Neida, ikke tilbake til tema ennå, dette er mye morsommere.
Karma skrev:
Vi er alle forskjellige. Personlig synes jeg innspillingen med "Raising Sand" er god. Ikke nødvendigvis objektivt, men subjektivt. Med det mener jeg at de effekter som er valgt, passer meget godt til denne musikken og disse to stemmer. Innspillingsteknikken har dermed, for meg, understreket det kunstneriske budskap i musikken. Det kan vel ikke være så galt?
Helt enig. Det er ikke nødvendig å lytte spesielt oppmerksomt for å høre at det er ganske mye prosessering og effekter (stereoperspektivet jumper plutselig utenfor høyttalerne på ett av sporene), men det passer riktig godt til innholdet som en helhetlig sak.
Derimot irriterer jeg meg litt over plata til Narum, som fikk en meget god anmeldelse i siste Fidelity. Stort sett er den nøyaktig så bra som det sies, men ett av sporene går i hørbar digital klipping, og for meg funker det
ikke spesielt godt som effekt. Jeg skjønner at produsenten ville at det sporet skulle være hardere, høyere og mer aggressivt enn resten av plata, men da ville jeg tatt ned nivået noen knepp på alle de andre sporene og kjørt vokalen på dette ene sporet enten gjennom en rør-preamp eller en digital effektboks for å gi et rør-aktig snev av forvrengning. Det ville passet bedre til resten av uttrykket. På "Willie & The Wheel" med Willie Nelson & Asleep at the Wheel gjøres akkurat det - rør-vreng på toppene i vokalen. Kan like det eller ikke, men det passer inn i helheten. Enig?