Har de noe her å gjøre?

muzak

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
503
Antall liker
16
Du og du hva du kan trikse det enkle vanskelig om du vil, men jeg vil la dette ligge da det virker mer som en mild kverulering enn noe annet, mulig jeg har feil her, men dog....

mvh
Dette er jo bare piss om.s. Har du ingen argumenter å komme med?

Mvh
Bjørn
 
O

om.s

Gjest
Dette er jo bare piss om.s. Har du ingen argumenter å komme med?

Mvh
Bjørn
Ja det er jo ganske tydelig hvem som kommer med piss her, det kan vel ikke klasses som annet dette sure skvipet du her serverer ::) ....

mvh
 

muzak

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
503
Antall liker
16
Ikke meningen å forsure tråden med OT, men du holder deg ikke til saken i denne tråden. Bare vrir og vender på det andre skriver, uten å komme med konstruktive argumenter. Lar den ligge der.

Mvh
Bjørn
 
O

om.s

Gjest
Ikke meningen å forsure tråden med OT, men du holder deg ikke til saken i denne tråden. Bare vrir og vender på det andre skriver, uten å komme med konstruktive argumenter. Lar den ligge der.

Mvh
Bjørn
Les ting om igjen, og med litt andre og litt mer positive briller, jeg tror low-q ser den lille ironien, ikke minst takket være disse ;) ;D osv..
Nei isteden bidrar du med klassiske" påhopp" ala det du serverte i din forrige post.
Når det er sagt så tror jeg også at Low-Q er voksen nok å tale egen sak om det skulle være nødvendig, men bevares! alltid nyttig å lære om "konstruktive argumenter" fra en som så til de grader anvender det slik du selv gjør her.

mvh
 

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Innlegg
369
Antall liker
0
Jeg synes ikke de som har bastante formuleringer om at kabler ikke har noe å si, ikke har noe i kabel avdelingen å gjøre.

Tenk hvis det var en stakkar som hadde et stort problem i oppsettet sitt, og har en følelse at det er den 200.- dvd-spilleren som problemet i Martinlogan/Mcintosh oppsettet sitt. Han legger et innlegg på forumet og det er 2-3 personer som påstår at cd er digitalt 100101001010101, det er ingen forskjell på digitale avspillere!

Det er en kjennsgjerning at denne personen ikke får oppleve nirvana.

Jeg mener kabel avdeling bør være for dem som vil rådføre seg og dem som har gode anbefalinger å gi.
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
341
Jeg synes ikke de som har bastante formuleringer om at kabler ikke har noe å si, ikke har noe i kabel avdelingen å gjøre.

Tenk hvis det var en stakkar som hadde et stort problem i oppsettet sitt, og har en følelse at det er den 200.- dvd-spilleren som problemet i Martinlogan/Mcintosh oppsettet sitt. Han legger et innlegg på forumet og det er 2-3 personer som påstår at cd er digitalt 100101001010101, det er ingen forskjell på digitale avspillere!

Det er en kjennsgjerning at denne personen ikke får oppleve nirvana.

Jeg mener kabel avdeling bør være for dem som vil rådføre seg og dem som har gode anbefalinger å gi.
Hva er egentlig så fruktbart med at en tredjeperson syns en kabel, eller noe som helst annet for den saks skyld, låter bedre i bassen, eller gir bedre stereoperspektiv?

Når man ikke har annet enn personlig smak og opplevelser å anbefale etter, tror jeg denne stakkaren blir mye mer villedet enn veiledet i kraft av slike råd.

Men for all del, så er også kabelhjørnet en del av forumet der vi snakker sammen om hifi, men, som en oppfordring, så bare ikke bruk andres opplevelser som fasit på hvordan ting låter for en selv :)

Ellers mener jeg at folk som ubegrunnet sier at kabler ikke har noe å si, bør finne noe annet å skrive om.

Mvh.

Vidar
 

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Innlegg
369
Antall liker
0
Hva er egentlig så fruktbart med at en tredjeperson syns en kabel, eller noe som helst annet for den saks skyld, låter bedre i bassen, eller gir bedre stereoperspektiv?

Når man ikke har annet enn personlig smak og opplevelser å anbefale etter, tror jeg denne stakkaren blir mye mer villedet enn veiledet i kraft av slike råd.


Dette gjelder for hele forumet. Og kanskje hadde de fleste hatt det bedre uten 1000 forskjellige råd hele dagen? Men det er jo gøy med forumet.
 
K

knutinh

Gjest
Kabelhjørnet :
"Her kan alt av kabling til hifi og surround diskuteres. Hold en hyggelig tone selv om uenigheter vil oppstå."

Tech-hjørnet :
"Her kan det diskuteres tekniske forklaringer innen elektronikk, kabel og høyttalerteknologi. Ingen synsing her
"

Hvis man er uenig i disse statuttene kan man helt sikkert sende en melding til høvdingen med forslag til forbedringer eller klikke seg inn på "Kommentarer og hjelp til forumet ":
http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board=bruk1

At noen ønsker å kneble alle de er uenig med er ikke noe nytt. Derfor er det veldig greit med slike klare regler som definerer hvor forskjellige diskuksjoner skal finne sted, og et generelt krav om normal folkeskikk og å holde seg til sak ikke person.

Hvis man ikke kan leve med dette så er det fullt mulig å bruke tiden sin på noe mer nyttig. Gå en tur, lytt til musikk, jobb litt...

-k
 
Topp Bunn