Hans Theezink

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Innlegg
289
Antall liker
3
Noen som kjenner til Hans Theezink..

Prøver å få tak i noe av fyren.
 

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
1
Legger du inn et søk her på HFS på Theessink finner du masse info. Husk å skriv navnet hans riktig.

Allmusic har også noe å fortelle. Søk på navnet der også.

Typisk for mye av musikken er hans svingende groovie blues, tett kompet av Jon Sass på tuba. At den lydmessige kvaliteten på innspillingene normalt holder god kvalitet, er et pluss. Og hvis du får sjans til å høre ham live, - god fornøyelse! 8)
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Platene hans er stadig vekk på spilleren.
Kan brukes både som bakgrunnsmusikk OG ikke minst som finlyttingsmusikk.
Veldig bra innspillinger.

Bluesen er hovedmenyen, ispedd alt fra" reggae" til "country"
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Var på konsert med mannen for en måneds tid siden. Benyttet selvsagt anledningen til å skaffe meg autografen på et par av platene, han er jo en hyggelig fyr denne Hans. Er selvsagt ikke å forakte å sitte på andre rad med en kald halvliter og konstatere at lyden ikke er så aller verst hjemme.

Jeg foretrekker platene Hard Road Blues og Songs From the Southland. Masse av Theessink lar seg skaffe på vinyl og SACD om det måtte være interessant.

Jeg liker mannen best når han er ensom og akustisk.
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.407
Antall liker
12.891
Hei Fosse sjekk ut Call Me fra 1992 på Blue Groove records med Jon Sass på tuba ;-)
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Den står i vinylbunken og får stadig lov til å ta 33,3 runder i minuttet. Men takk for innspillet Powerpoint.

André
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei Fosse!
Du var altså der hvor jeg hadde tenkt meg (Muddy Waters) men ikke orket fordi jeg hadde tidligvakt den uka (opp kl.0500).
Angrer litt nå ;)
Jeg er en fyr som må sparkes litt bak for å få til slikt, så send gjerne en mail neste gang du har tenkt deg på noe spennende.
Eivind sparket meg med på Kari Bremnes sist lørdag i Sandvika kulturhus, fin opplevelse det og faktisk første gang jeg har hørt henne live.

Hans Theessink er den artisten ved siden av Nguyen Le gitarist fra Frankrike (som ikke er alt for kjente/profilerte) som jeg har mange cder med.
Herlig musikk og ikke minst god lydkvalitet i tillegg.
Mvh.KW
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Det er lettere å spore opp platene hans hvis du staver etternavnet slik: Theessink.

Du finner noen av dem på platekompaniet.no

Mine favoritter er Lifeline og Music from the Southland. Stor lyd med en vokal som kommer veldig bra fram, men ujevnt låtmateriale.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Min favoritt fra Hans Theessink`s produksjon er "Bridges"

Godt variert låtmateriale.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Min favoritt fra Hans Theessink`s produksjon er "Bridges"

Godt variert låtmateriale.
Kunne vært min også, men så var det en cøntry-låt der. OG et par raggae. En blues-artist kan ikke drive på slik. ;D
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
jepp, rå musikk han lager:) HI-FI centeret bruker noen av CD'ene hans som referanser...
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Kunne vært min også, men så var det en cøntry-låt der. OG et par raggae. En blues-artist kan ikke drive på slik.  ;D
Nå er ikke reggae og country mine favoritter heller, men jeg synes det er litt morsomt måten han integrerer disse stilartene inn i sin egen musikk.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Helt ok for meg som virkelig er reggae fan ;D
På "reklameplakaten" som annonserte konserten med Theessink og som jeg så på Muddy Waters ble han kalt for Europas Taj Mahal,
ikke helt ueffent siden de begge vandrer innom forskjellige stilarter.
Muddy er et kult sted og mye folk på lørdag ettermiddager med livemusikk og dette bør være et godt tips til blueselskere generelt, men også for de som er på bytur (lengre utenfra) en lørdag og vil slappe av med øl og fin musikk og stemning.

Mvh.KW
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.245
Antall liker
3.199
Torget vurderinger
49
Hm ..Hans Theessink sin plate "Solo" var en av platene som startet min HiFi interesse ,med sangen Big Bill's Guitar på bånn fyring ahhhh nydelig ;)
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Hm ..Hans Theessink sin plate "Solo" var en av platene som startet min HiFi interesse ,med sangen Big Bill's Guitar på bånn fyring ahhhh nydelig  ;)
Enig, men plata heter vel egentlig Hard Road Blues?
 

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Innlegg
289
Antall liker
3
Tusen takk alle sammen for kjemperespons.

Beklager feilskriving av navn :-[

Men nå ser det ut til at jeg skal klare å få tak i noe fra han. Kommer til å bestille minst 5 CD-er. Syntes det er knallbra.

Hvem 5 skal jeg bestille?
Tror i hvert fall jeg skal ha Lifeline.

PS.
Bra vi har HFS

:)
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Jeg har allerede nevnt to, og de holder jeg fast ved, men så liker jeg mannen best når han befinner seg nærmest den tradisjonelle bluesen og det gjør han gjerne når han er akustisk og alene.

Skulle jeg våge meg på ei skive til måtte det kanskje være Journey On.

Men, her kommer vi jo inn på smak og behag. Kanskje ikke så dumt å ta med DVDen? Den er absolutt verdt å legge noen sanser til.
 
Topp Bunn