rolfozzy skrev:
At en spiller til 2500,- skal være så bra som det blir uttrykt her høres utrolig ut.
Da jeg ikke har hørt den kan jeg ikke si noe på den gloriøse omtalen den får.
Men er det noe som er for utrolig til og være sant, så er det som regel det.
Hvilken spiller hadde du før denne, nikosidis ?
Og hvilke andre har du sammenligna den med ?
Den selges av en aller annen grunn til lattelige 2500,- men koster stort sett 4000+ andre steder.
Ikke for at kr 4000 er mye heller, når man kan få spillere til lattelig mye mer.
Jeg har noen argumenter for den.
1. Den selges sammen en forsterker som er vesentlig dyrere. Det vil si at denne spilleren matcher, selv og prisen er mye lavere.
2. Det er den beste cd-spilleren H/K laver.
3. Harman International Industries eier Lexicon, som ett super high-end merke.
4. Den har samme DAC som beste spiller til Cambridge. og det i dual config, ekte balansert som stort sett er på mye dyrere spillere. Det er vel en grunn til at Cambrigde bruker denne DACen på sin beste spiller, men Wolfson på de under.
5. H/K har meget avansert technologi for og fjerne jitter, som er ett problem.
6. HD990 bruker switch mode strømforsyning, som koster nesten ingen ting. Veldig billig strømforsyning som sikkert mange hi-fi folk ler av, mens etter min mening hva skal man med stor strømforsying til en cd-spiller. Bare tull.
Jeg har sammenlignet den med Rega apollo, og en dyrere Sony bluray spiller. Jeg har også hatt primare dvd30, og har testet hjemme masse forskjellig, fra f.eks Hegel og Cary.
Jeg har nå forskjellig forsterker og høytallere så jeg kan ikke si for mye om primare, hegel, cary når jeg ikke kan sammenligne direkte.
Rega apollo var ikke så bra match med Krell, så jeg må gå ut i fra det. Regaen funka mye bedre på noen andre oppsett jeg testet den på.
Med Krellen er H/K 990 bedre på alle måter. Mye bedre bass, bedre oppløsning, dermed bedre romføelse, spiller større, med fantastisk 3d på de rette innspillingene. Diskanten er mye mer til stede, på en riktig måte. Den skiller også instrumenter bedre. Regaen var liksom litt tør og tam i toppen sammen med Krell, med litt tam bass, spess i mellombassen. Dypbassen var bra i Regaen.
Sony spilleren var enda tammere. Alt for mye varme oppover.
Nå er dette mye matching, men det er ikke tvil om at HD990 leverer.