HØVDINGEN skuffer - sletting igjen

Ble medlem
12.03.2012
Antall liker
8.277
Sted
Laksevåg - Bergen
Erhelt enig med Music Bear. Hadde tenk å skrive et lignende innlegg, men var littsent ute.
Syns HFS er et fantastisk sted «å være». Har vel sjelden eller aldri «truffet»hyggeligere mennesker enn i dette forumet. Her finnes gode råd om det allermeste, hjelpsomme medlemmer, morsomme og latterfremkallende innlegg, godebilder av alt mellom himmel og jord, matoppskrifter, stemningsrapporter,musikksmak, lytteopplevelser, hjemme hos – etc etc etc.
Tenk hvis alle medlemmene her inne plutselig fikk en mail fra ledelsen : Vi må dessverre se oss nødt til å legge nedHFS – av en eller annen grunn. 99,9 % av oss hadde vel fått bakoversveis.
Hvis dette forumet hadde vært idrettsrelatert, hadde jeg foreslått HFS som kandidat til «Ildsjel 2016».

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro
Høvdingen gjør en utrolig bra jobb her inne på hfs , og dette må folk bare tåle at innlegg slettes har skjedd med meg også , men jeg starter ikke en tråd for og syte om det.

Imagine

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.671
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Kabeldragern
Etter så mange år med forum og nettdiskusjoner burde man ha lært seg et par ting

- Ingen synes du er spesielt smart med mindre de er enige i ditt standpunkt eller forstår det
- Ingen endrer mening i løpet av en tråd, selv om de tar feil. De drar gjerne inn mora di for å forsvare sitt ståsted
- INGEN liker syting!
Utmerka oppsummering av all digital kommunikasjon.
Men det finnest også unntak:
http://www.hifisentralen.no/forumet...640-dsp-kurs-medlemmer-av-hifi-sentralen.html
Dette er eit storverk, og "our best hour" på sentralen. Her utnyttast det sære nettverket til fulle for å organisere eit av dei smalaste kurs som har vore helde her i landet, og det fullstendig på dugnadsbasis, som ei folkrørsle. Og så på DSP.
Skulle gjerne vore med, om ikkje anna for å dekke dette som nyhende, men det let seg ikkje ordne.

Sist redigert:
M

MusicBear

Gjest
Kabeldragern
Etter så mange år med forum og nettdiskusjoner burde man ha lært seg et par ting

- Ingen synes du er spesielt smart med mindre de er enige i ditt standpunkt eller forstår det
- Ingen endrer mening i løpet av en tråd, selv om de tar feil. De drar gjerne inn mora di for å forsvare sitt ståsted
- INGEN liker syting!
Utmerka oppsummering av all digital kommunikasjon.
Men det finnest også unntak:
http://www.hifisentralen.no/forumet...640-dsp-kurs-medlemmer-av-hifi-sentralen.html
Dette er eit storverk, og "our best hour" på sentralen. Her utnyttast det sære nettverket til fulle for å organisere eit av dei smalaste kurs som har vore helde her i landet, og det fullstendig på dugnadsbasis, som ei folkrørsle. Og så på DSP.
Skulle gjerne vore med, om ikkje anna for å dekke dette som nyhende, men det let seg ikkje ordne.

Dette DSP kurset (som jeg selv blir forhindret pga. et møte i Tallin) mener jeg avspeiler kvaliteten som har utviklet seg på dette nettsted. Masse oppegående folk her inne - stadig mindre fjortisser. Høvdingen skal ha all mulig ros!

Samme til dere som står bak www.Audiophile.no - en sjelden hi-fi/musikk kulturoase av folk som nekter å kaste inn håndkledet eller vanne ut konseptet deres - RESPEKT!

Fort gjort, å skifte nettsted. Men i mitt hode kunne disse to nettsteder gjerne vært ett felles sted.

Tønnes

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.02.2012
Antall liker
513
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
54
er 99 % sikker på at det sitter mennesker og overvåker finn etter underprisede objekter og gjør god skattefri butikk på det hver eneste dag. det er enda mer irriterende enn at folk i alle fall får en mulighet til å kjøpe det før de gjør det, eller at selgerne får oppjustert til mer riktig pris.

jeg har mailet selgere som har priset lavt og sagt ifra til dem. hvorfor? fordi jeg hadde satt stor pris på om noen hadde gjort det samme med meg.

og, ja, jeg er nesten like godhjertet som jesus var. ;)
Jeg er og 100% uføretrygdet på grunn av en arbeids ulykke .Jeg er og møye på finn og ser etter ting billi .Har du problemer med dette ,siden du slenger slik dritt ut av deg her på hifisentralen.Hva pokker du tror du er .

