Hør hør hør!!! Fantastisk!!!

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Hvem var det?

Lyden hørtes utrolig bra ut på PC'en....

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Ikke på vinyl :-/

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Ikke på vinyl :-/
Lets wait and see!
Dette er det beste jeg har hørt ifra norge på mange mange år!

Å som det rykker i hjertet!!!

B

bamsemann

Gjest
Dette er MÅ HA MÅ HA musikk...

Kjempedeilig..

bamsemann.. :)

I

ijustpop

Gjest
Slapp av gutter. Ikke så fantastisk. Fint, men blir litt kjedelig i lengden. Finnes flere tråder allerede på sentralen om den siste Susanna-plata.

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2002
Antall liker
1
Susanna hvem? Hvem er damen? Hørtes litt kjedelig og livløst ut ... selv om lydgjengivelsen hørtes bra ut.

I

ijustpop

Gjest
Susanna and the magical orchestra. Kom med sin andre skive i år. En coverplate.

stg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.05.2006
Antall liker
0
Enig med de som syntes det var noe dødt og kjedelig, men alikevel-MÅ ha, bare MÅ!! Så får vi høre......og dømme eller drømme

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
505
Sted
Bergen
Fikk lyst til å høre mer, men dersom hun synger slik på alt blir det fort kjedelig. Litt Sissel Andresen aktig og med nokså tykk norsk aksent på engelsken. Kanskje vært bedre om hun sang på norsk?

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
2
Husk å høre begge platene. Har sagt det før og sier det igjen, Hennes versjon av Dolly Partons Jolene er helt sinnsykt bra.....

Det meste er veldig sårt.  Når det passer seg er det helt fantastisk...

Kan bli kjedelig, som noen sier, men hvem setter vel på klassisk adagio på vorspiel før man skal på konsert med Iron Maiden?! Kjedelig det også. Alt til sin tid!

P

Parelius

Gjest
Det lille jeg hørte var like spennende som å gå til sengs med en tømmerstokk. Er det noe nerve der i det hele tatt, eller er det følelsesløshet som kunstform?

(Kanskje jeg er i feil "frame of mind" akkurat nå.)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.282
Torget vurderinger
2
Har den første plata hennes. Ok versjon av Jolene. Vanskelig og ødelegge en god låt. (noen har greid det)
Nå har plata gått fra lite spilt til ryddesalgkassa.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Med all mulig respekt; dette var virkelig pling-plong hifilyder uten noen egentlige interessante musikalske poenger; ei heller noen forsøk på følelse eller innlevelse.. som parelius sier; er poenget følelsesløshet som kunstform?

Joy Division var..  divisjoner foran i lytteglede! Imo.

Mvh Vidar P

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.282
Torget vurderinger
2
Er det noen som vil ha den billig ? Femtilapp og frakt.

E

Einstein

Gjest
Smaken er som baken, delt.

Har selvfølgelig all respekt for de som mener noe annet, men jeg er udelt enig med Boffen, Parelius og Vidar M.

Blir en i rekken av "flinke high-end-syngedamer med meget intelligente tekster og enkelt komp".....

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Prozac.
typisk halvdød hifisentralen-musikk.
Det mest tragiske er såkalte tøffinger som på død og liv skal fortelle andre hva som er god musikk, og attpåtil slenge dritt eller gjøre narr av dem som liker det. Logg inn på forum om mat og gjør narr av dem som ikke spiser samme pålegg eller som ikke bruker samme tannbørste. Det er bare for å henge ut da du vet du ikke kan endre musikksmaken hos folk. Patetisk er vel et ord som dukker opp :p

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Jeg satt på toget til jul vøttø.
Da var det altså en kis på ca 45-50 som satt å lytta på
Rosa helikopter på walkman så alle i kupeen kunne høre det!

Det var... jajaj. You know, Whatever!!!

P

Parelius

Gjest
Det mest tragiske er såkalte tøffinger som på død og liv skal fortelle andre hva som er god musikk, og attpåtil slenge dritt eller gjøre narr av dem som liker det. Logg inn på forum om mat og gjør narr av dem som ikke spiser samme pålegg eller som ikke bruker samme tannbørste. Det er bare for å henge ut da du vet du ikke kan endre musikksmaken hos folk. Patetisk er vel et ord som dukker opp :p
Boffen har sikkert feil kabler!

