Halloween, kanksje den bør avlyses?

G

Gjestemedlem

Gjest
Vanskelig å stoppe noe slikt når det først er etablert. Samme med jul, påske og hitlers gebursdag. Tilhengerene vil nok holde på med sitt uansett. Men dette fenomenet er da først og fremst innført av handelsstanden, så vi får oppfordre pøbelen til å knuse noen butikkvinduer i stedet. :)

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
Gjestemedlem skrev:
Vanskelig å stoppe noe slikt når det først er etablert. Samme med jul, påske og hitlers gebursdag. Tilhengerene vil nok holde på med sitt uansett. Men dette fenomenet er da først og fremst innført av handelsstanden, så vi får oppfordre pøbelen til å knuse noen butikkvinduer i stedet. :)
Helt enig!!! Skjønner ikke hvorfor vi skal feire død, hekser og ødeleggelse ???

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
930
Som knebøyere for amerikansk kultur må vi bare ønske dette velkommen i frihetens navn. Du må passe for ditt eget, så det er på tide med liberal våpenlovgiving slik at vi stoppe ødeleggelse av privat eiendom uten å blande myndigheter og politi inn...

K

kbwh

Gjest
Vi hadde en eneste søt liten heks på besøk i går. Hun hadde ikke pønsket ut et eneste lite knep.

S

slowmotion

Gjest
Det er fint å bo på landet.
Folk er hyggelige, og småbarna orker ikke gå helt hit.... ;D

;)

S

Slubbert

Gjest
Jeg delte for det meste ut potetgull og sigaretter. Barna så ikke ut til å sette nevneverdig pris på det, men de ble veldig glad for sånne, spesielt de røde:

Vedlegg

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.721
Torget vurderinger
0
Gjest skrev:
Som knebøyere for amerikansk kultur må vi bare ønske dette velkommen i frihetens navn. Du må passe for ditt eget, så det er på tide med liberal våpenlovgiving slik at vi stoppe ødeleggelse av privat eiendom uten å blande myndigheter og politi inn...
Men Gjest da! :eek: Har du av alle konvertert ti FRP?? ??? ::) :-\ Det trodde jeg faktisk ikke om deg! :-\ :'( :eek: :-X

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.721
Torget vurderinger
0
Nå hørte jeg at et gjeng fedre nede på østlandet hadde begynt å følge de små håpefulle rundt for å passe på at det ikke ble begått herverk. Det kan jo være en måte?

Ikke minst fordi de samme fedrene hadde med seg cognacglass som de forventet ble fyllt opp der man ringte på! ;D

Nei, jeg må tenke meg litt om før jeg er villig til å avskrive dette fenomenet som kalles Halloween, der er klart positive muligheter her! ;D ;D ;D ;D

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.505
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Spiralis skrev:
Nå hørte jeg at et gjeng fedre nede på østlandet hadde begynt å følge de små håpefulle rundt for å passe på at det ikke ble begått herverk. Det kan jo være en måte?

Ikke minst fordi de samme fedrene hadde med seg cognacglass som de forventet ble fyllt opp der man ringte på! ;D

Nei, jeg må tenke meg litt om før jeg er villig til å avskrive dette fenomenet som kalles Halloween, der er klart positive muligheter her! ;D ;D ;D ;D
Her på landet er ikke halloween særlig populær. Julebukk, derimot, også med voksne deltakere.
Jeg husker en som tok`an helt ut: John Kjell F.... (56år)fant ut at han kunne greie å komme seg bedre rundt hvis han bare var litt kreativ med transportmiddelet.....han salet opp fjordingen sin og RED julebukk.....han ble så full av etterjulsstemning at han til slutt datt av hesten og pådro seg kraniebrudd ;D
mvh

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.721
Torget vurderinger
0
Huff den fylla den fylla! ;D ;D ;D ;D

Håper det gikk bra med ham. :)

K

kbwh

Gjest
Jeg har fått referert liknende julebukktradisjoner fra Kongsvingertraktene, tkr. Så langt har skadene begrenset seg til lettere forfrysninger og et forstuet håndledd etter fall på glattisen.

Glimrende idé med det cognacglasset.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg har noen amerikanere i nabolaget, og de fulgte barna rundt ikledt supermanndrakt. ;)
De var, om mulig, enda mer entusiastiske enn barna.

High_def

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.04.2005
Antall liker
5
Sted
Oslo
Litt irriterende at vi skal ta etter nok en amerikansk tradisjon. Men jeg forstår godt at ungene blir psyka opp av dette. (Seinfeld hadde noen meget gode betraktninger rundt halloween).

De litt større lar uansett ikke en anledning til litt grøftefyll gå forbi, så dette er nok kommet for å bli...

