Høyttalere Høyttalere til Peachtree Decco 125 sky

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Innlegg
512
Antall liker
12
Har en peachtree decco125 forsterker som jeg skal kjøpe høyttalere til. Er ute etter stativhøyttalere, bokhøyttalere eller mellomstore høytaller. Er ikke ut etter store gulvhøyttalere.Den musikken jeg som regel spiller er Punk, hardcore og metal. Hva må jeg ut med i penger for å få noe jeg blir fornoyd med. Kan bruke opp til 5000 kr på det. Får håpe det er noen her som kan komme med tips til det. Ikke kom med noe hvis dere ikke har kjennskap til forsterkeren, Har prøvd flere steder uten å fåt noe gode tips til høyttalere. Se på disse for mere info om forsterkeren og neste side. https://www.manualslib.com/manual/1363314/Peachtree-Decco-125.html?page=14#manual
 

Vedlegg

Sist redigert:

roeng2

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
4.353
Antall liker
5.838
Sted
Møre & Romsdal
Torget vurderinger
8
Har en peachtree decco125 forsterker som jeg skal kjøpe høyttalere til. Er ute etter stativhøyttalere, bokhøyttalere eller mellomstore høytaller. Er ikke ut etter store gulvhøyttalere.Den musikken jeg som regel spiller er Punk, hardcore og metal. Hva må jeg ut med i penger for å få noe jeg blir fornoyd med. Kan bruke opp til 5000 kr på det. Får håpe det er noen her som kan komme med tips til det. Ikke kom med noe hvis dere ikke har kjennskap til forsterkeren, Har prøvd flere steder uten å fåt noe gode tips til høyttalere.
Med 5000,- til rådighet antar jeg brukt er ok?
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.895
Antall liker
38.782
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Hvis du kan ha brukte så ville jeg kikket på Krix :)

mvh
 

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Innlegg
3.151
Antall liker
6.634
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
Har en peachtree decco125 forsterker som jeg skal kjøpe høyttalere til. Er ute etter stativhøyttalere, bokhøyttalere eller mellomstore høytaller. Er ikke ut etter store gulvhøyttalere.Den musikken jeg som regel spiller er Punk, hardcore og metal. Hva må jeg ut med i penger for å få noe jeg blir fornoyd med. Kan bruke opp til 5000 kr på det. Får håpe det er noen her som kan komme med tips til det. Ikke kom med noe hvis dere ikke har kjennskap til forsterkeren, Har prøvd flere steder uten å fåt noe gode tips til høyttalere.
Har du en spesiell grunn til å tro at denne forsterkeren er veldig kresen på hvilke høyttalere du putter på? Hvis ikke er det vel bedre å fokusere på bruk hvilke egenskaper du er ute etter i høyttaleren, og kjennskap til forsterkeren er ikke nødvendigvis et must? Ellers begrenser jo 5000kr mulighetne litt, siden det ikke er så utrolig mange høyttalere som koster mindre enn dette, hvertfall ikke nytt.

Har du hatt noen høyttalere tidligere som du har likt, for å sette oss på sporet?
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.415
Antall liker
1.305
Sted
Horten
Ser ikke ut som fabrikanten hadde noen spesielle begrensninger på høyttaler man kunne koble til :

"Just add speakers. Peachtree's decco125 SKY does the rest!
Download the App, hook up your speakers and millions of albums are available with the touch of a button!"
 

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Innlegg
512
Antall liker
12
Ser ikke ut som fabrikanten hadde noen spesielle begrensninger på høyttaler man kunne koble til :

"Just add speakers. Peachtree's decco125 SKY does the rest!
Download the App, hook up your speakers and millions of albums are available with the touch of a button!"
Det må da finnes noen son passer bedre en andretilden prisen og musikken jeg spiller. Har prøvd mage høyttalere uten at jeg ble fornøyd Så noe må da finnes.
 

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Innlegg
3.151
Antall liker
6.634
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
Det må da finnes noen son passer bedre en andretilden prisen og musikken jeg spiller. Har prøvd mage høyttalere uten at jeg ble fornøyd Så noe må da finnes.
Hva har du prøvd så langt som ikke funket, og hva var problemet med dem slik du opplevde det?
 

roeng2

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
4.353
Antall liker
5.838
Sted
Møre & Romsdal
Torget vurderinger
8
Har du forsøkt System Audio smale høyttalere og skal spille din type musikk ganske bra.
Jeg har ikke hørt på det merket på sikkert over 25 år men fikk da demo på Metallica.
 

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Innlegg
512
Antall liker
12
Har du en spesiell grunn til å tro at denne forsterkeren er veldig kresen på hvilke høyttalere du putter på? Hvis ikke er det vel bedre å fokusere på bruk hvilke egenskaper du er ute etter i høyttaleren, og kjennskap til forsterkeren er ikke nødvendigvis et must? Ellers begrenser jo 5000kr mulighetne litt, siden det ikke er så utrolig mange høyttalere som koster mindre enn dette, hvertfall ikke nytt.

Har du hatt noen høyttalere tidligere som du har likt, for å sette oss på sporet?
Har ikke brukt nange høyttaler på den forstekeren den jej ha nå er Bowers and wilkins CM5 . Men ikke fornøyd med den. Klik på bilde for å se det større
 

Vedlegg

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Innlegg
3.151
Antall liker
6.634
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
Har du prøvd noen høyttalere på andre forsterkere? Og hva har du vært misfornøyd med? Og har du noen gang hørt høyttalere du har likt?