MVH:Tønnes

Tønnes

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.02.2012
Antall liker
513
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
54
er 99 % sikker på at det sitter mennesker og overvåker finn etter underprisede objekter og gjør god skattefri butikk på det hver eneste dag. det er enda mer irriterende enn at folk i alle fall får en mulighet til å kjøpe det før de gjør det, eller at selgerne får oppjustert til mer riktig pris.

jeg har mailet selgere som har priset lavt og sagt ifra til dem. hvorfor? fordi jeg hadde satt stor pris på om noen hadde gjort det samme med meg.

jeg er uføretrygdet og følger ofte med på finn jeg for og gjøre gode kjøp..har du problemer med det eller?
Ja Roger ,,,henge ut trygda folk på den måten her på hifisentralen ,er skammeligt og rett og slett mobbing .Skal det være slik at noen skal henges ut på denne måten her .Jeg spør bare her ???.

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
621
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Og hva med alle funksjonsfriske mennesker som overvåker torget her og underbyr med vannvittige skambud når ting er litt tungsolgte? Juling skulle de hatt! Og hva med alle selgerene som sier "det er bare å gugle i veg, står masse på nettet". Det er sikkert masse man kan irritere seg over. Men best å la være.....

Joppe

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.06.2003
Antall liker
705
Sted
Sydpolen
Torget vurderinger
2

jeg er uføretrygdet og følger ofte med på finn jeg for og gjøre gode kjøp..har du problemer med det eller?
Ja Roger ,,,henge ut trygda folk på den måten her på hifisentralen ,er skammeligt og rett og slett mobbing .Skal det være slik at noen skal henges ut på denne måten her .Jeg spør bare her ???.

prøv å les hva jeg har skrevet før dere går i fullt angrep bare fordi dere ser ordet trygdet i en negativ sammenheng.

for å stave det ut: jeg snakker ikke om at trygdede mennesker ikke skal få benytte finn.

jeg snakker om trygdede mennesker som bruker hele dagen til å sitte på finn for å finne underprisede objekter for å gjøre skattefri butikk på dem. det vil si og kjøpe og selge for inntekts erverv uten å betale skatt, samtidig som de får offentlige overføringer betalt av skattebetalerne.

big difference.

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
621
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Er det ikke en viss sum du kan tjene i tillegg til sosiale stønader? Men dette blir vel litt på siden.

Joppe

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.06.2003
Antall liker
705
Sted
Sydpolen
Torget vurderinger
2
Slik forsto jeg det også.
ja, trygd er et ømtåelig og totalt tabubelagt tema, nevner man ordet trygdet i negativ sammenheng, så er det bare å ta på seg regnfrakk og paraply i påvente av full shit storm.

---

for å gjøre det klinkende klart: jeg har ingenting imot trygdede mennesker.

jeg har noe imot de som hever trygd, men driver parallellt og lovløst med skattefri næring ved siden av.

da håper jeg denne ballen er lagt død.

Er det ikke en viss sum du kan tjene i tillegg til sosiale stønader? Men dette blir vel litt på siden.
jo, men den er ikke skattefri. den avkorter bare ikke trygden, og den skal rapporteres.

å selge ett og annet produkt og tjene noen kroner på det er ikke næring, det er hobby.

jeg snakker om organisert virksomhet, karakterisert ved at man rutinert overvåker, kjøper og selger i vinnings hensikt. dette vil bli karakterisert som næring av skatteetaten. gjør man det som trygdet, så gjør man seg ikke bare skyldig i skatteunndragelser, men også trygdemisbruk.

for meg er dette totalt moralsk forkastelig pga dobbeltmoralen ved å heve på den ene siden og ikke bidra på den andre, og at jeg skal kalles "mobber" for å uttrykke det er totalt patetisk.

edit: jeg mottok en ildsint pm hvor jeg ble kalt mobber.

Sist redigert:

Joppe

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.06.2003
Antall liker
705
Sted
Sydpolen
Torget vurderinger
2
og nå får vi ser hvor takhøyden her ligger.

med full relevans til denne tråden hadde en av moderatorene gått og redigert bort ordet "trygdede" i min første post som skapte situasjonen, helt uten å legge inn at den var moderert, altså usynlig moderering. jeg endret posten tilbake, så det igjen står "trygdede" der.

jeg mener jeg har fremlagt argumenter for hvorfor dette er helt legitimt å si, og hvis man skal police hfs med politisk korrekthet og for å unngå misforståelser (som jeg håper dette er), så er ikke dette en plass for meg, selv om jeg deltar veldig lite i disse off topic debattene.

så jeg håper at alt får stå.

Tønnes

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.02.2012
Antall liker
513
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
54

prøv å les hva jeg har skrevet før dere går i fullt angrep bare fordi dere ser ordet trygdet i en negativ sammenheng.

for å stave det ut: jeg snakker ikke om at trygdede mennesker ikke skal få benytte finn.

jeg snakker om trygdede mennesker som bruker hele dagen til å sitte på finn for å finne underprisede objekter for å gjøre skattefri butikk på dem. det vil si og kjøpe og selge for inntekts erverv uten å betale skatt, samtidig som de får offentlige overføringer betalt av skattebetalerne.

big difference.
Ja å så ,hva pokker har du med det og gjøre da.??

X

X186841

Gjest
Kriterier:

For å fastslå hvorvidt det er tale om hobby eller virksomhet må det foretas en konkret vurdering av hvorvidt virksomheten din:

• drives for egen regning og risiko
  • har et visst omfang
  • er egnet til å gå med overskudd over tid
  • tar sikte på en viss varighet
Før det første året en økonomisk aktivtet anses som skattepliktig virksomhet, kan du ha en oppstartsperiode på inntil 5 år. Skatteetaten stiller krav tildokumentasjon av kostnader og inntekter.
Vi gir eksempler på hvordan hobbyer som hester, verksted, lefseproduksjon ogblogging kan bli en næringsvirksomhet.
For å kunne få fradrag for tidligere års oppstartskostnader, må skjema "Oppstart av virksomhet" (RF-1298) fylles ut for aktuelle år. Skjemaet leverer du sammen med den første næringsoppgaven etter oppstart av virksomheten.

Og etter min mening er det like ille å drive næring som faller innunder lovens kriterier uten å skatte enten man er trygdet eller ikke !!

S. Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2014
Antall liker
850
ja, trygd er et ømtåelig og totalt tabubelagt tema, nevner man ordet trygdet i negativ sammenheng, så er det bare å ta på seg regnfrakk og paraply i påvente av full shit storm.

---

jeg har noe imot de som hever trygd, men driver parallellt og lovløst med skattefri næring ved siden av.

jo, men den er ikke skattefri. den avkorter bare ikke trygden, og den skal rapporteres.

å selge ett og annet produkt og tjene noen kroner på det er ikke næring, det er hobby.

jeg snakker om organisert virksomhet, karakterisert ved at man rutinert overvåker, kjøper og selger i vinnings hensikt. dette vil bli karakterisert som næring av skatteetaten. gjør man det som trygdet, så gjør man seg ikke bare skyldig i skatteunndragelser, men også trygdemisbruk.

for meg er dette totalt moralsk forkastelig pga dobbeltmoralen ved å heve på den ene siden og ikke bidra på den andre, og at jeg skal kalles "mobber" for å uttrykke det er totalt patetisk.

Du skal jaggu selge mye hifi med god profitt før det kan kalles næring. Dette blir hobby så sant du ikke åpner butikk.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Om noen går utover hobby-konseptet for å tjene store penger på kjøp-og-salg på finn mens de er finansiert av NAV er det et problem på linje med at du burde ha et problem med det om noen bryter seg inn hos naboen.

Jeg er helt enig med Hutsefruts - at folk bruker tid på finn er ikke noe problem, men om noen bruker dte som en bi-inntekt uten å skatte av det og innrapportere det så er det skattesvindel og trygdesvindel og nettopp det er problemet.. Det har ingenting med mobbing å gjøre, og om dere fremdeles er på krigsstien etter de uttallige presiseringene her så får dere ta dere en luftetur og lese tråden uten å ha på brillene til fanden.

Det bør vel uansett komme ganske klart frem av innlegget til Hutsefruts.