Har vel fått litt større forståelse for hvorfor amerikanere synes tilfeldig og grusom voldsutøvelse hører naturlig sammen med halloween. Here comes Freddy!!! ;)

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.192
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
^Bare for å utdype litt; det er da pokker at dagens foreldre ikke lengre oppdrar barna til å fungere sammen med andre, lære seg å ta hensyn, vente på tur osv. Barna nå roses for alt- tegner de en strek på et ark, er det et mesterverk. De settes fremst hele tiden, med manglende empati og evne til å se andre som resultat. Dessuten faller de totalt igjennom når skole, idrettslag og andre har forventninger og stiller krav til de. Da kommer foreldrene løpende også og lager støy. I dette tilfellet sto altså foreldrene å så på? Helt fantastisk!

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.309
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Jeg gotta meg som bare F i går kveld med 3 pluss og regn. Så ikke en drittunge her, men så hadde jeg slått av lyset og. Det hadde vist kommunen og for gatelysene var avslått....

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
15.989
Jeg hadde besøk av tre gjenger med unger i går. Jeg hadde en stor skål med godteri, alle var nøye på å ta kun en ting hver og de takket når de gikk. Lukket gangporten etter seg gjorde de også.

Edit: Jeg synest selvsagt like fullt at dette er noe forbannet tull...

Sist redigert:

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2012
Antall liker
280
Torget vurderinger
0
Jeg møtte 6 unger i går på vei inn til huset da jeg kom med hunden etter at vi hadde gått tur, de spurte om å få klappe den og bikkja logra og var happy happy, de fikk faktisk ganske mye godteri siden jeg hadde kjøpt inn en del og regnet med at det ikke kom så mange senere på kvelden pga av regnet, De spurte faktisk om hvor mye de kunne få, men bikkja var faktisk den som var gladest så det var en fin dag for han.

Ellers synes jeg dette er noe tull, synes også at det er litt rart at Slubbert er i mot dette siden det er handelsnæringen som har innført dette for å tjene mer penger.

Sist redigert:

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
8-åringen min Darth Maul, min kom hjem med en pose full av godteri og en toppløs Pamela Anderson.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Synes det er en god idé å få kledd overkroppen til Pamela. Regner med at guttungen er over på kumelk, og synes det er greit å vente et par år med tafsinga. I mellomtida kan du ta ansvaret og forklare litt om hepatitt C, og smittevern. :D

Pommeroy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2012
Antall liker
353
8-åringen min Darth Maul, min kom hjem med en pose full av godteri og en toppløs Pamela Anderson.
Måtte lese to ganger. Første gangen leste jeg "en tannløs Pamela Anderson." :D

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.248
Sted
Holmestrand
Jeg hadde besøk av tre gjenger med unger i går. Jeg hadde en stor skål med godteri, alle var nøye på å ta kun en ting hver og de takket når de gikk. Lukket gangporten etter seg gjorde de også.

Edit: Jeg synest selvsagt like fullt at dette er noe forbannet tull...
At dette er tull er jeg helt enig i.
Men at det skal være så grusomt å få noen unger på døra har jeg litt vanskelig å forstå.
Bor landlig til, men like vel kom det ca 15-20 unger på døra.
Søte, snille, frekke, høflige, beskjedne, frampå, nesevise og morsomme.
Alle typer, ingen klarte å irritere. Betraktet noen av dem i oppmarsjområdet før de skred til verket.
Ingen tvil om at de hadde det morsomt, og alt som får barna opp fra sofaen tåler jeg.
... mulig jeg har blitt litt myk av morfarhormoner?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.729
At barna kler seg ut og jakter på snop er en ting, det er greit nok. Når voksne går bananas ogpøser på med kostymer og sminke blir det tåpelig. Aller værst er de foreldrene som arrangere Halloweenparty for de små håpefulle og på død og liv skal overgå naboens party.

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
14.826
Halloween - allehelgensaftens opprinnelse Samhain - Wikipedia kommersialiert av folket i Unaiten Bløff som vanlig.
I døren møtte jeg noen av unga med ØL elle BØLL, etterfulgt av infam latter.
Slemme mannen hehehe...
Her hjemme var unga så sukkerstinne at de først klatrert ned fra veggen i dag :rolleyes:

Edorfnaj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2013
Antall liker
150
Sted
Sandnes (Rogaland)
Torget vurderinger
7
Synes dette er den desidert tåpeligste "tradisjonen" som har blitt prakket på det norske folk.

Men det er sikker morsomt for ungene og handelsstanden :)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Store og små må for all del ikke ha deg gøy.
I bestefall burde Halloween feires med gravalvor.

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
472
Sted
Nøtterøy
Jeg hadde også besøk av en gjeng pynta unger. Kurvene deres var fulle av godteri. Knask eller knep sa de. Knask sa jeg, og forsynte meg av kurvene. Da begynte de å gråte og løp hjem.
Tok jeg for mye knask?
R

Topp Bunn