Høvdinger!

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Jeg registerer at dere moderatorer stadig er inne og sletter innlegg dere ikke finner passende. Stort sett gjøres dette i "det stille", og det eneste man registrerer er at innlegg forsvinner.

Vi har noen "bidragsytere" som til de grader skriver merkelige ting, at jeg tidvis har kommentert deres innlegg ved å stille spørsmålstegn ved hva slags kjemikalier de er påvirket av.

Disse kommentarene blir slettet av moderatorer/Høvdingen eller hvem det nå er?

Hvorfor det?

Er det fritt fram for ethvert forvirret hode å kludre sine krysskoblede tanker ned her på hfs, mens det åpenbart er tabu å kommentere det som skrives?

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Erland skrev:
Er det fritt fram for ethvert forvirret hode å kludre sine krysskoblede tanker ned her på hfs, mens det åpenbart er tabu å kommentere det som skrives?
Jeg undres over det samme. Slår samtidig et slag for å jevne Off-topic med jorden. Og når jeg er i gang - skulle ikke dere moderatorer, moderere bort Off-topic fra forsiden under "Siste fra vårt forum"? ER dere moderatorer eller?
Fjern i samme slengen disse tåpelig smiletrynene - er vi en barnehage?
Mener forsåvidt at det heter "krysskoblete."
Her kom alt på en gang gitt. Bra tråd!

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
toriamos skrev:
Fjern i samme slengen disse tåpelig smiletrynene - Ja, men la oss beholde de sinte:)[/size]
Mener forsåvidt at det heter "krysskoblete." [size=14pt]De gjør det sikkert, men ut fra svaret ditt tolker jeg det slik at du forsto meningen
.
Takk for støtten . .

geirf2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
171
Sted
Nes Romerike
Det meste kan bli en barnehage, eller som dette forumet, en voksenhage hvor ting til tider sklir helt ut. Noen ganger skulle man ønske å starte helt på scratch. I en barnehage hvor man fysisk kan skli.

U

utgatt60135

Gjest
Smiley`ene fungerer ypperlig som "kroppspråk". ;) :) ::) 8) - Disse kan unngå bråk ;). Jeg ser heller ikke noe galt å være barnslig hvis man skulle kalle det det :p.

OT - der er jeg nesten aldri noe mere fordi det er så mye vrøvl der og det er litt synd fordi det er endel bra også. Det er vel ikke noe problem for oss som ikke bruker den at den finnes?Jeg synes heller vi skal oppfordre til å la trådene være mer seriøse.

Skal moderatorene beholde kommentarer på innlegg som bør slettes så er vi jo like langt.

Rago

Medlem
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
0
Det som IRRITERER meg mest er forskjellen på "Jørgen Hattemaker" og "kong Salamo", noen "big shots" som Endre Askeland, LMC osv, kan nærmest si hva de vill, mens andre blir tatt av etter noen sekunder.
Dette har jeg diskutert med endel folk å de deler min oppfatning.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Rago skrev:
Det som IRRITERER meg mest er forskjellen på "Jørgen Hattemaker" og "kong Salamo", noen "big shots" som Endre Askeland, LMC osv, kan nærmest si hva de vill, mens andre blir tatt av etter noen sekunder.
Dette har jeg diskutert med endel folk å de deler min oppfatning.
Rago ??? hvem er du? Tipper innlegget ditt blir slettet :mad:. Makan til frekk og freidig "nykomling" :eek: :D.

Rago

Medlem
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
0
"Nykommer", din jælva apekatt, grunnen til att jeg bare har ett innlegg er jo att jeg er blitt utestengt og deretter innlogget med ett nytt brukernavn....

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Rago skrev:
"Nykommer", din jælva apekatt, grunnen til att jeg bare har ett innlegg er jo att jeg er blitt utestengt og deretter innlogget med ett nytt brukernavn....
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Tipper du snart må logge på med enda et ;)

Rago

Medlem
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
0
Ja, he he, fikk slettet ett innlegg pga jeg synest fargen på horna til JENS var "noe av det styggeste jeg har sett"..... he he

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Erland skrev:
Jeg registerer at dere moderatorer stadig er inne og sletter innlegg dere ikke finner passende. Stort sett gjøres dette i "det stille", og det eneste man registrerer er at innlegg forsvinner.
Innlegg som inneholder sure oppgulp og useriøst tullprat kan bli slettet uten varsel. Innlegg som er seriøst skrevet, men som er brudd på våre regler blir som regel slettet med en kort forklaring til innleggsstarter.

