A
Atle Kristiansen
Gjest
eller bør jeg justere brillene mine - eventuelt vaske dem for brungrums?
Mvh
Mvh
Ad infinitum, eller hva det nå enn heter.Slubbert skrev:Sosialismen er kollektivistisk; den vurderer mennesker som grupper, tilkjenner rettigheter til grupper, underordner individet grupper og sympatiserer med grupper. Da er det bare helt naturlig at hat og misunnelse også vil rettes mot grupper. All den tid enkeltindividet ikke er suverent som rettighetshaver og det er underordnet rettighetene til en gruppe, et kollektiv eller en stat, - så vil også kollektivt hat og rasisme ha god grobunn.
Bestem deg da, er det sosialistene som er "mot" muslimene eller er det de andre?Slubbert skrev:Sosialismen er kollektivistisk; den vurderer mennesker som grupper, tilkjenner rettigheter til grupper, underordner individet grupper og sympatiserer med grupper. Da er det bare helt naturlig at hat og misunnelse også vil rettes mot grupper. All den tid enkeltindividet ikke er suverent som rettighetshaver og det er underordnet rettighetene til en gruppe, et kollektiv eller en stat, - så vil også kollektivt hat og rasisme ha god grobunn.
Du har mye rett i det, Slubbert. Det er en av årsakene til at heller ikke semikommunismen kan lykkes.Slubbert skrev:Sosialismen er kollektivistisk; den vurderer mennesker som grupper, tilkjenner rettigheter til grupper, underordner individet grupper og sympatiserer med grupper. Da er det bare helt naturlig at hat og misunnelse også vil rettes mot grupper. All den tid enkeltindividet ikke er suverent som rettighetshaver og det er underordnet rettighetene til en gruppe, et kollektiv eller en stat, - så vil også kollektivt hat og rasisme ha god grobunn.
Det har ikke noe å si hva du synes om muslimer eller innvandrere. At du synes noe om dem er nok.Pink_Panther skrev:Bestem deg da, er det sosialistene som er "mot" muslimene eller er det de andre?
Skal bli interessant å se hvor lang tråden blir før det kommer en Chomsky, Said eller Finkelstein-referanse...Ante Krist skrev:Ad infinitum, eller hva det nå enn heter.
Trenger ikke politiske vedtak da vøttø. Alle gjør som de selv vil. Hva skal vi med statsdannelser? Tvinge folk inn i en flokk med et begrenset geografisk areal til rådighet på den måten!Parelius skrev:Så, artig å se hvordan politiske vedtak/handlinger basert på enkeltindivider ser ut.
Jeg krever et vedtak som er rettet mot (i betydningen 'for') meg som individ! (Men det var kanskje ikke det som var ment?)
Du Atle, det er ikke slik da at du går rundt med solbriller i finværet ??Ante Krist skrev:eller bør jeg justere brillene mine - eventuelt vaske dem for brungrums?
Mvh
Spiralis skrev:Du Atle, det er ikke slik da at du går rundt med solbriller i finværet ??Ante Krist skrev:eller bør jeg justere brillene mine - eventuelt vaske dem for brungrums?
Mvh
Bruker å være Kompo som sier det, men det kan kanskje være slik at du også er "still going wrong"?
Så du vurderer sosialistene som en gruppe? Det er vel en sosialistisk innfallsvinkel? Hohum.Slubbert skrev:Sosialismen er kollektivistisk; den vurderer mennesker som grupper, tilkjenner rettigheter til grupper, underordner individet grupper og sympatiserer med grupper. Da er det bare helt naturlig at hat og misunnelse også vil rettes mot grupper. All den tid enkeltindividet ikke er suverent som rettighetshaver og det er underordnet rettighetene til en gruppe, et kollektiv eller en stat, - så vil også kollektivt hat og rasisme ha god grobunn.
Du har forlengst overbevist meg at du er en rasist, punktum. Om det er en trøst.oddgeir skrev:Jeg lurer på om jeg er rasistisk fordi jeg finner denne kreasjonen lattervekkende. [...]
