Hagens hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.990
    Antall liker
    20.054
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Fikk 10 omganger på en bane for lenge siden i en Ferrari F360 Challenge (fabrikkstunet version av F360 Modena).
    Desverre ikke med meg i føresetet, men fint nokk til å oppleve accelerasjon og bremseevne.
    Super opplevelse 👌
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.590
    Antall liker
    11.081
    Dette er ikke hva det ser ut som.


    tempImagezhtbd5.jpg


    Trådstarter har fått en av sine raptuser og planlegger nå og være med på halvmaraton i september. Etter en 13 km økt i dagens varme måtte jeg bare sette meg ned med noe oppkvikkende og tenke over denne ideen en gang til. Men jo, jeg tror jeg skal fortsette. Det høres dessuten ut som Ludwig også synes det er en god idé.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Æ protesa, og må rette en inntrengende pekefinger mot den infantile ideen om å løpe halvmaraton i din alder :oops: galskap!
    Da er det mye mer fornuftig å dra i gang en maratonaften med Ludvig Van Bee Toffen, vakuumpresset kaffe, et par liter "dårlig" rødvin og rikelige mengder armagnac ;) Gale mannen.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.590
    Antall liker
    11.081
    Æ protesa, og må rette en inntrengende pekefinger mot den infantile ideen om å løpe halvmaraton i din alder :oops: galskap!
    Da er det mye mer fornuftig å dra i gang en maratonaften med Ludvig Van Bee Toffen, vakuumpresset kaffe, et par liter "dårlig" rødvin og rikelige mengder armagnac ;) Gale mannen.
    Jammen vi kan jo gjøre begge deler, med ditt forslag etter gjennomført halvmaraton. . . Man skal gjøre ting man liker, og jeg liker faktisk og løpe selv om jeg er alt annet enn et naturtalent i det. Dessuten er min erfaring at lytterøktene blir enda bedre med en god dose endorfiner man sitter igjen med etter en løpetur.;)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.590
    Antall liker
    11.081
    Da er ferien igang og denne gangen er den mer etterlengtet enn noen sinne. Men før den startet gjorde jeg et par ting som jeg synes jeg må nevne.

    Sist torsdag var jeg ute med noen kollegaer som er like opptatt av båt og fart som jeg er av lyd. Dette førte til en aldri så liten demonstrasjon av en Goldfish med 450hk etterfulgt av en middag på brygga i Son. Fy som dette gikk!!! Jeg hadde følelsen av og fly 20 cm over vannet i en uvirkelig blanding av fart og kontroll. Jeg er lettet over og fortsatt kunne konstatere at jeg vanskelig blir hekta på disse opplevelsene, for dét hadde blitt dyrt! Samtidig må jeg jo innrømme at disse episodene er forferdelig morsomme og noe som jeg kommer til og huske i lang tid framover.
    Mine fartsopplevelser i den siste tiden har vært heftige!

    tempImagevUHIN8.jpg



    tempImageCvFALt.jpg


    Det andre jeg vil fortelle om:

    I går var jeg over hos min fetter igjen. Der stod PMCene plassert på noen nye elegante plattformer fra et firma ved navn Wellfloat. Disse kobler høyttalerne vekk fra underlaget på en bedre måte enn tilsvarende produkter i følge produsenten. Jeg er alt annet enn en ekspert på den tekniske delen av denne problematikken med frakobling/tilkobling av underlag. Men det jeg hørte i går var utrolig overbevisende. Den realismen, klarheten og dynamikken som plutselig stod fram hos Finn har IKKE vært der før.
    Jeg ble faktisk så begeistret at jeg takket nei til de obligatoriske ølene jeg pleier og bli tilbudt. Dette ville jeg få med meg hver detalj av! Følelsen av at musikerne var i rommet var tett på 100%.
    Jeg vet jo at PMC har hatt et samarbeid med et annet firma som jobber med samme teknologi men har aldri fått anledning til og høre hva dette utgjør. Dét har jeg nå og det kommer nok til og få følger . . .


    tempImageUGooKD.jpg



    tempImagepJl39h.jpg



    tempImageUkdMpV.jpg


    :cool:
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.572
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    6
    Da er ferien igang og denne gangen er den mer etterlengtet enn noen sinne. Men før den startet gjorde jeg et par ting som jeg synes jeg må nevne.