Hvis vi sletter et innlegg, så slettes også (som oftest) innlegg som omhandler det slettede innlegget. Det vil jo være nokså meningsløst å fjerne et innlegg hvis fem andre innlegg inneholder det samme.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
toriamos skrev:
Og når jeg er i gang - skulle ikke dere moderatorer, moderere bort Off-topic fra forsiden under "Siste fra vårt forum"? ER dere moderatorer eller?
Jo, det var planen, men det skjer ikke før HFS3 som kommer neste år.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Rago skrev:
Hvilken urettferdighet det er i verden, når man ikke engang kan kalle noen for en jævla apekatt uten å bli reagert på.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
bambadoo skrev:
Var ikke så gale. Står jo bare
jælva apekatt
.
Det har du rett i. Det kan jo hende at "jælva" er en veldig kjekk og fin apekatt. Med det samme; jeg bare lurer; hva betyr "att"? Det er nevnt flere ganger i innlegget. Det er jo så mange nye hifimerker med kreative navn nå til dags så man begynner å lure.

Mvh Vidar P

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Erland skrev:
toriamos skrev:
Fjern i samme slengen disse tåpelig smiletrynene - Ja, men la oss beholde de sinte:)[/size]
Mener forsåvidt at det heter "krysskoblete." [size=14pt]De gjør det sikkert, men ut fra svaret ditt tolker jeg det slik at du forsto meningen
.
Takk for støtten . .
Velbekomme. Ser av senere innlegg (ikke av deg) at Norsk ordbok står bakerst i hylla hos enkelte. Ikke at dette bryr meg meget. Forsåvidt et mulig eksempel på at mange tolker alt i verste mening. Slikt blir det jo amper stemning av. Hadde noen (selv om dette er usannsynlig) tatt meg i en stavefeil, hadde jeg gjerne sett den rettet.
EN ting er forøvrig når moderatorene (signe de) fjerner innlegg. Et annen er når en selv sletter i vilden sky fordi "tråden ikke utvikler slik man hadde håpet."
Ser at Høvingen planlegger en nye og bedre hifisentral over nyttår - UTEN Off Topic (i alle fall ikke på forsiden) - Jeg tror det ikke før jeg ser det, men OM dette skulle skje skal jeg drikke meg fra sans og samling. Ja, jeg skal til og med sette på "Summer of 69" og synge med.
Smiletryner er feigt og dumt. Om man ikke makter å ordlegge seg slik at meningen kommer fram, eller man velger et falskt smil på slutten av et krast innlegg - for å sukre pillen, da bør forfatteren heller spisse sitt viskelær.
Synes fortsatt dette er en god tråd. Gode innlegg fra Vidar som vanlig. (ikke ironi)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Smileys er vel alt det blir hevdet å være over, og mer. Herunder en alternativ måte å forsøke å uttrykke noe man ønsker å uttrykke men ikke er i stand til å gjøre verbalt, eller en måte å dempe noe man ønsker å uttrykke på en mer subtil måte enn man klarer å verbalisere.

Skjønner godt at det kan være vanskelig å vite hva som er hva; ikke noen overraskelse at det kan være frustrerende.

Mvh Vidar P

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Ser at Høvingen planlegger en nye og bedre hifisentral over nyttår
Jeg brukte ikke ordene "over nyttår", men neste år, og det kan bety 31. des. 2009.

Vi kommer garantert til å ta bort Off Topic fra "siste fra forumet", men vi kommer ikke til å fjerne Off Topic kategorien.

Et annen er når en selv sletter i vilden sky fordi "tråden ikke utvikler slik man hadde håpet."
Jeg er ikke så sikker på om vi har gjort dette noen gang, men alt kan sikkert diskuteres.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Høvdingen skrev:
Innlegg som inneholder sure oppgulp og useriøst tullprat kan bli slettet uten varsel. Innlegg som er seriøst skrevet, men som er brudd på våre regler blir som regel slettet med en kort forklaring til innleggsstarter.
Forstår hva du skriver.

Jeg har skrevet "flåsete" kommentarer til innelegg som jeg har funnet direkte tullete, men som faktisk gir inntrykk av å være særiøst ment. Intensjonen har gjerne vært å slå en spøk over innlegget slik at forfatter forhåpentligvis tar poenget uten å bli fornærmet.
Som f.eks: "hva slags cocktail har du mixa fra medisinskapet nå da"?

Siden jeg tidligere har skrevet innlegg hvor jeg anmoder om at vi forsøker å dreie hfs mot mer hifi og mindre "wisswass", får jeg vel "lære som jeg preker" og heller bytte ut slike kommentarer som eksemplifisert over, med det mer fornærmende men likevel mer korrekte:

"Min gode herremann(for der er da hovedsaklig herrer);
Det de her skriver, later til å være skrevet i villfarelse og uten rot i virkeligheten. De er nu rapportert til moderator, og til alles beste anmoder jeg dem om de i fremtiden sorterer deres tanker før de logger dem på hfs og griper til tastaturet"

Og tullete innlegg vil bli rapportet og anmodet om sletting!

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.867
Sted
Østfold
Vedr. OT, kan ikke bruker selv velge om han vil se OT i "siste innlegg" da? Skulle vel holde med en "exclude" dersom dette også er PHP-basert? Jeg vil gjerne se OT, blant annet pga fotokonkurranser og enkelte andre tråder.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Snickers-is skrev:
Vedr. OT, kan ikke bruker selv velge om han vil se OT i "siste innlegg" da? Skulle vel holde med en "exclude" dersom dette også er PHP-basert? Jeg vil gjerne se OT, blant annet pga fotokonkurranser og enkelte andre tråder.
OT er en såpass stor del av HFS, så jeg tror det vil bli en egen liten boks med "siste fra OT".

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Jeg minnes en tråd der noen listet opp utsyr de mente var skuffende, der innlegg ble slettet fordi det ikke ble gjort oppmerksom på at dette var subjektive betraktninger. Da var det en som spurte om dette var et forum eller et leksikon, men vi var neppe mange som fikk lese den treffende kommentaren før Moderator slettet den og. Man kan spørre seg om behovet for moderering fra moderator er for lite moderat. Den siste setningen ser kanskje munter ut, men den er ikke ment som en spøk, og for å markere det hekter jeg på en :mad:

Håper noen får lest dette før det slettes.

baden

Medlem
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
0
Erland skrev:
Høvdingen skrev:
Forstår hva du skriver.

Jeg har skrevet "flåsete" kommentarer til innelegg som jeg har funnet direkte tullete, men som faktisk gir inntrykk av å være særiøst ment. Intensjonen har gjerne vært å slå en spøk over innlegget slik at forfatter forhåpentligvis tar poenget uten å bli fornærmet.
Som f.eks: "hva slags cocktail har du mixa fra medisinskapet nå da"?

Siden jeg tidligere har skrevet innlegg hvor jeg anmoder om at vi forsøker å dreie hfs mot mer hifi og mindre "wisswass", får jeg vel "lære som jeg preker" og heller bytte ut slike kommentarer som eksemplifisert over, med det mer fornærmende men likevel mer korrekte:

"Min gode herremann(for der er da hovedsaklig herrer);
Det de her skriver, later til å være skrevet i villfarelse og uten rot i virkeligheten. De er nu rapportert til moderator, og til alles beste anmoder jeg dem om de i fremtiden sorterer deres tanker før de logger dem på hfs og griper til tastaturet"

Og tullete innlegg vil bli rapportet og anmodet om sletting!
det du skriver anser jeg som rent hifi snobberi, nå vet ikke jeg hvilke innlegg du blir så fortvila over, men må da være bedre og ignorere det du anser som tull, enn og drite ut folk som ikke har like peiling eller påstått peiling som deg...
takk for kaffen!

Lars™

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.10.2004
Antall liker
502
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Nå er ikke jeg veldig bevandret på HFS, men jeg synes generellt at tråder
skal stå, men gjerne stenges for videre kommentarer og at evt. advarsler skal gis.

I værste fall hiver man ut folk og banner IP'n deres :eek:

Forøvrig har jeg et fint innlegg fra en av landets aviser hvor noen kanskje kjenner seg igjen:

Innlegget beskriver hvordan mange har funnet sin debatt-arena på internett.
Debattantene kan være av ymse slag og deles gjerne i grupper, som følger
hvert sitt sett regler:

Gruppe 1: Skriv om det du vet noe om. Vær noenlunde høflig.
Hold deg til saken, eller i alle fall nær den. Sjekk fakta før du skriver.
Les andres innlegg og forstå hva de mener. Legger du en link, så legg
den til en reell, nøytral kilde.

Gruppe 2 har andre regler: Bare ha en mening, den første som
faller deg inn. Ikke les andres innlegg og ikke oppsøk kunnskap, du blir
bare forvirret. Legg linker til en artikkel eller kronikk av en eller annen
som heller ikke vet noe, men som er enig med deg. Kveruler i minst 5
innlegg over andres skrivefeil. Bruk nedlatende vendinger og skjellsord.