Ja, har du grums noe sted, bør du definitivt vaske det vekk. Personlig venter jeg på at du skal stå fram som muslim. Alltid like lattervekkende når norske avvikere blir muslimer.Ante Krist skrev:eller bør jeg justere brillene mine - eventuelt vaske dem for brungrums?
Mvh
Ad infinitum.BBking skrev:Bla bla Euroasia, bla bla bla, Marx-Mohammed, bla bla New Taliban.
Enhver bør være kritisk til innvanringspolitikken, det er når kritikken tar form av hets, latterliggjøring og blatant rasisme at jeg finner det på sin plass å reagere. Om du ikke evner å skille mellom det f.eks. det Oddgeir* bedriver og enhver form for konstruktiv kritikk vil jeg foreslå at du prøver litt hardere..retteP skrev:Jeg må nok bare innfinne meg med at jeg kalles, og dermed er en utpreget rasist, siden jeg tillater meg å være kritisk til store deler av innvandringspolitkken. Greit nok...
Slett ikke, jeg snakker om sosialismen som tankesett og som samfunnsdoktrine. Å rakke ned på perverterte tankesett er ikke bare legitimt, men også nødvendig.erato skrev:Så du vurderer sosialistene som en gruppe? Det er vel en sosialistisk innfallsvinkel? Hohum.Slubbert skrev:Sosialismen er kollektivistisk; den vurderer mennesker som grupper, tilkjenner rettigheter til grupper, underordner individet grupper og sympatiserer med grupper. Da er det bare helt naturlig at hat og misunnelse også vil rettes mot grupper. All den tid enkeltindividet ikke er suverent som rettighetshaver og det er underordnet rettighetene til en gruppe, et kollektiv eller en stat, - så vil også kollektivt hat og rasisme ha god grobunn.
Jotakk, det var i antirasismens navn både hyggelig og saklig. Ingen overraskelser her.Ante Krist skrev:Enhver bør være kritisk til innvanringspolitikken, det er når kritikken tar form av hets, latterliggjøring og blatant rasisme at jeg finner det på sin plass å reagere. Om du ikke klarer å skille, så anbefaler jeg deg å ta barnehagen på nytt..retteP skrev:Jeg må nok bare innfinne meg med at jeg kalles, og dermed er en utpreget rasist, siden jeg tillater meg å være kritisk til store deler av innvandringspolitkken. Greit nok...
Mvh
Jeg bøyer mitt hode i skam. ;Dimpulse skrev:Nå er det muligens totalt politisk ukorrekt å terpe på ortografi og sånne kjedeligheter, men det får våge seg.
Jeg finner ordvalget ditt lattervekkende, Oddgier. Om det er slik at brukere melder om "følgende bakdeler..", er det nok inngående rekonstruktiv kirurgi som må til.
Ulemper derimot, er noe helt annet. La oss håpe det i tilfelle er det de opplever og melder om.
Hva er det med mine holdninger du finner frastøtende Atle?Ante Krist skrev:* Jeg mener Oddgeir har stilt seg selv i en slik posisjon at jeg ikke finner det problematisk å sette søkelyset på hans holdninger.
Mvh
Beklager min uvitenhet men kan du være litt mere spesifikk? Er det spesielle personer her på HFS du sikter til?Ante Krist skrev:eller bør jeg justere brillene mine - eventuelt vaske dem for brungrums?
Mvh
Det er like saklig som om jeg skulle satt enhver form for borgerlig tankegang synonymt med de paramilitære diktaturene i Guatamala og El Salvador; Suharto i Indonesia; Pinochet I Chile, og så videre og så videre. For ikke å snakke om fascismen representert ved Mussolini, Hitler, Franco. Eller imperialisme, ekspansjonisme, nasjonalisme og så videre. Du fremstår totalt endimensjonal i din raljering over sosialismen. Les Marcuse, Adorno, Luxemburg, Proudhon, Foucalt og så videre - så kanskje du lærer noe. Du har jo kapasiteten.Slubbert skrev:Slett ikke, jeg snakker om sosialismen som tankesett og som samfunnsdoktrine. Å rakke ned på perverterte tankesett er ikke bare legitimt, men også nødvendig.erato skrev:Så du vurderer sosialistene som en gruppe? Det er vel en sosialistisk innfallsvinkel? Hohum.Slubbert skrev:Sosialismen er kollektivistisk; den vurderer mennesker som grupper, tilkjenner rettigheter til grupper, underordner individet grupper og sympatiserer med grupper. Da er det bare helt naturlig at hat og misunnelse også vil rettes mot grupper. All den tid enkeltindividet ikke er suverent som rettighetshaver og det er underordnet rettighetene til en gruppe, et kollektiv eller en stat, - så vil også kollektivt hat og rasisme ha god grobunn.
Alt.oddgeir skrev:Hva er det med mine holdninger du finner frastøtende Atle?Ante Krist skrev:* Jeg mener Oddgeir har stilt seg selv i en slik posisjon at jeg ikke finner det problematisk å sette søkelyset på hans holdninger.
Mvh
Det mest inteligente, opplyste og reflekterte en kan gjøre er visst å helt ukritisk, blind, ta til seg så mye av dumsnillismen som mulig, slik jeg har kjønt det.Ante Krist skrev:eller bør jeg justere brillene mine - eventuelt vaske dem for brungrums?
Mvh
Det er nettopp den, om en ikke gir sitt stilltiende samtykke til rasismen så er en plutselig naivist, relativist og dumsnill fordi en ikke ser at muslimene er i ferd med å ta over Europa og utslette det europeiske. Noe som ikke er mindre en reint forbanna sinnsykt. Uten at jeg beskylder deg for å være besmittet av den formen for fremmedfrykt, dog mange her er det.Øivind skrev:Det mest inteligente, opplyste og reflekterte en kan gjøre er visst å helt ukritisk blind godta så mye av dumsnillismen som mulig, slik jeg har kjønt det.Ante Krist skrev:eller bør jeg justere brillene mine - eventuelt vaske dem for brungrums?
Mvh
Det er noe som heter trygghet. Det er noe som heter å føle seg inkludert. Det er noe som heter å føle seg som en del av fellesskapet. Hvordan skal et så diskriminerende tiltak øke sannsynligheten eller fremme vellykket integrasjon og en rolle i arbeidsmarkedet, om personen neste dag kan bli tvunget til en helt ny tilværelse - eller frykter å bli tvunget tilbake til en umenneskelig en. Dette er ofte mennesker som har lidd de forferdeligste skjebner. Jeg finner tiltaket du foreslår direkte inhumant.el_mariachi skrev:Oppholdstillatelse bør revurderes med jevne mellomrom, for å eventuellt å vende hjem hvis situasjonen i hjemmlandet tillater dette.
Hvor har du funnet opp dette tallet fra?el_mariachi skrev:Sannsynligvis er under fem prosent av de som blir gitt politisk asyl faktisk berettiget dette.
Selvinnsikt og selvransakelse har aldri vært de venstreradikales sterke side. Merk alle de millioner døde som blir kommentert med et skuldertrekk mens de løper islamistenes ærend.Øivind skrev:@Atle.
Var vel en smule drøyt det jeg skrev.
Men; er det ikke også like naivt å tro at de verdiene/meningene du (med flere) står for er de perfekte feilfrie løsningene på verdens problemer. Like lett å få det inntrykket iblandt og.
Det mener vi vel alle til en viss grad, dessverre. Men det er lov å prøve å distansere seg fra det, om enn jeg neppe er så god til det som jeg liker å tro.Øivind skrev:@Atle.
Var vel en smule drøyt det jeg skrev.
Men; er det ikke også like naivt å tro at de verdiene/meningene du (med flere) står for er de perfekte feilfrie. Like lett å få det inntrykket iblandt.
Enig i den. Har også mørkhudede venner.Ante Krist skrev:Det betyr ikke at jeg aksepterer at noen gjør narr av mine medmennesker på bakgrunn av hudfarge eller annen anderledeshet på en nedverdigende måte, alene for å illustrere hvor høyt hevet en selv og ens vestlige aner og idealer er over "oppsopet". Det er klassisk rasisme, noe jeg hade håpet vi, i fellesskap, hadde hevet oss over.
Mvh