- Ble medlem
- 08.02.2008
- Antall liker
- 13.008
Hehe, det tar jeg faktisk som et kompliment! Jeg får faktisk det samme gapende uttrykket som Dyret når jeg bivåner Dave Weckl . . .Ja, og trådeier er til forveksling lik Dyret!
Hehe, det tar jeg faktisk som et kompliment! Jeg får faktisk det samme gapende uttrykket som Dyret når jeg bivåner Dave Weckl . . .Ja, og trådeier er til forveksling lik Dyret!
Det er så man er rent ut fornøyd med å ligne Moffedillen istedet, selv om sangstemmen i beste fall kun er marginalt bedreJa, og trådeier er til forveksling lik Dyret!
Sitt helt rolig du nå. I godstolen. Alt for mange som bedriver hobbyen som en danser Texas two step......Noen ganger beveger man seg kun til en av sidene . . .
If it’s not broken don’t fix it.En liten oppdatering på hvordan ståa er her på lytteloftet:
Allnic har fått skiftet ut de integrerte step-upene da det viste seg at disse hadde dårlig kontakt på ét av gain nivåene. Dette resulterte i skeivt lydbilde og skraping når trinnet var kaldt. Dette er nå reparert og Allnic sendte nye kostnadsfritt. Nå spiller det som aldri før og alt er i skjønneste orden.
Ellers må jeg bare si meg strålende fornøyd med anleggets presentasjon. Tingene fungerer uforskammet godt og lysten på noen nye innkjøp er totalt fraværende. Det eneste produktet jeg har i bakhodet er den Transparent phonokabelen jeg testet for en liten stund tilbake. Hvis det skjer noe er det nok der det investeres. Makan til vitalisering av Shilaben har jeg ikke hørt. Men noe hastverk er det ikke. Bi amping lar jeg foreløpig ligge da jeg som sagt vegrer meg litt for og gjøre forandringer på slik det spiller nå. Det er jo ikke bestandig det går framover. Noen ganger beveger man seg kun til en av sidene . . .
Bare og stikke innom neste gang du er i Oslo. Takk for sist forresten.Steike så bøse høyttalere dine er.. Må få hørt de om ikke altfor lenge. Kos deg med musikken gode mann![]()
Naturligvis, men bare på cd. Jeg har sett den er kommet på vinyl og den skal selvfølgelig kjøpes. Er det god lyd på vinylen?
Takk. Har hatt dem snart i 3 år nå og er fortsatt like fornøyd.Tøffe høyttalere, gratulerer!
Flott. Jeg synes Still Warm er en glimrende og morsom plate, men jeg vil hevde at Hand Jive er mer den John Scofield vi kjenner i dag. Kanskje den skiva som ligger mitt hjerte nærmest . . .Syns det er veldig god lyd, har kun Still Warm sen tidligere samme lydkvalitet her![]()
Veit att Garden også hade ett ex av Hand Jive, ellers trur jeg den Miles plate hade kledd ditt anlegg godt, som en blanding av Tutu og Man whit the hornFlott. Jeg synes Still Warm er en glimrende og morsom plate, men jeg vil hevde at Hand Jive er mer den John Scofield vi kjenner i dag. Kanskje den skiva som ligger mitt hjerte nærmest . . .Syns det er veldig god lyd, har kun Still Warm sen tidligere samme lydkvalitet her![]()
Takk for tipset!Veit att Garden også hade ett ex av Hand Jive, ellers trur jeg den Miles plate hade kledd ditt anlegg godt, som en blanding av Tutu og Man whit the hornFlott. Jeg synes Still Warm er en glimrende og morsom plate, men jeg vil hevde at Hand Jive er mer den John Scofield vi kjenner i dag. Kanskje den skiva som ligger mitt hjerte nærmest . . .Syns det er veldig god lyd, har kun Still Warm sen tidligere samme lydkvalitet her![]()
![]()
Blir ikke noe deng. Jeg spanderer heller en øl på deg, eller to . . .Jeg har hatt samme fnysingen her - av Marconi riktignok. Den tiden er forbi! (Marconi altså)
Blir vel deng på BJ nå...![]()
Det virker på meg som at hvis du ikke drar med deg for mye gain fra starten, men tar det litt mer gradvis er dette av det gode. Telefunken er jo litt på der oppe i toppen, noe du og jeg ikke er spesielt begeistret for. Men ved denne litt forsiktige tilnærmelsen viser de seg fra en annen side.Har på mange måter hatt samme erfaring med Telefunken (Hovland og Graaf), men må innrømme at i Joule Electra hadde de noe for seg.
Morsomt å høre!
Ok. Noen fan er jeg ikke blitt ennå, men vi får ta det over en pils på torsdagen, så får vi se hvor jeg ender opp hen . . .Jeg har vært Telefunken-fan lenge, så på dette området trengs ingen selvransakelse. Men sikker på en rekke andre områder, altså..! Har hatt Mullard, Siemens, Cifte og mange flere inn og ut her. Og får man inn først inn Telefunken 801S, 802S og 803S, så er det helt slutt på rør-rulling. Da er man rett og slett i mål. Oppløsningen oppover og kontrollen i bassen blir ikke bedre.
Vet du om det är samma trafoer i 1500 SE Plus som i min AUT-2000 nlykke?
Hm, da vet jeg hvem jeg ikke skal tilby en smak ved senere anledning.Båtpuss det der... lite egnet til smøring![]()
Spilte side 3 og 4 litt senere i går og det var langt bedre slik du selv påpeker. Allerede på siste sporet(Maze) på side 2 begynner riktige ting og skje . . .Syns side 3/4 På Miles er best mere jazz/ fusjon der, side 1/2 smörigt verre![]()
Ser at du likte skiva med Joshua Redman nlykke, det er en mann jeg har lyttet mye til i det siste!Spilte side 3 og 4 litt senere i går og det var langt bedre slik du selv påpeker. Allerede på siste sporet(Maze) på side 2 begynner riktige ting og skje . . .Syns side 3/4 På Miles er best mere jazz/ fusjon der, side 1/2 smörigt verre![]()
Joshua Redman var vel den skiva jeg umiddelbart fikk størst interesse for musikalsk med en god lydgjengivelse, men Hand Jive med Scofield var av disse den mest vellykkede lydmessig. Uansett et knippe vinyl jeg kommer til og spille mye framover.