Jeg tror Kef R700 er et bedre valg enn PSB Synchrony One med tanke på kriteriene dine. Kefene har waveguide som minimerer siderefleksjoner. PSBene er veldig fine de også med en veldig korrekt og nøytral tonalbalanse, men de sprer mer og dermed vil du få mer refleksjoner fra rommet. Den større Kef R900 er kanskje også innenfor budsjettet ditt om rommet takler mer bass.
Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Kef R 700
TEST: KEF R900 HØYTTALERE - Ekte highend-høyttalere på billigsalg - tu.no/tester
Ok takk for tipset men skal ha stativhøyttaler

Har lyttet til KEF R300 og de var og bra men er det da noen vesentlige forskjeller jeg bør vite om på KEF R300 og Tannoy pres. 6.1. Fordelen med KEF er umiddelbart at det er en liten center som ikke koster 14k som Tannoys eneste alternativ gjør. Er ny så det blir litt spørsmål herfra
Ah, beklager. Så ikke b'en i ditt forrige innlegg og trodde du da vurderte den gulvstående PSB Synchrony.
Det er veldig vanskelig å finne målinger av Tannoy. Jeg har funnet en av Presicion 6.1, men stoler ikke helt på den.
Tannoy Precision Speaker System HT Labs Measures | Home Theater
Har hatt en eldre Tannoy stativhøyttaler selv og var godt fornøyd, så det er sagt. Og de har noe høyere følsomhet.
Basert på det jeg har sett av seriøse målinger, så ville dog alikevel holde en klar knapp på Kef R300.
For meg er målinger ofte viktigere enn subjektive tilbakemeldinger, som du sikkert forstår.
Du må gjerne lytte til begge, men ha i bakhodet at rommene vil ha stor innvirkning og ikke nødvendigvis gi deg et klart svar. Hjemlån er selvsagt det beste. Her er en kommentar fra en som lyttet til disse to og en Sonus Faber:
Første lytterunde i butikk er overstått og av de jeg rakk idag Tannoy Precision 6.1, Sonus faber Venere 1.5 og KEF R300 er jeg ikke i tvil om at KEF falt best i smak:-D I mine ører har de en stor, naturlig og behagelig lydsignatur der de to andre ligger et hak etter.