seg om kvinnetær. Vi har erfaring, må vite!

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Nå er det heldigvis slik at kinesere ansatt i norske selskaper som etablerer seg i kina ofte har goder som er vanlige her hjemme. Men hvis vi ikke får lov å komme dit for å drive businessen, da blir det jo fort litt vanskelig.

Ellers er det jo en glimrende taktikk for å vinne alle grenene i OL, å nekte alle de andre visum.

L

Lars.N

Gjest
Hva skal man si å mene om noe sånt da? :'(

Vet a F jeg,et så stort land så mye syk makt.

Josef Fritzl hadde vel følt seg mer en hjemme i Kina tenker jeg,mange muligheter for små & store jævlær,som eller i verden.

Laban

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
Hvorfor ikke starte en tråd med krangling om "vestlige kvalitetsprodukter" som er produsert i østen?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
1) Er vel ikke så farlig når de andre enten melder seg ut hele tiden, eller resetter seg selv kamuflert som damer.
2) Snodig gjeng i grunn. ;D
3) Bare hyggelig om du er her,
4) vi er ikke så opptatt av tall og sånn vi... ;)
1) Det er vel ein slags form for blygskap nokre av oss er forskåna for?
2) Jau! Men ei veldig interessant øvingsbane for høvisk framferd...
3) Klart det!
4) Er vi vel! Dette seier Kompe berre fordi ho ikkje frekventerar anna enn offtopic. (Eg er vel ikkje noko betre sjølv, og vert såleis straffa for dette. Sjølv om eg er innom både vinylkameratane og generalistane sånn innimellom, har Vidar P og mange andre danka meg ut.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Rhesus skrev:

Kina bør naturligvis bombes.
Bomb-bom-bomb, bomb Beijing (mel: Barbara Ann).
Regner med at Gahr vil fronte denne saken når han blir ferdig med Tromsø-vaset sitt. McCain vil forstå.

Topp Bunn