Gruppe 3 er debattsabotørene, som bruker gruppe 2's metode, men
bare er på nett for å slenge spydigheter og ødelegge restene av debatten
som gruppe 2 ikke har gjort kål på.

Gruppe 4 er kjepphestrytterne. Deres regler er slik: Start stadig nye
tråder om samme emne, bare med forskjellig overskrifter. Ri kjepphesten din
inn i enhver annen tråd der du ser en åpning. Overse alle motinnlegg og svar
aldri på spørsmål. Ikke diskuter, bare proklamér! Bruk debattforumet som din
private oppslagstavle.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
baden skrev:
det du skriver anser jeg som rent hifi snobberi, nå vet ikke jeg hvilke innlegg du blir så fortvila over, men må da være bedre og ignorere det du anser som tull, enn og drite ut folk som ikke har like peiling eller påstått peiling som deg...
takk for kaffen!
"Min gode herremann;
Det de her skriver, later til å være skrevet i villfarelse og uten at du faktisk innehar den minste peiling på hva dette dreier seg om. For det er nemmlig ikke hifi. Jeg tillater meg å foreslå at du klikker på "se Erlands siste innlegg", og finner noen som er skrevet med "flåsete" kommentarer. Så leser du innlegget som har forårsaket denne kommentaren. La oss andre deretter høre hva du kaller hifi-snobberi!

Spesielt vil jeg bemerke en tråd hvor en bidragsyter hevder at en spesiell navngitt kabel ikke kunne testes fordi den fikk overført statisk energi fra den som koblet kablene på grunn av at vedkommende hadde subbet føttene over gulvet og dermed "ladet" seg selv.

Dersom du virkelig mener det er hifi-snobberi å kommentere slik vås, så respekterer jeg din mening. Men sannsynligvis finner du ut at du har uttalt deg om noe du ikke hadde peiling på, og på fullstendig feilaktig grunnlag her!

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Erland skrev:
"Min gode herremann;
Det de her skriver, later til å være skrevet i villfarelse og uten at du faktisk innehar den minste peiling på hva dette dreier seg om.
Forsiktig nå Erland, du er på tynn is, dette kan være over tålegrensen, forsiktig nå...

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
totte skrev:
Jeg minnes en tråd der noen listet opp utsyr de mente var skuffende, der innlegg ble slettet fordi det ikke ble gjort oppmerksom på at dette var subjektive betraktninger. Da var det en som spurte om dette var et forum eller et leksikon, men vi var neppe mange som fikk lese den treffende kommentaren før Moderator slettet den og. Man kan spørre seg om behovet for moderering fra moderator er for lite moderat. Den siste setningen ser kanskje munter ut, men den er ikke ment som en spøk, og for å markere det hekter jeg på en :mad:

Håper noen får lest dette før det slettes.
Gode minner :)

Subjektivitet ble forbudt på forumet. Måtte fjerne "signaturen" min pga regelverket...

Gode minner....

Pk

T

TT.

Gjest
Når det engang i neste år lanseres en ny versjon, hvorfor ikke fjerne innleggstelleren for de som poster i off topic. Dette har hjulpet på posthoringen og annet svada i andre nettbaserte fora. Så slipper vi å lese om hvor forferdelig FRP er og hva hvermansen hadde på brødskiven i forrige uke ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
TTmania skrev:
Når det engang i neste år lanseres en ny versjon, hvorfor ikke fjerne innleggstelleren for de som poster i off topic. Dette har hjulpet på posthoringen og annet svada i andre nettbaserte fora. Så slipper vi å lese om hvor forferdelig FRP er og hva hvermansen hadde på brødskiven i forrige uke ;D
Innleggstelleren for OT har vært stengt i vel et halvt år eller så allerede. Hvis du ikke liker fortellinger om whisky, frp, leverpostei og joggeturer så er det jo bare til å la være å lese disse trådene. Det er jo ikke obligatorisk å lese alt som blir postet på hfs.

T

TT.

Gjest
Gjestemedlem skrev:
TTmania skrev:
Innleggstelleren for OT har vært stengt i vel et halvt år eller så allerede. Hvis du ikke liker fortellinger om whisky, frp, leverpostei og joggeturer så er det jo bare til å la være å lese disse trådene. Det er jo ikke obligatorisk å lese alt som blir postet på hfs.
Ei heller obligatorisk å kommentere i alle tråder

Topp Bunn