    Sist torsdag var jeg ute med noen kollegaer som er like opptatt av båt og fart som jeg er av lyd. Dette førte til en aldri så liten demonstrasjon av en Goldfish med 450hk etterfulgt av en middag på brygga i Son. Fy som dette gikk!!! Jeg hadde følelsen av og fly 20 cm over vannet i en uvirkelig blanding av fart og kontroll. Jeg er lettet over og fortsatt kunne konstatere at jeg vanskelig blir hekta på disse opplevelsene, for dét hadde blitt dyrt! Samtidig må jeg jo innrømme at disse episodene er forferdelig morsomme og noe som jeg kommer til og huske i lang tid framover.
    Mine fartsopplevelser i den siste tiden har vært heftige!

    Vis vedlegget 831431


    Vis vedlegget 831432

    Det andre jeg vil fortelle om:

    I går var jeg over hos min fetter igjen. Der stod PMCene plassert på noen nye elegante plattformer fra et firma ved navn Wellfloat. Disse kobler høyttalerne vekk fra underlaget på en bedre måte enn tilsvarende produkter i følge produsenten. Jeg er alt annet enn en ekspert på den tekniske delen av denne problematikken med frakobling/tilkobling av underlag. Men det jeg hørte i går var utrolig overbevisende. Den realismen, klarheten og dynamikken som plutselig stod fram hos Finn har IKKE vært der før.
    Jeg ble faktisk så begeistret at jeg takket nei til de obligatoriske ølene jeg pleier og bli tilbudt. Dette ville jeg få med meg hver detalj av! Følelsen av at musikerne var i rommet var tett på 100%.
    Jeg vet jo at PMC har hatt et samarbeid med et annet firma som jobber med samme teknologi men har aldri fått anledning til og høre hva dette utgjør. Dét har jeg nå og det kommer nok til og få følger . . .


    Vis vedlegget 831443


    Vis vedlegget 831444


    Vis vedlegget 831445

    :cool:
    Wellfloat er nok noe av det beste man får tak i og dem er meget Fleksible og tar opp til 300Kg som burde holde til de fleste!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.590
    Antall liker
    11.081
    Wellfloat er nok noe av det beste man får tak i og dem er meget Fleksible og tar opp til 300Kg som burde holde til de fleste!
    De største plattformene av den typen Finn har blir for liten under BB5 så lenge man tenker at de skal være mellom gulv og stativ. Tror du de vil fungere like godt mellom bunn på høyttaler og toppen på stativplaten?
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.572
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    6
    De største plattformene av den typen Finn har blir for liten under BB5 så lenge man tenker at de skal være mellom gulv og stativ. Tror du de vil fungere like godt mellom bunn på høyttaler og toppen på stativplaten?
    Den vil fungere utmerket der. Selv om det ser penest ut under stativene.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    God ferie nlykke!

    Hade min första arbetsdag igår efter 3 veckor i Lofoten. Med andra ord, ingen mer semester för denan karen denna sommar.. :eek:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.590
    Antall liker
    11.081
    God ferie nlykke!

    Hade min första arbetsdag igår efter 3 veckor i Lofoten. Med andra ord, ingen mer semester för denan karen denna sommar.. :eek:
    God ferie til deg også crosswind! Jeg kan tenke meg du hadde en fin periode der oppe i Lofoten. Jeg må opp der igjen om ikke for lang tid. Noe av det vakreste jeg har opplevd!

    Hvis ferien ble for kort kan du jo bare streike litt . . .😂 eller kanskje det bare blir bråk av det . . . .
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    God ferie til deg også crosswind! Jeg kan tenke meg du hadde en fin periode der oppe i Lofoten. Jeg må opp der igjen om ikke for lang tid. Noe av det vakreste jeg har opplevd!

    Hvis ferien ble for kort kan du jo bare streike litt . . .😂 eller kanskje det bare blir bråk av det . . . .
    Haha, ja där säger du noe! Nej, efter ett par år med dåliga tider är jag glad för stabilitet denna sommaren (all respekt till mina kollegor i SAS dock som tar kampen på vägnar av oss alla om dagen) och får nog bara leva på friperioderna och läsa om medforumister på ferie och glädja mig till bildkavalkader från runt om kring.. :D

    Fick info om att ny SUT skulle sändas tidigt denna veckan från det stora utland, så har förhoppningsvis något att glädja mig till om inte allt för lång tid. Lofoten i år var strålande. 28 grader i flera dagar, lite vind och torrt. Bara att ta turen!

    ps. Jag måste få tatt turen till fetter Finn en dag, har fortfarande inte hört hans PMC i hemmamiljö, det har jag haft ett önske om länge..
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.590
    Antall liker
    11.081
    Haha, ja där säger du noe! Nej, efter ett par år med dåliga tider är jag glad för stabilitet denna sommaren (all respekt till mina kollegor i SAS dock som tar kampen på vägnar av oss alla om dagen) och får nog bara leva på friperioderna och läsa om medforumister på ferie och glädja mig till bildkavalkader från runt om kring.. :D

    Fick info om att ny SUT skulle sändas tidigt denna veckan från det stora utland, så har förhoppningsvis något att glädja mig till om inte allt för lång tid. Lofoten i år var strålande. 28 grader i flera dagar, lite vind och torrt. Bara att ta turen!

    ps. Jag måste få tatt turen till fetter Finn en dag, har fortfarande inte hört hans PMC i hemmamiljö, det har jag haft ett önske om länge..
    Ta kontakt med Finn. Han elsker besøk og hyggelig selskap. ;)
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.136
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    God ferie - spennende med ytterligere et hakk opp hos fetter. Ser frem til å få hørt det ved anledning!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Jeg vil også oppfordre den lidenskapelige vinyloholikeren nlykke til å prøve en Wellfloat plattform under en av hans eleverte platespillere.
    Sånn bare for moro ;)

    Det begynner å bli rimelig "hårete" hos onkel Finn også ser jeg :unsure:
    Selv skal jeg montere opp et sett "nye paneler", så snart jeg får somlet meg til å ta ferie.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Kjære Finn, det legges merke til "terningkast 5 paneler"!!!??? Ville ikke en oppgradering til ditto i terningkast 6 ha vært mer i tråd med synergisk samsvarsforhold, balansert entusiasme og ønsket transientharmoni ? 🤭

    Grat. med flotte Wellfloat og fortsatt god ferie/sommer til dere alle.

    1657369016175.png
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.590
    Antall liker
    11.081
    Jeg vil også oppfordre den lidenskapelige vinyloholikeren nlykke til å prøve en Wellfloat plattform under en av hans eleverte platespillere.
    Sånn bare for moro ;)

    Det begynner å bli rimelig "hårete" hos onkel Finn også ser jeg :unsure:
    Selv skal jeg montere opp et sett "nye paneler", så snart jeg får somlet meg til å ta ferie.
    Du kan tro at tanken på en sånn plattform vil være meget spennende og teste under en av spillerne har streifet meg! Har ikke du en sånn da?
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.590
    Antall liker
    11.081
    Kjære Finn, det legges merke til "terningkast 5 paneler"!!!??? Ville ikke en oppgradering til ditto i terningkast 6 ha vært mer i tråd med synergisk samsvarsforhold, balansert entusiasme og ønsket transientharmoni ? 🤭

    Grat. med flotte Wellfloat og fortsatt god ferie/sommer til dere alle.

    Vis vedlegget 831458
    Ikke sett flere idéer i hodet på den mannen . . .
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Du kan tro at tanken på en sånn plattform vil være meget spennende og teste under en av spillerne har streifet meg! Har ikke du en sånn da?
    Jovisst har jeg en slik Wellfloat under min Ildfugl, og den ryddet merkbart opp i lydbildet her nede hos meg.
    Platespilleren ble endelig koblet helt bort fra Solid Tech racket :cool:
    Jeg smilte godt i skjegget etter plassering, og er meget fornøyd.
    Men husk, den fungerer ikke gull på alle platespillere, så hjemme lån er påkrevet.
    Forhandler Allan hos Gjallarhorn er smidig og hyggelig å forholde seg til uten kjøpepress.
    Investeringen er beskjeden i forhold til hva vi ellers svir av penger til husalterne våre ;)
     
    Sist redigert:

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.590
    Antall liker
    11.081
    tempImageX8VOSi.jpg


    En liten underlag test her også i kveld. Disse Nordost greiene har ligget bortgjemt i en skuff over lengre tid da de ikke fungerte videre godt under forrige riaaer og heller ikke er så god match med First Sound som jeg bruker Taoc under. Under Allnic er den faktisk ikke så verst så jeg tror jeg skal spille med dem noen dager nå for og få et litt mer grundig inntrykk.

