Hagens hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.590
    Antall liker
    11.081
    Det spilles Vivaldi og spises bringebærkake.

    I forbindelse med en raptus min bedre halvdel hadde tidligere i uken havnet stuens puff opp på lydloftet og jeg kan melde om ytterligere endringer men denne gangen kun i retning av smak og behag. Det turkise monsteret bidrar til en helt vanvittig sittekomfort. Jeg assosierer til Alladins hule når jeg sitter i sweetspot nå . . .


    tempImage7Q6j9P.jpg


    Lydmessig blir lydgjengivelsen mindre omsluttende. Detaljeringen kommer noe bedre frem og aktiviteten mellom og rundt høyttalerne øker.
    Liker jeg det? Nja, direkte lyden fra PMCene er utrolig god og det å få forsterket den liker jeg. Det at den omsluttende virkningen blir mindre liker jeg ikke. Så der står jeg igjen mellom et valg.
    Akkurat nå er jeg mer opptatt av om det er mer kake . . .
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.378
    Antall liker
    102.344
    Torget vurderinger
    23
    Don't miss out on this one...... :cool: :cool: :cool:

     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.590
    Antall liker
    11.081
    Hvis trådstarter virker noe åndsfraværende og livstrøtt er det bare å putte en step-up oppunder nesebora på´n. Da kommer straks vitaliteten og livsgleden tilbake!


    tempImageMuvVJe.jpg


    Her er det kommet inn et for meg ukjent merke som skal på testbenken. Første inntrykket mht byggekvalitet er unikt. Jeg har aldri hatt en så tung step-up innom noen gang. Kan jo kjøre curl med denne . . .
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.806
    Antall liker
    2.371
    Torget vurderinger
    2
    Hvis trådstarter virker noe åndsfraværende og livstrøtt er det bare å putte en step-up oppunder nesebora på´n. Da kommer straks vitaliteten og livsgleden tilbake!


    Vis vedlegget 800690

    Her er det kommet inn et for meg ukjent merke som skal på testbenken. Første inntrykket mht byggekvalitet er unikt. Jeg har aldri hatt en så tung step-up innom noen gang. Kan jo kjøre curl med denne . . .
    Spennende denne! Hvordan er inntrykket ift lydkvalitet?
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.572
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    6
    Hvis trådstarter virker noe åndsfraværende og livstrøtt er det bare å putte en step-up oppunder nesebora på´n. Da kommer straks vitaliteten og livsgleden tilbake!


    Vis vedlegget 800690

    Her er det kommet inn et for meg ukjent merke som skal på testbenken. Første inntrykket mht byggekvalitet er unikt. Jeg har aldri hatt en så tung step-up innom noen gang. Kan jo kjøre curl med denne . . .
    Dette blir spennende. Jeg har ikke en gang fått prøvd den selv!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.590
    Antall liker
    11.081
    Her er jeg på kaffekopp nr 2 og Brahms for alle penga.


    tempImageNVJAJa.jpg


    Tona step-upen har kun spilt på XV-1t denne uka. Til tider har jeg vært meget imponert. Andre ganger har jeg savnet litt flere justeringsmuligheter. Dette fordi på noen innspillinger kan det ta litt av i toppen. Dette gjelder som regel mindre gode innspillinger som framstår som dynamiske.
    Men på det generelle er dette meget bra! Dynamikken og den generelle roen og overblikket er kanskje det beste jeg har hatt her . . .
    Sammenlignet med SUP-200 foretrekker jeg Tona rett og slett fordi jeg får følelsen av at XV-1t framstår mer usminket og ren gjennom denne.
    I helgen skal den flyttes over på Shilabe og PW og deretter sammenlignes med Allnic interntrafoer og ETR-KSW. Testingen skal faktisk bare avbrytes med en lunsj på Nedre Foss Gård, og det må man ikke la gå fra seg.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.590
    Antall liker
    11.081
    Lunsjen var bra den, men må tilstå jeg satt og gledet meg til tomt hus og en step-up som var flyttet over til Acoustic Signature/Ortofon . . .:cool:


    tempImagepNxp7d.jpg
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.590
    Antall liker
    11.081
    Formannen i lytteposisjon og ellers i god form

    Vis vedlegget 803735
    Jeg satt ikke lenge men dette anlegget likte jeg godt. Åpent, uanstrengt og behagelig. Det eneste jeg har som bemerkning til Marten høyttalerne generelt er at de er tørreste laget for min smak. Og med det mener jeg at klangen kanskje kunne være ennå rikere. Det hadde kanskje endret seg med noe rørutstyr koblet til?
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Tørt? I alle dager - du satt jo der med et fullt glass champagne på en sen fredagskveld :ROFLMAO:.

    Constellation innehar mange av klangfargene til rørutstyr.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.590
    Antall liker
    11.081
    Nå rører du. Ingen champagne men alkoholfri spruddel var hva jeg helte innpå igår. :cool:

    Constellation har jeg hørt mange ganger på demo og jeg har lagt merke til nettopp den kvaliteten hos dette merket. Husker ennå Constellation i rumpa på noen Magico i München, meget imponerende!!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    I føljetongen drukkenskap kan det meldes om at følgende "single malt whisky" fra Arran uten forkullede rester av dyreskrotter, humus og gamle svette lærfrakker lett glir ned i ganen. Den er 9 år gammel, har vært lagret på Bourbon fat, og holder friske 48.6%. Den har en subtil palett av smaker fra havets tareskog, lyng, ørlite vanilje, sitrus og selvsagt fra treverkets vegger væsken har hvert lagret på. Den egner seg vel til avnytelse nær sagt hver kveld, alene, sammen med en god ølsort eller kaffe. Fredag og lørdag = dobbel dram.
    Da vet de herrer hva de har å gjøre ;)

    DSC_0366.JPG


    Jon sin variant med torvbiter toppet med sherrysmak holder jeg meg klokelig unna.
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Og du har jaggu kommet et stykke ned i flaska ser jeg . . . :cool:
    Jahh...åhh dehhh som ehr liht duhmt, ehr athh jeg skhulle fhert enhn thur påhhhh buthiken nhede i byhn...hikk... ;)

    Madammen har også knertet nedpå et par fete drammer, så det er ikke bare meg.
    Tredje flasken med ildvann fra de skotske skattekammere som er åpnet og snart drukket siden nyttår.
    Gitt post pandemi i vesten og den jævla kuken Putin, så trenger jeg stadig å drikke meg til mot.
     
    Sist redigert:

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.590
    Antall liker
    11.081
    Ingen «normale» i omgangskretsen som bidro i denne bæringa.😂 Vi snakker bare om 75 kg + og stereo effekt. Lar seg fint utvide til mono, men jeg er ikke sikker på om jeg trenger det . . . 😎
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.480
    Antall liker
    15.079
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med stor tung og sort boks🤩 Den så jævlig fet ut👍
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Nå prekæru. Den er akkurat passe vil jeg si. Måske, hvis jeg vil være ubehagelig, litt snau. Tegn Dem opp på en til med engang. En kan da ikke få for meget av det varme vann? Selv ikke i den by som engang var en hovedstad i en av Europas minst betydningsfulle nasjonalstater, men som i dag KUN er et utstillingsvindu for Davos og NAV.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.590
    Antall liker
    11.081
    Nå prekæru. Den er akkurat passe vil jeg si. Måske, hvis jeg vil være ubehagelig, litt snau. Tegn Dem opp på en til med engang. En kan da ikke få for meget av det varme vann? Selv ikke i den by som engang var en hovedstad i en av Europas minst betydningsfulle nasjonalstater, men som i dag KUN er et utstillingsvindu for Davos og NAV.
    Som jeg sa til rama, det kan godt hende at det skjer/ikke skjer, det vil vise seg etter at jeg har levd med denne en stund. Hvem vet hvor haren hopper.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer! Dette ser riktig så voksent ut.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn