Hagens hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Var ment som et kompliment og, uforfalsket musikkglede, godt humør og evnen til å få andre begeistret også! :D
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    En liten oppdatering på hvordan ståa er her på lytteloftet:

    Allnic har fått skiftet ut de integrerte step-upene da det viste seg at disse hadde dårlig kontakt på ét av gain nivåene. Dette resulterte i skeivt lydbilde og skraping når trinnet var kaldt. Dette er nå reparert og Allnic sendte nye kostnadsfritt. Nå spiller det som aldri før og alt er i skjønneste orden.
    Ellers må jeg bare si meg strålende fornøyd med anleggets presentasjon. Tingene fungerer uforskammet godt og lysten på noen nye innkjøp er totalt fraværende. Det eneste produktet jeg har i bakhodet er den Transparent phonokabelen jeg testet for en liten stund tilbake. Hvis det skjer noe er det nok der det investeres. Makan til vitalisering av Shilaben har jeg ikke hørt. Men noe hastverk er det ikke. Bi amping lar jeg foreløpig ligge da jeg som sagt vegrer meg litt for og gjøre forandringer på slik det spiller nå. Det er jo ikke bestandig det går framover. Noen ganger beveger man seg kun til en av sidene . . .
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Noen ganger beveger man seg kun til en av sidene . . .
    Sitt helt rolig du nå. I godstolen. Alt for mange som bedriver hobbyen som en danser Texas two step......
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    En liten oppdatering på hvordan ståa er her på lytteloftet:

    Allnic har fått skiftet ut de integrerte step-upene da det viste seg at disse hadde dårlig kontakt på ét av gain nivåene. Dette resulterte i skeivt lydbilde og skraping når trinnet var kaldt. Dette er nå reparert og Allnic sendte nye kostnadsfritt. Nå spiller det som aldri før og alt er i skjønneste orden.
    Ellers må jeg bare si meg strålende fornøyd med anleggets presentasjon. Tingene fungerer uforskammet godt og lysten på noen nye innkjøp er totalt fraværende. Det eneste produktet jeg har i bakhodet er den Transparent phonokabelen jeg testet for en liten stund tilbake. Hvis det skjer noe er det nok der det investeres. Makan til vitalisering av Shilaben har jeg ikke hørt. Men noe hastverk er det ikke. Bi amping lar jeg foreløpig ligge da jeg som sagt vegrer meg litt for og gjøre forandringer på slik det spiller nå. Det er jo ikke bestandig det går framover. Noen ganger beveger man seg kun til en av sidene . . .
    If it’s not broken don’t fix it.:rolleyes:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Steike så bøse høyttalere dine er.. Må få hørt de om ikke altfor lenge. Kos deg med musikken gode mann :)
    Bare og stikke innom neste gang du er i Oslo. Takk for sist forresten.:cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Syns det er veldig god lyd, har kun Still Warm sen tidligere samme lydkvalitet her:)
    Flott. Jeg synes Still Warm er en glimrende og morsom plate, men jeg vil hevde at Hand Jive er mer den John Scofield vi kjenner i dag. Kanskje den skiva som ligger mitt hjerte nærmest . . .
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.715
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Syns det er veldig god lyd, har kun Still Warm sen tidligere samme lydkvalitet her:)
    Flott. Jeg synes Still Warm er en glimrende og morsom plate, men jeg vil hevde at Hand Jive er mer den John Scofield vi kjenner i dag. Kanskje den skiva som ligger mitt hjerte nærmest . . .
    Veit att Garden også hade ett ex av Hand Jive, ellers trur jeg den Miles plate hade kledd ditt anlegg godt, som en blanding av Tutu og Man whit the horn:)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Syns det er veldig god lyd, har kun Still Warm sen tidligere samme lydkvalitet her:)
    Flott. Jeg synes Still Warm er en glimrende og morsom plate, men jeg vil hevde at Hand Jive er mer den John Scofield vi kjenner i dag. Kanskje den skiva som ligger mitt hjerte nærmest . . .
    Veit att Garden også hade ett ex av Hand Jive, ellers trur jeg den Miles plate hade kledd ditt anlegg godt, som en blanding av Tutu og Man whit the horn:)
    Takk for tipset!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    En interresant observasjon: Etter bytte av de defekte step-up trafoene på Allnic har jeg senket impedansen på sekundærsiden av disse. Dette ble egentlig gjort tidligere i år men med et mindre tydelig resultat noe jeg mistenker at de gamle trafoene var skyld i.
    Denne gangen er virkningen markant tydligere. Samtidig har jeg bestemt meg for og bevege meg utenfor komfortsonen angående rør. Brimar av høy kvalitet har stått mange år i Apollo blokkene. De er nå foreløpig i rørskuffen, og jeg har nå en kombi med Mullard og Telefunken. Telefunken har jeg aldri fått helt til her hjemme, men nå må jeg si at ting har endret seg. Spesielt gunstig er denne muligheten for impedanseregulering av sekundær siden. Telefunken har fortsatt en noe slankere presentasjon, men nå får jeg dem til og klinge på en uanstrengt og musikalsk måte. Ikke noe gneldring som tidligere. Ja faktisk må jeg innrømme at instrumentklangen, særlig på akustiske instrumenter, tjener på innførselen av Telefunken. Dette er en aldri så liten revolusjon her hjemme. Jeg har alltid fnyst av Telefunken. Den tiden er forbi.
    Ha en fortsatt fin og selvransakende kveld.:cool:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har hatt samme fnysingen her - av Marconi riktignok. Den tiden er forbi! (Marconi altså :D:D)

