H/K HD990

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Antall liker
251
Torget vurderinger
16
Fikk denne CD-spilleren i dag. Fy faen så bra den er.
Samme DAC som i toppmodellen til Cambridge.
Den har og XLR, og kjører mono config.. 2 dacer, og klasse A output stage.

Noe av det beste er at det er 2xDigital inn, så man kan koble til andre avspillings kilder, og utnytte spillerens glimmrende lyd.

Denne bør prøves, helt lattelig billig.
Fantastisk bass, og flott oppløsning, uten og bli ubehagelig.

Anbelfales sammen med krell kav-400xi. Det må prøves!!!

Jeg fant denne linken, ta en titt.
http://www.dtvforum.info/index.php?showtopic=82041

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Antall liker
251
Torget vurderinger
16
Jeg mener etter nå og ha hørt denne spilleren en del, at det er det beste jeg har hørt fra CD mediet uansett pris.
Isteden for og bruke masse penger på kabler og tull, kjøp en så skal du se. Helt utrolig.

Det er ett minus med den. Den liker ikke ripete CDer. Den har litt dårlig error correction tror jeg, eller så er det bare sånn
at den ikke slipper igjenom feil ;)
Løsning på det var og bruke dvd-spilleren digitalt inn, på de CDene den ikke liker.

Jeg skrudde også av de dustete føttene, og satt den på 3 holfi dempeføtter. 2 Foran og 1 bak. Ikke at det har noe invirking på lyden, man ble tøft ;)

Link til annen test jeg fant.
http://www.avhub.com.au/ProductReview.aspx?MagazineID=4&ProductReviewID=371

Etter min mening er dette det beste hifi kjøpet jeg noen gang har vært borti.
Hvis det hadde kommet noen til meg for en uke siden med en spiller som spiller like bra som denne, og kostet kr 20000,- hadde jeg faen meg kjøpt den. Det sier det meste.
Reinspikka High-end til potet pris :p
Ikke bra til prisen tullet, men helt enkelt det beste jeg har hørt fra CD.

Dette er en kommende klassiker, bli med på festen :D

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Antall liker
251
Torget vurderinger
16
Helt konge med RCA. Det er det jeg har brukt med den :)
Kjøpte XLR i går da, blir sendt til meg i dag.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
At en spiller til 2500,- skal være så bra som det blir uttrykt her høres utrolig ut.

Da jeg ikke har hørt den kan jeg ikke si noe på den gloriøse omtalen den får.

Men er det noe som er for utrolig til og være sant, så er det som regel det.

Hvilken spiller hadde du før denne, nikosidis ?

Og hvilke andre har du sammenligna den med ?

Al

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.10.2006
Antall liker
0
Digital inn betyr vel at man kan spille musikk fra f.eks pc via denne med godt resultat?

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Antall liker
251
Torget vurderinger
16
Al skrev:
Digital inn betyr vel at man kan spille musikk fra f.eks pc via denne med godt resultat?
Ja, den blir som en DAC.
2 digital innganger. coax og optisk.
Der kan du koble til PC, squeezebox, dvd-spiller osv.

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Antall liker
251
Torget vurderinger
16
rolfozzy skrev:
At en spiller til 2500,- skal være så bra som det blir uttrykt her høres utrolig ut.

Da jeg ikke har hørt den kan jeg ikke si noe på den gloriøse omtalen den får.

Men er det noe som er for utrolig til og være sant, så er det som regel det.

Hvilken spiller hadde du før denne, nikosidis ?

Og hvilke andre har du sammenligna den med ?
Den selges av en aller annen grunn til lattelige 2500,- men koster stort sett 4000+ andre steder.
Ikke for at kr 4000 er mye heller, når man kan få spillere til lattelig mye mer.

Jeg har noen argumenter for den.
1. Den selges sammen en forsterker som er vesentlig dyrere. Det vil si at denne spilleren matcher, selv og prisen er mye lavere.
2. Det er den beste cd-spilleren H/K laver.
3. Harman International Industries eier Lexicon, som ett super high-end merke.
4. Den har samme DAC som beste spiller til Cambridge. og det i dual config, ekte balansert som stort sett er på mye dyrere spillere. Det er vel en grunn til at Cambrigde bruker denne DACen på sin beste spiller, men Wolfson på de under.
5. H/K har meget avansert technologi for og fjerne jitter, som er ett problem.
6. HD990 bruker switch mode strømforsyning, som koster nesten ingen ting. Veldig billig strømforsyning som sikkert mange hi-fi folk ler av, mens etter min mening hva skal man med stor strømforsying til en cd-spiller. Bare tull.

Jeg har sammenlignet den med Rega apollo, og en dyrere Sony bluray spiller. Jeg har også hatt primare dvd30, og har testet hjemme masse forskjellig, fra f.eks Hegel og Cary.
Jeg har nå forskjellig forsterker og høytallere så jeg kan ikke si for mye om primare, hegel, cary når jeg ikke kan sammenligne direkte.

Rega apollo var ikke så bra match med Krell, så jeg må gå ut i fra det. Regaen funka mye bedre på noen andre oppsett jeg testet den på.
Med Krellen er H/K 990 bedre på alle måter. Mye bedre bass, bedre oppløsning, dermed bedre romføelse, spiller større, med fantastisk 3d på de rette innspillingene. Diskanten er mye mer til stede, på en riktig måte. Den skiller også instrumenter bedre. Regaen var liksom litt tør og tam i toppen sammen med Krell, med litt tam bass, spess i mellombassen. Dypbassen var bra i Regaen.
Sony spilleren var enda tammere. Alt for mye varme oppover.

Nå er dette mye matching, men det er ikke tvil om at HD990 leverer.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.250
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
For meg så spiller det ingen rolle hvor fantastisk god den er. Kan ikke sette denne i samme rack mellom Meridian og Bryston.
Mulig å gjemme den under racket og bruke den som dac for en 7 ganger så dyr cd spiller ;)

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Antall liker
251
Torget vurderinger
16
jonas skrev:
For meg så spiller det ingen rolle hvor fantastisk god den er. Kan ikke sette denne i samme rack mellom Meridian og Bryston.
Mulig å gjemme den under racket og bruke den som dac for en 7 ganger så dyr cd spiller ;)
Det greieste for deg er og ta ut innmaten i meridian spilleren og putte inn innmaten i HD990 :p

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.250
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Det må bare ende opp med kjøp, når den kun koster 2500kr. I verste fall så ender den opp som DAC for Get dekoderen :D
Herlig sak. For til og med DacMagic og Abrahamsen V6 DAC til å miste <best buy> stempelet!

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Når zanden bruker panasonic kan vel Meridian funke med Harmann. Alt jeg har vært borti av nyere Harmann har vært elendig , så om denne spiller bare hakket bedre enn det andre er den verdt prisen..

Meridian har overrasket flere ganger....

Men jeg har lyst på DCS jeg.... ;D

Espen

Topp Bunn