    Åhhh det er deilig med ferie!!!!
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Ja, vi har hatt intensjonsavtale om det lenge, Crosswind, så bare ta kontakt når du har tid!
    Valpen (hunden alltså) har vuxit sig stor nog att far i huset kan vara borta länge nog till att få med sig en seanse! Vi finner en dag! :D
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    De største plattformene av den typen Finn har blir for liten under BB5 så lenge man tenker at de skal være mellom gulv og stativ. Tror du de vil fungere like godt mellom bunn på høyttaler og toppen på stativplaten?
    Kanskje du skulle prøve denne:
    Wellfloat.png

    Har 6 stk av disse. Så hvis du vil teste, så bare gi lyd:)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.590
    Antall liker
    11.081
    Kanskje du skulle prøve denne:
    Vis vedlegget 832192

    Har 6 stk av disse. Så hvis du vil teste, så bare gi lyd:)
    Jeg har kommet fram til at disse må være løsningen for meg. Det har dessuten kommet en modell med navnet Extreme som også virker spennende. Prisen på disse fant jeg ikke men går ut i fra at de er dyre. De du viser til ligger jo rundt 4K.
    Jeg låner gjerne for og teste men jeg har tenkt og eventuelt bruke dem under spiksene på PMC, og da må jeg ha 4 stk pr høyttaler. Da må jeg kanskje ta kontakt med Gjallarhorn, men først skal jeg ha litt ferie vekk fra Oslo . . .
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.590
    Antall liker
    11.081
    Ferien nytes! Det har vært noen kvelder ved sjøen denne uka som det er lenge siden jeg har opplevd makan til.


    tempImagebCE1di.jpg


    Jeg må si jeg får mer og mer sansen for og tilbringe sommerferien her i Norge.

    Det blir ikke bare tid til sjø og friluftsliv. I går dro jeg på en impulstur til Mala. De hadde fått noen nye referansehøyttalere fra Marten. Jim White fra Aesthetix orienterte om firmaet og det siste risa trinnet. Det var naturlig nok ikke for mange som hadde anledning til og møte opp midt i ferietida, men det var hyggelig og meget informativt! Synes dessuten at lyden på hovedanlegget låt bedre denne gangen enn sist med Coltrane 3.


    tempImageOlLsBO.jpg



    tempImageKbhPsY.jpg



    tempImageLPcjtk.jpg


    Kunne vært gøy og få testet dette riaa-trinnet. Jim avskyr step-uper så det er jo mildt sagt en annen oppfatning enn min egen, men ikke desto mindre en grunn til og høre hva dette avstedkommer av lyd i eget oppsett . . .
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.590
    Antall liker
    11.081
    Ferielivet siger sakte og behagelig framover. Vi har forflyttet oss. Ikke langt, bare fra Stavern til Arøya.

    tempImageQTUkGp.jpg


    tempImagefjbA5o.jpg


    tempImageiS9LYf.jpg


    Selv om fokuset er litt borte rundt anlegget for tiden må jeg innrømme at behovet for et lite hytteanlegg er i ferd med og komme. Jeg gidder ikke styre med det nå i år men neste sommer er jeg ganske så sikker på at jeg tar med ned noe som skal kunne fungere. Dette stedet er som skapt for musikkformidling.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.590
    Antall liker
    11.081
    Fraværet av audiofile testmuligheter her ute i øyriket erstattes i kveld med testing av disse to kandidatene. Jeg tviler på om jeg kan rapportere om god 3d, fin dynamikk eller passe mengde kropp, men testing blir det og ikke minst moro blir det . . . 🥴


    tempImageUd1NSc.jpg
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    La bergenseren få måle seg mot tysk motstand i stedet (varenummer 9135802), så blir det forhåpentligvis en noe jevnere kamp :cool: ?? Ikke uten grunn at tyskeren kommer på en «medisinflaske».....
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.590
    Antall liker
    11.081
    Monkey 47 er totalt ukjent for meg men jeg tar infoen til etterretning og utvider min horisont!!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.590
    Antall liker
    11.081
    Hvordan går det med Marathon opplegget🏃‍♂️:)
    I den siste uke har jeg blitt litt skeptisk. Jeg har trent jevnlig siden nyttår, og da bare på tredemølle. Den siste måneden har jeg løpt en del turer på asfalt med det resultatet at høyre kne er litt vondt. Det går bra de første 8-10 kilometerene men etter det kommer det en sårhet som går over i smerte hvis jeg tøyer strikken.
    Jeg har ikke gitt opp men må få klarhet i om dette er noe som kommer til og fortsette eller om det er en overgangsfase fordi jeg ikke er vant med asfalt . . .
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn