Mange kunnskapsrike her inne. Noen som tør tippe på hva slags tre denne stammer fra. Bildet er tatt i min egen hage.
Bare hyggelig! Får jeg komme med musikkønske også, eller blir det forundringspakke! ;Droom skrev:Da sender jeg en singel i posten til Terka.![]()
Det er mange som kaller Arendsspir, Astilbe arendsii, for spirea. Du får søke litt og se om blomstene ligner, for på bladene ligner de mye.room skrev:Da er det nok ikke spirea Asvaberg.
Skogskjegg skal sjekkes ut Terka.
Jepps, kan godt være skogskjegg. De ligner ganske mye i bladverket. De fleste astilber blir rundt halvmeteren og kommer i gilde farger, mens skogskjegg fort kan bli en meter/halvannen og med hvite blomster.room skrev:Ok Deph, men bildet jeg la ut på forrige side er nøyaktig lik den som står her ute om en drøy måned.
Googla skogskjegg og fant dette bildet.
Da er du heldig.Griffenfeldt skrev:Har fryktelig lyst til å støpe en mur i hagen selv. Leie en 3.5 tonns maskin, grave litt og bruke den til å brette skjorter med etterpå ;D Regner med at jeg hadde blitt en kløpper med graveren etter bare noen få timer ;D