Gruppekjøp på Ultralydvasker.. (til f.eks. DIY Vinylvasker)

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
totte skal ha.
 

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Innlegg
407
Antall liker
2
Dersom noen skal gjennomføre gruppekjøp vil jeg anbefale å informere Høvdingen om hensikten. Fikk litt pes sist da jeg satte igang uten tillatelse. Man er litt på kanten med kjøp/salg reglene. Jeg fikk lov etter litt PM med høvdingen hvor jeg opplyste om priser osv. og gjorde det klart at dette skulle jeg ikke tjene penger på. Forøvrig kan Eumax vaskerne anbefales da jeg solgte 30 vaskere og ikke har hatt noen negative tilbakemeldinger.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Thomas_K skrev:
Dersom noen skal gjennomføre gruppekjøp vil jeg anbefale å informere Høvdingen om hensikten. Fikk litt pes sist da jeg satte igang uten tillatelse. Man er litt på kanten med kjøp/salg reglene. Jeg fikk lov etter litt PM med høvdingen hvor jeg opplyste om priser osv. og gjorde det klart at dette skulle jeg ikke tjene penger på. Forøvrig kan Eumax vaskerne anbefales da jeg solgte 30 vaskere og ikke har hatt noen negative tilbakemeldinger.
Jeg skal sende en PM til Høvdingen.

Har du link til forhandleren du bestilte fra?
 

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Innlegg
407
Antall liker
2
Forhandleren jeg handlet gjennom sist eksisterer ikke lengre. Har sjekket priser hos alternative leverandører men de er alle noenlunde like på pris. Pris per vasker ved kjøp av 12 stk er ca 3300-3400,- ferdig levert til den enkelte. Ved at hver enkelt følger med litt på eBay vil man enkelt ende opp på samme om ikke bedre pris per vasker. Dersom det er 12 kjøpere her så kan jeg alltids få til noe (forutsetter selvfølgelig Høvdingens tillatelse), men når den enkelte kommer bedre utav det ved å handle på eBay ser jeg ikke at ett nytt gruppekjøp er gjennomførbart. Noe forsåvidt responsen i tråden også vitner om.
 

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Innlegg
407
Antall liker
2
Det er den ja, zuzubolin.
Jeg har sendt totte en PM med noen tips som forhåpentligvis ender opp i gruppekjøp med en Ok pris. ;)
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Da siger det inn nyttig info om pakking og forsendelse av vaskerne både her i tråden og på PM.

Siden de sendes i 6-pack gjør jeg det slik at når 6 personer har meldt seg setter jeg strek og bestiller. Totalkostnad (med frakt, fortollingsgebyr, mva) deles likt på 6.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Jeg har fått et prisoverslag nå, og pris per vasker inkl mva og frakt (hjem til meg - Norgespakke hjem til hver enkelt kommer i tillegg) blir ca kr 2100. Ikke galt.

totte
 

chako

Medlem
Ble medlem
17.12.2007
Innlegg
14
Antall liker
0
Torget vurderinger
4
da bestiller jeg en vasker

Mvh

Chako.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Da er vi 5, og kan vel ta for gitt at det blir bestilling til uken. Jeg har regnet litt på prisoverslaget og med dagens dollarkurs som er litt høyere enn den jeg regnet med kommer vi unna med ca 2200 per snute.

totte
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Minner om regelen: Nestemann som quoter den siste "#Nick# skal ha"-posten og selv skriver det samme (med eget nick) blir sistemann som blir med på denne 6-packen. Dersom det dukker opp 6 til ila helgen bestiller jeg 12, hvis ikke settes det strek etter 6. mann.

totte
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Da er vi 6.

Det er bare å fylle opp under. Med flaks blir vi 12, hvis ikke fungerer resten av listen som venteliste og som en start for neste bestilling om det skulle bli aktuelt.

Jeg mailer kontakten jeg har fått hos Eumax i begynnelsen av neste uke og regner med at betaling via Mastercard og sending går i orden i løpet av uken. Dersom avviket i totalsum avviker med mer enn 10% fra det oppgitte/antatte sjekker jeg at alle fortsatt er interessert.

Betaling tar vi gjerne når jeg har betalt mva etc og har en totalsum å dele på 6 (eller 12).

totte
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.690
Antall liker
5.124
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Dumt spm, trenger man noe "mer" eller denne vaskeren klar fo å rengjøre plater?
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Tja, en ultra ett-eller-annet tørker, kunne være en fordel...

Arne K
 

GjeEsp

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2006
Innlegg
575
Antall liker
111
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Hei
Jeg var en av de heldige som var med på forrige gruppekjøp av ultralydvasker. Nå har det seg slik at jeg aldri har fått tid eller anledning til å bygge meg platevasker og vinyl er lagt på hylla (for en tid ihvertfall).
Fruen ønsker å beholde vaskeren til sølvtøy og diverse, noe jeg er uenig i, så hvis noen var for sen til å komme med på gruppekjøpet og fortsatt har lyst på ultralydbad kan de sende meg en PM.
Er ikke meningen å kuppe tråden eller unndra å legge den ut på børsen. Tenkte vel heller det var kjekt at de som ikke rakk siste gruppekjøp kunne få en mulighet.
Den avhendes ikke med fortjeneste.
Mvh
Gjert
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
En liten oppdatering: Vaskerne er betalt og alt ligger til rette for shipping rett etter kinesernes 10-dagers nyttårsferie som varer ut denne uken. Vaskerne skal sikkert ha noen dagers fortolling etter å ha nådd Norge, så ankomst på postkontoret blir trolig tidlig i februar.

$1700+ mva og fortollingsgebyr, betalingsgebyr og en anvendt dollarkurs på (gjetter) 6.2 gir 2200 per vasker. Endelig pris kommer når jeg har den (og vaskerne).

totte
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Betalingen er bekreftet registrert av kontakten min hos produsenten, så nå sendes de snart.
 

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.002
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Tar du kontakt pr. PM for innkreving av betalingen, bare så en ikke går glipp av viktig info her i tråden?

Godt arbeide, totte!
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Ja, når vaskerne er på posten, alle kostnader er klare og de skal hentes og sendes får alle PM, er planen.

Strengt tatt er vel oppdateringer av betalingsstatus av beskjeden interesse for alle andre enn de som venter på vaskeren sin, så resten av slikt tas på PM.

Jeg legger inn en siste liten post her når gruppekjøpprosjektet er avsluttet med alle relevante detaljer for eventuelle etterfølgere.

totte
 

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Innlegg
370
Antall liker
1
Om det ikke er for sent.
Er jeg interessert i en vasker
 

GjeEsp

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2006
Innlegg
575
Antall liker
111
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Heisann
Vil bare informere om at den ultralydvaskeren jeg har nevnt for et par innlegg siden har fått et nytt hjem hos en hyggelig kar i Stavanger :)
Lykke til til dere andre i jakten etter den ultimate vaskeprosedyren for det sorte gull.
Mvh
Gjert
 

leifen

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.05.2006
Innlegg
2.344
Antall liker
1.844
Hei folkens!

Satt og så gjennom tråden deres. Kom på at Unitor har ultralydtransducere til å montere i
hvilken som helst tank. Leveres i forskjellige størrelser. Prisene på disse sakene har jeg
ikke greie på, men en henvendelse til Wilhelmsen Ship Service løser nok det problemet.
Det finnes også ferdige tanker med heating og ultralydsender ferdig montert.

Billig er dette helt sikkert ikke. Bygget for proffbruk, men syntes jeg skulle nevne det, ettersom
dette er et nettsted hvor "cost is no object" i visse andre sammenhenger.

En link til den minste typen transducer:
http://www.wilhelmsen.com/services/...sonic/ImmersibleTransducers/Pages/659798.aspx

En komplett unit:
http://www.wilhelmsen.com/services/...trasonic/Ultrasonicmachines/Pages/766881.aspx


Mvh
Leifen
 

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.002
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Da er vaskeren i hus (og resten av arbeidet gjenstår).

Stor takk til totte for ypperlig gjennomført arbeide med bestilling og organisering!
 
Topp Bunn