HØVDINGEN skuffer - sletting igjen

Joppe

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.06.2003
Antall liker
705
Sted
Sydpolen
Torget vurderinger
2
først

Akkurat, så du sitter bare og synser. Du har med andre ord ingenting som kan bygge oppunder påstanden din. Hadde vel ikke regnet med noe annet.
har jeg forsøkt å gi inntrykk av noe annet?

"jeg er 99 % sikker på at ...", dette er ikke noe annet enn et uttrykk for en personlig overbevisning, og som jeg forteller deg, så er den fundert på personlige erfaringer og observasjoner.

---
generelt.

godt å se at noen tør å si at det jeg sier blir tatt ut av kontekst og blåst ut av proprosjoner. er ikke interessert i å innta noen offerrolle her, men bra at noen belyser den selektive utvelgelsen og tolkningen folk gjør av hva jeg har skrevet.

nevner det igjen;

jeg synes det interessante i saken er at innlegget mitt sto i flere dager uten at noen reagerte på det, men så fort én reagerte, så reagerte en annen, og så brøt "helvete" løs, da kunne man ikke klemme seg fort nok inn dørene for å komme med harde tilbakemeldinger, selv om presiseringene at ikke dette gjaldt alle trygdede var krystallklare og ble gjentatt utrettelig for alle som ønsket å se dem. men mange ønsket ikke å se presiseringene, de hadde allerede bestemt seg for hva jeg mente, hva min intensjon var og derfor ønsket man kun å finne bekreftelser på disse antagelsene, ikke ta til seg ny informasjon som forklarte at deres opprinnelige antagelser var feilaktige.

dette viser hvilken massesuggesjon og konsensuseffekt som råder i nettdebatter, og det utvikler seg fort til en sjikanefest hvor folk konkurrerer om å gi de kraftigste tilbakemeldingene. denne gangen var det veldig mildt; rassehøl, feiging og mobber er ingenting mot hva vi kan se andre plasser, og grunnen er nok at folk selvfiltrerer seg litt her inne ift. på youtube hvor man ofte er helt anonym.

nevnte det tidligere, denne sykklisten som provoserer folk som parkerer eller kjører i sykkelfeltet får gjennomgå helt ekstremt i sosiale medier, muligens fordi det er sosialt akseptert å si hva man vil til ham, ja, man hylles med likes og retweets hvis det verbale angrepet er stygt nok. det utvikler seg til en kamp om å si de styggeste ting, de ønsker ham påkjørt og drept, slått ned og banket opp og at han får kreft og dør. dette skrives av helt vanlige folk, og det er skremmende hvordan tilsynelatende gode mennesker kan kaste seg inn og bli slik.

M

Morpheus

Gjest
Med mine 12 år her inne så må jeg si at Høvdingen gjør, og har gjort en flott jobb gjennom disse årene! Skryt går også til de andre moderatorene. Jeg opplever ikke at Høvdingen utnytter dette forumet til å promotere sin egen hifi-butikk! Jeg skriver ikke så ofte innlegg, men frekventerer forumet hyppig. Synes det er stor takhøyde her inne, men det er på sin plass å moderere tråder som går langt "off topic". Ettersom HFS nærmest kan brukes som en søkemotor så er det greit at trådene har en viss substans når man driver søk i gamle tråder.

S. Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2014
Antall liker
850
Jeg synes folk som omtaler 'trygdede', 'unndrar seg skatt' og 'urapportert næring' i samme setning er noen idioter. Men da snakker jeg bare om de idiotene som nevner 'trygdede', 'unndrar seg skatt' og 'urapportert næring' i samme setning, ingen andre altså ...

Merkelig logikk! Man er altså en idiot dersom man skriver om en som er trygdet, unndrar seg skatt og driver urapportert næring? Å f.... nå skrev jeg det selv
Det er i hvert fall de idiotene jeg snakker om, ja, og ingen andre. Det kan tenkes at du ikke er en slik idiot, selv om du bruker de ordene, men jeg regner det som 99% sikkert at du også er det ...

Dette var interessant. Du er 99% sikker på at jeg er en idiot. Hva baserer du det på?

Kanutus

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2014
Antall liker
775
Sted
Nesodden
Jeg synes folk som omtaler 'trygdede', 'unndrar seg skatt' og 'urapportert næring' i samme setning er noen idioter. Men da snakker jeg bare om de idiotene som nevner 'trygdede', 'unndrar seg skatt' og 'urapportert næring' i samme setning, ingen andre altså ...

Merkelig logikk! Man er altså en idiot dersom man skriver om en som er trygdet, unndrar seg skatt og driver urapportert næring? Å f.... nå skrev jeg det selv
Det er i hvert fall de idiotene jeg snakker om, ja, og ingen andre. Det kan tenkes at du ikke er en slik idiot, selv om du bruker de ordene, men jeg regner det som 99% sikkert at du også er det ...
Dette var interessant. Du er 99% sikker på at jeg er en idiot. Hva baserer du det på?
Hvis du har lest tråden så skjønner du kanskje hvem mitt innlegg faktisk prøver å treffe? Jeg bruker samme argumentasjon som en annen person (altså ikke deg), for på den måten å vise at dette er en uheldig måte å ordlegge seg. Han (og du) må gjerne få mene noe om 'noe', men det må jo også være lov å si ifra at man ikke er enig i visse sammenlikninger, antydninger og ordlyder som faller uheldig ut? I dette tilfellet ble det etter min mening 'for dumt' å bruke uføretrygdede som eksempel på noen som sitter og overvåker Finn.no for så å tjene penger på dette, og derved være snyltere i tillegg til at de misbruker Finn.no osv osv ...

Så beklager hvis dette ble oppfattet feil, og du tok deg nær av dette ...

Kanutus

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2014
Antall liker
775
Sted
Nesodden
Jeg oppfattet deg også feil da Kanutus, kanskje omformulere?
Regner med at forklaringen jeg gav er nok, men jeg skjønner at det ikke var spesielt tydelig budskap fra min side.

Poenget mitt var i alle fall at jeg ikke synes det var spesielt taktfullt å bruke trygdede som eksempel på 'snyltere' hvor det i tillegg ble insinuert skattesnusk og at de kun sitter hele dagen og overvåker Finn.no. Det var ganske mye dritt som kom ut på én gang i den setningen der. Viljen til å se -- og unnskylde -- dette i ettertid var også totalt fraværende. Derav 'krangel' osv ...

Topp Bunn