Guds eget prosjekt

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.386
Antall liker
20.795
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Gud selv, Franco Serblin, er for lengst ute av Sonus faber. Men han nyter ikke sitt otium:



SEAS 5"en er et Excel/Exotic-derivat, men hva med den diskanten? En kon-dome-ringradiator? Noen som har sett noe liknende (Jeg tror det er Skaaning, men er ikke sikker)?
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Er det Biltema det står på plakaten?
 
H

Hugh

Gjest
rolfozzy skrev:
Er det Biltema det står på plakaten?
Deres simple vitser får De gå på kjøkkenet med min Herre. Der finner De kanskje noen piker av folket som finner Deres blødmer underholdende. Her blant de beleste ler vi overhode ikke av dette, tvert i mot finner vi det støtende.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
rolfozzy skrev:
Er det Biltema det står på plakaten?
Tror ikke det er plass til biltema på den lappen.
Rema skal det nok være.

/jan
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.012
Antall liker
2.078
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Den diskanten har jeg sett før.
Den satt i de første Systemaudio høyttalerne.
Tror ikke dette er en domeringradiator, men heller en god gammel konatruksjon som er løftet til nyere høyder. Men jeg kan ta feil.

Håvard
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.386
Antall liker
20.795
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Et bilde til. Ser ut som innekledd Hexadyn den SEAS-magneten.

 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.386
Antall liker
20.795
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Den SEASbassen er nok Serblin only for en tid. Membranmaterialet skal være like hysj-hysj som lakken til Antonio Stradivari.
Diskanten skal være en kon-dome (kon og støvhette for dere blasfemikere)-type, men den er visst alldeles hysjhysjhysj. Jeg kan tenke meg at Gud ønsker å oppnå en enda mer sømløs overgang spredningsmessig mellom elementene enn det han klarte med ringradiatorer hos Sf.


For de av dere som måtte ønske å hvile øynene samt nyte et stykke veltemperert Bach anbefales www.francoserblin.it hvor bildene kommer fra.
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Selges disse pensjonistsyslene til folket i butikker, eller må man møte opp på julebasaren?

Mvh
Sniff
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.386
Antall liker
20.795
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Gud har avtalt en karantenetid med Sf. Jeg tror avlat kan kjøpes fra neste år av.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hvis Gud er Franco Serbelin, hvem er så da mannen fra skogen på Løten ? :). Siden hans høytalere var en oppgradering ifht "Gud" sine... ;D
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
HCS skrev:
Hvis Gud er Franco Serbelin, hvem er så da mannen fra skogen på Løten ?
løtenmannen, fetteren til snåsamannen?

ok, ok, jeg stikker på kjøkkenet.
liker forresten piker av folket.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.249
Antall liker
16.223
Sted
Østfold
"Noen" er tydelig vis ikke spesielt redde for den nye blasfemiloven ;D


...siden vi er på HFS kan den i denne sammenhengen tolkes på et utall mer eller mindre religiøse måter...
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.386
Antall liker
20.795
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Har du sett noe liknende den diskanten, Snickers?
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.249
Antall liker
16.223
Sted
Østfold
Jeg tar den i såfall ikke på utseendet. Det kan være det er en support under midten på domen i midten. I Såfall er dette i slekt med en ringradiator men ikke det samme. Seas har jo også levert en spennende minicone til Audio Physic. Den kan jo også minne litt, men formen på domen i midten tyder på at det ikke er en selvbærende softdome. Det kan imidlertid være en faseplugg, men jeg er usikker på om det er mulig å få noe særlig off axis respons fra en slik konstruksjon. Da er jeg redd fasepluggen måtte vært mye lenger og smalnet inn på en annen måte.
 