    Blir vel deng på BJ nå...:(
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Har på mange måter hatt samme erfaring med Telefunken (Hovland og Graaf), men må innrømme at i Joule Electra hadde de noe for seg.
    Morsomt å høre!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Jeg har hatt samme fnysingen her - av Marconi riktignok. Den tiden er forbi! (Marconi altså :D:D)

    Blir vel deng på BJ nå...:(
    Blir ikke noe deng. Jeg spanderer heller en øl på deg, eller to . . .:D
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Har på mange måter hatt samme erfaring med Telefunken (Hovland og Graaf), men må innrømme at i Joule Electra hadde de noe for seg.
    Morsomt å høre!
    Det virker på meg som at hvis du ikke drar med deg for mye gain fra starten, men tar det litt mer gradvis er dette av det gode. Telefunken er jo litt på der oppe i toppen, noe du og jeg ikke er spesielt begeistret for. Men ved denne litt forsiktige tilnærmelsen viser de seg fra en annen side.
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har vært Telefunken-fan lenge, så på dette området trengs ingen selvransakelse. Men sikker på en rekke andre områder, altså..! Har hatt Mullard, Siemens, Cifte og mange flere inn og ut her. Og får man inn først inn Telefunken 801S, 802S og 803S, så er det helt slutt på rør-rulling. Da er man rett og slett i mål. Oppløsningen oppover og kontrollen i bassen blir ikke bedre.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Jeg har vært Telefunken-fan lenge, så på dette området trengs ingen selvransakelse. Men sikker på en rekke andre områder, altså..! Har hatt Mullard, Siemens, Cifte og mange flere inn og ut her. Og får man inn først inn Telefunken 801S, 802S og 803S, så er det helt slutt på rør-rulling. Da er man rett og slett i mål. Oppløsningen oppover og kontrollen i bassen blir ikke bedre.
    Ok. Noen fan er jeg ikke blitt ennå, men vi får ta det over en pils på torsdagen, så får vi se hvor jeg ender opp hen . . .;)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Vet du om det är samma trafoer i 1500 SE Plus som i min AUT-2000 nlykke?
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Vet du om det är samma trafoer i 1500 SE Plus som i min AUT-2000 nlykke?

    Jeg VET ikke, men jeg har jo hatt gleden av og ha AUT-2000 i huset på test, og lydmessig var dette veldig likt. Sannsynligheten for at dette er det samme er jo stor . . .
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Slapp av Cash!

    Vinyllyden på "Rubberband" er virkningsfull og gir Miles en noe uvanlig, men overraskende, herlig tilleggsdimensjon. DET TRYKKER DA FOR FANDEN, gjør det ikke?


    PS! Dessuten nlykke. Hils kjerringa - hun gjorde et MEGET GODT inntrykk på "Ni-timen". Vi gleder oss på dine og hennes vegne. Lykke til med Brage!!!!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Angående vinyllyden på Rubberband og Hand Jiv vil jeg si jeg foretrekker HJ som parkerer cd gjengivelsen her hjemme. Den er simpelthen nydelig! Rubberband er mindre raffinert og oppløst men kul og punchy. Musikalsk vet jeg ikke ennå om denne skiva traff meg så godt. Jeg skal høre mer på den men jeg liker i utgangspunktet Miles bedre når han er i en mer Jazz/Fusion modus enn denne plata her.
    Kanskje denne flaska bidrar til en litt mer vennligsinnet innstilling?


    B864CF71-02D0-4EC4-A93E-91378BEE2E4B.jpg



    ;)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Drakk nettopp opp en flaske Armagnac fra 1900 - innkjøpt for konsum nyttårsaften 2000 :) Nismes- Declou tror jeg den het. Hadde en fra noenogtredve også. Borte nå. Drikker nesten ikke brennevin lenger så det er ikke så farlig om du ikke nøder en stakkar...
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    En dag du skulle slumpe til å ha en time til overs......


     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Syns side 3/4 På Miles er best mere jazz/ fusjon der, side 1/2 smörigt verre:eek:
    Spilte side 3 og 4 litt senere i går og det var langt bedre slik du selv påpeker. Allerede på siste sporet(Maze) på side 2 begynner riktige ting og skje . . .
    Joshua Redman var vel den skiva jeg umiddelbart fikk størst interesse for musikalsk med en god lydgjengivelse, men Hand Jive med Scofield var av disse den mest vellykkede lydmessig. Uansett et knippe vinyl jeg kommer til og spille mye framover.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    10.638
    Sted
    Skien
    Syns side 3/4 På Miles er best mere jazz/ fusjon der, side 1/2 smörigt verre:eek:
    Spilte side 3 og 4 litt senere i går og det var langt bedre slik du selv påpeker. Allerede på siste sporet(Maze) på side 2 begynner riktige ting og skje . . .
    Joshua Redman var vel den skiva jeg umiddelbart fikk størst interesse for musikalsk med en god lydgjengivelse, men Hand Jive med Scofield var av disse den mest vellykkede lydmessig. Uansett et knippe vinyl jeg kommer til og spille mye framover.
    Ser at du likte skiva med Joshua Redman nlykke, det er en mann jeg har lyttet mye til i det siste!
    Var på nippet til å reise på konsert med han i København i sommer!
    Han har gitt ut mye flott Jazz :)

    Mvh: Espen L
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn