Hei
Jeg har hatt allergi i mange år, og har både praktisk erfaring, og endel teoretisk kunnskap om sykdommen. Min erfaring er at hvis du skal behandle deg selv med tradisjonelle metoder, er det viktig at du finner en pille som virker OK, uten at du blir fullstendig slått ut. I tillegg skal du behandle deg selv med øyedråper og nesespray, som f.eks Livostin. Jeg vil sterkt fraråde deg å ty til nesespray ned kortison, med mindre du er absolutt tvungen til det. Så skal du passe på å drikke nok vann, holde deg unna ting som forverrer plagene som sigarettrøyk og støvete hus. Luft helst om kvelden, og hvis du har en varmepumpe med aircondition er du heldig for da kan den kjøle ned samtidig som den renser luften. Jeg har prøvd å ha et rom i huset som er kjølig og som det aldri blir luftet i i allergisesongen. (I mitt tilfelle lytterommet

) Dusj før du legger deg, og hold deg så mye innendørs du synes er OK.
Jeg har i vinter blitt behandlet av en meget kompetent homeopat, og det tror jeg faktisk kan ha hjulpet meg ganske mye, men jeg må nok ha en sesong til før jeg kan si det sikkert. Hvis du vil ha navn og adresse, kan du sende meg PM.
Lykke til, allergi kan være veldig plagsomt, og må ofte bekjempes fra flere hold for at det skal bli levelig.
Asbjørn