L

Lars.N

Gjest
Valentino skrev:
Gud selv, Franco Serblin, er for lengst ute av Sonus faber. Men han nyter ikke sitt otium:



SEAS 5"en er et Excel/Exotic-derivat, men hva med den diskanten? En kon-dome-ringradiator? Noen som har sett noe liknende (Jeg tror det er Skaaning, men er ikke sikker)?
Er ikke noen av oldisene på bilde da som har trykket inn domen med brillene sine ? ser jo ikke helt stødige ut de
kara der. ;D
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Her føler jeg at jeg må korrigere litt. Guds element er da vitterlig basun:

"Da skal Menneskesønnens tegn vise seg på himmelen, da skal alle folk på jorden bryte ut i klagerop, og de skal se Menneskesønnen komme på himmelens skyer med stor makt og herlighet. Når basunen lyder, skal han sende ut sine engler, og de skal samle hans utvalgte fra de fire verdenshjørner, fra den ene enden av himmelen til den andre." Matt 24:30-31

"Se, jeg sier dere en hemmelighet: Vi skal ikke alle sovne inn, men vi skal alle forvandles, brått, på et øyeblikk, ved det siste basunstøt. For basunen skal lyde, de døde skal stå opp i uforgjengelighet, og vi skal bli forvandlet. For det forgjengelige må bli kledd i uforgjengelighet, og det dødelige må bli kledd i udødelighet." 1. Kor 15:51-53

Franco Serblin er med andre ord en kjetter.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.386
Antall liker
20.795
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Siste konstruksjonen hans var Guarneri Memento, nest siste var Straden. 2006 trur eg.
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
Gidder ikke sitte på kjøkkenet lengre... :( vasjerah? ??? Ingen Link? ??? Valentino: Har man sagt A osv.... ;) 8) :D ;D



-Y
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.386
Antall liker
20.795
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Disse steintavlene er jævla tunge skal jeg si dere! Et lite helvete å bære i utforbakke er de også.

---

NÆIMEN I SVARTE HELVETE! Danser dere rundt gullkablene?
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
er det noe navn på det nye selskapet til gud? Sonus faber smaker jo godt når man ytrer det ut av nebbet
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.386
Antall liker
20.795
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Franco Serblin R&D

(Eller: "Jeg har alle de pengene jeg trenger til å ha det fett og kose meg verre".)
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Han tasser vel rundt i slåbråk i champagne fylla mens han med venstrehånden forsøker å nå gamle høyder... spennende å se hva gud får til
 
Ø

ØivindJ

Gjest
Valentino skrev:
NÆIMEN I SVARTE HELVETE! Danser dere rundt gullkablene?
Good Sir, det var da dem som spredde det glade budskap om den perfekte høyttaler(minus prisen sikkert) for tryllestøv-gjengen :D
 
D

Dilla

Gjest
laban skrev:
Valentino skrev:
Gud selv, Franco Serblin, er for lengst ute av Sonus faber. Men han nyter ikke sitt otium:



SEAS 5"en er et Excel/Exotic-derivat, men hva med den diskanten? En kon-dome-ringradiator? Noen som har sett noe liknende (Jeg tror det er Skaaning, men er ikke sikker)?
Er ikke noen av oldisene på bilde da som har trykket inn domen med brillene sine ? ser jo ikke helt stødige ut de
kara der. ;D
Dagens, laban -jeg ler meg skakk ;D ;D
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Valentino skrev:
Gud selv, Franco Serblin, er for lengst ute av Sonus faber. Men han nyter ikke sitt otium:



SEAS 5"en er et Excel/Exotic-derivat, men hva med den diskanten? En kon-dome-ringradiator? Noen som har sett noe liknende (Jeg tror det er Skaaning, men er ikke sikker)?
Han er ikke Gud da Gud er død for nogle år siden.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.386
Antall liker
20.795
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Han skulle alltid gi den siste linolje.
Fred over hans minne.
 

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Innlegg
1.262
Antall liker
22
Lurer på om den diskanten ikke kommer fra SB Acoustic?
Deres nye Scary serie kommer vel frem i lyset i disse dager, kanskje den 5" kommer derfra også?
 
Topp Bunn