Høyres svik

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Smorte24 skrev:
    Det er jo slike som deg som vil ha fri innvandring, da får du faen meg ta konsekvensene.
    Dette var derimot ok. ;D

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.567
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Det stemmer vel ikke helt. Det er hvem du er (IP) og hvem du kommuniserer med (IP), som blir lagret. Ikke hva du leser, innholdet i mailene du sender etc.
    En IP er ikke hvem du er eller hvem du kommuniserer med......

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.599
    Torget vurderinger
    1
    Smorte24 skrev:
    Sikkert, men jeg fordrar ikke personen.
    Gjestemedlem er en skattet bidragsyter her inne. Han går bare av hengslene når noen nevner DLD.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Smorte24 skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Som små barn som lar seg skremme av historier om busemannen. Skremme til å vikle seg inn i den totalitære drømmen om den allmektige statlige ordensmakt. Den som skal beskytte oss mot alt som er farlig og vondt i verden.

Eneste prisen man må betale er at man sier i fra seg sin frihet, verdighet, retten til privatliv og sin ytringsfrihet. Retten til å snakke med andre mennesker uten at statens agenter skal kunne snoke og overvåke, lagre og bearbeide.

Når man først bygger ut denne infrastrukturen og sviker prinsippene om den frie kommunikasjon og retten til å få være i fred fra politi og ordensmakt så lange man ikke er mistenkt for noe kriminelt.. så er det ingen vei tilbake.

Det varer ikke lenge før fullmaktene blir utvidet.

Nordmenn er det mest ynkelige og kastrerte folkeslaget i den vestlige verden. Det finnes ingen grenser for hva vi ikke finner oss i bare det pakkes inn i rosa bomull.
    Fint at du kaller oss det mest ynkelige og kastrerte folkeslaget i vesten, trodde faktisk DLD ble innført i de fleste EU landene.

Det er jo slike som deg som vil ha fri innvandring, da får du faen meg ta konsekvensene.

Og hva er det du er så sint for?

Det virker som du har noe å skjule, burde barna i Thailand være redd for deg?
    makan! hold deg til sak, ikke person!

Z

Zomby_Woof

Gjest
    pedal skrev:
    Smorte24 skrev:
    Gjestemedlem er en skattet bidragsyter her inne. Han går bare av hengslene når noen nevner DLD.
    Fra tid til annen omkring et par andre temaer også. Som de fleste av oss i OT. Deph er en gulle god fyr å krangle med.

Ellers kom jeg på en ny slogan for OT-hjørnet. Fra 'kast lenkene' til 'kast hengslene'. ;D

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.599
    Torget vurderinger
    1
    rock skrev:
    Terror blir brukt til begrunnelse for så mange innskjerpinger nå bla. sikkerhet på flyplasser.

Men hvorfor vil noen terrorister ta sjansen på å stige ombord i ett fly i f.eks. min hjemby, når de har ubeskyttede barnehager, barne og ungdomskoler, videregående skoler, sykehjem, kommunehus/rådhus, butikker, ferjer, hurtigbåter og hurtigrute å velge blandt?

Ingen av disse sist nevnte har noen gode sikkerhetstiltak, og ville skapt en vel så stor oppmerksomhet hvis noen først var ute for å gjøre noe jævelskap.
    Tja, si det? Hvorfor har terrorister slikt flyfetisj? Kanskje de er litt fantasiløse? ;D

-Jeg vet ikke hvor du bor, men du er avhengig av flyplassikkerhet såvidt langt nord som Bodø-Narvik:

LINK: Lagretten kom også fram til Brahim Bouteraa var strafferettslig tilregnelig da han forsøkte å styrte Kato Airs rutefly fra Narvik til Bodø 29. september i fjor. Den 34 år gamle asylsøkeren fra Algerie angrep de to pilotene med øks mens de satt i cockpiten. Flyet var under innflyvning til Bodø.

Vedlegg

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Parelius skrev:
    Smorte24 skrev:
    nb skrev:
    Smorte24 skrev:
    Det virker som du har noe å skjule, burde barna i Thailand være redd for deg?
    Det er det teiteste argumentet som finnes.
    Herved nominert til Misantropforbundets pris «GLEDESTÅREN».
    Lurer på om jeg ikke ble innvalgt i Styret der en gang. Det hadde i så fall vært en ære. ;D

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.602
    Torget vurderinger
    0
    pedal skrev:
    rock skrev:
    Terror blir brukt til begrunnelse for så mange innskjerpinger nå bla. sikkerhet på flyplasser.

Men hvorfor vil noen terrorister ta sjansen på å stige ombord i ett fly i f.eks. min hjemby, når de har ubeskyttede barnehager, barne og ungdomskoler, videregående skoler, sykehjem, kommunehus/rådhus, butikker, ferjer, hurtigbåter og hurtigrute å velge blandt?

Ingen av disse sist nevnte har noen gode sikkerhetstiltak, og ville skapt en vel så stor oppmerksomhet hvis noen først var ute for å gjøre noe jævelskap.
    Tja, si det? Hvorfor har terrorister slikt flyfetisj? Kanskje de er litt fantasiløse? ;D

-Jeg vet ikke hvor du bor, men du er avhengig av flyplassikkerhet såvidt langt nord som Bodø-Narvik:

LINK: Lagretten kom også fram til Brahim Bouteraa var strafferettslig tilregnelig da han forsøkte å styrte Kato Airs rutefly fra Narvik til Bodø 29. september i fjor. Den 34 år gamle asylsøkeren fra Algerie angrep de to pilotene med øks mens de satt i cockpiten. Flyet var under innflyvning til Bodø.
    La meg bare få irettesette bildebruken. Dette bildet har INGENTING med den nevnte episoden å gjøre!

Flyselskapet er riktig men der stopper det. Da Brahim Bouteraa, kulturell berikelse fra Algerie, angrep pilotene klarte kapteinen ( forøvrig en bekjent av undertegnede ) å lande flyet uten skader på maskinen. En kombinasjon av utrolig flaks og en meget dyktig pilot.

A

AK27

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    [...]

Når det gjeler treholtsaken, så er dette en konkret sak mot en foræder. At politiet her har overvåket denne personen er helt forståelig, selv om de har gått litt ut over sitt mandat. Det var en konkret trussel mot rikets sikkerhet, og da er det underordnet at man ikke har fulgt den riktige vei i papirmøllen.

[...]
    Om man har sine prinsipper gjelder de også ens fiender, om ikke er de ikke prinsipper. At du som er såpass bastant blir situasjonist når det passer seg finner jeg relativt morsomt. Nå skal det sies at flertallet av oss er likedan, så det er ikke noe personlig. Men, om du er villig til å ofre dine prinsipper p.g.a. politiske overbevisninger, ser jeg ikke hvordan det kan forundre deg at noen er villige til å ofre litt frihet i håp om å redusere kriminalitet de finner skremmende.

P

Parelius

Gjest
    Spiralis skrev:
    pedal skrev:
    rock skrev:

La meg bare få irettesette bildebruken. Dette bildet har INGENTING med den nevnte episoden å gjøre!
    Lite med rocks spørsmål å gjøre også… Om de nå går løs på barnehagene, Kiwibutikken, jernbanestasjonen og gud vet hva. Hvor vil sikkerhetsfundamentalistene ende opp med sin argumentasjon?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.602
    Torget vurderinger
    0
    Vel vi skal vel være glade for denne flyfetisjen. Da kan "sikkerhetshysterikerne" holde sitt lille ( og jævlig kostbare ) sikkerhetsteater på flyplassene. Dette ER teater med formål å få uvitende letlurte mennesker til å tro at man ( les myndighetene ) har tatt problemet alvorlig og at man har kontroll! Begge deler er forøvrig like lite korrekte!

Jeg slutter nok aldri å forbauses over alle de som faktisk tror dette gir noen som helst reell beskyttelse mot et terroranslag utført av profesjonelle terrorister! Men det oppleves vel som det lille halmstrået de behøver?

Samfunnsmessig vil angrep på T bane eller busser ha meget mer dramatiske konsekvenser for samfunnet, enn flykapring/sprenging. I Israel var det en periode ganske populært å bombe busser. Det får mye mer vidtrekkende konsekvenser for samfunnet og det lar seg ikke på noen som helst måte avgrenses slik man gjør på flyplasser.

G

Gjestemedlem

Gjest
    AK27 skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    [...]

Når det gjeler treholtsaken, så er dette en konkret sak mot en foræder. At politiet her har overvåket denne personen er helt forståelig, selv om de har gått litt ut over sitt mandat. Det var en konkret trussel mot rikets sikkerhet, og da er det underordnet at man ikke har fulgt den riktige vei i papirmøllen.

[...]
    Om man har sine prinsipper gjelder de også ens fiender, om ikke er de ikke prinsipper. At du som er såpass bastant blir situasjonist når det passer seg finner jeg relativt morsomt. Nå skal det sies at flertallet av oss er likedan, så det er ikke noe personlig. Men, om du er villig til å ofre dine prinsipper p.g.a. politiske overbevisninger, ser jeg ikke hvordan det kan forundre deg at noen er villige til å ofre litt frihet i håp om å redusere kriminalitet de finner skremmende.
    Politiet skal ha mulighet til på best mulig måte å møte konkrete trusler i slike saker. Når rikets sikkerhet står på spill, enten det gjelder spioner, terrorister eller tilsvarende saker så har jeg intet i mot at de gis vide fullmakter i konkrete saker der det er god grunn for dette. Om politiet vil bruke romavlytting i slike saker så er det helt greit for meg.

Men det vil ikke si at man skal gi politiet rett til å romavlytte hvem de vil, sånn i tilfelle denne avlyttingen skulle avdekke nye forhold eller kunne brukes i en eller annen sammenheng senere.

Så jeg er ikke så bekymret for at man ikke har behandlet spionen Trehold som vanlige folk, som jeg er for at vanlige folk nå skal behandles som Treholter.

Man må gjene drive logging av kommunikasjon hvis man har god grunn til å mistenke noen for alvorlig kriminalitet, helt greit. Men det er ikke helt grei å logge all kommunikasjon for alle nordmenn slik at man kan bruke det hvis man i ettertid skulle finne at noen av dem har gjort noe galt.

Så vær gjerne hard med de kriminelle, spesielt dem som er en trussel mot samfunnet som helhet. Men dette gjelder også nå de politikere som har blitt en slik trussel mot våre grunnleggende rettigheter til å få være i fred så lenge man ikke er kriminell.

Det er dette prinsippet Erna Solberg har sveket, og det er derfor denne kjerringen som har forrådt oss alle ikke må få politisk makt. Det ville bli som å innsette Treholt som utenriksminister. Sikkert teknisk sett kvalifisert begge to, men med en slik historie og moral er de uegnet å få makt over andre mennesker.

Så jo, jeg finner det underlig at vanlige folk finner seg i å bli behandlet som kriminelle. Men som sagt det ligger i nordmenns natur å finne seg i hva som helst fra politikere og øvrighetspersoner. Vi er veike, ynkelige, ydmyke, lettskremte, feministiske, duknakkede små menn som lever med luen i hånden og blikket i bakken i møtet med personer med makt.

Det er godt norsk å la seg umyndiggjøre og godta det. Bare tøflene er komfortable nok.

atledreier

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Og er det virkelig noen som tror at terrorister og skurker ikke kan omgå DLD så lett som bare det?

Lurer på hva som skjer om f.eks Mullah Krekar skulle slå et feil telefonnummer og ringe til deg. Jeg vil tro det skal en del forklaring til for å sno seg ut av en helt uskyldig sak som det.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Gjestemedlem skrev:
    AK27 skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    [...]

[...]
    Politiet skal ha mulighet til på best mulig måte å møte konkrete trusler i slike saker. Når rikets sikkerhet står på spill, enten det gjelder spioner, terrorister eller tilsvarende saker så har jeg intet i mot at de gis vide fullmakter i konkrete saker der det er god grunn for dette. Om politiet vil bruke romavlytting i slike saker så er det helt greit for meg.

Men det vil ikke si at man skal gi politiet rett til å romavlytte hvem de vil, sånn i tilfelle denne avlyttingen skulle avdekke nye forhold eller kunne brukes i en eller annen sammenheng senere.

Så jeg er ikke så bekymret for at man ikke har behandlet spionen Trehold som vanlige folk, som jeg er for at vanlige folk nå skal behandles som Treholter.

Man må gjene drive logging av kommunikasjon hvis man har god grunn til å mistenke noen for alvorlig kriminalitet, helt greit. Men det er ikke helt grei å logge all kommunikasjon for alle nordmenn slik at man kan bruke det hvis man i ettertid skulle finne at noen av dem har gjort noe galt.

Så vær gjerne hard med de kriminelle, spesielt dem som er en trussel mot samfunnet som helhet. Men dette gjelder også nå de politikere som har blitt en slik trussel mot våre grunnleggende rettigheter til å få være i fred så lenge man ikke er kriminell.

Det er dette prinsippet Erna Solberg har sveket, og det er derfor denne kjerringen som har forrådt oss alle ikke må få politisk makt. Det ville bli som å innsette Treholt som utenriksminister. Sikkert teknisk sett kvalifisert begge to, men med en slik historie og moral er de uegnet å få makt over andre mennesker.

Så jo, jeg finner det underlig at vanlige folk finner seg i å bli behandlet som kriminelle. Men som sagt det ligger i nordmenns natur å finne seg i hva som helst fra politikere og øvrighetspersoner. Vi er veike, ynkelige, ydmyke, lettskremte, feministiske, duknakkede små menn som lever med luen i hånden og blikket i bakken i møtet med personer med makt.

Det er godt norsk å la seg umyndiggjøre og godta det. Bare tøflene er komfortable nok.
    De fleste av oss ser det ikke som å bli behandlet som kriminelle at teleoperatørene tar vare på loggen vår i 6 mnd. Særlig ikke hvis dette er med og bekjemper trafficing ol.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    atledreier skrev:
    Og er det virkelig noen som tror at terrorister og skurker ikke kan omgå DLD så lett som bare det?

Lurer på hva som skjer om f.eks Mullah Krekar skulle slå et feil telefonnummer og ringe til deg. Jeg vil tro det skal en del forklaring til for å sno seg ut av en helt uskyldig sak som det.
    Kriminelle er ikke alltid de skarpeste knivene i skuffa. Noen av dem klarer sikkert å omgå DLD, men langt fra de fleste. Politiet har for øvrig et utall andre instrumenter til bruk, DLD er bare en liten brikke.

G

Gjestemedlem

Gjest
    BT skrev:
    De fleste av oss ser det ikke som å bli behandlet som kriminelle at teleoperatørene tar vare på loggen vår i 6 mnd. Særlig ikke hvis dette er med og bekjemper trafficing ol.
    I saker der man mistenker slike forhold må man gjerne be teleoperatørene om å ta vare på trafikdata. Men det er ingen grunn til å pålegge dem å overvåke all kommunikasjon til vanlige lovlydige borgere av den grunn. Hvem de snakker med, når, hvor de befinner seg, hvilken informasjon de innhenter osv skal ikke være lov for staten, ordensmakten eller Partiet å ha tilgang til.

Det er et grunnleggende prinsipp at man ikke skal kunne bli avlyttet og overvåket med mindre det er god grunn for det.

Det er et viktig prinsipp i en stat uten totalitære visjoner, og det bør vi ikke gi slipp på. Trist at privatliv og frihet fra myndighetenes totale kontroll ikke betyr noe som helst for folk. Gi massene den trygge suttekluten så bytter de bort alt de har av prinsipper og integritet.

Underdanighet, lydighet og duknakket autoritetstilbedning.

Å store leder, redd oss fra terrorister, pederaster, kriminelle og busemenn så skal vi til gjengjeld være kastrerte duknakkede sosialdemokrater til evig tid.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Skildringene dine av DLD er god underholdning, men har heldigvis lite med virkeligheten å gjøre.

S

Smorte24

Gjest

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.311
    Torget vurderinger
    18
    BT skrev:
    atledreier skrev:

Kriminelle er ikke alltid de skarpeste knivene i skuffa. Noen av dem klarer sikkert å omgå DLD, men langt fra de fleste. Politiet har for øvrig et utall andre instrumenter til bruk, DLD er bare en liten brikke.
    De som driver med den mer alvorlige og organiserte kriminaliteten omgår DLD lett som ingenting. Hviske spor mange elektroniske spor etterlot bin Laden seg?

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.599
    Torget vurderinger
    1
    HC skrev:
    De som driver med den mer alvorlige og organiserte kriminaliteten omgår DLD lett som ingenting.
    De aller største fiskene, og de aller minste, går nok klar. Mens feks pedofile miljøer har blitt avdekket og rullet opp, takket være registrering av elektroniske spor (datatrafikk).

Ellers er krysspeiling av mobiltelefon bruk nyttig. En politietterforskning kan påvise ganske nøyaktig hvor i geografien den mistenkte har befunnet seg. Dette har gitt tekniske bevis i flere alvorlige saker.

atledreier

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Og hva skjer om noen år når jeg går i skjulte protestmøter mot AP? Må jeg legge mobilen hjemme da?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    atledreier skrev:
    Og hva skjer om noen år når jeg går i skjulte protestmøter mot AP? Må jeg legge mobilen hjemme da?
    Jeg tror ikke slikt har en strafferamme på minimum fire år, med mindre du har tenkt å styrte regjeringen med våpen eller noe.

G

Gjestemedlem

Gjest
    BT skrev:
    atledreier skrev:
    Jeg tror ikke slikt har en strafferamme på minimum fire år, med mindre du har tenkt å styrte regjeringen med våpen eller noe.
    Når mekanismene først er på plass og operative, når systemene for overvåkningen og lagringen er oppe å går for full maskin.. så skal det lite til å endre kriteriene for hva det kan brukes til. En liten endring her og der ... så er kan det lett utvides til å inkludere både mye mer informasjon, og også kriteriene for hvem som skal få tilgang, eller for hva.

Når totalitarismens infrastruktur først er etablert... så skal det små endringer til å utnytte dens virkelige potensial.

For vi har allerede brutt grensen og godtatt prinsippet om at det er helt i orden å overvåke uskyldige og fredelig mennesker. Det skal små politiske endringer til for å begynne å bruke mulighetene som ligger i dette... litt og litt ... noen små steg av gangen. Og det er er for sent å snu.

Sviket er irreversibelt. Det kan gå noen år før vi får de den fulle effekt av dette, men det kommer.

Erna Solberg vil bli husket av ettertiden med samme forakt som Quisling.

atledreier

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Danmark har jo hatt en streng utgave av DLD noen år, og nå skal dette utvides ytterligere, i sikkerhetens navn.

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.599
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha lest DLD-sammendraget på Wikipedia (se mitt innlegg forleden dag i denne tråden) så må jeg si det er relativt harmløst.
    6 måneder oppbevaring av loggene er trolig for kort tid i flere krimsaker. Best å utvide det til 2 år, slik som Arbeiderpartiet foreslo.

G

Gjestemedlem

Gjest
    atledreier skrev:
    Danmark har jo hatt en streng utgave av DLD noen år, og nå skal dette utvides ytterligere, i sikkerhetens navn.
    Selvsagt, og det kommer alle landene til å gjøre også.

Litt etter litt vil alle begrensninger forsvinne. Den sukkersøte versjonen som tilhengerne gikk på limpinnen og aksepterte vil snart bli byttet ut med nye versjoner. Det vil kun gå en vei, og det er helt utenkelig at man noensinne vil stramme inn igjen når man først har åpnet opp for ny bruk. I sikkerhetens navn.

Vi har allerede akseptert tauet rundt halsen, og det er kun et spørsmål om hvor hardt de i andre enden vil stramme før vi får pusteproblemer.