Joppe

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.06.2003
Antall liker
705
Sted
Sydpolen
Torget vurderinger
2

big difference.
flere ting.

jeg betaler skatt og skal ha pensjon en dag, og er dermed opptatt av hva skattefinansene går til.

det andre kan klassifiseres som et sunt og opplyst samfunnsengasjement. hva tror du påvirker politikk, politikernes fokus og legitimiteten bak lovverket og utøvelsen av det? det er befolkningens verdier, holdninger og yttringer. implisitt i det ligger det at hvis ingen bryr seg, så får ting bare flyte fritt og utvikle seg i svært negative retninger for samfunnet som helhet.

politisk korrekthet er i så måte den største hindringen til en rasjonell og sunn kulturell og samfunnsøkonomisk utvikling.

du skal huske på at talefriheten i utgangspunktet er retten til å fornærme. retten til å fornærme religiøse, retten til å fornærme ideologiske tilhengere, retten til å fornærme politiske motstandere, retten til å fornærme kulturelle trekk, retten til å fornærme samfunnsgrupper.

dersom ingen blir fornærmet av det man sier, så er det ikke nødvendig med talefrihet, og dersom ingen blir fornærmet av det man sier, så er det ofte lite viktig substans i hva man sier.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.574
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Den diskusjonen kan tas annet sted enn i denne tråden.

• Liker
Reaksjoner: TT.

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro
Jeg og er uføre trygdet pågrunn av arbeid som har slitet på kroppen oppi gjennom , men og se folk blir mobbet av dette er helt på trynet , er vi mindre verdt bare for vi er trygdet. Trur ikke akkurat trygdet folk sitter og venter på hi-fi som blir lagt ut her inne på hfs eller Finn. Jeg er en av dem så liker og kjøpe nytt har 1 eller 2 ganger kjøpt brukt , jeg er også 1 av di som ikke stoler på brukt markedet hvorfor vet jeg ikke. Jeg liker heller ikke og være uføre trygdet og håper og få meg en jobb tilpasset min situasjon , men legen har sagt at jeg bør ta det med ro og bare nyt livet som det er , men jeg vil ikke det og savner å jobbe. Er ikke akkurat artig når folk spør hva man jobber med er bare 33 år og går på ung uføre trygd. Vi er alle mennesker om vi har trygd osv osv.

Imagine

Joppe

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.06.2003
Antall liker
705
Sted
Sydpolen
Torget vurderinger
2
nå blir vi bedt om å ta diskusjonen i en annen tråd, og moderator må gjerne skille ut relevante poster i en ny tråd.

til imagine vil jeg si at han bør lese det jeg har skrevet en gang til, for det har overhodet ikke pågått noen form for mobbing av trygdede.

A

ANM

Gjest
Jeg og er uføre trygdet pågrunn av arbeid som har slitet på kroppen oppi gjennom , men og se folk blir mobbet av dette er helt på trynet , er vi mindre verdt bare for vi er trygdet.
Imagine
Spør man økonomene vil vel svaret være ja, hvis du tenker verdien i kroner og øre.

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Antall liker
346
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5

big difference.
flere ting.

jeg betaler skatt og skal ha pensjon en dag, og er dermed opptatt av hva skattefinansene går til.

det andre kan klassifiseres som et sunt og opplyst samfunnsengasjement. hva tror du påvirker politikk, politikernes fokus og legitimiteten bak lovverket og utøvelsen av det? det er befolkningens verdier, holdninger og yttringer. implisitt i det ligger det at hvis ingen bryr seg, så får ting bare flyte fritt og utvikle seg i svært negative retninger for samfunnet som helhet.

politisk korrekthet er i så måte den største hindringen til en rasjonell og sunn kulturell og samfunnsøkonomisk utvikling.

du skal huske på at talefriheten i utgangspunktet er retten til å fornærme. retten til å fornærme religiøse, retten til å fornærme ideologiske tilhengere, retten til å fornærme politiske motstandere, retten til å fornærme kulturelle trekk, retten til å fornærme samfunnsgrupper.

dersom ingen blir fornærmet av det man sier, så er det ikke nødvendig med talefrihet, og dersom ingen blir fornærmet av det man sier, så er det ofte lite viktig substans i hva man sier.
Skal man skatte av eventuell gevinst av hifi salg - da vil jeg kunne trekke av på skatten det seksifrede beløpet jeg har tapt på hifi!! :cool:

A

ANM

Gjest
Skal man skatte av eventuell gevinst av hifi salg - da vil jeg kunne trekke av på skatten det seksifrede beløpet jeg har tapt på hifi!! :cool:
Hehe, kanskje heller innse at kjøp og salg av hifi ikke er for deg...;D

Joppe

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.06.2003
Antall liker
705
Sted
Sydpolen
Torget vurderinger
2
janly; he he he, kanskje det kunne vært redningen på en innsnevrende hifi-bransje, vi får starte et opprop og sende underskriftene til finansdepartementet. :)

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
1.397
Sted
Saksvik - Trøndelag
Hvis hi-fien er kjøpt inn på resept (tenk hvor mye god psykisk helse det er i å lytte til god musikk), burde det også være refusjonsordninger fra nav.

Kondis

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.02.2013
Antall liker
743
Sted
Okkaby
Torget vurderinger
13

big difference.
Når slike som deg blir rammet av en tragisk hendelse som snur livet på hodet, og i tillegg får halvert inntekten, tror jeg at Pipa hadde fått en annen tone fra deg. Når du ser at barnas inntekt fra det offentlige såvidt dekker utgiftene?Og at de sper på med noen få kroner ved kjøp og salg av allerede moms betalte produkter/godt brukt mao,,det er jo også en sjanse og ta for de som nettopp bedriver fritiden med og surfe på Finn hele dagen....
Tror det er nettopp slike som deg som DA rettferdigjør at LITT inntekt på si er ålright....

Johannesen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2012
Antall liker
179
Sted
stavanger

big difference.
påenget her er at du påengterer trygdede som overvåker finn,hva med alle di andre spekulantene da,som ikke er uføretrygdet,og som faktisk også er flertallet..ser ikke påenget med å nevne uføretrygdede i denne sammenheng i det hele tatt..er du avensjuk eller? for at vi på trygd kan bruke mere tid på finn eller hva du kan? er det det som er problemet gjerne?

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.939
Torget vurderinger
8
For en syting. Gadd ikke lese mer en begynnelsen.

Kjøp dere noe nytt eller skift ut noe på anlegget.. tydelig at noen er lei lyden sin, sia en sit her å bare syte. :)

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Beklager at denne tråden har tatt denne vendingen og blander inn bl.a. trygdede. Det var overhodet ikke intensjonen.

Jeg hengte meg opprinnelig opp i at noen som ikke egentlig er interessert i et brukt produkt tipser selger om at prisen er for lav. Altså; noen unner ikke andre å gjøre et godt kjøp. Så sletter Høvdingen dette og det får meg feilaktig til å tenke at Høvdingen egentlig ønsker praksisen velkommen i den hensikt å gjøre brukthandel så lite lukurativt at nykjøp er å foretrekke. Jeg ser at denne er for tynn og jeg tror nok at Høvdingens hensikt med å slette var orden og korrekt tema i tråden. Beklager mitt skudd fra hofta her, Høvding.

Nå har jeg i det siste hengt litt på utenlandske forum og opplever både høfligere språk og sjelden slettinger....

Joppe

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.06.2003
Antall liker
705
Sted
Sydpolen
Torget vurderinger
2
Når slike som deg blir rammet av en tragisk hendelse som snur livet på hodet, og i tillegg får halvert inntekten, tror jeg at Pipa hadde fått en annen tone fra deg. Når du ser at barnas inntekt fra det offentlige såvidt dekker utgiftene?Og at de sper på med noen få kroner ved kjøp og salg av allerede moms betalte produkter/godt brukt mao,,det er jo også en sjanse og ta for de som nettopp bedriver fritiden med og surfe på Finn hele dagen....
Tror det er nettopp slike som deg som DA rettferdigjør at LITT inntekt på si er ålright....
he he he, dette blir rett og slett komisk.

er det den synske mannen som er ute og ferdes blant de dødelige? det ser jammen ut til at du vet mer om meg, og hvordan jeg ville handlet i en gitt situasjon enn jeg gjør selv!

dette var imponerende! :)

Joppe

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.06.2003
Antall liker
705
Sted
Sydpolen
Torget vurderinger
2
påenget her er at du påengterer trygdede som overvåker finn,hva med alle di andre spekulantene da,som ikke er uføretrygdet,og som faktisk også er flertallet..ser ikke påenget med å nevne uføretrygdede i denne sammenheng i det hele tatt..er du avensjuk eller? for at vi på trygd kan bruke mere tid på finn eller hva du kan? er det det som er problemet gjerne?
de trygdede har naturligvis mer tid til å sitte på finn, men jeg er slettes ikke misunnelig av den grunn.

poenget var at jeg kritiserte en gruppe trygdede, ikke alle trygdede, og jeg kritiserte dem for å være i stand til å drive organisert handelsvirksomhet for inntektservervelse uten å betale skatt, samtidig som de mottar offentlige ytelser, betalt av skattebetalerne.

er man i stand til å drive organisert virksomhet på finn, til den grad at skattemyndighetene ville erklært det som næring, så er man også i stand til å arbeide.

betyr det at alle trygdede er i stand til å arbeide? nei.

er det greit at andre som ikke er trygdet driver næring uten å beskatte overskuddet? nei, men det er enda mer kritikkverdig å heve offentlige ytelser og på den måten få frigjort tid, for så å bruke tiden til å erverve seg mer uten å bidra til fellesskapet.

hvis man ikke ser denne åpenbare distinksjonen, nå etter gjentatte detaljerte poster fra meg, så er jeg redd jeg må heise det hvite flagget og erklære at jeg ikke er godt nok pedagogisk anlagt til å forklare det på en god nok måte.

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Antall liker
1.840
Sted
Horten
de trygdede har naturligvis mer tid til å sitte på finn, men jeg er slettes ikke misunnelig av den grunn.

poenget var at jeg kritiserte en gruppe trygdede, ikke alle trygdede, og jeg kritiserte dem for å være i stand til å drive organisert handelsvirksomhet for inntektservervelse uten å betale skatt, samtidig som de mottar offentlige ytelser, betalt av skattebetalerne.

er man i stand til å drive organisert virksomhet på finn, til den grad at skattemyndighetene ville erklært det som næring, så er man også i stand til å arbeide.

er det greit at andre som ikke er trygdet driver næring uten å beskatte overskuddet? nei, men det er enda mer kritikkverdig å heve offentlige ytelser og på den måten få frigjort tid, for så å bruke tiden til å erverve seg mer uten å bidra til fellesskapet.

hvis man ikke ser denne åpenbare distinksjonen, nå etter gjentatte detaljerte poster fra meg, så er jeg redd jeg må heise det hvite flagget og erklære at jeg ikke er godt nok pedagogisk anlagt til å forklare det på en god nok måte.
Denne påstanden om at trygdemottakere tjener penger ved å handle hifi utstyr på finn, hva baserer du den på egentlig? Er det noe du vet eller er det noe du tror?

Johannesen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2012
Antall liker
179
Sted
stavanger

den pedagogikken din kan du gå ut i hagen og begrave..beklager,men jeg er for intelligent til å gidde å diskutere dette videre med deg..

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hvilke tall har du på at "noen trygdede" har tjent penger, endog drevet næring? Kom med tall, eksempler eller be om unnskyldning. Hvis ikke fremstår du som en drittsekk som hevder påstander over en gruppe som har problemer nok fra før hutsefruts.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
på tide å stenge denne tråden
det meste er allerede sagt....flere ganger....:rolleyes:
Hvis det hadde vært et reelt stengekriterium, hadde faen meg halvparten av trådene her inne vært stengt forlengst. Minst! ;-)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Hadde det vært kriteriet så kunne vi like godt stengt forumet. De fleste rørforsterkere, DIY eller ikke, er vel basert på diagrammer fra '20-tallet eller noe?

Kanutus

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2014
Antall liker
775
Sted
Nesodden

---

Slik du skriver her så fremstiller du jo trygdede som kjeltringer, intet mindre. Hva vet du om de betaler skatt (eller ei) av å kjøpe og selge ting på Finn? Du slenger med leppa her i så stor grad at jeg faktisk lurer på om du selv forstår hva du sier/skriver ...

Joppe

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.06.2003
Antall liker
705
Sted
Sydpolen
Torget vurderinger
2
Denne påstanden om at trygdemottakere tjener penger ved å handle hifi utstyr på finn, hva baserer du den på egentlig? Er det noe du vet eller er det noe du tror?
les hva jeg har skrevet.

Hvilke tall har du på at "noen trygdede" har tjent penger, endog drevet næring? Kom med tall, eksempler eller be om unnskyldning. Hvis ikke fremstår du som en drittsekk som hevder påstander over en gruppe som har problemer nok fra før hutsefruts.
les hva jeg har skrevet, så fremgår det klart.

---

og for øvrig gjelder det selvfølgelig ikke bare eventuelt trygdede som handler organisert i vinningsøyemed på finn, det er bare et eksempel. det gjelder trygdede som arbeider svart ved siden av trygden på generell basis. det er usselt.

Joppe

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.06.2003
Antall liker
705
Sted
Sydpolen
Torget vurderinger
2
Slik du skriver her så fremstiller du jo trygdede som kjeltringer, intet mindre. Hva vet du om de betaler skatt (eller ei) av å kjøpe og selge ting på Finn? Du slenger med leppa her i så stor grad at jeg faktisk lurer på om du selv forstår hva du sier/skriver ...
les hva jeg har skrevet.

Topp Bunn