Det må da være lov til å være uenig i en "Hør hør hør!!! Fantastisk!!!" uten at en skal bli kategorisert som "såkalt tøffing". Men det er klart, hvis smaken er som ræva, så har vi jo lite å utveksel meninger om, og slike tråder er en meningsløshet. Avfall er avfall.

Ha et godt år i det neste også, Viking (den tandre).

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
1.735
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Her er orginalen med Joy Division. Dette er ekte saker. Dette er en av mine favoritter.  8)
Takk for linken. Joy Division har dessverre ikke fått den oppmerksomheten de fortjener (etter min mening) må vel kanske en film ala "The Doors" til. Selv liker jeg begge versjoner av Love wil...."
For interesserte vil jeg anbefle å sjekke priser eller kjøpe direkte fra www.runegrammofon.com
Mannen som driver "sjappa" er norsk og heter Rune Kristoffersen og var i sin tid med i gruppa fra Lippo Lippi

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Boffen har sikkert feil kabler!

Det må da være lov til å være uenig i en "Hør hør hør!!! Fantastisk!!!" uten at en skal bli kategorisert som "såkalt tøffing". Men det er klart, hvis smaken er som ræva, så har vi jo lite å utveksel meninger om, og slike tråder er en meningsløshet. Avfall er avfall.

Ha et godt år i det neste også, Viking (den tandre).
Men hvorfor dette behovet for å slenge dritt om musikksmaken til andre? Hva f..en oppnår man? Er det musikk jeg ikke liker som diskuteres, så svarer jeg ikke i tråden. Det er da ikke så vanskelig? Og det er typen kommentar, full av spydighet, har ingenting men uenighet å gjøre. Så det er ikke at noen sier de ikke liker musikken (selv om jeg ikke forstår behovet for å absolutt uttrykke seg om alt) men MÅTEN.
Ha et godt nyttår du også ;)

E

Einstein

Gjest
Host!Hark!! ;D ;D ;D
Boffen har klart et poeng.

Hans poeng er at dette føyer seg inn i rekken av flink-dame-musikk og musikk som man støter på i overdreven grad i disse miljøer, etter min ringe mening.

JEG er uforstående til dette, da det er en overrepresentasjon av heismusikk på foraet/musikkblader.

Men jeg har selvfølgelig forståelse for de som finner dette fantastisk.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.908
Torget vurderinger
4
ADHD-gjengen kaster som vanlig dritt&spydigheter på musikk som ikke holder  128 bpm bare fordi de selv ikke har tålmodighet til å høre hva det dreier seg om. Dersom det var snakk om "flink-dame-musikk" ville Susanna som den oppegående damen hun er valgt noe langt mer lettfattelig og innbringende musikk som fx. Katie Melua( http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board=musikk2;action=display;num=1167335432 ) , men hennes skeptikere kommenterer Parelius sådan
Ta nå på dere inkontinensbindene gutter, og overlat slik herlighet til oss som fremdeles evner god musikk og herlige kvinner....
Det MÅ være de store dype vakre øynene jentebarnet er utstyrt med som har paralysert kjære Parelius ;-) :p

B

bamsemann

Gjest
Dette er vart, sart, og deilig, men det krever at man lytter til musikken.

Dette er musikk med dybde og innlevelse, dette er ikke utapå musikk..

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Dette er vart, sart, og deilig, men det krever at man lytter til musikken.

Dette er musikk med dybde og innlevelse, dette er ikke utapå musikk..

Jeg så utrolig enig, bamsemann! Når man lytter til musikk, må man lytte, og ikke bare høre.... Når en får servert musikk med den innlevelse og den stemning som her, så er det mye følelser og innsats som ligger bak hos artisten. Etter min mening er dette et kriterie for å bedømme om musikk er bra eller ikke. Unntak finns selfølgelig, er jo noen som vil og vil, men får det ikke helt til.... Så har vi vel også alle forskjellig bakgrunn og bruker forskjellige kriterier når vi skal klasisfiserer musikk som bra eller dårlig.

Jeg mener at ingen har "myndighet" til og sette seg selv på en pidestall og bedømme musikksmaken som folk har! Det må da være viktigere og predikere den musikken man selv liker, og grunngi dette på en ordentlig måte og ikke se ned på folk som ikke deler samme "smak"?? Slik kan andre få øynene opp for og kanskje bli litt interessert i musikk som en normalt ikke villet ha lyttet til.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg mener at ingen har "myndighet" til og sette seg selv på en pidestall og bedømme musikksmaken som folk har!
Hvem er det som har rakket ned på andres musikksmak i denne tråden?

Er det slik at det er greit å like, men ikke greit å mislike visse typer musikk? Er det det som er å komme ned fra sin pidestall?

Videre; er det slik at kun de som LIKER denne musikken egentlig evner å lytte; mens vi som IKKE finner den interessant, vi evner ikke å lytte, bare hører i all vår enkelhet...? Hvem er det som klatrer opp på en pidestall da tro..?

Om jeg summerer opp, så kan jeg besvare mitt første spørsmål tror jeg; den eneste som har bedømt andres musikksmak i denne tråden; se, det er visst du det.

Mvh Vidar P

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.282
Torget vurderinger
2
Smaken er forskjellig. Jeg kjøpte Susanna samtidig med en cd med Christina Bjordal Band. Uhørt begge to. Bjordal spiller jeg av og til, den liker jeg. Susanna blir for sirup. Etter min smak selvfølgelig. Det er forskjellig smak det er snakk om. Tror ikke noen trenger hverken klatre opp eller ned av pidestaller på det området.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Mange ustyrtelig morsomme tråder her på Sentralen. De fleste takket være ufrivillig humor, og når folk begynner å karakterisere Susanna and the Magical Orchestra slik enkelte har gjort her ler jeg så jeg griner. Smaken er som baken tjo hei  ;D

Bortsett fra det så hadde jeg store forventninger til årets Susanna skive, og må si jeg ble rimelig skuffet i forhold til kvalitetene på den første. Tror nok at hele "cover konseptet" hørtes ut som en god idé i utgangspunktet, men resultatet er ikke blitt bra nok. Anbefaler derfor første skiva til de av dere som er nysgjerrige på bandet. I samme slengen bare "må" jeg benytte anledningen til nok en gang skryte av In the Country sin relativt ferske skive (Morten Quenild) Denne tror jeg faktisk er årets definitive skive for min del. Happy listening for de av dere som er åpne for noe sånt, resten av gjengen kan fortsette med å slenge drit hvis de har noe som helst glede av det.

http://www.myspace.com/inthecountrytrio

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board=musikk2;action=display;num=1165353194  

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Vet ikke jeg VidarP - hva kaller du dette??

Prozac.
typisk halvdød hifisentralen-musikk.
Jeg mener at folk bør være kritiske i forhold til kvalitet, uansett genre. Er du en tøff hardrocker bør du likevel innse at det finns jazz og klassisk som er utrolig bra, hvis du skjønner.... Poenget er at hvis du kun hører på musikk av en viss genre har du kanskje ikke de beste preferanser til å bedømme om musikk tilhørende en "ukjent" genre er bra eller dårlig.

Det og like eller mislike musikk mener jeg er mer avhengig av genre og ikke kvalitet - noen tåler ikke Ole Paus, mens andre mener han er genial - dette utifra hvilke preferanser man har. Jeg mener det siste, mener en det første er det ok det også - da er det bare og ligge unna Ole Paus.

Og - i forhold til at du oppfatter at jeg har bedømt folks musikksmak, beklager jeg det. Det var ihvertfall ikke min intensjon - smak er og blir forskjellig. Det som imidlertid er viktig, slik jeg ser det, er at det er viktig og skille på smak og kvalitet! Det er nemlig to HELT forskjellige ting!

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Jeg mener at folk bør være kritiske i forhold til kvalitet, uansett genre. Er du en tøff hardrocker bør du likevel innse at det finns jazz og klassisk som er utrolig bra, hvis du skjønner....
Om det er meg du sikter til kan jeg opplysse at jeg har en veldig allsidig musikksmak som er bredere enn det som er normalt. Lytter til musikk normalt over 50 timer pr. uke.
Mine øde øy plater ville nok vært bepopjazz og klassisk.
Liker også veldig godt prog, 60-70 talls rock samt bigband-jazz. Hadde klippekort i Oslo Konserthus på 80-tallet, var der hver torsdag.

Topp Bunn