En dag bør Erna Solberg stilles for riksrett for totalt svik mot det norske folk. Eller aller helst håper jeg hun er død av hjerteinfarkt lenge før den tid.

S

Smorte24

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    atledreier skrev:
    Selvsagt, og det kommer alle landene til å gjøre også.

Litt etter litt vil alle begrensninger forsvinne. Den sukkersøte versjonen som tilhengerne gikk på limpinnen og aksepterte vil snart bli byttet ut med nye versjoner. Det vil kun gå en vei, og det er helt utenkelig at man noensinne vil stramme inn igjen når man først har åpnet opp for ny bruk. I sikkerhetens navn.

Vi har allerede akseptert tauet rundt halsen, og det er kun et spørsmål om hvor hardt de i andre enden vil stramme før vi får pusteproblemer.

En dag bør Erna Solberg stilles for riksrett for totalt svik mot det norske folk. Eller aller helst håper jeg hun er død av hjerteinfarkt lenge før den tid.
    Igjen hvorfor bare Erna?

Burde ikke Jens også få den samme straffen?

Dette blir bare for dumt, ok at AP gjør slike ting, men fy flate hvis Høyre gjør det, da bør de stilles for riksrett.

Igjen dette blir bare for dumt.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Smorte24 skrev:
    Igjen hvorfor bare Erna?

Burde ikke Jens også få den samme straffen?

Dette blir bare for dumt, ok at AP gjør slike ting, men fy flate hvis Høyre gjør det, da bør de stilles for riksrett.

Igjen dette blir bare for dumt.

AP er et parti med svært nære koblinger til overvåkningsmakten, det er en integrert del av deres historie. Alt som har tjent overvåkningen har tjent partiet. De holder også den statlige kontroll og de statlige løsninger høyt og de har aldri verdsatt mennesket som en fri individuell borger med rettigheter. Kun som deler av det store samfunnsmaskineriet, dog med litt slakkere lenke enn de rene røde statene.

Dette er velkjent, og folk vet hva de får når de stemmer AP. APs broilere er veldresserte nok til aldri å stille spørsmålstegn ved ledelsens avgjørelser og skjelver i frykt for å tirre Brussel. Det er et administrasjonsparti med mennesker uten egne meninger, annet enn en vag generell hyllest til sosialdemokratiets ideer.

Høyre derimot har lange tradisjoner som individets beskytter. Et parti der frihet fra statlig kontroll og overvåkning har vært viktig. Prisipper om at statspolitiet og ordensmakten ikke har ubegrenset tilgang til folks privatliv og kommunikasjon har vært viktige.

Alt dette gjorde også at det var stor motstand i Høyre mot innflringen av DLD. Så hard var den at det nesten kom til en avstemning på landsmøtet der det ville ha blitt et flertall i mot DLD hvis det hadde kommet til en demokratisk beslutning.

Men Erna ville det anderledes. Hun ville ha den makten selv og blokkerte alle forsøk på en resolusjon. Det ville vært et personlig slag for henne og å lide et tap på landsmøte i en så viktig sak ville vært et personlig nederlag. Dette er en bitch med ambisjoner som ikke tåler personlige nederlag, samme hva prisen er for andre.

Så satte hun inn et alvorlig press mot sentrale medlemmer i tiden som kommer for å presse dem til å være underdanige og lydige. Hvaq hun har lovet og truet med er ikke godt å si, men med sine ambisjoner om regjeringsmakt er det vel ikke så vanskelig å se for seg hva truslene og lokkemidlene har gått ut på.

Litt og litt lokket hun med seg og korrumperte partiet til det gav etter og bøyde seg for Jens Stoltenbergs føtter slik at de sammen fikk tvunget dette uvesenet ned over hodet på oss alle. Dette skal vi alle måtte betale dyrt for.

Så ja, rollen som sviker både for Høyre og alle deres prinsipper om menneskeverd og individets beskyttelse og sviket overfor det norske folk, som har solgt oss i EU for å tvinge gjennom nok et direktiv som få ønsker, og enda færre forstår rekkevidden av.

