Høyttalere Høyttalere

androx1

Fersking
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
3
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Ser på FINN at det er B&W 805 D3 til salgs med stativer for kr.48000.- Var å hørte på disse på HiFi klubben idag. Ville ikke betalt halvparten en gang. Lytt heller på de nye Elac Andante AS-61. Spiller fletta av B&W 805 D3 til under halve prisen. Hvis noen biter på annonsen, lykke til! Gå heller på Oslo HiFi senter å lytt selv. Så tar du turen til HiFi Klubben å blir overbevist om ikke å kjøpe her.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.188
Torget vurderinger
2
^ Litt vel kategorisk, kanskje? Det er litt mer komplekst enn som så, er jeg redd. Først og fremst vil rommet være den største påvirkningsfaktor. Dernest utstyr og musikk som ble benyttet.

Tar med dette ikke stilling til verken nevnte høyttalere eller innbyrdes forhold mellom de trådstarter nevner, men vil bemerke at det ikke er fullt så enkelt som man vil ha det til her.

Mvh
Håkon Rognlien
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.578
Antall liker
103.044
Torget vurderinger
23
- men det behøver vel ikke være så mye vanskeligere heller? Vi har en tendens til å pøse på med dersom, hvis og en mengde ting som må hensyntas på noe så relativt greit som å velge ut et par greie høyttalere. Har selv ingen forhold til noen av de nevnte merker (eller andre merker for den saks skyld) - kommenterer bare på prossessen.

Har vært på en artig liten kabelblindtest i dag - og når en ser på en del av kommentarene/innleggene i den tråden i forkant av testen så kan en jamen bli betenkt. Det trenger ikke nødvendigvis innebære store vitenskapelige utredninger og metodikk for noe som ikke er så komplisert i praksis! Vi hørte fire forskjellige kabler i rekkefølge, vi var tre testpersoner som hver hadde ett musikkstykke hver samt selvsagt medlytt til de andres musikk. Det hele ble gjort unna på to og en halv time, uten unødvendig tant & fjas, og var ganske så konklusiv hva opplevde egenskaper angikk. Dette var da høyttalerkabler.
 

Medlem-

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.09.2012
Innlegg
922
Antall liker
804
Sted
Bergen
Låter sikkert fortreffelig begge to med rett utstyr /rom.Uansett er det vanskelig å danke ut den gamle skolen av engelske og amerikanske høyttalere sånn uten videre,det har mange prøvt på tidligere men den gamle klassiske høyttaleren står støtt enda."It was ok in 1982 and its ok today";)
Egentlig imponerende hva de fikk til i gamledager helt uten pc'er og annet nymotens dilldall.
 
U

utgatt60135

Gjest
Armen røkket nakken opp mot øret av haifai muzak, men jeg hadde gladelig betalt halvparten av den prisen for B&W settet ;).


Pris følger dessverre ofte kvalitet dessverre så denne "annonsen" mot høyt verdsatte høyttalere heller mot tvilsom ;).
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.912
Antall liker
1.501
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Det paret der kunne gjerne ha tjent som senter høydekanal pluss Voice of God kanal da de mangler enda .
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Har lyttet mye til 805 D3 og aldri opplevd den som spesielt dårlig, (hatt 805 D selv) skal sjekke hvor jeg kan få hørt Elac. Dessverre husker ikke hørselen min mer enn ca ett minutt så disse butikkene bør ligge tett. Egentlig samme butikk når jeg tenker meg om. Samme lytterom, på samme utstyr faktisk! Dette høres teit ut, like teit som trådstarters innlegg.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
- men det behøver vel ikke være så mye vanskeligere heller? Vi har en tendens til å pøse på med dersom, hvis og en mengde ting som må hensyntas på noe så relativt greit som å velge ut et par greie høyttalere. Har selv ingen forhold til noen av de nevnte merker (eller andre merker for den saks skyld) - kommenterer bare på prossessen.

Har vært på en artig liten kabelblindtest i dag - og når en ser på en del av kommentarene/innleggene i den tråden i forkant av testen så kan en jamen bli betenkt. Det trenger ikke nødvendigvis innebære store vitenskapelige utredninger og metodikk for noe som ikke er så komplisert i praksis! Vi hørte fire forskjellige kabler i rekkefølge, vi var tre testpersoner som hver hadde ett musikkstykke hver samt selvsagt medlytt til de andres musikk. Det hele ble gjort unna på to og en halv time, uten unødvendig tant & fjas, og var ganske så konklusiv hva opplevde egenskaper angikk. Dette var da høyttalerkabler.
Regner med at dere har munnkurv til neste nummer av Stereo+ kommer ut, men jeg er ikke så rent lite spent på hva dere fant ut.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.578
Antall liker
103.044
Torget vurderinger
23
Ståle er på saken - det er han som eier "konseptet" - vet ikke hva han skal bruke det til :)
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.603
Antall liker
1.333
Sted
Oslo
Det meste låter bra med slike innspillinger. Kjipt at de spiller så kjedelig musikk under demonstrasjoner . Seriøse aktører bør spille et bredt spekter av forskjellige musikk sjangere . Det er dessverre vanlig at det går i slike låter

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk
 

Lydnisse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2010
Innlegg
158
Antall liker
71
Torget vurderinger
2
Se signatur for hva jeg spiller på. De høyttalerene er designet for å spille med rommet slik det er. Og det funker!
Bassen er stram og dyp, mellomtonen sitter dønn der den skal, og diskanten er fantastisk. Jeg har ikke gjort en dritt med rommet. Skal jeg liksom bruke et trillebårlass med tusenlapper for å kle rommet i latterlige plater og absorbenter. Jeg tror ikke det. Er det kun Guru høyttalere som klarer den jobben? At man ellers må påregne store utlegg etter høyttalerene man velger fremstår for meg som rimelig latterlig. «Ja de høyttalerene er gode. Hvis man kler bakveggen med en meter rockwool, taket med stereosonic interceptors og gulvet med sibirsk yakull på rull.» Det er så man tenker litt på de som tweeker med kabler...
 

Lilac1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.03.2011
Innlegg
153
Antall liker
33
805 D3 trenger dog mer effekt enn det makkverket fra lyngdorf på 2x80w som var koblet til på hifiklubben grensen.
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.912
Antall liker
1.501
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Det meste låter bra med slike innspillinger. Kjipt at de spiller så kjedelig musikk under demonstrasjoner . Seriøse aktører bør spille et bredt spekter av forskjellige musikk sjangere . Det er dessverre vanlig at det går i slike låter

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk
Knall innspillinger blir jo brukt for å lure kunden ikke noe annet , et helt topp opptak låter jo kuler og krutt på en enkel bordradio .
 
Topp Bunn