Du ber oss løse et problem uten å si hva problemet er. 😊
 

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Innlegg
512
Antall liker
12
Har du prøvd noen høyttalere på andre forsterkere? Og hva har du vært misfornøyd med? Og har du noen gang hørt høyttalere du har likt?

Du ber oss løse et problem uten å si hva problemet er. 😊
Nei det har jeg ikke.
 

roeng2

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
4.353
Antall liker
5.838
Sted
Møre & Romsdal
Torget vurderinger
8
@murre906 hvordan er planer om å plassere disse høyttalere. Ut fra hva du skriver er du ute etter alt fra liten stativ høyttaler til liten gulvhøyttaler, hva mener du med liten gulvhøyttaler?
Om du beskriver hva du ikke er fornøyd med på Bowers & wilkins CM5 og hva annet du er ute etter ut fra dette.
Mulig du da vil få noen mer konkrete forslag til hva du kan forsøke. Hva folk foretrekker av lyd er så forskjellig at uten mer utfyllende informasjon fra deg vil forslag bli like villedende som konstruktivt.
 

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Innlegg
3.151
Antall liker
6.634
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
Nei det har jeg ikke.
Kanskje du må en runde til kompiser og/eller hifibutikker for å forsøke å få en referanse for hva du liker da. Hva er viktig for deg da? Bra bass? Klar lyd? At det kan spille kjempehøyt? Klarer du å beskrive hva du ikke liker med dagens høyttalere? Uten noe av dette er det vanskelig å anbefale med håp om å treffe på det du ønsker deg.
 

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Innlegg
512
Antall liker
12
Vet ikke hvor du bor men..

Ser du vil ha stativhøyttalere?! er det at de skal stå i bokhylle? eller skal de stå på stativ? Om de skal stå på stativ, vil de uansett ta like stor plass som gulv høyttalere . Mitt tips er da noe ala disse https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=261980541 , spesielt til din type musikk.
Blir for stor. Er ute etter stativhøyttalere. bokhøyttallere eller mellomstore høyttalere
 

roeng2

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
4.353
Antall liker
5.838
Sted
Møre & Romsdal
Torget vurderinger
8
Da kjøper jeg de ikke
Nå har det seg sånn at en høyttaler må være i en viss høyde/vinkel i forhold til øret for at lyden skal bli optimal.
Du vil derfor med stativ på en bokhylle høyttaler få samme eller høyere.

Du kommer med så lite informasjon at jeg tror du vil slite med å få hjelp, ment i beste mening.
 

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Innlegg
512
Antall liker
12

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
med mindre du skal ha stativhøytalere rett på gulvet uten stativ, så er nok de jeg linket til smalere enn de fleste stativhøyttalere :p.

Og du spør om jeg har hørt det med din forsterker... nei.. men uansett kan du ikke stole på andre sin mening, da lyd er individuelt. Men jeg har eid RF52 selv, og de funka så si på det meste av elektronikk, og til din sjangersmak virker det som et bra valg.
 

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Innlegg
3.151
Antall liker
6.634
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
Har du hørt disse med den forsterkeren jeg har. Kjøper ikke noe før jeg er 100 prosent sikker
Da kommer du ikke til å få kjøpt noe. Du finner ingen som har hørt forsterkeren din med en høyttaler til under 5000kr som treffer perfekt på dine preferanser (som du ikke har klart å formidle enda).
 

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Innlegg
512
Antall liker
12
Da kommer du ikke til å få kjøpt noe. Du finner ingen som har hørt forsterkeren din med en høyttaler til under 5000kr som treffer perfekt på dine preferanser (som du ikke har klart å formidle enda).
Se innlegget jeg la ut så er det mere info der om forsterkeren.
 

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Innlegg
512
Antall liker
12
Da kommer du ikke til å få kjøpt noe. Du finner ingen som har hørt forsterkeren din med en høyttaler til under 5000kr som treffer perfekt på dine preferanser (som du ikke har klart å formidle enda).
Hvor mye må jeg ut med ettet din mening for å få noe som er bra. Ikke gulvhøytallere
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.521
Antall liker
8.072
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Det handler jo ikke om pris, men om at du ikke har sagt et ord om hva du er ute etter eller engang hva du ikke liker med B&W CM5. Det eneste du har sagt er at høyttalerne må være små. Vel, det finnes sikkert noen tusen små høyttalere der ute og uten mer info enn du har kommet med kan ingen redusere antallet mulige kandidater, bortsett fra at CM5 ikke er en av dem.
 

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Innlegg
512
Antall liker
12
Det handler jo ikke om pris, men om at du ikke har sagt et ord om hva du er ute etter eller engang hva du ikke liker med B&W CM5. Det eneste du har sagt er at høyttalerne må være små. Vel, det finnes sikkert noen tusen små høyttalere der ute og uten mer info enn du har kommet med kan ingen redusere antallet mulige kandidater, bortsett fra at CM5 ikke er en av dem.
Må passe den forsterkeren og det type musikk jeg spiller. Må ha bra med bass og fin mellomtone. Er ingen ekspert på det der. Kan ikke utype det noe mere.
 
Topp Bunn