En maktsyk, svikefull manipulerende kjerring. Og dette kan vi risikere skal representere oss som statsminister. Det er skremmende. Så jeg håper inderlig at noe skjer og Erna avgår, slik at Høyre igjen kan få en person med samvittighet og prinsipper som leder.

Det er igjen viktig å mine om at ALLE de andre partiene på Stortinget stemte i mot dette direktivet. De ønsket ikke at det skulle ramme oss.

Frp, Venstre, SV, SP, KrF alle, og også de fleste i Høyre inntil Ernas korrumperende makt fikk ødelegge det.

Så Erna Solbers posisjon i dette spillet har vært unik. Det var i praksis opp til henne og avgjøre med et JA eller NEI om Norge skulle bøye seg for dette EU-direktivet eller ikke.

Resultatet kjenner vi.

Måtte straffen bli hard.

M

Morpheus

Gjest
    Og Erna ble belønnet med tur til årets Bilderberg-konferanse.... tilfeldig?....

G

Gjestemedlem

Gjest
    Morpheus skrev:
    Ja det er nok ingen sammenheng der. Som en sannsynlig kommende statsminister ville hun nok blitt invitert med dit uansett, det er nok en anerkjennelse av hennes potensiale status. Det er nok heller ingen ulempe for norske politikere å holde seg orientert om hva som skjer i slike kretser. Men joda, slike maktdemonstrasjoner som dette gjør henne nok innflytelsesrik i dypt konservative kretser.

M

Morpheus

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Morpheus skrev:
    Ja det er nok ingen sammenheng der. Som en sannsynlig kommende statsminister ville hun nok blitt invitert med dit uansett, det er nok en anerkjennelse av hennes potensiale status. Det er nok heller ingen ulempe for norske politikere å holde seg orientert om hva som skjer i slike kretser. Men joda, slike maktdemonstrasjoner som dette gjør henne nok innflytelsesrik i dypt konservative kretser.
    Etter mitt skjønn mener jeg du bommer litt med din perseptuering av en organisasjon som Bilderberg-gruppen. Gruppen er kjent for å "plukke" ut statsledere. Siv Jensen var med på møter der i 2006, og fikk en boom i perioden etter. Frp motsatte seg DLD, og har møtt en del motgang etter dette... tilfeldig... ja kansje.

Jeg har linket i en annen tråd idag til en BBC dokumentar. Den er absolutt verd å få med seg for politisk og samfunnsengansjerte mennesker med en viss intellektuell kapasitet!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Morpheus skrev:
    Etter mitt skjønn mener jeg du bommer litt med din perseptuering av en organisasjon som Bilderberg-gruppen. Gruppen er kjent for å "plukke" ut statsledere. Siv Jensen var med på møter der i 2006, og fikk en boom i perioden etter. Frp motsatte seg DLD, og har møtt en del motgang etter dette... tilfeldig... ja kansje.
    Norske kjendiser som har blitt invitert til samlingen er:

Siv Jensen (2006) , Jens Stoltenberg (2002), Kristin Clemet (1999, 2008) , Geir Lundestad (2005)

Alle individer med stor personlig innflytelse. Men skal vi trekke noen fellesnevner mellom disse så er det kanskje mer personer som påvirker gjennom meninger og holdningsendringer enn folk med konkrete politiske resultater i enkeltsaker å vise til.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Gjestemedlem skrev:
    BT skrev:
    atledreier skrev:
    Når mekanismene først er på plass og operative, når systemene for overvåkningen og lagringen er oppe å går for full maskin.. så skal det lite til å endre kriteriene for hva det kan brukes til. En liten endring her og der ... så er kan det lett utvides til å inkludere både mye mer informasjon, og også kriteriene for hvem som skal få tilgang, eller for hva.

Når totalitarismens infrastruktur først er etablert... så skal det små endringer til å utnytte dens virkelige potensial.

