Har alle sin pris?

Hva ville du forlangt som minimum betaling for dette?

• Du er syk i hodet! Aldri!

Stemmer: 0 0.0%
  • 1 million kroner

• 10 millioner kroner

• Røkkes Båt m. fri drift

• Kun i yterste nydssituasjon

• Kun for å redde andres liv

• Kun for å redde eget liv

• 100 Millioner kroner

• Totalt antall stemmer
    0
G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg under meg av og til på om alle har sin pris, og dermed er hykleriske av natur. Eller om man er villig til å holde på prinsipper uansett situasjon.

La oss tenke oss følgende smakløse situsjon.

Du blir tilbud en sum penger for å utføre følgende smakløse handlinger. Ingen får vite om det annet en personen som betaler og ser på, samt din advokat som sørger for at du får dine penger. Betalingen blir ordnet i form av en skattefri lotterigevinst.

1. I 10 minutter suge et esel i endetarmen.

2. Slå i hel en søt uskyldig kattepus med en telefonkatalog.

3. Bli urinert på av en full uteligger.

O

om.s

Gjest
Alle, eller de fleste har vel sin pris, selv om ikke denne alltid er i kroner el berømmelse!....

mvh

K

knutinh

Gjest
Jeg tror alternativ 1 koster deg mest her i gården.

-k

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
lurer på hvordan man kan komme i en nødssituasjon hvor man må gjøre noen av disse tingene for å f.eks redde eget liv eller andres.
enig i at alternativ nummer 1. er den verste der, selv om det sikkert ikke  er så lett å slå ihjel en kattunge med en telefonkatalog.

men hva gjør man ikke for penger :p

G

Gjestemedlem

Gjest
Hvor vil du med dette da?
Ren nyskjerrighet. Jeg skal ikke lage noen billige poenger utav det.

Kun ment som et appropos til f.eks. protitusjonsdebatten og om man kan stille seg sympatisk til mennsker som gjør andre valg enn seg selv.

T

Thomas1

Gjest
1) Bare 10 minutter...

2) hvorfor ikke med en notatblokk?

3) Urin tørker!

G

Gjestemedlem

Gjest
lurer på hvordan man kan komme i en nødssituasjon hvor man må gjøre noen av disse tingene for å f.eks redde eget liv eller andres.
Kanskje du trenger millioner til en kostbar operasjon for å redde deg selbv eller noen andre som står deg nær? En operasjon som ikke betales av staten.

Løsepenger for en kidnapping med antatt dødelig utgang?

En gave man kan gi til en klinikk i Nigeria som vil redde tusenvis av barn fra sikker død?

K

knutinh

Gjest
selv om det sikkert ikke  er så lett å slå ihjel en kattunge med en telefonkatalog.
Jeg har jobbet på slakteri. Ikke så veldig forskjellig egentlig. Må innrømme at lønna nok var primær motivator ja ;-)

Er dette forøvrig relatert til spørsmålene man får når man er militærnekter? "hva ville du gjort om noen pekte på familien din med et skytevåpen..."?

-k

G

Gjestemedlem

Gjest
Er dette forøvrig relatert til spørsmålene man får når man er militærnekter? "hva ville du gjort om noen pekte på familien din med et skytevåpen..."?
Ja det blir jo litt det samme. En hypotetisk situasjon som sansynligvis aldri vil oppstå. Men ditt eksempel kan også være en felle hvis man nekter på passifistisk grunnlag. Her kun ment som tankespinn.

G

Gjestemedlem

Gjest
Hvor mye får jeg for å holde eselet?
                                       mvh
En opplevelse for livet, blandet med skyldfølelse og fornemmelsen av en rar smak i kjeften hver gang du ser en pusekatt.

O

om.s

Gjest

-k
Dette høres kjent ut!...

mvh

cannot

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
0
1) Bare 10 minutter...

2) hvorfor ikke med en notatblokk?

3) Urin tørker!

;D ;D ;D enkelte betaler jo for å gjøre slike ting ::)

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.365
Torget vurderinger
1
- Everybody's got at price about,
and yours was pretty low ...

mvh
KJ

PS ikke ta det personlig ... 8)

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
929
Ren nyskjerrighet. Jeg skal ikke lage noen billige poenger utav det.

Kun ment som et appropos til f.eks. protitusjonsdebatten og om man kan stille seg sympatisk til mennsker som gjør andre valg enn seg selv.
Absurd   :p

Hva slags valg er dette? Dette har ingenting med realiteter å gjøre. De billige poengene er der allerede.

G

Gjestemedlem

Gjest

Hva slags valg er dette? Dette har ingenting med realiteter å gjøre. De billige poengene er der allerede.
Absurd, smakløst og urealistisk? Jepps. Handler kun om holdninger. Rent hypotetisk tullball.

Hadde det vært realistisk hadde en av alternativene vært:

* 4 Pils, en pakke tyggis, rene klær og et dypt kyss fra Miss Lofoten 97

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.365
Torget vurderinger
1

Haugevis av billige poenger ... og likevel et lite snev av realitet ... og ikke altid like klar forskjell mellom juks og humbug ... ta deg en liten tur ut på «byens» mer «flashy» steder, lat som du svømmer i penger for et liten stakket stund og skjekk reaksjonen ...

mvh
KJ

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.365
Torget vurderinger
1
...
4 Pils, en pakke tyggis, rene klær og et dypt kyss fra Miss Lofoten 97
Du er for sent ute ;D

mvh
KJ

S

slowmotion

Gjest
Nekter å slå en pusekatt.  
De andre to greiene er motbydelige, men de går over etter en tid.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.660
Torget vurderinger
0
Alternativ 1, Tror ikke det nei ! Hva har eselet gjort deg foresten ? ???

Alternativ 2, Ikke tale om ! Jeg liker pusekatter jeg !! :mad:

Alternativ 3, Her er du for upresis i formuleringen din ! For 100 mill kunne han jo få pisse på buksebeinet eller skoa mi, det har jeg opplevd i en kø utenfor et utested ! Tøff i trynet var han helt til jeg grep fatt i luringen og sa at jeg skulle slå knute på den ! Da ble den veldig liten og han tisset på sine egne klær. ;D ( Greit å ha tilgang på håndvask og desinfiserende såpe ! )

Men mest av alt så har du vel ikke 100 mill å gi bort !? :p

Topp Bunn