For vi har allerede brutt grensen og godtatt prinsippet om at det er helt i orden å overvåke uskyldige og fredelig mennesker. Det skal små politiske endringer til for å begynne å bruke mulighetene som ligger i dette... litt og litt ... noen små steg av gangen. Og det er er for sent å snu.

Sviket er irreversibelt. Det kan gå noen år før vi får de den fulle effekt av dette, men det kommer.

Erna Solberg vil bli husket av ettertiden med samme forakt som Quisling.
    Mekanismene var på plass lenge før DLD.

Noen god profet blir du nok aldri...

G

Gjestemedlem

Gjest
    BT skrev:
    Mekanismene var på plass lenge før DLD.

Noen god profet blir du nok aldri...
    Noen operatører har nok hatt systemer for slikt på lur. Men det nye er nå alle alle aktører pålegges å drive med slik overvåkning av sine kunder og all trafikk, og lagre dette slikt at ordensmaktens agenter kan grafse i det hvis de finner grunn til det. Et DLD burde jo forby slik lagring av privat kommunikasjon så lenge det ikke fantes rettslige begjæringer for det i spesielle tilfeller. Det er et groteskt overgrep mot prinisppet om at man ikke eies av staten men at man er en fri borger med rett til uhildet å kommunisere med medmennesker uten at statspolitiet skal kunne følge med til enhver tid. De hadde det slik i DDR og nå er vi på vei ned den samme veien.

M

Morpheus

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Morpheus skrev:
    Norske kjendiser som har blitt invitert til samlingen er:

Siv Jensen (2006) , Jens Stoltenberg (2002), Kristin Clemet (1999, 2008) , Geir Lundestad (2005)

Alle individer med stor personlig innflytelse. Men skal vi trekke noen fellesnevner mellom disse så er det kanskje mer personer som påvirker gjennom meninger og holdningsendringer enn folk med konkrete politiske resultater i enkeltsaker å vise til.
    Tja, det blir kansje litt for enkelt å eksludere disse personene på bagrunn av politiske enkeltsaker!
    La oss se litt nærmere på navnene du nevner:

*Jens Stoltenberg: Statsminister - Stor politisk innflytelse.

*Siv Jensen: Leder for landets største oporsisjonsparti i flere år - Stor politisk innflytelse

*Kristin Clemet: Har vært statsråd, sittet i flere viktige utvalg, leder av Civita - Den viktigste norske "tenketanken". - Stor politisk innflytelse. http://www.civita.no/

*Geir Lundestad: Mangeårig leder for Nobel komiteen. Har vært med på å gi fredsprisen til Barack Obama! Har ved siste tildeling av prisen ødelagt Norges mulighet i overskuelig fremtid å få en frihandelsavtale med Kina... - Stor politisk innflytelse.

Det nærmer seg den amerikanske valgkampen. I følge visse "konspiratoriske" nettsider er Rick Perry med sine forbindelser til Bilderberg-gruppen utpekt som Republikanerenes presidentkandidat til å utfordre Obama. Jeg har ikke hørt om han før, så skal bli spennede å se om dette har noe substans, eller om det bare er vås utover i valgkampen.

G

Gjestemedlem

Gjest
    BT skrev:
    atledreier skrev:
    For å sette ting litt i perspektiv. Det er sterke krefter, mye de samme som står bak DLD, som ønsker svært strenge straffer for brudd på deres kommersielle rettigheter.

Se her f.eks.:

http://www.eff.org/deeplinks/2011/06/felony-penalties-proposed-illegal-streaming-senate

Går dette igjennom vil det å laste opp en youtubevide som copyrightnaziene mener er ulovlig innebære en strafferamme på opptil 5 års fengsel.

Eu og norsk kommer alltid krypende etter USA i slike saker, så det er kun et spørsmål om tid.

Da er plutselig helt uskyldig aktivitet regnet som alvorlig kriminalitet og den fulle tyngden av DLD kan brukes mot alt og alle som truer kommersielle rettigheter. Og dette er kun ETT eksempel på hvor vi er på vei.

DLD handler ikke om terrorister og pederaster med om metoder for å overvåke og straffe alle som truer forretningmodellene til copyrightindustrien.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn